Verbeek hekelt 'angstig' elftal en waarschuwt Ajax: Al vier jaar moeite

Verbeek hekelt 'angstig' elftal en waarschuwt Ajax: "Al vier jaar moeite"

zaterdag 16 december 2017 om 23:45

Gertjan Verbeek is niet tevreden over het optreden van FC Twente tegen Vitesse (1-1) van zaterdagavond. De oefenmeester vond zijn team met name in de eerste helft 'angstig en te lief'. 

Fredrik Jensen schoot Twente na een kwartier op voorsprong. "In heb in de rust aangegeven dat we na een kwartier zijn opgehouden met voetballen. We schrokken waarschijnlijk van de voorsprong", tekende TC/Tubantia na de wedstrijd op uit de mond van Verbeek. 

"Ik vond ons daarna angstig en te lief, terwijl we een over mijn lijk-mentaliteit moeten hebben. Dat vond ik de eerste helft niet." De 1-1 kwam knullig tot stond, vond hij. "Illustratief hoe wij goals weggeven. Stuit, stuit. En hij ligt erin. Lichtpuntjes zijn dat we nu twee wedstrijden maar twee goals tegen krijgen. Het moyenne is van drie is naar één gegaan. En we hebben ook nauwelijks kansen weggegeven. Maar meer zat er niet in dan een gelijkspel. Het is een gewonnen punt."

Volgende week staat het bekerduel met Ajax op het programma. "Ajax heeft het al vier jaar moeilijk met Twente. De vorige wedstrijd eindigde in 3-3. Laten we dat volhouden. Dan wordt het verlengen. Excelsior-uit is voor ons wel belangrijker. Maar het is niet zo dat ik jongens ga sparen, of zo. Wel heeft de competitie prioriteit."

Poll

Wie gaat het bekerduel tussen Twente en Ajax winnen?

(1391 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 23:49
Gewoon de winst pakken tegen Ajax! in deze situatie zijn wij onvoorspelbaar.
Vind ik leuk
Mo +9541
zondag 17 december 2017 om 00:21
In welke zin dan precies?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:27
Veel te wisselvallig, de ene keer echt top en de andere keet ruk.
Vind ik leuk
kerel +1111
zaterdag 16 december 2017 om 23:51
Verbeek waarschuwt ajax..?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12940
zondag 17 december 2017 om 00:00
Ik denk dat Twente dat wel gaat winnen van ons. Beker boeit ook niet zoveel.
Vind ik leuk
Timmio! +1864
zondag 17 december 2017 om 00:11
Denk dat Ajax wel wint dit keer
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 08:43
Totaal oneens! De beker is gewoon een prijs. En laten we eerlijk zijn, zoveel prijzen hebben wij niet gewonnen de laatste jaren. Natuurlijk telt alleen de eredivisie in Nederland, maar ik zie Ajax toch ook graag de beker winnen!
Vind ik leuk
52N6E +565
zondag 17 december 2017 om 00:09
Ajax gaat verder in de beker ten koste van Twente. Sorry maar Twente brengt niet genoeg.
Vind ik leuk
yuuup +6198
zondag 17 december 2017 om 07:09
Ik ga gewoon de wedstrijd bekijken, en achteraf weet ik zeker wie er won.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:13
waarschuwt ajax.....indrukwekkend, de mening van de slechtste trainer uit nederland die ooit in duitsland heeft gewerkt [Suddeutsche zeitung 14 december]
Vind ik leuk
Johan.l +4067
zondag 17 december 2017 om 09:11
Naprater
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:20
Ajax gaat kapot!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:26
Net als de grootspraak van de Twente fans op 15 mei 2011?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 00:40
Ik heb het over nu
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:18
nu of volgende week?
Vind ik leuk
buddha +5788
zondag 17 december 2017 om 02:39
liever een beetje grootspraak, dan een bus beplakken voor niets ;)
Vind ik leuk
Mo +9541
zondag 17 december 2017 om 00:20
Gewoon de beste elf opstellen Marcel. Ze hebben elke week de tijd om naar een wedstrijd toe te leven dus een wedstrijdje tussendoor kan geen kwaad. Ga je er talentjes inzetten krijg je een Cambuur scenario
Vind ik leuk
Gerro +3884
zondag 17 december 2017 om 00:23
Gert Jan probeert al angst in te boezemen maar Ajax behoort dat gewoon te winnen als je naar kwaliteit kijkt.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 01:23
Die beker kan voor ons de redding van het seizoen zijn.
Vind ik leuk
Nashua +6151
zondag 17 december 2017 om 06:56
Hoezo, niks beslist hoor. PSV raakt in één week 5 punten kwijt. Ajax kan straks zomaar verliezen van AZ.

Is allemaal zo instabiel als ik weet niet hoe.
Vind ik leuk
badeend. +1126
zondag 17 december 2017 om 07:14
jammer genoeg is feyenoord dat ook!
Vind ik leuk
yuuup +6198
zondag 17 december 2017 om 07:14
Wel schattig dat je dat denk.
Vind ik leuk
John040 +332
zondag 17 december 2017 om 05:03
mij intresseerd de wedstrijd straks om 14.30 meer hoop op 5-2 voor AZ.Blessure Onana en rode kaart Verbeek. Geel de Light.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 07:24
Blessure Onana? Dan hoop ik dat jij vanmiddag je beide enkelbanden afscheurt en daardoor op je gezicht valt en al je tanden breekt. Ziek ventje
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 07:48
Deze knul kwam om 5.03 thuis van een avondje peren, maak je niet druk.

- interesseerd
- Verbeek
- de Light

Zoveem fouten in 1 post is nuchter onmogelijk.

Vind ik leuk
Sazzz +9317
zondag 17 december 2017 om 09:11
Nog erger: intresseerd... Geen wonder dat die Vlamingen altijd dat Groot Dictee winnen...
Vind ik leuk
mcmodd +13245
zondag 17 december 2017 om 08:09
Het zal vast wel boeiend worden tussen FC Twente en Ajax, maar ik acht FC Twente nog niet voldoende ‘hersteld’ om van Ajax te winnen. Misschien na verlenging en strafschoppen?
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 08:55
De vorige eindigde in 3-3 door persoonlijke fouten van Ajax, niet vanwege moeite.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 08:56]
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:35
Klopt. Bij de eindstand 3_3 wordt het verlengen maar bij 0_2 niet
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 10:28
Rustig aan Verbeek, maak van FC Twente niet zo'n ordinaire schop- en jankploeg als PSV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeek hekelt 'angstig' elftal en waarschuwt Ajax: "Al vier jaar moeite"