Ronaldo schiet Real Madrid in Abu Dhabi naar vijfde hoofdprijs van 2017

    Ronaldo schiet Real Madrid in Abu Dhabi naar vijfde hoofdprijs van 2017

    zaterdag 16 december 2017 om 19:50

    Voor de zesde keer in de clubhistorie heeft Real Madrid het WK voor clubteams gewonnen. Het Braziliaanse Gremio werd zaterdag met 1-0 verslagen. Matchwinner: Cristiano Ronaldo. Afgelopen jaar won Real het toernooi ook al. 

    In de halve finale van het toernooi rekende De Koninklijke afgelopen woensdag af met Al-Jazira, de ploeg van Henk ten Cate. Met alle grote sterren - naast Ronaldo ook onder meer Karim Benzema, Luka Modric, Toni Kroos en Sergio Ramos - begon Real aan de finale. De eerste helft tegen Gremio verliep moeizaam. Marcelo Grohe, doelman van de Brazilianen, hield zijn doel schoon. 

    Snel na de pauze kwam Real op voorsprong. Ronaldo mocht aanleggen voor een vrije trap en vanaf een meter of 25 schoot de Portugese vedette raak. De feestvreugde was groot bij de formatie van trainer Zinedine Zidane.  

    Na die treffer was de druk van de ketel bij Real. Ronaldo miste nog een grote kans op 2-0 en ook Modric en invaller Gareth Bale lieten na om de wedstrijd definitief op slot te gooien. De zege kwam niet meer in gevaar. 

    Voor Real betekent de winst in Abu Dhabi dat de club dit kalenderjaar nu vijf grote prijzen heeft gewonnen: de Champions League, de landstitel, de Spaanse Supercup, de UEFA Supercup en dus het WK voor clubs. Volgende week zaterdag staat er weer een aardige wedstrijd op het programma. FC Barcelona komt dan op bezoek in de Spaanse hoofdstad. 

    Plaats een reactie

    Antikunstgras +12272
    zaterdag 16 december 2017 om 19:59
    Een groot circus, lekker boeiend.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5175
    zaterdag 16 december 2017 om 20:05
    Leuk weer zo een beker voor in de kast.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 20:07
    Wat een klasbak zeg.
    Vind ik leuk
    Foebele +54091
    zaterdag 16 december 2017 om 20:07
    Geen kunst, met zoveel geld moet je je gewoon schamen als je niet de CL wint en de wereld beker pakt.
    Vind ik leuk
    Huomel +1208
    zaterdag 16 december 2017 om 21:29
    Veeeeeel haters maar Christiano Ronaldo is duidelijk de beste van de wereld, één van de beste van de laatste 20 jaren of misschien gewoon wél dé beste... wat een klas-bak! Zal een groot gemis worden wanneer hij het professioneel voetbal vaarwel zegt... dus zo veel genieten van zijn spel zolang het kan!
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13105
    zaterdag 16 december 2017 om 22:35
    Dan moet je een keer Barcelona gaan kijken. Daar loopt een klein mannetje op rechtsbuiten en die is een klasse beter. Messi is puur natuur! Alles is opgevoel echt werelds. Ronaldo is allemaal gemaakt. En Messi in La Liga 14 goals en 4 assists, Ronaldo 4 goals en 2 assists.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9112
    zondag 17 december 2017 om 09:36
    Sil leg eens uit wat bedoel je met puur natuur van Messi
    En van Cristiano Ronaldo allemaal gemaakt .......
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13105
    zondag 17 december 2017 om 09:53
    Dat zie je toch aan hoe Messi een bal aanneemt, schiet, passt, mee weg dribbelt. Bij Ronaldo is het zeg maar gewoon trainbaar die van Messi zijn totaal niet trainbaar.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9112
    zondag 17 december 2017 om 09:57
    Jaaa maar ook Messi moet zijn vorm trainen hij kan moeilijk stil blijven staan .
    Op ten duur moet je wel je ziet het vershil Waneer Messi niet in Vorm is en Ronaldo wel of andersom ... Bij Ronaldo hij scoort mischien niet maar hij geeft veel assist.
    Maar als Messi uit vorm is zit hij op de Bank.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13105
    zondag 17 december 2017 om 09:59
    Totale onzin Messi geeft veel meer assists als Ronaldo ik ga ff kijken waar ik dat kan bewijzen. En als Messi uitvorm is speelt hij gewoon en Ronaldo pakt dan rode kaarten enz als hij uitvorm is.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13105
    zondag 17 december 2017 om 10:02
    Messi heeft in zijn carriére 247 assists gegeven en Ronaldo 204 en dat zijn er 43 meer voor Messi.

    En dan beseffen dat Ronaldo 2 jaar ouder is en 2 jaar langer had om assists tegeven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 10:03]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9112
    zondag 17 december 2017 om 10:07
    We zullen nog wel zien war het schip strand eind van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13105
    zondag 17 december 2017 om 10:11
    Nou... op dit moment Ronaldo 4 goals en 2 assists wat heeeeel matig is en Messi 14 goals en 4 assists.
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3130
    zondag 17 december 2017 om 10:20
    Jij kijkt geen Champions League?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:14
    Of iets trainbaar is of niet is in deze discussie totaal niet relevant.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 18:50
    Dat gemaakte vind ik juist het mooie. Ronaldo is een self-made-man. Trainingsbeest, alles eruit halen wat er in zit. Ik vind zijn overgave prachtig. Fantastisch om te zien hoe goed een mens kan worden in een sport als voetbal.
    Vind ik leuk
    Arie1976 +706
    zaterdag 16 december 2017 om 22:38
    1 van de beste afmakers zeker...
    Zet m op het middenveld en je hebt er vrij weinig aan..
    Zal niet gauw een fantastische steekpass geven..
    Vind ik leuk
    Huomel +1208
    zaterdag 16 december 2017 om 22:48
    Beide spelers, Messi als ook Ronaldo, zijn geen 'in dienst van team' spelers.. hun kwaliteiten zijn uitzonderlijk, zo uitzonderlijk dat niet alleen zij het beste renderen in een vrije rol maar zeker ook hun team!

    Messi geeft in verhouding echt niet veel meer assists dan Ronaldo...

    heeft iemand een site waar (zulke) statistieken vermeld staan??
    Vind ik leuk
    Huomel +1208
    zaterdag 16 december 2017 om 22:44
    Jij mag zeker jouw mening hebben ;-) en zonder twijfel is Lionel Messi ook een klasse speler hoor.

    Jij bent voor Ajax en een ander is voor Feijenoord.. beide clubs zijn klasse clubs maar toch vindt de Ajax cq Feijenoord supporter zijn club de beste, het heeft allemaal met 'smaak/voorkeur te maken'.

    Ik vind Christiano Ronaldo niet arroganter dan Lionel Messi ook niet per definitie beter maar toch ben ik meer fan van Christiano Ronaldo dan Lionel Messi. Ieder zijn voorkeur en dat mag :).
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5178
    zaterdag 16 december 2017 om 23:28
    Wat raar, ik hoor ze in de hoofdstad altijd roepen dat ze de beste zijn. Zijn ze 7 keer wereldkampioen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +155842
    zondag 17 december 2017 om 08:34
    Het is net een soort psv dat real madrid. Als het om winnen van prijzen gaat staan ze er ........
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9112
    zondag 17 december 2017 om 09:38
    Whahahahaha!!!!
    De fles van gisteren werkt door te de vroege ochtend bij jouw he stratum :0)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ronaldo schiet Real Madrid in Abu Dhabi naar vijfde hoofdprijs van 2017