Genee en Driessen analyseren en noemen 'bijzondere trainer' voor Ajax

    Genee en Driessen analyseren en noemen 'bijzondere trainer' voor Ajax

    zondag 17 december 2017 om 11:11

    Valentijn Driessen denkt dat Ajax Europees alleen weer succes kan boeken met een 'bijzondere trainer' aan het roer. Marcel Keizer is dat in de ogen van de journalist van De Telegraaf niet. Afgelopen seizoen behaalde Ajax onder Peter Bosz de finale van de Europa League.

    Of dat er de komende jaren weer in zit? "De komende jaren niet", zegt Driessen na afloop van Voetbal Inside. "Dan moet je wel een bijzondere trainer hebben. Alle successen van Ajax zijn geboekt met heel bijzondere trainers. Cruijff, Van Gaal, Michels, Bosz. Dat zijn allemaal bijzondere trainers. Marcel Keizer is geen bijzondere trainer. Zie jij bijzondere trainers in Nederland lopen?", vraagt hij aan Wilfred Genee. "Erik Ten Hag? Ja."

    Driessen stelt dat Ajax op het gebied van jeugdopleiding goed bezig is. Onlangs maakten de Amsterdammers bekend de Chinese markt op te gaan. "Ze halen meer dan vijf miljoen euro uit die Chinese markt. Dat is meer dan PSV van de hoofdsponsor (energiedirect.nl, red.) krijgt. Dat doet Van der Sar goed en die commercieel directeur ook, Menno Geelen. Die jeugdopleiding is gewoon het verkopen van je kennis."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Heeft Driessen gelijk?

    (1742 stemmen)

    Plaats een reactie

    Adje80 +5179
    zondag 17 december 2017 om 11:16
    Wat een gelul...de boer was ook geen bijzondere trainer
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 11:17]
    Vind ik leuk
    Sil95 +9324
    zondag 17 december 2017 om 11:18
    Vind ik ook. Kwam ook als nobody binnen. Zelfs minder ervaring als coach op zijn CV dan Marcel Keizer.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11244
    zondag 17 december 2017 om 14:08
    Die Driessen was dronken en had zichzelf kennelijk ook volgesnoven met een driedubbelle dosis coke.

    Het rijtje trainers dat ie neerzet
    Cruijff, vGaal, Michels, P. B.

    Dat kan alleen uit een kwis "welke persoon hoort er niet thuis in dit rijtje" komen
    Drie trainers die Landstitels, Europacups en Wereldbekers hebben gewonnen met clubs en één pipo die nog nooit een grote prijs heeft gewonnen en alleen een spoor van vernieling en ruzies achterlaat bij de clubs waar ie trainer is geweest.

    Frank de Boer hoort ook niet in het rijtje, maar ok, die heeft tenminste nog 4x een landstitel gewonnen en kan dus nog iets laten zien op zijn CV. Maar ook, ben het eens dat die met 4 titels ook nog niet echt iets bijzonders heeft gepresteerd
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 14:11]
    Vind ik leuk
    RebelVox +5113
    zondag 17 december 2017 om 17:58
    Ruud40 lees het artikel nog eens goed, ze hebben het daar over het winnen van een europese titel en niet zoals jij nu aanhaalt een landstitel.
    P.B heeft in 1 jaar Europees meer gepresteerd dan F.d.B, over landstitels wordt niet gesproken.

    Je trekt de discussie de verkeerde kant op.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 11:36
    Maar heeft internationaal dan ook niets gepresteerd, of wel soms?
    Vind ik leuk
    Adje80 +5179
    zondag 17 december 2017 om 11:38
    Heeft niks te maken met bijzonder zijn..de boer is gewoon niks bijzonders aan, een beetje saai zelfs
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 11:50
    En heeft internationaal nog niets gepresteerd
    Vind ik leuk
    aphex twin +975
    zondag 17 december 2017 om 16:45
    Won met Ajax van Barcelona, AC Milan etc.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zondag 17 december 2017 om 13:16
    Ben ik het niet over eens, hij zat wel in de staf van oranje toen ze 2de werden in zuid Afrika, er is nog een geweldige scène van 1 wedstrijd waar hij gvd schreeuwt op de bank xD
    Maar dat ten hag trainer van Ajax moest worden riep ik al voordat de competitie begon maar om eerlijk te zijn zou ik het nu laten staan.
    Dat gezeik over keizer mag nu onderhand ook wel ophouden.
    Ik vind Ajax gewoon lekker spelen, tuurlijk niet zoals de meeste misschien hopen maar laat hem nou net zoals talenten gewoon lekker groeien onder positieve kritiek ipv deze man continu naar beneden te halen.
    Vind ik leuk
    52N6E +939
    zondag 17 december 2017 om 13:42
    Klopt!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:10
    Heeft ook geen Europees succes gehad,nooit overwintert in de CL en daar gaat het hier over.Een El finale halen is een bijzondere prestatie omdat je qua budget in principe niet mee kan met de "grote"competities en Bosz het toch flikte.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zondag 17 december 2017 om 13:18
    Vergeet 1 ding niet.
    In de tijd van de boer konden er geen aankopen gedaan worden onder bosz wel.
    De boer heeft talenten beter gemaakt en de kassa laten rinkelen bij Ajax zonder echt een buget te krijgen.
    2 verschillende trainer maar hoe je het went of keert heeft de boer meer bij Ajax gewonnen dan bosz ondanks dat hij in de finale van de Europa cup kwam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22183
    zondag 17 december 2017 om 13:46
    Lekker makkelijk. De Boer zat veel langer bij Ajax dan Bosz. Laat Keizer nog 20 jaar zitten en niemand heeft ooit zoveel wedstrijden gewonnen met Ajax als Marcel Keizer.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2902
    zondag 17 december 2017 om 23:14
    Jawel, van gaal xD
    Maar ik snap wel wat je bedoelt het is ook zeker niet zo dat bosz het slecht gedaan heeft.
    Alleen vind ik het kritiek wat keizer nu nog steeds krijgt onterecht.
    Ajax speelt lekker aanvallend voetbal hier en daar kraakt het een beetje maar so what, elke club heeft dat xD
    Ik vind gewoon dat keizer nu onderhand wel een kans verdiend heeft.
    Iedere trainer die komt moet puzzelen, keizer is nog nieuw bij een grote club en die moet ook zijn weg vinden & ik denk dat hij nu in de goede richting zit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22183
    zondag 17 december 2017 om 23:25
    Ik mag hopen dat Keizer daar in 20 jaar overheen zou gaan :p anders zitten er veel seizoenen 7e en 8e plaats bij :p

    Het hangt een beetje van de kritiek af of het terecht is :p
    Het kraakt af en toe wel flink hoor :p
    ik ben wel blij dat hij vrij snel heeft geleerd van het uitproberen van systemen, maar hij neemt nog steeds beslissingen die zijn team zwakker maken, en dat stoort me wel :p
    Ja, hij gaat wel beter dan in het begin, maar ik heb het gevoel dat hij nog wel vrij ver afzit van een goede trainer en ik heb persoonlijk niet zo'n zin om daar op te wachten :p
    Vind ik leuk
    Enden +3038
    zondag 17 december 2017 om 12:28
    Wordt ie genoemd dan?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:34
    Dat vraag ik me ook af. Er wordt losgegaan over De Boer terwijl die niet eens genoemd wordt.
    Vind ik leuk
    Ale +3610
    zondag 17 december 2017 om 12:50
    Ja de Boer was Europees echt een succes.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:06
    maar wel een paar keer kampioen achter elkaar...
    Vind ik leuk
    ttfr +1179
    zondag 17 december 2017 om 13:43
    Heeft de boer dat Europees succes gehad als trainer van Ajax?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:44
    Die heeft Europees ook geen reet gepresteerd. Oke, een keertje gewonnen van Barcelona en Manchester City. En vervolgens keihard eraf tegen Red Bull Salzburg en Legia Warschau of zoiets. Dat is niet te vergelijken met finale Europa League
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22040
    zondag 17 december 2017 om 13:47
    De Boer heeft in Europa niets gepresteerd. Van Gaal, Michels, Cruijff en Bosz wel. Daar gaat over.
    Vind ik leuk
    nummer10 +234
    zondag 17 december 2017 om 14:16
    ook geen bijzondere resultaten... die landstitels kwam ook alleen omdat de rest nog zwakker was.. en het spel was slaapverwekkend
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +778
    zondag 17 december 2017 om 11:16
    Lekker verder gaan met deze joker daar in Abcoude.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:34
    Koop een nieuwe kaart is gewoon Amsterdam zo is Phillips ook Amsterdams en geen Duivendrechts bedrijf haha


    En die joker vernederd PSV we met 2 vingers in zn neus!
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 11:34]
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:51
    Ik denk dat dat meer op het conto van Cocu komt ;)
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 17 december 2017 om 13:39
    Denk het niet.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13246
    zondag 17 december 2017 om 11:56
    Zo lek als mandje.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9529
    zondag 17 december 2017 om 11:17
    ho ho zeg. Puike prestatie van Bosz vorig seizoen maar iemand in dit rijtje hoort er niet bij:

    Cruijff, Van Gaal, Michels, Bosz
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 11:17]
    Vind ik leuk
    Sil95 +9324
    zondag 17 december 2017 om 11:18
    Hij had in dit rijtje thuis gehoord als hij daadwerkelijk die finale met Ajax gewonnen had.
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    zondag 17 december 2017 om 11:37
    Zeker waar maar de manke van Bosz werd bij Dortmund ook pijnlijk duidelijk, hij gooit alles op pressing en aanval. Daarmee haalden we de finale maar een ploeg als United kan spijkerhard spelen en bijv Lyon thuis had geen antwoord erop
    Vind ik leuk
    Sil95 +9324
    zondag 17 december 2017 om 11:41
    Precies. Ik roem zijn stijl / visie. Dat heeft ons misschien ook zo ver gebracht. Maar inderdaad, hij had wellicht zijn tactiek gedeeltelijk moeten aanpassen. Daarin schoot hij te kort. Desondanks had ik hem nog graag bij Ajax als trainer gezien.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 02:38
    Hij vergat een ding toen hij naar Dortmund ging dat die jongens daar het DNA niet bezitten om dat spelletje zo te spelen als die jonge jongens van ons Ajax hier die zijn er mee op gegroeid het is met de pap lepel er in gestampt dat kon iedereen zien dat was de vergissing die Bosz maakte nou kan hij niet terug naar Ajax om dat kunstje nog eens hier in Nederland te bewijzen Ajax is toch voor wie dan ook een spring plank gebleken 4 mill he sold jesus christ now he became a judas with no club Boszje kom om zijn loontje had nog een paar jaar ervaring op gedaan bij Ajax zou je beter af zijn in Dordmund Boszje een Boszje shit
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:35
    Hij hoort daar niet bij heeft geen prijs gewonnen! Niet eens een Mickey mouse schaal haha
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:22
    Niet slap lullen,ze horen alle 4 in het rijtje,Door hun visie speelde Ajax herkenbaar, aantrekkelijk voetbal en werden de fans vaak op mooie wedstrijden getrakteerd,Qua voetbal is JC(vraag maar aan Maradona) uiteraard de beste,Qua prijzen is dat v.Gaal, Michels was belangrijk om het totaal voetbal principe en het doorvoeren van die stijl waardoor Ajax 3 x de EC1( Championsleague) won en Oranje 2 x op rij de WK finale haalde(die ze beide hadden moeten winnen maar dat terzijde)en Bosz heeft als coach in één seizoen zoveel ( had ook de titel kunnen winnen) voetbal terug gebracht in het team,de competitie en Europa en tegen sales in de finale gehaald dat je dat ook als bijzonder kan beschouwen,daar gaat het hier om.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    zondag 17 december 2017 om 11:19
    Valentijn zou zich eens bezig moeten houden met de vraag hoe we het nederlands voetbal naar een hoger niveau krijgen net zoals Sjoerd Mossou in plaats van zijn wekelijkse negatieve gezever!!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:26
    Koning, Keizer, Admiraal, Dobby kennen ze allemaal!
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 11:42
    Chinees grapje?
    Ik snap m in ieder geval niet.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:52
    Glapju
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:29
    Zie Harry Potter.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 16:55
    Das te kinderachtig voor mij
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:32
    Bijzonder is hij wel. Bijzonder matig.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16748
    zondag 17 december 2017 om 11:37
    Bosz had de geluk aan zijn kont hangen. Niks bijzonders aan Bosz.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9324
    zondag 17 december 2017 om 11:43
    Op basis waarvan? Ajax heeft gewoon een puike Europese campagne gedraaid. Die finaleplaats was gewoon volkomen verdiend. Legia , Kopenhagen , Schalke en Lyonnais met goed voetbal in eigen huis opgerold.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zondag 17 december 2017 om 11:43
    Je bedoelde waarschijnlijk pech
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17507
    zondag 17 december 2017 om 11:59
    Met een beetje geluk had Ajax thuis met 7-0 van Schalke gewonnen en met 8-2 van Lyon.
    Dan hadden de returns schriftelijk afgedaan kunnen worden.

    Buiten dat heeft Ajax dat vermeende geluk keurig afgedwongen.

    Terechte finalist!
    Vind ik leuk
    Bizzy +16748
    zondag 17 december 2017 om 14:03
    Gunde Ajax het van harte hoor. In dit soort zaken moet je ook geluk hebben bij de loting. Wel vreemd dat vervolgens de finalist EL eraf gaat tegen Nice en Rosenberg.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:45
    Keizer is wel een bijzondere trainer. Net de wizard van Oz af en toe met die merkwaardige wissels. Die man is echt niet te volgen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18381
    zondag 17 december 2017 om 11:51
    Dat het van Bosz een succes genoemd wordt is naar mijn mening niet terecht. Uiteindelijk sta je met lege handen omdat je het hebt vertikt om op resultaat te spelen.
    Vind ik leuk
    Lemon +1556
    zondag 17 december 2017 om 11:54
    Dan heb je er wel heel weinig van begrepen, als je ten Hag als een goede trainer voor Ajax beschouwd. Begrijp me niet verkeerd, een goede trainer. Maar absoluut niet voor Ajax.

    Hij hanteert bijna alle systemen, behalve 4-3-3. Welke tot in lengte van jaren bij Ajax verplicht zal blijven.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7859
    zondag 17 december 2017 om 12:01
    Bosz word genoemd als bijzondere trainer met wie je successen hebt geboekt.maar Bosz heeft met Ajax geen klote gewonnen. Europa league was prestatie met hier en daar wat geluk en waar ik had gehoopt dat ze die hadden gewonnen maar Bosz heeft geen enkele prijs gepakt dus ook niet speciaal
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:04
    Gelul inderdaad, malloten zijn het.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:16
    Ajax hoort een voetbalclub te zijn en geen handelshuis. Het lijkt mij dat ze meer hun aandacht hebben bij het handels huis dan de kwaliteit op en rond het veld.
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    zondag 17 december 2017 om 12:32
    die finaleplaats was meer geluk dan wijsheid hoor dat beseft iedere nuchtere Ajax supporter wel....denk ik ???
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:51
    Krant moest weer vol zeker. Zet Keizer voor Barcelona en hij heeft ook succes in Europa.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:00
    Ik zie heel graag John van het Schip bij Ajax aan het roer staan.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1142
    zondag 17 december 2017 om 13:05
    Bosz een bijzondere trainer? Omdat hij een vreselijke eikel is zeker? 0 prijzen. En Erik ten Hag past niet bij Ajax. Als hij zich een keer aanpast aan de tegenstander wordt er daar al schande van gesproken.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1454
    zondag 17 december 2017 om 13:26
    Nou nou Genee en Driessen..daar zal Johan het niet mee eens zijn ...hij maakt zich altijd zo druk om van Marwijk dat hij geld uit China ook verderfelijk zal vinden..toch? Een land waar de mensenrechten op grote schaal worden geschonden..of telt dat niet omdat Ajax dat doet? Zo durft hij ook nooit iets tegen Boskamp daarover te zeggen terwijl die er altijd heel trots ovet verteld hoe hij geld in plastic tassen kreeg in die foute landen.
    Vind ik leuk
    52N6E +939
    zondag 17 december 2017 om 13:46
    Ik vindt dat als wij in de toekomst een passende oplossing voor van t Schip vinden hij een ideale kandidaat is om Keizer in 2019 op te volgen. Schippie moet eerst bij PEC laten zien dat tie ook met een leegekocht team stappen kan maken. Als ie eind 2018 weer in het linker rijtje presteerde dan is ie onhoudbaar voor PEC.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:48
    Allemaal geluk PSV
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 02:12
    Beter met geluk een wedstrijd winnen.Dan met geld scheidsrechters omkopen wat ajax constant doet.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10033
    zondag 17 december 2017 om 14:06
    Vreemd om al zo snel je conclusies te trekken, Keizer zit er net een maand of 5..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 20:29
    Ik denk dat de Telegraaf beter wordt,
    met een goede journalist!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7213
    zondag 17 december 2017 om 20:38
    Bosz de eeuwige looser wordt nu in het rijtje van Gaal, Michels gezet......
    Bosz deed het notabene slechter dan Keizer, bij de winterstop, en staat bovendien op straat.
    Ajax mist vooral kwaliteit in het veld om Europees te scoren.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 23:54
    Hij stelt een hele boel. Sommige zaken ben ik het mee eens, ander apert niet....
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 02:09
    Nog even en ze noemen elke trainer van ajax god van de godezonen/
    Ajax zal nooit niks meer bereiken in Europa daar hebben ze de klasse niet voor.Ze kennen in Europa ook geen scheidsrechters omkopen.Dan word het heel moeilijk.Ajax is echt een club die de hele nederlandse competitie heeft verpest met dat omkopen wat ze doen.
    Het is gewoon een zielig clubje.

    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:55
    Wie is er hier nou zielig, zieligmakend jaloers praatjes verkopen, da's pas zielig.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:53
    Keizer wordt misschien nog wel zo'n bijzondere trainer in de toekomst.
    Wie het weet mag het zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:47
    Keizer word de reet afveger van de volgende trainer van ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 08:26
    hallo. Ik denk dat john van t Schip op dit moment de beste optie is, Hij is Ajaxciet dat is een stuk makkelijker mvg ritje
    Vind ik leuk