Labyad: Wat is clubliefde? Ik zal niet doodgaan als ik hier vertrek

    Labyad: "Wat is clubliefde? Ik zal niet doodgaan als ik hier vertrek"

    zaterdag 16 december 2017 om 14:43

    Zakaria Labyad erkent dat het moeilijk zou zijn om FC Utrecht te verlaten, maar vindt dat dit een transfer naar een van de Nederlandse topclubs niet in de weg moet staan.

    "Binnen FC Utrecht weet iedereen dat ik mijn ambities heb. Natuurlijk is het altijd een moeilijke keuze om Utrecht te verlaten, omdat dit de club is in de stad waar ik geboren ben. Als kleine jongen is het altijd je droom om voor FC Utrecht te spelen. Maar wat is clubliefde? Ik zal niet doodgaan als ik hier vertrek", zegt Labyad in gesprek met de NOS.

    Trainer Erik ten Hag hoopt het vertrek van Labyad tot de zomer uit te kunnen stellen. De coach wil ook niet zeggen dat zijn spelmaker te goed is voor FC Utrecht. "Dat klinkt zo denigrerend naar de rest, en zo moet je dat dus ook niet brengen. Zo zou je dus ook kunnen zeggen dat Ronaldo te goed is voor Real Madrid en Messi te goed voor Barcelona. Maar ze kunnen alleen maar uitblinken als het team goed functioneert. Niemand is groter dan de club. Dat geldt ook voor Zakaria Labyad. Maar dat het een geweldige speler voor ons is en dat de fans enorm van hem genieten, dat is wel duidelijk."

    Poll

    Naar welke club zie jij Labyad verkassen?

    (8385 stemmen)

    Plaats een reactie

    jaja_PSV +40369
    zaterdag 16 december 2017 om 14:45
    Wordt Feyenoord....want Ajax en PSV is niet realistisch.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Dobbel +806
    zaterdag 16 december 2017 om 14:46
    Het gaat de laatste week zoveel over Labyad, die in mijn ogen een prima speler is maar die om onverklaarbare redenen ineens zoveel aandacht krijgt met zijn eventuele vertrek naar een Nederlandse topclub of Feyenoord. Zou me niet verbazen als hij na dit seizoen gewoon niet naar een van die clubs gaat
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40369
    zaterdag 16 december 2017 om 14:47
    Inderdaad. Hij zit met zijn hoofd al niet meer bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    Sanders +3382
    zaterdag 16 december 2017 om 14:48
    ... of feyenoord :-)

    Shots fired
    Vind ik leuk
    Blagger +46
    zaterdag 16 december 2017 om 14:49
    Of gewoon; ik zie Labyad niet naar een andere Eredivisie club verkassen?
    Vind ik leuk
    Jou Hader +309
    zaterdag 16 december 2017 om 14:57
    Nee
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12912
    zaterdag 16 december 2017 om 14:51
    Ik denk Ajax, Feyenoord en PSV alle drie niet.
    Hij speelt net 6 maanden redelijk in de Eredivisie en praat nu al over een vertrek naar één van bovenstaande clubs.. Beetje bescheiden opstellen zou hem sieren na nog totaal 0 gepresteerd te hebben bij zijn vorige clubs!
    Vind ik leuk
    Jou Hader +309
    zaterdag 16 december 2017 om 14:58
    Hij praat erover omdat een van deze clubs met hem in gesprek is.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12912
    zaterdag 16 december 2017 om 15:05
    Waaruit blijkt dat, of weet jij meer? ;)
    Vind ik leuk
    Zooitje +1502
    zaterdag 16 december 2017 om 14:54
    Ik ga voor D. Geen van bovenstaande clubs
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    zaterdag 16 december 2017 om 14:57
    Zijn lot is een beetje door hemzelf bepaald. Door te zeggen dat hij eerst naar een traditionele topdrieclub in Nederland wil, iets wat qua niveau helemaal niet slecht is, legt hij dat lot wel bij die clubs neer. Zo maak je dat je wordt vergeleken met spelers die ook elders voor rond de acht miljoen te halen zijn. Als je al eerder voor een club gespeeld hebt is de kans dat ze je weer halen niet zo groot, dus de concurrentie gaat al gauw voor. Hoewel ik ook Feyenoord een prachtige club vind zou ik niet daar naartoe gaan. Hij is gewoon niet het type knokker, dan zou eerder Ayoub daarheen kunnen gaan. Die brengt ook nog wat techniek naast zijn werklust. Misschien is AZ, als ze onverhoopt tweede of derde wordt, een goede springplank?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4035
    zaterdag 16 december 2017 om 15:07
    AZ heeft al te veel middenvelders (Overeem, Til, Midtsjo, Koopmeiners,Seuntjes,Helmer, Bel Hassani, Vejinović). Wellicht dat zelfs een transfervrije Maher na dit seizoen aan gaat kloppen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 15:09]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20609
    zaterdag 16 december 2017 om 15:19
    Vejinović is niet van AZ maar van Feyenoord en is het hele seizoen uitgeschakeld...
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    zaterdag 16 december 2017 om 15:20
    Ja, aan de concurrentie had ik niet gedacht. Het ging me meer om het type club. Wat dat betreft zie ik ook Til als een betere speler voor de komende jaren, maar dan op basis van wat je met hem gaat verdienen bij verkoop.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3279
    zaterdag 16 december 2017 om 15:00
    Word er een beetje moe van! Speel gewoon je wedstrijden voor de club die je uit het slop trok! Laat je voeten wekelijks spreken Labyat en niet je mond. Niet lullen maar poetsen meneer Labyat dus wekelijks uitblinken en niet af en toe een wedstrijdje dan komen de grotere clubs vanzelf.
    Vind ik leuk
    Keizerstad +227
    zaterdag 16 december 2017 om 15:07
    dat weet je, scoren tegen Ajax (uit nog wel) en je bent het mannetje.
    Nu van Duinen nog, maar die zal het wel niet doen, kent zijn tekortkomingen.
    Vind ik leuk
    remakil +4900
    zaterdag 16 december 2017 om 15:15
    Het gaat te goed met Utrecht, dus moet de media iets vinden, om dat te kantelen. Zodoende komt men bij Labyad uit, gaan ze vragen stellen, waarna dat een item wordt bij de rest van media...

    Labyad heeft bij Utrecht een rol, die hij bij de top 3 nooit zal kunnen vervullen. De vrijheid van spelen, de positie, de ruimte om beslissend te zijn. Die krijgt hij elders niet...

    Neem Ziyech bij Ajax, die heeft nog steeds niet hetzelfde vermogen, als hij bij Twente had. Niet dat hij slecht speelt, maar hij nog steeds niet zo beslissend. Dat gaat Labyad ook tegenkomen...
    Vind ik leuk
    reggie +1509
    zaterdag 16 december 2017 om 15:19
    Het is een Marokkaan, geboren in Utrecht, ligt Utrecht nu in Marokko dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 16:13
    ?
    Vind ik leuk
    030_Joep +151
    zaterdag 16 december 2017 om 16:37
    Kanaleneiland, Overvecht en Zuilen lijken wel aardig op Marokko ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +9900
    zaterdag 16 december 2017 om 15:23
    Wat een onzin spreekt die jongen uit. Speel nou eens constant je wedstrijden. In plaats iets te gaan roepen. Denk dat de top 3 te hoog gegrepen is voor labyad.
    Vind ik leuk
    BS +974
    zaterdag 16 december 2017 om 16:09
    Ik vind dat deze speler wel erg omhoog geschreven wordt. Bijna elke wedstrijd erger ik mij kapot aan hem, werken doet hij af en toe, en heel erg zelf zuchtig. Voor 5 miljoen een grote strik er omheen en een ander talent aantrekken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    zaterdag 16 december 2017 om 16:33
    Als hij gaat,kan hij altijd ooit weer terugkomen!

    Deze jongen is niet te behouden voor Utrecht. Top 3 is ook zijn eindstation niet. Zeker niet als hij nog stabieler kan worden.
    Vind ik leuk
    Nashua +6657
    zaterdag 16 december 2017 om 16:41
    Meningen verschillen, ik vind Utrecht zijn top. Bakte er in het buitenland niets van.

    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    zaterdag 16 december 2017 om 16:56
    Soms is mediatraining voor Labyad geen slecht idee.
    Oh die grote ambities... toch altijd weer.
    Maar weer een stap naar een andere club... daar weer 3 jaar verspillen, einde carriere bijna.
    Misschien een optie om een keer Bundesliga op TV te kijken? Dan zie je dat die zoveel beter zijn en dan weet je dat je misschien beter hier kan blijven.
    Vind ik leuk
    FCU10 +692
    zaterdag 16 december 2017 om 17:11
    Goed gezegd van Ten Hag. Je moet het zo zien, Utrecht gaat ook niet ‘dood’ als Labyad vertrekt. Er zijn in het verleden talloze betere spelers dan Labyad vertrokken en altijd zijn er goede spelers opgestaan om het vertrek op te vangen. Labyad is zeker een goede speler maar ik vind het erger als naast Labyad ook Ayoub vertrekt in de winter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Labyad: "Wat is clubliefde? Ik zal niet doodgaan als ik hier vertrek"