LIVE-discussie: Geen Jörgensen in Feyenoord-selectie, 18-jarige spits in basis

    LIVE-discussie: Geen Jörgensen in Feyenoord-selectie, 18-jarige spits in basis

    zondag 17 december 2017 om 11:23

    Giovanni van Bronckhorst verrast met de opstelling van Feyenoord tegen Sparta. De trainer van de landskampioen kiest in de spits voor de achttienjarige Dylan Vente, in plaats van Michiel Kramer. Nicolai Jörgensen zit niet bij de selectie. Hij ontbreekt vanwege familieomstandigheden. 

    Dat Van Bronckhorst voor Vente kiest is opvallend. De trainer kiest vaak voor Jean-Paul Boëtius in de punt van de aanval als Jörgensen niet van de partij is. Boëtius doet wel mee, maar start op links ten koste van Sam Larsson, die niet fit genoeg is. In plaats van Kramer krijgt de jonge Vente een basisplaats. Daarmee deelt Van Bronckhorst een nieuwe mentale tik uit aan Kramer, die dit seizoen pas 272 Eredivisie-minuten maakte.

    Vente maakte dit seizoen tot nu toe 29 minuten voor Feyenoord in de competitie. De jonge spits viel in in de duels met PSV (1-0 verlies) en NAC Breda (0-2 verlies). Ook Sofyan Amrabat neemt tegen Sparta plaats op de bank. Daardoor krijgt Jens Toornstra weer eens de kans in de basis. Op linksback start wederom de jonge Tyrell Malacia.

    De opstellingen:

    Sparta: Kortsmit; Holst, Fischer, Breuer, Floranus; Sanusi, Duarte, Dougall, Goodwin; Mühren, Proschwitz

    Feyenoord: Jones; St. Juste, Van Beek, Tapia, Malacia; El Ahmadi, Toornstra, Vilhena; Berghuis, Vente, Boëtius

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moet Kramer op zoek naar een andere club?

    (1375 stemmen)

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +9701
    zondag 17 december 2017 om 11:27
    Kramer moet naar een Roda JC of Twente gaan. Kan ie weer wat doelpuntjes maken en komt ie op z'n niveau terecht.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    zondag 17 december 2017 om 11:28
    Hij kan ook wel mee bij een trapje hoger. Maakte er bij ADO ook 17
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    zondag 17 december 2017 om 11:33
    Hahaha, trapje hoger noemt ie dat.
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    zondag 17 december 2017 om 11:34
    Op dit moment wel ;-)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:51
    Kan hij niet zo tegen als je dit zegt. Misgunner pur sang die Pino. Pino doet zijn naam eer aan.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    zondag 17 december 2017 om 11:38
    Eindigen de laatste jaren tussen plek 9 en 11 dan ben je gewoon een middenmoter. Daarnaast zei ik niet dat ADO een stapje hoger is. Ik gaf alleen aan waarom ik denk dat hij hoger dan Roda en Twente aan kan en dat is omdat hij 17 goals maakte bij ADO.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    zondag 17 december 2017 om 11:48
    Oké, dan had ik je verkeerd begrepen, excuus parfum
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:46
    Is het ook momenteel, pijnlijk he om dit te horen of niet Calimera?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    zondag 17 december 2017 om 11:41
    Nee terug naar Den Haag!
    Vind ik leuk
    Spartan +4793
    zondag 17 december 2017 om 11:58
    Laat Kramer in ieder gevak een half jaartje naar Sparta gaan op huirbasis, met optie tot koop ;-)

    Maar denk dat Kramer zelf met niets minder genoegen zal nemen dan een top 5 ploeg.
    Volgens mij heeft hij maar zeer weinig zelfreflectie en acht ie zichzelf in staat tor grote daden...
    Vind ik leuk
    Gypsy +16
    zondag 17 december 2017 om 11:27
    Toen ik 18 was... zat ik nog op school.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    zondag 17 december 2017 om 11:27
    Man man man, niet erg hoopvol deze opstelling. Maar goed zelfs met tien man moet je kunnen winnen van Sparta. Helaas zijn derbys altijd potjes op zich
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    zondag 17 december 2017 om 11:33
    Feyenoord wil niet winnen denk ik, die Vente komt alleen bij verliespartijen er in.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4479
    zondag 17 december 2017 om 12:05
    Dan hoop ik dat dit de ommekeer is
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +683
    zondag 17 december 2017 om 14:59
    Je weet veel van de jeugdspelers van Feyenoord. Misschien toch de verkeerde ploeg ingevuld bij de vraag wat je favo club is
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    zondag 17 december 2017 om 17:10
    Heb ik dat ingevuld dan?
    Ik heb er wel een paar hoor.
    Maar geen Sparta, mijn God wat speelt dat slecht.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:59
    Haha, positief verrast neem ik aan? Mooi voor Feyenoord, gunde ze wel weer een echt overtuigende overwinning
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    zondag 17 december 2017 om 11:27
    Poehh dit is wel pijnlijk hoor voor Michiel Kramer.. Dat zelfs een jeugdspeler boven hem verkozen wordt wanneer de eerste keus Jorgensen niet beschikbaar is.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9200
    zondag 17 december 2017 om 11:28
    Vraag me af waarom Larsson nu weer gepasseerd wordt, vind ik beter dan Boetius.. Verder kan Kramer idd op zoek naar een andere club, die is afgeserveerd..
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    zondag 17 december 2017 om 11:39
    Ff prikkelen kan geen kwaad. Speelt de laatste weken als een natte krant
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5674
    zondag 17 december 2017 om 12:22
    Larsson heeft een tik gehad op de training
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:29
    Achja, heeft Sparta kunstgras? Zoja, dan begrijp ik het.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:32
    Haha! Om 9:00 precies zat VP ons nog te verleiden om geld in te zetten op een goal van Jørgensen!
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    zondag 17 december 2017 om 11:35
    Wat een schande hè :P
    Vind ik leuk
    Bals +342
    zondag 17 december 2017 om 11:36
    Leuke speler voor GoAhead, maar geen eredivisie niveau. Kan altijd nog gaan darten met die lange armen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    zondag 17 december 2017 om 11:38
    Goede zet van Van Bronckhorst!! Kramer is geen Feyenoord materiaal. Leuk voor misschien laatst kwartiertje als er nog iets geforceerd moet worden. Kramer moet lekker naar een club in de middenmoot gaan waar hij wekelijks aan spelen toe komt.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    zondag 17 december 2017 om 11:41
    Kramer moet lekker bij Feyenoord blijven precies zijn niveau.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21072
    zondag 17 december 2017 om 12:49
    Jouw niveau is ook niet zo hoog...
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    zondag 17 december 2017 om 12:53
    Waarom omdat kramer Feyenoord niveau is?
    Als je er bij ADO 17 in kan schoppen per seizoen zal hij bij Feyenoord toch meer moeten scoren omdat daar doorgaans meer aanvoer is?
    Dit is een feit, jij kent mij niet dus weet jij niet wat je lult knakker!
    Gefeliciteerd met de 3-0 voorsprong btw.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21072
    zondag 17 december 2017 om 13:05
    Gaap & dank.
    Kramer is slecht knakker ;).
    Zijn eerste seizoen was degelijk met 14 goals.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2728
    zondag 17 december 2017 om 11:42
    9 Spelers van Varkenoord bij de wedstrijdselectie, om toch positief te blijven.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6100
    zondag 17 december 2017 om 11:50
    Logische keuze

    Die Kramer kan er gewoonweg helemaal niks van

    Totaal niet het niveau van een topclub
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    zondag 17 december 2017 om 11:53
    Ik gun Sparta de winst ademt veel meer voetbal sinds 1888 de mooiste club uit Rotterdam!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +683
    zondag 17 december 2017 om 15:01
    Ademt veel meer voetbal... Gut wat een niveau weer.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:03
    Kramer is verleden tijd voor Feyenoord, in de winter laten gaan.
    Hopelijk laat Vente zien dat hij klaar is om de stap na het eerste te maken.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21072
    zondag 17 december 2017 om 12:09
    Kramer moet gaan darten.
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    zondag 17 december 2017 om 12:18
    De winaars dit weekend
    Feyenoord
    Az
    Utrecht
    Groningen
    50 eu er op en een maand lang extra vakantie
    Wout weghorst maakt die frenki en mathijs helemaal lonitik
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    zondag 17 december 2017 om 13:00
    Gek is weghorst van zichzelf al...
    Vind ik leuk
    Morris +19959
    zondag 17 december 2017 om 12:19
    Kom maar door met die talenten..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 12:23
    Kramer komt op dit niveau niet meer mee, en is ook geen meerwaarde
    Gio goed bezig geef de jonge garde een kans.
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 17 december 2017 om 12:36
    Jaaa Vente assist!
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    zondag 17 december 2017 om 12:37
    10 10 10
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 17 december 2017 om 12:39
    Dylannnnn Venteeeeeeee
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 17 december 2017 om 12:46
    Haha wat is Sparta?? 10! 10! 10!
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    zondag 17 december 2017 om 12:48
    Ik Denk 0-10
    Vind ik leuk
    pos +7522
    zondag 17 december 2017 om 12:47
    0-3 na een kwartier. Pfff hoop dat AZ iets beter partij gaat geven straks.
    Vind ik leuk
    fer65 +251
    zondag 17 december 2017 om 12:47
    Ik wil helemaal niks kwijt over Kramert want het is niks niets nakka tipota of benje doof en blind Gio dan moetje is een poosje in amsterdom gaan zitten bij de familie blind mischien datje dan weer gaat zien.Verder is er te lamg gewacht met Dillen Vente nu mag hij de kastanjes uit het vuur gaan halen ,nu ik heb mijn twijfels daar over helaas.Jouw bedoelingen zijn goed maar je wacht veel te lang in bepaalde situaties.Ik geloof ook na het verlies tegen sparta datje wat mij betreft gelijk de laan uit gestuurd word,met in jouw kielzog van Geel en de technise staf brandhout.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21072
    zondag 17 december 2017 om 12:47
    Heerlijke zondag zo. :)
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    zondag 17 december 2017 om 12:49
    Zeker want wout weghorst schiet er ook 3 in en frenki vraagt huilend om een wissel!



    Zal je precies zien speelt die de sterren van de hemel
    Vind ik leuk
    poklane +4177
    zondag 17 december 2017 om 12:59
    Dit is wel een leuke wedstrijd
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 14:00
    Is geen reet aan.
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    zondag 17 december 2017 om 12:59
    0-10 zou mooi zijn in de derby
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:04
    0-4....geweldige goal die laatste!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:17
    Ik heb het nog gezegd van de week dit wordt een kansloze missie voor Sparta. Met 0-4/5 mogen ze niet klagen.
    Vind ik leuk
    poklane +4177
    zondag 17 december 2017 om 13:24
    Heeft die Kramer ff een kut dag zeg. Kom je erachter dat je in de pikorde nu #3 bent, heeft die Vente ook nog is binnen 8 minuten een assist en doelpunt achter z'n naam staan. En hij speelt ook gewoon alsof hij er al jaren staat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:34
    Wat een afstraffing 0-5!
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    zondag 17 december 2017 om 13:51
    zelfs nu komt Boetius nog geen grasspriet voorbij.....verder een erg gemakzuchtig en slordig Feyenoord. Met een beetje serieuze moeite zou je hier met 0-10 kunnen winnen, zo slecht is Sparta.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:52
    Wat een doodsaaie pot is dit zeg. Sparta gaat niet van de onderste 3 plaatsten weg komen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 13:57
    Speeltuin
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16912
    zondag 17 december 2017 om 14:04
    Wil iemand dit geweld stoppen, begint wel heel zielig te worden zo.
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    zondag 17 december 2017 om 14:14
    Boetius....wat een droevig slechte speler
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1836
    zondag 17 december 2017 om 14:20
    Zit jij echt nog te klagen na een 0-7 overwinning? Ik gun je meer levensvreugde voor 2018.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    LIVE-discussie: Geen Jörgensen in Feyenoord-selectie, 18-jarige spits in basis