Keizer maakt Ajax-selectie met 19 namen bekend: uitgedunde groep naar Alkmaar

Keizer maakt Ajax-selectie met 19 namen bekend: uitgedunde groep naar Alkmaar

zaterdag 16 december 2017 om 13:37

Ajax-trainer Marcel Keizer heeft te kampen met een uitgedunde selectie voor het duel met AZ. Zaterdag maakte hij zijn negentienkoppige wedstrijdselectie voor het bezoek aan Alkmaar bekend.

Ten opzichte van het treffen met Excelsior zijn er twee nieuwe afwezigen: Joël Veltman (schorsing) en Max Wöber (blessure). Lasse Schöne keert wel terug, meldt Ajax. Hij zat donderdag tegen Excelsior op de tribune vanwege een schorsing. Keizer mist verder ook Nick viergever, Daley Sinkgraven, Amin Younes, Vaclav Cerny en Benjamin van Leer.

Noussair Mazraoui zit net als donderdag tegen Excelsior bij de Ajax-selectie. In totaal telt de groep vijf verdedigers: Matthijs de Ligt, Luis Orejuela, Mitchell Dijks, Damil Dankerlui en Deyovaisio Zeefuik. Daarnaast zal middenvelder Frenkie de Jong als verdediger ingezet gaan worden.

De volledige Ajax-selectie:
Andre Onana, Kostas Lamprou, Matthijs de Ligt, Luis Orejuela, Mitchell Dijks, Damil Dankerlui, Deyovaisio Zeefuik, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Siem de Jong, Noussair Mazraoui, David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Justin Kluivert, Dennis Johnsen

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Gaat Ajax winnen van AZ?

(1222 stemmen)

Plaats een reactie

Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:41
Achterin is het gevaarlijk. AZ ruikt bloed. Hoop dat de kazen winnen morgen! :)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:44
Alles op weghorst die kopt alles door naar de andere snelle mensen voorin.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:48
Of raak, nog beter zelfs ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:58
Of beide gewoon niet;)
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:58
0-0 oke? ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:06
Hahaha het gaat een zware pot worden. Ajax gaat vast een tegentreffer incasseren, alleen hopen dat Ajax er 1 meer maakt. En nee geen eigen doelpunten;)
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:07
onterecht afgekeurde treffers? Genoteerd :)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:08
Ja het zal maar gebeuren... pff
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:10
Ik maal er niet om ;D
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 15:11
Kan me het voorstellen ;)
Vind ik leuk
pos +5403
zaterdag 16 december 2017 om 15:29
Weghorst heeft nog nooit ballen doorgekopt op spelers. Hij is een hele matige kopper.
Vind ik leuk
1892 +8797
zaterdag 16 december 2017 om 13:45
Keizer lijkt zich nu al te verontschuldigen,voor een nederlaag.
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 13:56
Want?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:04
omdat hij vervangers oproept?
Vind ik leuk
JustH +1801
zaterdag 16 december 2017 om 14:54
Ja inderdaad, Want?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:46
Je kan maar beter eerst beginnen te hopen dat PSV gaat winnen vanavond, kan zo maar weer een gelijkspelletje worden tegen ADO, die gasten hebben niks te verliezen en bij PSV heerst er echt wel wat stress en onzekerheid na 5 punten verspeeld te hebben in 2 wedstrijden en 6 goals om de oren gekregen!
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:46
Ik zie ons wel winnen van ADO. Zeker na 2 verloren potten (1 gelijk maar voelt als verlies)

Ik gok 2-0 met een penalty voor van ginkel en treffer lozano
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:48
Gaat Bergwijn zich weer laten vallen dat je gokt op een penalty?
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:49
Ik heb de daily odds gelezen en ik denk dat ze gelijk hebben. Schwalbe de Jong
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:50
En ook weer met 5 verdedigers vandaag? Of durft lafbek Cocu het niet met 5 verdedigers aan en staan er vanavond 6 verdedigers in de basis?
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:51
Rond de 85e minuut verdedigende wissel
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 13:59
Zeg WzAA,Nolu,Awli, dit zijn vragen die stel je toch niet aan een PSV-supporter? Dat moet je Cocu vragen of evt. aan Luuk de Jong.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:03
Mag hij toch vragen?
Ik kan op zich nog wel enigsinds inschatten na al die tijd wat cocu een beetje doet
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 14:09
Natuurlijk mag hij dat vragen, vragen staat vrij. Maar als hij op deze vragen antwoord wil hebben wordt hij toch teleurgesteld, niemand weet de antwoorden die ergens in de krochten van PSV rondwandelen.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:10
oke john
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:37
Daar word het 2-2 denk dat ADO in de laatste 10 min ofzo gelijk maakt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12891
zaterdag 16 december 2017 om 13:52
Waar heb je Santi gelaten
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:54
Delete:) Help me maar gauw terug aan mn likes ;)
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:55
Rechtsachter trouwens ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:41
Geen paniek voor morgen, al is de verdediging wat verzwakt, winnen doet Ajax morgen sowieso wel!
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:44
En PSV'ers waren arrogant dit seizoen ;D
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:47
Dat ging erom dat jullie al weken roepen kampioen te zijn! Helaas snap jij het verschil niet tussen arrogant, maar jij snapt wel vaker dingen niet!
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:47
Je snapt blijkbaar niet dat mn opmerking niet serieus was. Die ";D" doet ook niks vermoeden
Vind ik leuk
Alain2708 +4295
zaterdag 16 december 2017 om 13:58
Ik maak me ook zeker niet druk, ik heb er alle vertrouwen in!
Gaat een leuke pot worden denk ik..
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 13:42
19 is een mooi getal,kunnen er 8 de bank warm houden.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:44
Dat mogen er 12 zijn
Vind ik leuk
Jens1999 +7626
zaterdag 16 december 2017 om 13:56
Het gaat denk Ik wel een leuke open wedstrijd worden... AZ speelt niet zo als die lafaard cocu PSV laat spelen... daarom mocht Ajax geen kampioen worden hoop ik dat AZ het gaat worden... Laf anti voetbal uit eindje hoort geen kampioen te worden...
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 13:58
Voor de CL is het echter handiger dat PSV mee zou doen dan AZ, met alle respect, want az speelt leuk voetbal
Vind ik leuk
Richard020 +10729
zaterdag 16 december 2017 om 14:39
Voor de CL is het handiger dat er helemaal geen Nederlandse clubs aan mee doen, in de EL zijn er misschien nog wat kansen om punten bij elkaar te sprokkelen, in de CL hebben de Nederlandse clubs niks en dan ook helemaal niks te zoeken.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:40
die punten hebben we nodig om in de CL te blijven. Als we dat niet willen dan heefft punten halen geen enkele zin
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:01
Az zal wel winnen helaas
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:03
Dat denk ik niet.. 2-2 is wel een optie
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 14:05
Voor de competitie zou het beter zijn dat AZ wint, voor Keizer natuurlijk beter als Ajax wint en voor PSV is het zaak om niet te verliezen. Na het weekend kan die top vijf er ineens wat anders uitzien, dus wij zijn als kijkers van het edele voetbalspel altijd winnaar.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zaterdag 16 december 2017 om 14:07
mooie weken komen eraan :)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:13
Nu maar afwachten wanneer de selectie van Willem 2 bekend gemaakt gaat worden.....
Vind ik leuk
3Bier +2452
zaterdag 16 december 2017 om 14:21
Haha wie zit daar op te wachten? De 2 supporters van Willem 2 hier op de site?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:21
En ik
Vind ik leuk
3Bier +2452
zaterdag 16 december 2017 om 14:28
Probeerde je te helpen maar zelfs op de willem 2 website is hierover niks te vinden. Sorry man. Wordt een verrassing voor je vanavond. Heb je in ieder geval wat om naar uit te kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:32
Ik probeer me er doorheen te slaan
Vind ik leuk
HanV +2416
zaterdag 16 december 2017 om 15:06
De opstelling is al bijna een dag bekend!
Branderhorst; Lewis, Lachman, Heerkens, V/d Linden, Tsimikas; Haye, Chirivella, Rienstra; Ogbeche en Sol.

Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:00
mooi en die van pec ook?
Vind ik leuk
HanV +2416
zaterdag 16 december 2017 om 17:38
Ja..

Boer; Ehizibue, Marcellis, Dekker, Van Polen; Bakker, Thomas, Saymak; Namli, Ondaan en Mokhtar.

Wissels PEC Zwolle: Van der Hart, Hauptmeijer, Van Looy, Woudstra, Marinus, Nijland, Israelsson en Parzyszek.

Wissels Willem II: Wellenreuter, Van der Lei, Crowley, Van der Linden, Lieftink, Coulibaly, Kok, Ogenia, Croux en El Hankouri.

Bij Willem II aanpassing : Azzaoui ipv vdLinden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 17:56
kijk das tenminste info waar je wat aan hebt op matchday
Vind ik leuk
Foebele +38728
zaterdag 16 december 2017 om 14:17
5 verdedigers waarvan 4 backs waarvan 1 al tig keer afgeschreven is, 1 niet echt een succesvolle aankoop is en 2 jeugdspelers zijn die te kort komen voor het eerste... Daar wordt je niet vrolijk van!
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 14:21
Kop op Foebele, met jou op de tribune valt er vast wel weer wat te lachen en als Ajax verliest heb je tenminste nog een mooi programmaboekje, toch? ;—/))
Vind ik leuk
Foebele +38728
zaterdag 16 december 2017 om 14:22
Het is gewoon treurig dat ze deze problemen niet aan zagen komen toen ze de verdediging zo belachelijk verzwakte afgelopen zomer.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:59
Ja, het heeft ook veel zin om dat 524 keer te roepen...... Dat is het nu eenmaal. Ja het is een slechte zaak en er is niet goed ingekocht!! Hergroeperen en door!! Voor Nederlandse begrippen en de Nederlandse competitie is het elftal goed genoeg, deze winter inkopen voor volgens seizoen. Iedereen weet dat Ajax moet dus vragen de hoofdprijs voor middelmaat dus het zou me ook niks verbazen als ze nu niks kopen. Mouwen opstropen en de kop ervoor!!
Vind ik leuk
Foebele +38728
zaterdag 16 december 2017 om 18:54
Omdat ze het nog steeds fout doen, jaar in jaar uit! Dus dat hergroeperen en door is er niet bij, het is gewoon een herhaling van zetten door incompetente figuren!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 18:46
Wordt je niet moe van jezelf?

Ik ben het met je eens dat ze beter moeten inkopen. Maar 3 blessures en een schorsing kun je weinig tegen doen.

Vind ik leuk
3Bier +2452
zaterdag 16 december 2017 om 14:22
Zoiets kan je gerust armoedig noemen. Als iedereen fit is vind ik een verdediging met Veltman, Viergever en Sinkgraven subtopwaardig. Laat staan als hun vervangers op moeten draven. Hou m'n hart vast zondag. Maar vol op de aanval en hopen dat de aanvallers van AZ niet al te scherp zijn.
Vind ik leuk
Foebele +38728
zaterdag 16 december 2017 om 14:26
Ook als iedereen aanwezig is is de verdediging niet goed genoeg. Sinkgraven is geen back en zal het nooit worden, we zijn de enige club ter wereld die dit soort waanzin uithaalt om een creatieve middenvelder kapot te maken door hem zo nodig linksback te zetten.

Viergever en Veltman zijn leuke meevoetballers, met een kanjer naast ze zijn het hele degelijke verdedigers, maar als ze zelf ineens de bepalende mensen achterin moeten zijn en de kar moeten trekken dan is het ineens erg kwetsbaar.

De Ligt is ook nog maar een talent, bij hem zie je ook het verschil tussen spelen naast Sanchez of ineens de belangrijke man zijn centraal.
Vind ik leuk
3Bier +2452
zaterdag 16 december 2017 om 14:32
De Ligt en Wober zijn prima. Veltman en Viergever kunnen mee in de eredivisie maar meer ook niet. Het idee van Sinkgraven vond ik niet eens zo heel gek. Dat is puur een keuze gemaakt op basis van balbezit. Is natuurlijk geen verdediger. Feit is wel dat Ajax sinds Maxwell geen goede linksback meer heeft gehad. Schandalig eigenlijk. Wil je weer een topclub worden dan moeten er toch echt 2 backs komen en een ervaren centrale verdediger.
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 14:47
Wöber is een zeer goede verdediger, maar met hem in de ziekenboeg kom je zelfs de verpleegster nog niet voorbij. Het lot van Ajax treft over het algemeen elke ploeg wel eens een periode in de competitie, met teveel blessures wordt je te zwak. Ajax heeft dit vaak behoorlijk kunnen opvangen maar heeft op de een of andere manier in de zomer wat afslagen gemist. Ik ga dan niet direct naar personen wijzen, het heeft meer met keuzes van targets te maken die elders de voorkeur hadden. Met Sanchèz kon je zien dat je ook wel wat geluk kunt hebben, ik had als ik Ajaxmanager was geweest Sanchèz desnoods tien miljoen euro in zijn handen gedouwd om te blijven, geld zat daar.

Met teveel jonkies zie je teveel terugval, meestal gebeurt dat met een enkele speler maar als je zoveel jeugd nodig hebt loop je grotere risico’s.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:53
Als ik ziek in bed lig hoef ik die verpleegster ook niet voorbij dan heb ik aan een plaatselijke massage genoeg.
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zaterdag 16 december 2017 om 15:17
Verpleegsters werken maar maximaal zes uur op een dag tegenwoordig. Ik denk dat dat te kort is?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:20
Der kaiser hoeft zich geen zorgen te maken : Makkalie
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:51
Onana

De Ligt, Dijks, Frenkie, Dankerlui/Orejuela

Ziyech, Eiting, Schöne

Neres, Dolberg, Kluivert
Vind ik leuk
North +2327
zaterdag 16 december 2017 om 15:12
Het enige gevaar voor morgen is dat Ajax na een goede reeks weer vervalt in gemakzucht..
Zou niet de eerste keer zijn.
Vind ik leuk
pos +5403
zaterdag 16 december 2017 om 15:33
Nou het andere gevaar is gewoon ook dat AZ een aardig ploeggie heeft die het Ajax gewoon heel lastig kan maken. Nu zeg je eigenlijk weer dat Ajax alleen maar kan verliezen van zichzelf. Beetje het standaard gebral zeg maar van een gemiddelde Ajax braller.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 16:00
Az heeft gewoon een beter elftal dan Ajax . Die talenten van Az ongelofelijk
Vind ik leuk
vinny99 +746
zaterdag 16 december 2017 om 15:46
....................Onana...............
.... Zeefuik...de Ligt...Dijks...
........F. de Jong...Shöne.......
................vd Beek................
.................Ziyech.................
..Neres... Huntelaar.. Kluivert..

( F.de jong en Shöne kort voor verdediging als controleurs)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 15:54]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 15:59
Orejuela verrek die was ik alweer vergeten.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 19:16
Dankerlui had ik verwacht ik mis alleen Bergsma nu heb je maar 1 echte centrumverdediger ,persoonlijk had ik een middenvelder minder meegenomen
Vind ik leuk