PEC-uitblinker bijna transfervrij: 'Hebben er alles aan gedaan om hem te behouden'

    PEC-uitblinker bijna transfervrij: 'Hebben er alles aan gedaan om hem te behouden'

    Gepubliceerd: zondag 17 december 2017 om 10:30zo 17-12-2017 om 10:30

    Mustafa Saymak is week in week uit de smaakmaker bij PEC Zwolle. Technisch directeur Gerard Nijkamp stelt dat nog geen enkele club zich heeft gemeld voor de 24-jarige middenvelder.

    Het contract van Saymak, die zaterdag twee keer scoorde tegen Willem II (3-2) loopt komende zomer af. "We hebben er alles aan gedaan om hem te behouden, maar we hebben dat nu even geparkeerd", legt Nijkamp uit bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Mustafa wil toch ook kijken wat er in de winterstop gaat gebeuren. Dat is zijn goed recht."

    "Wij genieten elke week van hem. We willen hem graag bij PEC Zwolle houden, maar dit is op dit moment de situatie. We wachten gewoon even af", aldus de directeur. "Als de juiste club gaat komen, de juiste transfersom en wij kunnen de goede vervanger vinden, dan komt alles bij elkaar en mag hij weg."

    "Als dat niet gebeurt, dan loopt hij transfervrij de deur uit, maar dan kunnen we met hem hoog eindigen", vervolgt Nijkamp. "Op dit moment heeft zich nog geen club concreet gemeld bij ons. Mustafa ontwikkelt zich elke week. Hij maakt doelpunten en is belangrijk voor de ploeg. Wij profiteren van hem als PEC Zwolle en dat is ook heel veel waard."

    Lees ookContract PEC-uitblinker loopt af: 'Weet niet of Premier League verstandig is'

    Plaats een reactie

    zondag 17 december 2017 om 10:34
    Ik kende Gerard Nijkamp eigenlijk niet zo goed, maar wat een fijne man om naar te luisteren. Rustig, kent zijn tekortkomingen, legt duidelijk uit hoe hij en PEC naar bepaalde zaken kijkt. Echt een prima vent, mag wat mij betreft zo richting KNVB vertrekken.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 11:58
    @ Lars. Nijkamp Is idd 1 van de stille krachten achter het succes van PEC. Hij heeft daarnaast een groot netwerk. Maar wij zien hem nog graag zijn klus afmaken voordat hij zijn volgende stap bij KNVB oid gaat maken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 12:06]
    Vind ik leuk
    Jur74 +9116
    zondag 17 december 2017 om 12:49
    Heerlijk ook dat de rust in de tent gehouden word met prachtige resultaten.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13291
    zondag 17 december 2017 om 10:35
    Ik zou hem niet verkopen, heel veel geld ga je toch niet voor hem krijgen en wat hij zegt, met hem heb je een grotere kans op een hogere eind-ranking..
    Eventueel Europees voetbal levert waarschijnlijk meer op..
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    zondag 17 december 2017 om 11:31
    Als je de ervaringen van Groningen, Heracles en PEC zelf met de EL neemt dan levert dan pas wat op in de groepsfase. Voor de tv-gelden komen ze met de huidige stand in de buurt van ADO en Heracles, dus die meeropbrengst is ook wel in te schatten. Maar een mooie klassering werkt natuurlijk nog jaren erna door. Met nog een half jaar contract zal de transfersom wel niet zo hoog zijn. Ik hoop dat hij dit seizoen blijft.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13291
    zondag 17 december 2017 om 12:13
    Je zal niet meer dan een miljoen voor hem kunnen krijgen.. Weet niet wat voorrondes Europa opleveren, maar zal niet veel schelen, daarbij groei je daar als club ook door..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:18
    Voorrondes EL kost meer geld dan het oplevert. Enige voordeel is dat je op lange termijn misschien sponsoren bindt of dat spelers eerder naar PEC gaan, en natuurlijk de tv-gelden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:20
    Die 40 fopneuzen is wel altijd héél erg geïnteresseerd in PSV...
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 17 december 2017 om 11:34
    Leuk spelertje hoor. Kan een club als Feyenoord goed gebruiken, zeker als Labyad toch voor PSV kiest, maar de parel Kingsley Ehizibue gaat volgend seizoen naar AJAX.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 11:55
    Dat zou zomaar kunnen. Zoals hij nu speelt is hij onhoudbaar voor ons.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9116
    zondag 17 december 2017 om 12:52
    Met de wetenschap dat Neres en Kluivert aan die kant spelen/ kunnen spelen zou hij wel gek voor jouw club te kiezen. Als hij voor speeltijd kiest ipv geld of ze moeten weg gaan.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 17 december 2017 om 13:20
    De gesprekken lopen al!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 14:06
    Je zit al vroeg aan de drank op zondag! De namen die noemt zijn allemaal blinde paarden die 1 op 5 lopen..4 klote wedstrijden en dan eens een leuk wedstrijdje tegen een hele zwakke tegenstander (Nac, Sparta, Heracles, VVV)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    zondag 17 december 2017 om 11:58
    Weer goed feest gevierd gister, brak als een tientje maar 33 PUNTEN!
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 12:08
    Welke club is in NL voor saymak een vooruitgang!? Vroeger keken veel spelers naar onze buren Twente en Groningen...maar alle spelers die daar naartoe zijn gegaan, hoor je niet wekelijks terug in de basis of komen weer terug bij PEC.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    zondag 17 december 2017 om 12:15
    Vooruitgang hoeft niet altijd sportief te zijn, er zijn minstens 10 ploegen in de ED die hem meer salaris kunnen bieden.
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zondag 17 december 2017 om 13:00
    Als je veel prijzen hebt gepakt en alles hebt meegemaakt dan is financiële vooruitgang een uitdaging. Maar mensen vergeten dat deze jongens het ook fantastisch vinden om samen iets moois mee te maken en prijzen te pakken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17224
    zondag 17 december 2017 om 13:03
    Uiteindelijk is voor de meeste voetballers de bankrekening toch het belangrijkst.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5581
    zondag 17 december 2017 om 15:07
    Mussi gaat vast naar de Turkse Liga. Lekker zakkenvullen, geef hem eens ongelijk
    Vind ik leuk
    peinke +2122
    zondag 17 december 2017 om 21:40
    Saymak dient gewoon zijn contract uit en gaat transfervrij de deur uit. Of dat helemaal netjes is, mag je je afvragen. PEC heeft deze jongen tijdens zijn revalidatie van een zware blessure z'n contract verlengd. Het was nogmaar onzeker of hij zou herstellen! Nu is alles er op gericht op transfervrij de deur uit te lopen. Zelfs een kleine winterse vergoeding zit er niet in.
    V.w.b. Nijkamp, ik ben helemaal niet zo enthousiast. Dit is de zoveelste speler die gratis de deur uitloopt. Waarschijnlijk is die Nijkamp drukker met z'n kleurenleer. Ik vind het niets, mag voor mij direct naar de KNVB.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws