Dortmund-baas over Bosz: 'Moet je wel op deze manier spelen in de Bundesliga?'

    Dortmund-baas over Bosz: 'Moet je wel op deze manier spelen in de Bundesliga?'

    zondag 17 december 2017 om 13:09

    Hans-Joachim Watzke is kritisch op Peter Bosz. De baas van Borussia Dortmund zet vraagtekens bij de speelwijze van Bosz, die vooral op aanvallen gericht leek en minder op verdedigen.

    "We hebben het onszelf lang afgevraagd. Moet je wel op deze manier spelen in de Bundesliga? Voelen de spelers zich comfortabel in dit systeem?", aldus Watzke in de studio bij ZDF, geciteerd door BILD. De Dortmund-baas zegt dat het onder Bosz 'anders' liep. Hij noemt voorgangers Thomas Tuchel en Jürgen Klopp. "Klopp is iemand bij wie verdedigen hoog in het vaandel staat. Tuchel is meer van de Guardiola-school, omdat dat meer om balbezit gaat. Dus om vooruit te spelen, in plaats van achteruit."

    "Met name in het tweede jaar onder Tuchel deden we het verdedigend gezien niet erg goed", vervolgt Watzke. "In de tweede helft van het seizoen veranderde hij van systeem. Klopp wilde ook graag aanvallen, maar de defensie is altijd al heel erg belangrijk geweest voor ons."

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +12140
    zondag 17 december 2017 om 13:11
    Bosz is genaaid door de spelers van Dortmund
    Vind ik leuk
    Pec010 +1909
    zondag 17 december 2017 om 13:14
    Als iemand Bosz heeft genaaid is hij het zelf. Je kan gewoon niet altijd zo aanvallend spelen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8234
    zondag 17 december 2017 om 13:16
    Ze halen bosz voor het voetbal wat hij ajax liet spelen neem ik aan? Vind dit wel heel zwak hem om dat nu te zeggen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    zondag 17 december 2017 om 21:51
    Precies......Watzke is op een vreselijke manier afgegaan en probeert nu zich eruit te redden door na te gaan schoppen.
    Hij heeft eerst zelf succesvolle Tuchel eruit uitgeschopt en Bosz aangenomen op basis van een handjevol leuke EL wedstrijden met ( te ) extreem aanvallend voetbal.
    Nu "denkt hij" dat deze manier van spelen niet geschikt is voor de BL......Bild zou wel eens wat krachtiger kritiek kunnen loslaten op deze ouderwetse bestuurder.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:24
    zijn die van de andere kant dan ruud wubbers ????
    Vind ik leuk
    markpark +997
    zondag 17 december 2017 om 13:14
    Als Dortmund zijnde weet je toch wat je binnenhaalt? Het is niet alsof deze speelstijl onbekend was, en ik neem aan dat zo'n leiding wel wat onderzoek / interviews doet met kandidaten over oa de speelstijl..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:14
    Bosz is genaaid door zijn eigen grootheidswaanzin.

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    zondag 17 december 2017 om 13:15
    Bosz was te eigenwijs om concessies te doen. Leiding moest wel ingrijpen.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12448
    zondag 17 december 2017 om 13:15
    Wat zit hij nou joh? Hij heeft m toch zelf binnen gehaald? Alsof dit een verassing was
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11999
    zondag 17 december 2017 om 13:16
    Je wist toch van tevoren wat je met Bosz binnenhaalde ? Wat een dwaas..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:21
    Altijd makkelijk lullen achteraf maar je hebt hem met je volle verstand aangesteld en ze staan gewoon derde dus zo erg( zeker na de eerste 4 wedstrijden) vond men dat toen niet.Ik vind dat de spelers het ook erg hebben laten lopen want nu win je 2x op rij terwijl je tegen Werder niets laat zien. Ach Bosz een paar miljoen rijker en een illusie armer.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3202
    zondag 17 december 2017 om 13:25
    Bosz komt wel weer aan de bak hoor haha.
    Hij moet gewoon lekker naar Sevilla gaan, bij zo'n club zal hij de draad weer op gaan pakken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:26
    De arrogantie van Bosz en het ouderwetse Hollandse Hogeschool Voetbal zijn genadeloos hard afgestraft in de Bundesliga. De Hollandse hoogmoed is met de neus op de feiten gedrukt en het Hollandse Hogeschool Voetbal, inclusief de Nederlandse trainers, zijn het lachertje van Europa geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:35
    Waar staat Hollandse hoge school voetbal,zo noemt jij dat,heb ik Bosz nooit horen zeggen maar Napoli,City, Barça, PSG en zelfs Eintracht,Hoffenheim en nog veel meer clubs in Europa spelen zo als Bosz wil spelen,als je zo'n selectie als Dortmund hebt met gasten als Gotze,Auba en meer van dat moet je zo kunnen spelen,Schalke staat tweede maar zijn vorig jaar wel door dat Boszvoetbal uitgeschakeld,weet je nog? Of is Ajax beter dan. Dortmund?
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:39
    Wat een onzin. Bosz heeft gigantisch gefaald bij BVB mede door zijn naïeve speelstijl waarmee hij BVB liet spelen in de Bundesliga en CL. En wat betreft die theorie over Schalke; PSV wint met 1-7 van FC Utrecht, Ajax verliest thuis met 1-2 kansloos tegen FC Utrecht en PSV verliest kansloos tegen Ajax met 3-0. Zeg jij het maar......
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:49
    Nou je durft wel, Dortmund heeft dus zijn huiswerk niet gedaan met zowel Tuchel als Bosz en geven daar de trainers de schuld van, dat is feitelijk wat Watzke en jij beweren. Hoe kun je trainers halen zonder je op de hoogte te stellen wat voor trainers het zijn, je moet een laag stront in je ogen hebben als je niet ziet of wil zien welke style van spelen beide trainers aanhangen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:51
    Bosz werd aangetrokken om zijn aanvallende voetbal met Ajax net zo als Tuchel, jij bent eerder het lachertje dan deze trainers met die conclusie van je.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zondag 17 december 2017 om 13:45
    Wat een lullen daar in dortmund
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:46
    Watzke zegt dus dat het bestuur heeft gefaald met het aantrekken van Bosz en ook al met Tuchel, wordt het dan geen tijd om om te stappen als bestuur.

    Schandalig om Bosz een trap na te geven terwijl je van te voren kunt en moet weten wat voor trainer je in huis haalt.
    Vind ik leuk
    Scouse96 +111
    zondag 17 december 2017 om 13:49
    Verdedigen bij Klopp hoog in het vaandel? Dan had Dejan Lovren al lang op straat moeten staan..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 14:02
    Spelt zich met terugwerkende kracht een brevet van onvermogen op. Zegt nu dat dat hij niet wist wat voor trainer hij binnen haalde.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    zondag 17 december 2017 om 14:06
    Spelletje van Bosz is voorspelbaar
    Vind ik leuk
    Sanders +3516
    zondag 17 december 2017 om 15:38
    Heeft twee kanten, bosz had zijn spel aan kunnen passen, maar achteraf zeggen dat het te aanvallend is vind ik wel erg makkelijk aangezien ze dat zoals hier ook al veel gezegd is zelf ook wel hadden kunnen bedenken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dortmund-baas over Bosz: 'Moet je wel op deze manier spelen in de Bundesliga?'