Grijnzende Van Ginkel: 'Een goal is een goal, ik sta bovenaan met Chucky'

Grijnzende Van Ginkel: 'Een goal is een goal, ik sta bovenaan met Chucky'

zaterdag 16 december 2017 om 22:12

PSV kroonde zich door een eenvoudige 3-0 overwinning op ADO Den Haag tot winterkampioen van de Eredivisie. Marco van Ginkel erkent dat de Eindhovenaren dit even nodig hadden.

"Ja, natuurlijk. Als je verliest en gelijkspeelt, wil je weer een keer winnen. Dat is lekker", zegt de aanvoerder tegen FOX Sports. "We begonnen heel goed, Luuk die gelijk zijn goaltje pakt. Daarna jaagt hij heel opportunistisch door en gaat met een beetje geluk die 2-0 erin. We speelden ook wat opportunistisch in het begin, maar het was wel even lekker."

"Dan zakken we ietsje terug, toch wat slordigheden, maar na die penalty was het over", vervolgt Van Ginkel, die beseft dat PSV de kans op een grotere score heeft laten liggen. "Het had inderdaad meer kunnen zijn, dat is jammer." De middenvelder is wel blij met zijn doelpunt. Dat het wéér uit een penalty was deert hem niet. "Een goal is een goal, dat maakt mij niet uit. Volgens mij sta ik samen met Chucky bovenaan. Die had er vandaag misschien een paar bij kunnen maken."

Hirving Lozano miste echter enkele grote kansen. De Mexicaan leek op eigen succes uit. "Dat wil ik niet zeggen. Die twee keer een-op-een mochten erin, maar volgende week misschien weer", besluit Van Ginkel.

Plaats een reactie

Richard020 +10738
zaterdag 16 december 2017 om 22:18
De reden van de twee goals van Luuk de Jong is bekend!

Spits Luuk de Jong staat niet meer bekend om zijn doelgerichtheid, maar in de wedstrijd tegen ADO Den Haag scoorde hij twee keer in zeven minuten tijd. Dat werd voor het duel echter al voorspeld door niemand minder dan... positiviteitsgoeroe John Troost, die de puntspeler klaarblijkelijk 'ingestraald' heeft.

Tja ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 22:18]
Vind ik leuk
jaja_PSV +21801
zaterdag 16 december 2017 om 22:23
Quote tweet John troost;

#PSV #psvado Na 9 wedstrijden FLOW en geluk nu 2x het ontbreken tegen Aja+Gro van verbinding met ziel/geest. En vanavond weer FLOW en energie met succes of 3e deceptie? Let op LUUK DE JONG!!!

— John Troost (@troostjohn)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 22:25]
Vind ik leuk
Richard020 +10738
zaterdag 16 december 2017 om 22:25
Die vent spoort niet, wel leuk voor Luuk dat ie eindelijk weer eens twee goals maakt.
Vind ik leuk
Nashua +6151
zondag 17 december 2017 om 07:34
Let op vanmiddag verbinding met aardstralen in Alkmaar. Ajax flow PSV/Excelsior zet door.

Let op Dolberg
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:14
Helaas lopen ze in Amsterdam vaak met hun hoofd in de wolken en hebben ze teveel air. Dan hebben ze niets aan aardstralen. Ik hoop voor je dat ze uitgaan van hun eigen kwaliteiten, dan gaan ze het winnen.
Vind ik leuk
Noudyo. +10918
zaterdag 16 december 2017 om 22:18
“Kunnen”
Vind ik leuk
Nashua +6151
zondag 17 december 2017 om 12:35
Dank je
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:26
We gaan hem weer opgeven als flop van de week !!!
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:30
Ge doet mar Vagina Hollandia
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:30
De finishvlag in het Formule I circuit is een chequered grisaille. De door Caran d'Ache ingekleurde beeltenis misstaat geenszins op de aanvoerdersband van 'het clubje uit Eindje'.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:32
Goed verhaal. Lekker kort. Doen we helemaal niets mee.
Vind ik leuk
Jozef +24156
zaterdag 16 december 2017 om 22:47
Eerlijk: ik snap er niks van, maar ik denk dat er een overeenkomst moet zijn tussen die geblokte aanvoerdersband en een finishvlag.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 21:45
Spot on.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:47
Beter 'Eindje' dan homohoofdstad van de wereld.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:52
In die hoofdstad ben jij toch dagelijks aan het werk met je zuigmondje en je bolle kontje?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:24
Neen, je moet wel je ogen open houden volgende keer of zitten die te vol? Veel plezier met je billenmaten, misschien zijn Gordon en zijn vriendje Overmars er ook. Gezellie!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:53
Samen met de jeugdtrainer(s) die werkzaam zijn op de herdgang? Of zijn die alleen mans genoeg om zich aan de jeugd te vergrijpen?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 23:54]
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:09
Daar heb jij verstand van.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:21
Nee dat pedofiele clubje uit Brabant heeft er verstand van!

Net zoals die fons spooren die in zijn tijd bij PSV zich vergreep op het plantsoentje aan minderjarige schandknapen!

De P staat niet voor Philips maar voor pedofiel !
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:27
Je bent wel goed op de hoogte...
Vind ik leuk
Spiegel +1925
zondag 17 december 2017 om 01:02
Niveautje hoor.

2 “volwassen” kerels die even een goede discussie hebben over welke stad nou de stad van de billenprikkers is. Wat maakt dat eigenlijk uit?
Ik heb liever een homo die eerlijk en direct is dan 2 van die achterlijke gluiperds dan jullie. Ouwe internethelden van me.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:06
Welkom bij de discussie
Vind ik leuk
Vp128 +530
zondag 17 december 2017 om 01:00
Teveel coke gesnoven in dat supportershokkie van je?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:35
Beter coke snuiven dan wat ze op de herdgang hebben uitgespookt toch? Wat is erger? Coke snuiven of niet van tieners afblijven?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:18
Hoewel je daar gelijk I'm hebt, moet je niet denken dat dat bij Ajax nooit is gebeurd. Dit was vroeger wat normaler, kijk naar de BBC. Zo zullen er nog heel wat zaken geheim gehouden blijven, waar wel al onderzoek naar loopt (bron:NFI). Dus ik raad je aan nog niet te hard te roepen dat alleen anderen het doen.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:51
Idd het flikkerstadje van de wereld , trots op zijn neusjes
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:34
Krijg nou wat, na een week te zijn ondergedoken is Ghalid er ook weer. Kom jij alleen online bij winst?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:43
Jaa klopt !
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:32
Caran d'Ache dat zijn toch die dure kutpotloden ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:32
Een linksbuiten en een middenvelder zijn topscorers.. Zegt wel wat over de spitsen van de eredivisie dit jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:57
Hoeveel strafschoppen zaten daar bij?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:51
14
Vind ik leuk
Spiegel +1925
zondag 17 december 2017 om 08:28
Ja klopt helemaal.
Die spits (Locadia) die er maar 1 minder in heeft liggen, ben je zeker vergeten?
Als het aan mij ligt wordt Zoet topscorer, als PSV maar kampioen wordt.

Wie is er eigenlijk topscorer bij Ajax?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:39
Chucky? Sinds wanneer probeert Van Ginkel met straattaal te praten. Die gast komt uit de Achterhoek.
Als je Van Ginkel een goede speler vindt, ben je echt een idioot.
Vind ik leuk
Jens1999 +7736
zaterdag 16 december 2017 om 22:42
Sinds wanneer ligt Amersfoort in de Achterhoek....?.... provincie Utrecht zal je bedoelen...xD
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:43
Voor zover ik weet werd Chucky altijd al zo genoemd. Heeft van Ginkel weinig over te zeggen en is toch geen straattaal?
Of mis ik iets?
Vind ik leuk
Timmio! +1896
zaterdag 16 december 2017 om 23:06
Bijnamen. Snap ook niet wat er 'straattaal'-ig aan moet zijn
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:53
voorstoppertje ga aan je trainer vragen of je voortaan back mag staan hoef je niet zo veel te koppen .
De schade is al bijna onherstelbaar en niemand wil dat je je eigen keuken onder piest.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:52
Straattaal ?? Dommerik
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:54
.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 08:10]
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:35
He Kloterius, hier een tip: kijk dan gewoon niet en hou je bek.
Wat een verschreikking zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:36
nee doe ik ook niet, gelukkig speelt ajax weer morgen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 23:38]
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:40
Gelukkig, dan zijn we in ieder geval van jouw gezeik op PSV af. Bedankt
Vind ik leuk
Guust +4106
zondag 17 december 2017 om 00:36
Apart, jij zeikt nooit op andere clubs?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 23:55
Praat erover met je juf maandagochtend , misschien wil zij er een groepsgesprekje van maken met je andere klasgenootjes.
Vind ik leuk
Pietje2015 +10498
zaterdag 16 december 2017 om 22:55
Het was weer een overtuigende penalty.
Wat krijgt psv ze toch makkelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 22:58
Gewoon altijd een weddenschap zetten pingel PSV en je wint 9 van de 10 keer geld.
Vind ik leuk
masterpsv +7630
zondag 17 december 2017 om 00:49
Huillie huillie marco als ik jou was maak ik mij zorgen over eigen club.

Slaap lekker en denk vooral aan verbeek.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:37
Het is toch zo, dat aapje van jullie liet zich ook al tegen ons makkelijk vallen!
Vind ik leuk
masterpsv +7630
zondag 17 december 2017 om 01:55
Aapje ?kut mongool die je bent en nu snel terug in je hokje hond.
Vind ik leuk
Spiegel +1925
zondag 17 december 2017 om 08:30
Chapeau chapeau! Lekker rascistisch, petje af!

Je maakt je wel heel druk om PSV.

Hoe gaat het eigenlijk met FC Twente?
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:41
Malle Pietje
Vind ik leuk
masterpsv +7630
zondag 17 december 2017 om 00:50
Malle pietje:)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 11:24
Van Ginkel is met afstand de beste speler van de ED van de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Grijnzende Van Ginkel: 'Een goal is een goal, ik sta bovenaan met Chucky'