Keizer maakt Ajax-selectie met 19 namen bekend: uitgedunde groep naar Alkmaar

    Keizer maakt Ajax-selectie met 19 namen bekend: uitgedunde groep naar Alkmaar

    zaterdag 16 december 2017 om 13:37

    Ajax-trainer Marcel Keizer heeft te kampen met een uitgedunde selectie voor het duel met AZ. Zaterdag maakte hij zijn negentienkoppige wedstrijdselectie voor het bezoek aan Alkmaar bekend.

    Ten opzichte van het treffen met Excelsior zijn er twee nieuwe afwezigen: Joël Veltman (schorsing) en Max Wöber (blessure). Lasse Schöne keert wel terug, meldt Ajax. Hij zat donderdag tegen Excelsior op de tribune vanwege een schorsing. Keizer mist verder ook Nick viergever, Daley Sinkgraven, Amin Younes, Vaclav Cerny en Benjamin van Leer.

    Noussair Mazraoui zit net als donderdag tegen Excelsior bij de Ajax-selectie. In totaal telt de groep vijf verdedigers: Matthijs de Ligt, Luis Orejuela, Mitchell Dijks, Damil Dankerlui en Deyovaisio Zeefuik. Daarnaast zal middenvelder Frenkie de Jong als verdediger ingezet gaan worden.

    De volledige Ajax-selectie:
    Andre Onana, Kostas Lamprou, Matthijs de Ligt, Luis Orejuela, Mitchell Dijks, Damil Dankerlui, Deyovaisio Zeefuik, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Siem de Jong, Noussair Mazraoui, David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Justin Kluivert, Dennis Johnsen

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Gaat Ajax winnen van AZ?

    (1222 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 december 2017 om 13:41
    Geen paniek voor morgen, al is de verdediging wat verzwakt, winnen doet Ajax morgen sowieso wel!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14816
    zaterdag 16 december 2017 om 13:58
    Ik maak me ook zeker niet druk, ik heb er alle vertrouwen in!
    Gaat een leuke pot worden denk ik..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 13:42
    19 is een mooi getal,kunnen er 8 de bank warm houden.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22061
    zaterdag 16 december 2017 om 13:56
    Het gaat denk Ik wel een leuke open wedstrijd worden... AZ speelt niet zo als die lafaard cocu PSV laat spelen... daarom mocht Ajax geen kampioen worden hoop ik dat AZ het gaat worden... Laf anti voetbal uit eindje hoort geen kampioen te worden...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1994
    zaterdag 16 december 2017 om 14:01
    Az zal wel winnen helaas
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 16 december 2017 om 14:05
    Voor de competitie zou het beter zijn dat AZ wint, voor Keizer natuurlijk beter als Ajax wint en voor PSV is het zaak om niet te verliezen. Na het weekend kan die top vijf er ineens wat anders uitzien, dus wij zijn als kijkers van het edele voetbalspel altijd winnaar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 14:13
    Nu maar afwachten wanneer de selectie van Willem 2 bekend gemaakt gaat worden.....
    Vind ik leuk
    3Bier +7609
    zaterdag 16 december 2017 om 14:21
    Haha wie zit daar op te wachten? De 2 supporters van Willem 2 hier op de site?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 14:21
    En ik
    Vind ik leuk
    3Bier +7609
    zaterdag 16 december 2017 om 14:28
    Probeerde je te helpen maar zelfs op de willem 2 website is hierover niks te vinden. Sorry man. Wordt een verrassing voor je vanavond. Heb je in ieder geval wat om naar uit te kijken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 14:32
    Ik probeer me er doorheen te slaan
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    zaterdag 16 december 2017 om 15:06
    De opstelling is al bijna een dag bekend!
    Branderhorst; Lewis, Lachman, Heerkens, V/d Linden, Tsimikas; Haye, Chirivella, Rienstra; Ogbeche en Sol.

    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 16:00
    mooi en die van pec ook?
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    zaterdag 16 december 2017 om 17:38
    Ja..

    Boer; Ehizibue, Marcellis, Dekker, Van Polen; Bakker, Thomas, Saymak; Namli, Ondaan en Mokhtar.

    Wissels PEC Zwolle: Van der Hart, Hauptmeijer, Van Looy, Woudstra, Marinus, Nijland, Israelsson en Parzyszek.

    Wissels Willem II: Wellenreuter, Van der Lei, Crowley, Van der Linden, Lieftink, Coulibaly, Kok, Ogenia, Croux en El Hankouri.

    Bij Willem II aanpassing : Azzaoui ipv vdLinden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 17:42]
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 17:56
    kijk das tenminste info waar je wat aan hebt op matchday
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    zaterdag 16 december 2017 om 14:17
    5 verdedigers waarvan 4 backs waarvan 1 al tig keer afgeschreven is, 1 niet echt een succesvolle aankoop is en 2 jeugdspelers zijn die te kort komen voor het eerste... Daar wordt je niet vrolijk van!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 16 december 2017 om 14:21
    Kop op Foebele, met jou op de tribune valt er vast wel weer wat te lachen en als Ajax verliest heb je tenminste nog een mooi programmaboekje, toch? ;—/))
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    zaterdag 16 december 2017 om 14:22
    Het is gewoon treurig dat ze deze problemen niet aan zagen komen toen ze de verdediging zo belachelijk verzwakte afgelopen zomer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:59
    Ja, het heeft ook veel zin om dat 524 keer te roepen...... Dat is het nu eenmaal. Ja het is een slechte zaak en er is niet goed ingekocht!! Hergroeperen en door!! Voor Nederlandse begrippen en de Nederlandse competitie is het elftal goed genoeg, deze winter inkopen voor volgens seizoen. Iedereen weet dat Ajax moet dus vragen de hoofdprijs voor middelmaat dus het zou me ook niks verbazen als ze nu niks kopen. Mouwen opstropen en de kop ervoor!!
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    zaterdag 16 december 2017 om 18:54
    Omdat ze het nog steeds fout doen, jaar in jaar uit! Dus dat hergroeperen en door is er niet bij, het is gewoon een herhaling van zetten door incompetente figuren!
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    zaterdag 16 december 2017 om 18:46
    Wordt je niet moe van jezelf?

    Ik ben het met je eens dat ze beter moeten inkopen. Maar 3 blessures en een schorsing kun je weinig tegen doen.

    Vind ik leuk
    3Bier +7609
    zaterdag 16 december 2017 om 14:22
    Zoiets kan je gerust armoedig noemen. Als iedereen fit is vind ik een verdediging met Veltman, Viergever en Sinkgraven subtopwaardig. Laat staan als hun vervangers op moeten draven. Hou m'n hart vast zondag. Maar vol op de aanval en hopen dat de aanvallers van AZ niet al te scherp zijn.
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    zaterdag 16 december 2017 om 14:26
    Ook als iedereen aanwezig is is de verdediging niet goed genoeg. Sinkgraven is geen back en zal het nooit worden, we zijn de enige club ter wereld die dit soort waanzin uithaalt om een creatieve middenvelder kapot te maken door hem zo nodig linksback te zetten.

    Viergever en Veltman zijn leuke meevoetballers, met een kanjer naast ze zijn het hele degelijke verdedigers, maar als ze zelf ineens de bepalende mensen achterin moeten zijn en de kar moeten trekken dan is het ineens erg kwetsbaar.

    De Ligt is ook nog maar een talent, bij hem zie je ook het verschil tussen spelen naast Sanchez of ineens de belangrijke man zijn centraal.
    Vind ik leuk
    3Bier +7609
    zaterdag 16 december 2017 om 14:32
    De Ligt en Wober zijn prima. Veltman en Viergever kunnen mee in de eredivisie maar meer ook niet. Het idee van Sinkgraven vond ik niet eens zo heel gek. Dat is puur een keuze gemaakt op basis van balbezit. Is natuurlijk geen verdediger. Feit is wel dat Ajax sinds Maxwell geen goede linksback meer heeft gehad. Schandalig eigenlijk. Wil je weer een topclub worden dan moeten er toch echt 2 backs komen en een ervaren centrale verdediger.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 16 december 2017 om 14:47
    Wöber is een zeer goede verdediger, maar met hem in de ziekenboeg kom je zelfs de verpleegster nog niet voorbij. Het lot van Ajax treft over het algemeen elke ploeg wel eens een periode in de competitie, met teveel blessures wordt je te zwak. Ajax heeft dit vaak behoorlijk kunnen opvangen maar heeft op de een of andere manier in de zomer wat afslagen gemist. Ik ga dan niet direct naar personen wijzen, het heeft meer met keuzes van targets te maken die elders de voorkeur hadden. Met Sanchèz kon je zien dat je ook wel wat geluk kunt hebben, ik had als ik Ajaxmanager was geweest Sanchèz desnoods tien miljoen euro in zijn handen gedouwd om te blijven, geld zat daar.

    Met teveel jonkies zie je teveel terugval, meestal gebeurt dat met een enkele speler maar als je zoveel jeugd nodig hebt loop je grotere risico’s.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:53
    Als ik ziek in bed lig hoef ik die verpleegster ook niet voorbij dan heb ik aan een plaatselijke massage genoeg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 16 december 2017 om 15:17
    Verpleegsters werken maar maximaal zes uur op een dag tegenwoordig. Ik denk dat dat te kort is?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 16 december 2017 om 14:20
    Der kaiser hoeft zich geen zorgen te maken : Makkalie
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:51
    Onana

    De Ligt, Dijks, Frenkie, Dankerlui/Orejuela

    Ziyech, Eiting, Schöne

    Neres, Dolberg, Kluivert
    Vind ik leuk
    North +2397
    zaterdag 16 december 2017 om 15:12
    Het enige gevaar voor morgen is dat Ajax na een goede reeks weer vervalt in gemakzucht..
    Zou niet de eerste keer zijn.
    Vind ik leuk
    pos +8660
    zaterdag 16 december 2017 om 15:33
    Nou het andere gevaar is gewoon ook dat AZ een aardig ploeggie heeft die het Ajax gewoon heel lastig kan maken. Nu zeg je eigenlijk weer dat Ajax alleen maar kan verliezen van zichzelf. Beetje het standaard gebral zeg maar van een gemiddelde Ajax braller.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4188
    zaterdag 16 december 2017 om 16:00
    Az heeft gewoon een beter elftal dan Ajax . Die talenten van Az ongelofelijk
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zaterdag 16 december 2017 om 15:46
    ....................Onana...............
    .... Zeefuik...de Ligt...Dijks...
    ........F. de Jong...Shöne.......
    ................vd Beek................
    .................Ziyech.................
    ..Neres... Huntelaar.. Kluivert..

    ( F.de jong en Shöne kort voor verdediging als controleurs)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4188
    zaterdag 16 december 2017 om 15:59
    Orejuela verrek die was ik alweer vergeten.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zaterdag 16 december 2017 om 19:16
    Dankerlui had ik verwacht ik mis alleen Bergsma nu heb je maar 1 echte centrumverdediger ,persoonlijk had ik een middenvelder minder meegenomen
    Vind ik leuk