LIVE-discussie: Van 't Schip kiest weer voor Ondaan; Van de Looi wijzigt systeem

    LIVE-discussie: Van 't Schip kiest weer voor Ondaan; Van de Looi wijzigt systeem

    zaterdag 16 december 2017 om 18:10

    Willem II staat voor de lastige opgave om in de thuiswedstrijd tegen subtopper PEC Zwolle een vervolg te geven aan de ongeslagen reeks. De Tilburgers verloren al vijf duels op rij niet, maar wisten daarin ook maar één keer te winnen.

    Willem II begint zaterdag niet met vijf, maar met vier verdedigers. Jop van der Linden neemt op de bank plaats, terwijl er een plekje vrijkomt voor Ismail Azzaoui. Man in vorm bij de thuisploeg is Bartholomew Ogbeche, die in de laatste vijf Eredivisie-duels scoorde. In totaal staat zijn teller op acht.

    Bij PEC is Mustafa Saymak topscorer met vijf goals. Hij vormt opnieuw een voorhoede met Namli en Ondaan. Laatstgenoemde krijgt de voorkeur boven Stef Nijland en Piotr Parzyzsek. Ondaan was midweeks trefzeker tegen AZ (1-1).

    De Zwolse ploeg van coach John van 't Schip kan de vierde plaats verstevigen, Willem II staat veertiende. De thuisploeg staat drie punten boven de degradatiestreep.

    De opstellingen

    Willem II: Branderhorst, Lewis, Heerkens, Lachman, Tsimikas, Rienstra, Haye, Chirivella, Azzaoui, Ogbeche, Sol.

    PEC Zwolle: Boer; Ehizibue, Dekker, Marcellis, Van Polen; Bakker, Saymak, Thomas; Namli, Ondaan, Mokhtar.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +17571
    zaterdag 16 december 2017 om 18:58
    PEC op achterstand 1-0
    Vind ik leuk
    peinke +1838
    zaterdag 16 december 2017 om 19:07
    Wat een lamlendig stelletje PEC, te beginnen met die Mokhtar, Bakker, Saymak. Kan die Van 't Schip lekker blijven klooien met die Bakker op dat middenveld. Wat een slechte instelling, slechtste van PEC dit seizoen. 2e doelpunt door irritant gedrag en frustratie van de afgetroefde Mokhtar. Niet goed! Wel strafschop nu. Moet ook rood zijn, 2x geel.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 19:10]
    Vind ik leuk
    peinke +1838
    zaterdag 16 december 2017 om 19:11
    2-1, Bakker. Wat is dat toch altijd voor een geklooi van die scheidsrechters. Veroorzaker penalty heeft al een gele kaart, veroorzaakt een overtreding op doorgebroken speler, penalty, en geen 2e kaart. Wat een gerotzooi.
    Vind ik leuk
    TilRik +228
    zaterdag 16 december 2017 om 19:25
    Volgens mij kun je niet van een doorgebroken speler spreken. Dat viel wel mee. Hij komt wel goed weg met het feit dat hij niet zijn 1e krijgt. Maar scheids is aan Zwolle zijn kant.
    Vind ik leuk
    HanV +3408
    zaterdag 16 december 2017 om 19:26
    Tja, de scheidsrechter kende die man wel, je mag heel wat doen voor een 2e gele kaart. Was al gewaarschuwd en werkte eerder ook Ehizibue over de zijlijn toen die er langs was. Maar wel raar dat die keeper direct geel kreeg, die Bizot liep vorige wedstrijd een paar minuten rond zelfs buiten het strafschopgebied.
    Vind ik leuk
    mazu +1301
    zaterdag 16 december 2017 om 19:19
    Die kl... scheids weigert weer eens een 2e gele kaart te geven, niet te geloven. Die linksback van Willem 2 had eraf gemoeten
    Vind ik leuk
    HanV +3408
    zaterdag 16 december 2017 om 19:41
    Die commentator ziet het af en toe niet goed. Hij ziet een mislukt schot van Ondaan, terwijl de keeper met de voet redt.
    Vind ik leuk
    peinke +1838
    zaterdag 16 december 2017 om 19:55
    Boeiende wedstrijd met een beter Willem II. Toch slecht dat wederom Van 't Schip niet ingrijpt om een dramatisch spelende Mokhtar er af te halen. Bovendien wordt ik een beetje misselijk van die Oekraine-boy Levchenko. Die wordt geacht om objectief verslag te doen. MAar nee, die ziet ergens anders een strafschop, vindt die van PEC geen strafschop en dus ook geen 2e kaart. Wat is dat voor een triest figuur.
    PEC is onder de maat, niet erg, maar wel een constatering.
    Vind ik leuk
    HanV +3408
    zaterdag 16 december 2017 om 20:13
    Die Levchenko is niet te geloven, zelfs de assistent-trainers van beide ploegen gaven een neutraler beeld in de rust.
    Vind ik leuk
    HanV +3408
    zaterdag 16 december 2017 om 20:11
    Vreemde wissel Ehizibue eruit?
    Vind ik leuk
    HanV +3408
    zaterdag 16 december 2017 om 20:24
    Dat verwacht je ook niet meer na 2-0.
    Vind ik leuk
    Tossa +1624
    zaterdag 16 december 2017 om 20:26
    Van 0-1 terugkomen werd te makkelijk. Nu met 2-0 ook gelukt. Tegen ADO met 3-0 achterkomen?
    Vind ik leuk
    peinke +1838
    zaterdag 16 december 2017 om 20:26
    Boeiende wedstrijd met teveel spelers die het moeilijk hadden. Wat doet Van 't Schip bij een gelijke stand nou met zo'n wissel van Kingsley. Wisselen lijkt niet het sterkste onderdeel van de trainer.
    Natuurlijk is het prima om een 2-0 achterstand om te buigen, maar het zit ons gelukkig ook wel erg mee. Onze PartyPlayer had het al lang kunnen beslissen. Als een spits zo'n bal er niet in kan krijgen, dan is het triest gesteld.
    Ik blijf er bij dat Dekker geen centrale verdediger is. Die werd het eerste uur ale kanten opgespeeld door die Obeche/Sol. Die hebben het zeer moeilijk gemaakt aan de hele verdediging. De verhouding was een gelijkspel terecht geweest, maar het zit PEC echt mee. Mooi, hard gestreden, maar toch een hele matige wedstrijd van heel PEC.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 02:56
    van t Schip durft tenminste te wisselen, en hij probeert van alles uit om te kijken wat goed werkt. Met 3 spitsen in je team een vleugelspeler als spits neerzetten omdat de spitsen niet scoren is tonen van lef. Dekker staat CV omdat de halve verdediging geblesseerd is, je moet wat! En Woudstra voor Kingsley een kwartier laten spelen is prima omdat je volgende week deze speler gewoon nodig hebt vanwege blessures en schorsingen. van t Schip wisselde om te winnen en dat is alweer prima gelukt!! Het laatste gedeelte van de wedstrijd toonde PEC hoe fit ze zijn en daarom verdiend winnaar!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    LIVE-discussie: Van 't Schip kiest weer voor Ondaan; Van de Looi wijzigt systeem