Contract PEC-uitblinker loopt af: 'Weet niet of Premier League verstandig is'

    Contract PEC-uitblinker loopt af: 'Weet niet of Premier League verstandig is'

    zaterdag 16 december 2017 om 21:13

    Mustafa Saymak beschikt over een aflopend contract bij PEC Zwolle. De smaakmaker van de ploeg van coach John van 't Schip, zaterdag twee keer trefzeker tegen Willem II (2-3), weet nog niet wat hij gaat doen in de winter.

    "Dat weet ik nog niet. We hebben nu nog twee heel belangrijke wedstrijden. Ik wil het team en de fans niet tekort doen om daar nu al mee bezig te zijn", zegt Saymak tegen FOX Sports. "Ik focus mij volledig op dinsdag tegen NEC en dan vrijdag tegen ADO. Dan kan ik daarna wel kijken wat er wel of niet komt."

    "Als je er nu al mee bezig bent, leidt dat af in je spel", vervolgt Saymak. "Twee, drie jaar geleden zat ik in dezelfde situatie. Toen zat ik er wel erg mee en dacht ik er wel heel veel aan. Maar we zijn als team met iets bezig, daar maak ik onderdeel van uit en ik wil niet afgeleid worden." Dat PEC het zo goed doet, kan ook betekenen dat hij het seizoen afmaakt in Zwolle.

    Saymak is nog met PEC in gesprek, maar voelt geen druk vanuit de club. Een langer verblijf in Overijssel zou nog een optie kunnen zijn. "Ik ben er nog niet over uit, maar ik ben er dus totaal nog niet mee bezig." Als de middenvelder zo doorgaat, zou zelfs de Premier League kunnen lonken. "Ik weet niet of ik dat met mijn fysiek wel verstandig is", besluit hij.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12696
    zaterdag 16 december 2017 om 21:22
    Met Saymak, Mokhtar, Namli en Thomas heeft Zwolle goud in handen, zou jammer zijn als ze deze winter al vertrekken..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 21:33
    PEC Zwolle heeft goud in handen als het 'marktwaarde' van contractspelers weet te verzilveren en niet de transfervrije rode loper uit laat rollen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12696
    zaterdag 16 december 2017 om 21:41
    Heb je gelijk in, maar ik doelde vooral op het sportieve aspect, dus als ze bijv. misschien Europees mogen spelen..
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    maandag 18 december 2017 om 09:56
    dat ligt er maar net aan. Je hebt namelijk ook goud in handen als je met een Europees ticket in de pocket EN een aantal jongens transfervrij de deur uit laat gaan. Sportief succes heeft nou eenmaal een prijs.

    Nu ik dit zo typ moet ik bekennen dat ik vaak geluiden hoor over zakelijk niet interessante trip als je met de Europa League mee gaat doen...maar dat terzijde
    Vind ik leuk
    HanV +4252
    zaterdag 16 december 2017 om 21:46
    Van Saymak en Mokhtar loopt het contract wel af na dit seizoen , dus die zullen in de winterstop toch wel vertrekken. Maar we kunnen altijd hopen dat ze 1 jaar verlengen want de afkoopsommen zullen dan toch ook daarna niet geweldig zijn. PEC komt wel wat verdedigers te kort. Met Koppers, Sandler en Freire geblesseerd en Marcellis geschorst zal er volgende competitiewedstrijd wel een debutant komen of nog een middenvelder achterin naast Dekker. Ehizibue ging er vandaag ook opeens af. Geen idee op welke positie Woudstra speelt, op een lijstje staat hij als rechtsback. Misschien wel Israelsson centraal achterin, die is tenminste lang of toch maar het debuut van van Looy.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +713
    zondag 17 december 2017 om 07:39
    Probleem is dat er zo verdomd weinig turken en Marokkanen zijn die de top halen. Als het er echt op aankomt schieten ze tekort. Ryan Thomas speelt incidenteel goed, maar vrijwel alleen op kunstgras. Die zit bij PEC prima op z'n plek en moet daar lekker blijven.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +361
    maandag 18 december 2017 om 00:09
    Ryan Thomas speelt elke wedstrijd goed, kunstgras of modderpoel.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:49
    Is de waarde van goud dan zoveel gedaald ?
    Vind ik leuk
    HanV +4252
    zondag 17 december 2017 om 10:45
    Hij is klein.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1165
    zaterdag 16 december 2017 om 22:12
    Het is jammer dat dit soort jongens niet bijtekenen. Tegenwoordig willen ze allemaal een stap maken. Waarom niet meegroeien met je club en daar succesvol zijn?
    Vind ik leuk
    Spiegel +9631
    zondag 17 december 2017 om 00:26
    Het is niet dat hij er net pas zit he, dit is zijn 7e of 8e seizoen en hij heeft geloof ik al een keer eerder bijgetekend zodat de club iets kon verdienen, alleen toen raakte die geblesseerd.
    En meegroeien met PEC kan tot op zekere hoogte en is naïef.
    Een voetballer moet ze nou eenmaal in 15-20 jaar tijd verdienen en bij pec zal hij zich echt niet binnen kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    zaterdag 16 december 2017 om 22:29
    Saymak doet het goed omdat van t schip het team beter laat voetballen. Ik zou het mooi vinden als hij blijft maar ook begrijpen als tie bij een prachttransfer de stap maakt.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 01:10
    Ga ervan uit dat hij allang door 1 of meerdere clubs is benaderd, ze doen altijd alsof ze er nog niet mee bezig zijn, dit geldt ook voor Moktar en Thomas. Wedden dat......
    Vind ik leuk
    mazu +1879
    zondag 17 december 2017 om 08:23
    Natuurlijk is hij allang benaderd door andere clubs, echter niet om hem over te nemen in de winterstop maar na het seizoen. Dan is hij namelijk transfervrij. Dit geldt ook voor Mokhtar. Die lopen straks gratis de deur uit naar clubs als AZ of Utrecht en dat zou me enorm tegenvallen, vooral van een jongen van de club als Saymak. Die hoort gewoon z'n contract te verlengen om Pec een leuke transfersom te gunnen, desnoods een gelimiteerde.
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    zondag 17 december 2017 om 09:20
    mazu.,,Mokthar gaat met de winterstop weg, waarschijnlijk naar de zandbak, want hij gunt PEC ook wat geld.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    maandag 18 december 2017 om 09:58
    hij is al een keer naar de zandbak geweest, en daar met 'tramalant " weg gegaan dus kan me haast niet voorstellen dat hij dat nog een keer gaat doen.
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    zondag 17 december 2017 om 09:17
    Saymak komt uit Deventer, voetbalt en woont nu in Zwolle. Hij is heel lang geblesseerd geweest., dus PL lijkt mij wel iets teveel van het goede.Ezh is een goede, samen met Thomas, die 2-kunnen lopen en worden zelden écht moe.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Contract PEC-uitblinker loopt af: 'Weet niet of Premier League verstandig is'