Lachwekkende Eredivisie-opzet: 'Van de Beek speelt 20 duels minder dan de norm is'

    Lachwekkende Eredivisie-opzet: 'Van de Beek speelt 20 duels minder dan de norm is'

    zaterdag 16 december 2017 om 12:16

    De midweekse speelronde was voor Sjoerd Mossou het bewijs dat Nederlandse clubs meer wedstrijden moeten spelen. Met het huidige schema zijn er te weinig kansen voor spelers om beter te worden, meent de journalist van het Algemeen Dagblad.

    'Want die hele discussie over veel of weinig trainen is best een aardige, maar een veel groter probleem is onze competitie zelf, het aantal duels onder druk, of beter: het gebrek daaraan', schrijft Mossou in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Je zou de weekschema’s er eens bij moeten pakken van een gemiddelde profclub in de tweede seizoenshelft. Het is lachwekkend. Één wedstrijdje in een week om naartoe te leven. Spelers zoals Van de Beek of Bergwijn spelen gemiddeld pakweg tien à twintig duels minder dan in de top de norm is. En dan vinden we het vreemd dat we achterop raken.'

    'Er zijn honderd varianten denkbaar om tot méér (top)wedstrijden en tot méér midweekse programma's te komen', vervolgt Mossou. 'Veel (kleinere) landen hebben allang ingegrepen. Met of zonder play-offs. Met meer of juist minder clubs. Met kinky speelschema of juist tamelijk normale. Iedere simpele ziel snapt dat het anders moet. Maar net als bij kunstgras, de voetbalpiramide, de wijze van opleiden of al die andere kwesties, gebeurt er niets.'

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Moet er een drukker schema komen voor Nederlandse clubs?

    (970 stemmen)

    Plaats een reactie

    Vowtar +3641
    zaterdag 16 december 2017 om 12:23
    Op zich geen gek idee. Voetbal leer je het best door te voetballen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17132
    zaterdag 16 december 2017 om 12:39
    En leuk voor de fans :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:26
    Iets wat ik al jaren roep
    Gooi er meer teams bij
    Top 3 verspeeld te vaak punten bij de kleintjes
    Maar klaagt daarna wel op het niveau ervan
    Tijd voor een engelse format op enkel grasvelden
    Vind ik leuk
    yuuup +8567
    zaterdag 16 december 2017 om 14:10
    Helemaal fout. In Engeland hebben ze driedubbele bezetting van allemaal topspelers. Die rouleren zoveel dat 95% net zoveel wedstrijden speelt als een gemiddelde eredivisiespeler.
    Het enigste recept is meer topwedstrijden. Meer zwakke teams zorgt enkel voor meer inspiratieloze potjes en doet de kwaliteit nog meer afnemen. Als je het zwaarder wil maken door alleen maar meer arbeid te vragen kun je ze ook met een gewichtvest laten spelen.
    Waarom denk je dat Belgische clubs het al 10 jaar structureel veel beter in Europa doen dan de Nederlandse clubs?
    Vind ik leuk
    Rodajc +10952
    zaterdag 16 december 2017 om 14:18
    Doen ze niet
    Vind ik leuk
    popiejopie +2124
    zaterdag 16 december 2017 om 16:12
    Doen ze wel, kijk maar naar de Uefa lijst waar staat België en waar staan wij?
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zaterdag 16 december 2017 om 14:45
    Ik wist niet dat je het al jaren riep xD
    Maar je heb gelijk er moet gewoon echt gras komen!!
    Vind ik leuk
    52N6E +939
    zaterdag 16 december 2017 om 12:26
    Klopt Sjoerd! De f jes hebben het tegenwoordig drukker dan een huidige prof...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 12:33
    Minstens 20 ploegen in de eredivisie zou al een hoop schelen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:36
    Helemaal mee eens, doorvoeren die handel!

    Reorganiseren die amateuristische bende bij de KNVB!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17132
    zaterdag 16 december 2017 om 12:40
    Heerlijk, 3 potjes in 8 dagen ;-)...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:47
    Twee kan ook, nu vaak maar een natuurlijk.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 12:39
    Wat een onzin verhaal van meneertje Mossou!! Door meer wedstrijden te spelen worden de spelers niet beter! De jeugd moet juist beter opgeleid worden. Technisch, fysiek!! Daar zit het probleem!! Door nog meer wedstrijden te spelen heeft geen zin! Je zou eventueel met de Belgische competitie samengaan, waardoor je meer sterkere tegenstanders krijgt!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2918
    zaterdag 16 december 2017 om 12:44
    Je kunt opleiden wat je wil maar iedere speler leert pas echt wat van spelen van wedstrijden!
    Dus moussou spreekt in deze echt geen onzin hoor!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 12:52
    In Duitsland spelen ze echt niet meer wedstrijden dan in Nederland. Alleen de clubs die Europees Spelen! Echter bij deze clubs spelen jonge talenten ook niet zoveel wedstrijden. Je kunt de talenten alleen beter maken door tegen sterkere tegenstaanders te spelen! Niet door meer wedstrijden te spelen!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2918
    zaterdag 16 december 2017 om 12:58
    Maar wat je vergeet is dat de beloftenelftallen in Duitsland Sl jaren instromen in de piramide. Dus die talenten spelen in Duitsland juist veel meer echte wedstrijden dan de meeste talenten in nederland
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 13:01
    Dat is in Nederland nu toch ook met de jong elftallen!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2918
    zaterdag 16 december 2017 om 16:22
    Maar in Duitsland al jaren langer aan de gang! Dus lopen die ook jaren op ons voor!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 16:44
    Dan zijn we nu toch op dat gebied op de goede weg in Nederland! De talenten spelen meer wedstrijden op hoger niveau
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 12:49
    Samengaan met de Belgische competitie klinkt mischien leuk als je zelf praktisch in belgie woont, maar het gros van de Nederlanders zit daar niet op te wachten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:49
    Ik zeg doen!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 12:53
    Je begrijpt dat ADO dan vaak niet mee mag doen en in de tweederangs competitie terecht komt?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:54
    Als dat moet om het voetbal uit het slop te trekken dan moet dat maar. Dan moet de club alles op alles zetten om daarbij te horen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 13:00
    Het is natuurlijk ook nog te bizar voor woorden om aan te nemen dat ajax van 2 wedstrijden tegen club brugge opeens weer een topclub gaat worden.
    Ze kunnen al niet winnen van Utrecht, Heracles en Vitesse, daar zit het probleem.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 13:06
    Misschien is juist meer tegenstand beter.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 13:11
    Als je nog niet van je buurjongen kan winnen met boksen moet je niet tegen badr hari gaan vechten.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 13:40
    Badr Hari is/was wereldtop. Anderlecht en consorten is van gelijk waardig niveau!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 14:07
    Ja daar word je wel beter van.
    Vind ik leuk
    Bergwag +623
    zaterdag 16 december 2017 om 13:32
    Dat zijn wedstrijden opzich. Op die redenatie zou je ook kunnen zeggen dat ze de finale van EL halen dus dat ze t juist moeten gaan doen.

    Die clubs die je opnoemt zijn geen concurrenten voor de titel waar Ajax wel op uit is.

    Ik denk dat als de concurrentie bovenin groter wordt en daarmee de punten die je gedurende het seizoen verliest harder worden afgestraft je als team beter wordt.
    Onderschatting kan echt niet meer omdat je dan het kampioenschap verliest, de mentaliteit zal dan veranderen. En juist dat is wat we nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zaterdag 16 december 2017 om 14:47
    Wauw nice dat je je club ervoor op zou offeren.
    Maar sowieso is dat geen optie, er gaan veel te veel rellen komen als dat gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 16:04
    Ik hou heel veel van me club en echt heel veel maar het Nederlands voetbal moet veranderen.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zaterdag 16 december 2017 om 22:55
    Klopt maar het begint ook gewoon bij mentaliteit, loyaliteit & de media.
    Wij hebben steeds jongere jongens maar de media word steeds brutaler en er zijn veel meer platformen waar je als speler voorbij komt dan 10 jaar terug.
    Het probleem is niet dat er kritiek gegeven word het probleem tegenwoordig is dat iedereen maar van alles en nog wat over iedereen roept wat jou hoofd als jonge talent gewoon moe maakt.
    Ik vind zelf dat de media de laatste tijd ook een beetje aan het stoken is tussen Ziyech en de fans.
    Tuurlijk verliest hij veel ballen maar veel ballen die hij geeft zouden wel voor een grote dreigin kunnen zorgen als ze net niet onderschept kunnen worden en dat word bijna nooit gezegt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 22:56]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 23:00
    Helemaal mee eens ook.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 12:55
    Ik zeg als vvv supporter ook doen!! Deze competitie zal ook weer veel sterker zijn dan de huidige Jupiler League
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:49
    Wedstrijden spelen is beter om te leren dan trainen. Maar het is wel een mix van, fysiek moet meer op getraind worden. Ook op het mentale vlak want die gasten van nu zijn natte vaatdoeken!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    zaterdag 16 december 2017 om 12:40
    Het mooiste is een systeem waarbij als je niet Europees speelt dat je daar als club aan meedoet en anders hoef je niet mee te doen aan die extra wedstrijden...
    Want als een club een keertje wel verder komt in de EL of CL moeten ze ook weer geen 'last' hebben van deze extra wedstrijden.
    Is niet 1, 2, 3 bedacht dat snap ik maar het laatste wat we willen is die laatste Europese kansjes verprutsen.

    En hetzelfde geldt dat als een club Europees speelt dat de Eredivisie zich aanpast want een topwedstrijd net voor of net na een Europese wedstrijd helpt ook niet mee.

    Een keertje op vrijdag of maandag moet wel op te lossen zijn. Foxsports mag hier niet de beslissende stem in hebben vanwege de kijkcijfers.
    Het NLse belang gaat voor
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 12:51
    Worden wedstrijden van topclubs in Engeland niet gewoon constant verplaatst als ze te dicht op Europese wedstrijden zitten?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    zaterdag 16 december 2017 om 12:53
    Ja ik geloof het wel
    Vind ik leuk
    FSCeara +7859
    zaterdag 16 december 2017 om 12:43
    De meeste clubs spelen ook stukken meer dan hier aangezien ze in de top wel europees nog meedoen.al is het maar in de uefacup.verder wil het niet vlotten met de financien voor de nederlandse clubs en blijven grote multinationals uit terwijl dat in andere landen er wel gewoon is.ook hier word altijd beetje lauw gedaan over buitenlandse investeerders terwijl die in andere landen zorgen voor geld.hier is het altijd de club is van de supporters maar door het geld is dat al tijden niet meer buiten de grenzen.
    De KNVB is ook log en steekt de kop in het zand aangaande vernieuwingen of verbeteringen. Alle clubs kijken alleen naar eigenbelang op korte termijn maar niet hoe we het voetbal weer op nivo kunnen krijgen.daarnaast word het onmogelijk om voor amateurclubs om het financiele plaatje voor de KNVB passend te krijgen en zo kan je niet aan meer clubs komen.
    Theorie is heel leuk maar praktijk werkt niet met de regels en eisen van de ouderwetse bond.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 12:47
    Buitenlandse investeerders die overal dure voetballers vandaan halen gaan Nederlandse voetballers niet beter maken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7859
    zaterdag 16 december 2017 om 15:09
    Die maken competite sterker dus ook de nederlandse voetballers die er spelen en nivo omhoog krikken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 12:46
    Wie is hiertegen en waarom?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 13:02
    Hij draagt meerdere oplossingen voor, waaronder de belgische opzet en ik kan me voorstellen dat dat wel weerstand oproept.
    Daarnaast heb je natuurlijk altijd Mossou haters.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80633
    zaterdag 16 december 2017 om 13:07
    Blijf je toch wel houden, maar met deze opzet red je het ook niet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 13:14
    Daarom ben ik ook voor een opzet met minstens 20, liefst 22 teams, rechtstreekse degredatie voor de onderste 3 en geen playoffs europa meer.
    Maar die onzin met die beneliga slaat echt nergens op. Een extra bekercompetitie tussen belgische en nederlandse clubs zoals zie ik bijv. Wel zitten.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 13:59
    Als je nog meer clubs weghaalt uit de Jupiler League blijft er niet veel over! In mijn ogen slecht plan! Dan kun je net zo goed stoppen met de jupiler league!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 14:03
    De regels in de JL met betrekking tot het aantal verplichte profspelers en stadionfaciliteiten moeten ook aangepast worden en amateurs moeten verplicht promoveren bij kampioenschap.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 14:14
    Ik verwacht dat het niveau,sponsers en plubiek flink terug zal lopen , waardoor je een waardeloze competitie gaat krijgen!! Nederland is gewoon te klein voor zoveel clubs!!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 14:19
    Fans en sponsors van Katwijk gaan niet opeens weg omdat Katwijk in de JL speelt. Fans en sponsors zullen juist weglopen als hun club de helft van de competitie tegen onbeduidende clubs uit een ander land gaan spelen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 14:25
    Dan hoeven jullie nooit meer Europees voetbal te gaan spelen! Het publiek komt toch niet! Tevens trainen de spelers van katwijk veel minder aangezien ze geen profs zijn waardoor het niveau omlaag gaat, dus minder publiek!! Tevens gaan sponsers echt niet weglopen als hun naamsbekendheid op een grotere markt terecht komt! Dat zou heel vreemd zijn
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10288
    zaterdag 16 december 2017 om 14:40
    2 of 3 europese werstrijden is wat anders dan de halve competitie tegen wat clubs uit belgie spelen. Veel sponsoren die actief zijn in het Nederlandse voetbal zijn regionaal of nationaal actief, dus die hebben geen enkele baat bij exposure in belgie. Het niveau van de JL is vaak al niet om over naar huis te schrijven, en toch kijk ik er iedere week met veel plezier naar. Op dit moment zit er bij de wedstrijden van de jong ploegen ook geen publiek in de stadions, en dat heeft de KNVB ook niet tegen gehouden.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 14:54
    Er zijn juist veel meer sponsors die juist niet alleen regionaal en nationaal willen denken! Juist dan zou een club als PEC zwolle sponsors aan kunnen trekken die een groter bereik willen hebben en meestal hebben deze sponsors ook meer geld om te investeren!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:51
    Wat Verbeek eens zei uitbreiden naar 20-22 ploegen. Dat geouwehoer dat de grote tegen de kleine ploegen niet meer interessant is, moet uitslagen bekijken.
    Vind ik leuk
    derksen +8307
    zaterdag 16 december 2017 om 12:53
    Als in de jeugd een training langer duurt als een wedstrijd dan weet je het wel
    Knvb is echt alles behalve professionele organisatie
    Het is gewoon heerlijke baantjes voor riante salarissen knvb is echt een lachertje!
    Vind ik leuk
    Enden +3038
    zaterdag 16 december 2017 om 12:56
    Dit is inderdaad een goed punt. Dit is wel een gemakkelijke manier om het niveau omhoog te schroeven.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10033
    zaterdag 16 december 2017 om 13:02
    In de ED speel je 34 duels zoals in de de meeste competities.. Daarnaast ook nog bekerwedstrijden en Europees, alleen hebben we daar dit seizoen in gefaald.. Dus waarom hij het een lachwekkende ED-opzet vindt is mij een raadsel..
    Wel is het zo dat je niet veel wedstrijden op hoog niveau speelt.. Dus het verhogen van de kwaliteit lijkt mij meer een streven dan het verhogen van de kwantiteit.. Maar ja, hoe doe je dat als de meeste clubs al moeite hebben om alleen al rond te komen ? Geld dus..
    Vind ik leuk
    52N6E +939
    zaterdag 16 december 2017 om 13:03
    clubs kunnen zelf natuurlijk ook wat doen..wacht niet op de KNVB.

    ... Ajax, Feyenoord, PSV Utrecht AZ Heerenveen,Groningen, Twente Vitesse PEC, ADO sla de handen in een en organiseer een supercup waarin je talenten kansen geeft. Speel tegen 2e leagues van Frankrijk
    , Duitsland, Spanje en UK. Winnaars van deze cup kunnen in play off spelen voor europeesch voetbal.

    Smeer de beker uit over twee seizoenen. Laat alleen van de amateurs en topklasse en eerste divisie clubs meedoen die de afgelopen 5 jaar een derde ronde hebben gehaald. De rest tegen elkaar laten spelen.
    Vind ik leuk
    Smash +2547
    zaterdag 16 december 2017 om 13:08
    Deels ben ik het hier mee eens. Eerlijkheid gebied wel te zeggen, dat je bij de top selecties hebt van 30 a 40 man. Als er een speler wegvalt is dat goed op te vangen. Als bij Nederlandse clubs spelers door overbelasting wegvallen staat er niet een gelijkwaardig iemand klaar. Dit buiten het feit dat we fysiek sterker moeten worden.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 13:25
    Daar ben ik het helemaal met je eens. Mossou vergeet eventjes dat ze in Engeland veel grotere selecties hebben, waardoor ze veel meer kunnen door rouleren. Ik zie veel meer een optie om met België samen te gaan of juist de competitie kleiner te maken en waarbij de grotere clubs vaker per seizoen tegen mekaar spelen.
    Vind ik leuk
    Smash +2547
    zaterdag 16 december 2017 om 14:05
    Dat lijkt mij inderdaad ook een betere optie. Ik ben dan PSV supporter, maar als ik zie in welk tempo er gespeeld wordt! Om te janken. Twintig minuutjes druk zetten en daarna houdt het op. Hoezo kan je dat niet de hele wedstrijd? Ik denk dat we fysiek en conditioneel in een gigantische achterstand hebben ten opzichte van veel andere landen. In Engeland houden ze het wel vol. (Okay, wel een bredere selectie, maar het is ook niet iedere wedstrijd nodig).
    Vind ik leuk
    Cappie +6676
    zaterdag 16 december 2017 om 13:40
    Meer wedstrijden is goed. Maar daarnaast dan ook graag nóg meer trainen. Dan wordt je pas echt beter. Het moet én én. Fysiek komen we gewoon compleet tekort tegen bijvoorbeeld Duitsland. De beste spelers daar kunnen gewoon allemaal 90 minuten lang gaan. Hier doen ze vooral rustig aan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:06
    Voor dat geld wat die gasten verdienen moeten ze gewoon om de 3 dagen voetballen.Nederlandse voetbal clubs stellen niks meer voor in europa omdat ze gewoon geen ritme hebben.
    De zogenaamde top ajax psv en feijenoord stellen niks meer voor in europa.
    Bij ajax loopt er 1 mee die in europa mee kan bij psv lopen er twee mee die mee kennen.En bij feijenoord loopt er totaal niks rond.
    Ajax met hun zogenaamde talenten stellen alleen iets voor bij de amsterdamse pers.Bij psv moeten ze gewoon meer trainen.
    Want die zien als te gemakkelijk.En feijenoord ja wat kan je daar van zeggen.In mijn ogen is psv de topclub van nederland met afstand.
    Ajax tweede omdat die veel geld steken in scheidsrechters.En feijenoord komop jongens schop ajax van het veld de volgende keer.Jullie werken er echt voor helaas werkt het niet vaak.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12095
    zaterdag 16 december 2017 om 14:14
    Eerst maken dat we Europees weer iets klaar spelen..
    Vind ik leuk
    Noot +267
    zaterdag 16 december 2017 om 14:49
    Een upgrade van het bekertoernooi is ook een optie, met bijvoorbeeld een thuis- en uitronde zoals ze in het buitenland ook doen. Dan ben je ook gelijk af van die onzin van loten, waarbij je een immens voordeel haalt als je thuiswedstrijden loot.

    Meer wedstrijden. Het bekertoernooi is een toernooi op zich, dus gemotiveerde teams en wedstrijden met de druk erop. En veel eerlijker omdat je nu uit en thuis speelt.

    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zaterdag 16 december 2017 om 15:25
    Het bekertoernooi zouden ze net als in Engeland naar het weekend moeten verplaatsen. Dan is het veel interessanter voor het publiek! Tevens krijgt het dan veel meer media aandacht!
    Vind ik leuk
    Gerro +5448
    zaterdag 16 december 2017 om 14:55
    Als je niet of nauwelijks Europees speelt is het een lachertje dat je met 34 wedstrijden en een paar bekerwedstrijden al klaar bent. Dat Beker toernooi geen enkele waarden kent voor de top 3 omdat er niets te verdienen valt en als ze dat doen wat ze moeten doen Europees voetbal wel via de competitie afdwingen.Beker toernooi zou je een voorronde cl ticket aan kunnen verbinden en dan met uit en thuis wedstrijden, of misschien opzetten met de belgen in opzet met groepsfase. Competitie zou je kunnen opzetten met 12 clubs die 3 keer tegen elkaar spelen 1 keer thuis 1 keer uit 1 keer op neutraal terrein al zullen dan de magen van alle burgenmeesters 10 keer omdraaien.
    Vind ik leuk
    HanV +3414
    zaterdag 16 december 2017 om 14:58
    Dat spelers als Bergwijn en vdBeek nu wat minder wedstrijden spelen komt vooral omdat die clubs Europees in de voorronden zijn gesneuveld. Laat die clubs maar wat oefenwedstrijden spelen tegen buitenlandse subtoppers die ook geen Europese verplichtingen hebben.
    Vind ik leuk
    Aspers +417
    zaterdag 16 december 2017 om 15:23
    Weer zo een roeptoeter. We haken niet aan omdat we (momenteel) nauwelijks geen goede voetballers meer opleiden. En we iedere zomer ons halve team moeten verkopen en zo met een niet ingespeeld team de kwalificaties in moeten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:24
    Kijk maar naar engeland...38 wedstrijden FA en beker naam is ontschoten...of frankrijk 34 games en ook 2 bekers..Dan zitten ze hier te zeuren over te veel wedstrijden en een winterstop. Ze zeuren teveel..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 18:41
    De norm moet ook weer omhoog en om te beginnen worden de duels om de KNVB beker weer uit en thuis gespeeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lachwekkende Eredivisie-opzet: 'Van de Beek speelt 20 duels minder dan de norm is'