Kritiek op instelling Van Dijk: 'Wil wél dat spelers bezig zijn met deze club'

    Kritiek op instelling Van Dijk: 'Wil wél dat spelers bezig zijn met deze club'

    zondag 17 december 2017 om 14:03

    Southampton-manager Mauricio Pellegrino is niet blij met de inbreng van Virgil van Dijk. De Oranje-international ontbrak zaterdag tegen Chelsea en na afloop was de Argentijn kritisch op een aantal spelers, waaronder Van Dijk.

    Pellegrino besloot om zijn opstelling flink te wijzigen na de midweekse 1-4 nederlaag tegen Leicester City. Naast Van Dijk wisselde de manager ook nog vijf andere spelers. Tegen Chelsea trad Southampton echter aan met drie in plaats van twee centrale verdedigers, waardoor het des te opvallender is dat Van Dijk buiten de basis is gelaten.

    "Ik kies alleen voor spelers die deze club voor de volle honderd procent willen helpen", zei Pellegrino, geciteerd door Voetbal International. "Het zijn allemaal mensen, het kan voorkomen dat ze een keer een mindere wedstrijd spelen. Maar in moeilijke tijden moet ik als manager teruggaan naar de basis. Ik wil wél dat spelers volledig bezig zijn met deze club."

    Pellegrino werd geconfronteerd met de transfergeruchten rond Van Dijk, die in de belangstelling zou staan van de Engelse top. "Virgil is een belangrijke speler voor ons, natuurlijk. Maar er zijn meerdere zaken die iemand belangrijk maken. De mentaliteit tijdens de training, bijvoorbeeld. Je weet dan ook nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren, er lopen bij ons heel veel spelers rond die begeerd worden door andere clubs."

    Poll

    Moet Van Dijk vertrekken bij Southampton?

    (507 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sil Meijer +13144
    zondag 17 december 2017 om 14:07
    En gelijk heeft Pellegrino!
    Vind ik leuk
    Toerie +298
    zondag 17 december 2017 om 14:11
    Ook de instelling van een druif. De mentaliteit van Nederlandse voetballers is heel ver te zoeken. Net als een aankomend EK of WK. Goh..
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 17:41
    Please, doe die druif nou geen on-eer aan.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2678
    zondag 17 december 2017 om 14:13
    Tja dan had je hem als club moeten verkopen. Hoe dom kun je zijn. Dit wist je van tevoren. Dat moet je nu niet gaan zeuren dat hij niet 100 procent zijn best doet.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    maandag 18 december 2017 om 08:32
    Ik vind dat ze alle recht hebben om te zeuren. Ze betalen toch ook 100% van zijn salaris??? Moet je eens hoe hard Van Dijk zeurt zodra zij zich niet meer zo geroepen voelen om dat salaris volledig te dokken
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23617
    zondag 17 december 2017 om 14:16
    Zeikerd.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22040
    zondag 17 december 2017 om 14:22
    Dat krijg je met voetballers die aan hun contract worden gehouden. Gewoon verkopen en cashen. Beste voor alle partijen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 14:22
    Ground Hog Day!
    Vind ik leuk
    almsend95 +261
    zondag 17 december 2017 om 16:56
    ze proberen hem gewoon als ongemotiveerde stront neer te zetten naar buiten toe. Speelt bijna altijd goed bij saints man, dit is denk ik gewoon een naar trucje van bovenaf, een kans op warmdraaien voor Hoedt (welke hem denk ik uitstekend kan opvolgen) en pellepino moet dit zeggen. Southampton moet niet doen alsof ze het allemaal niet begrijpen dat hij weg wil als grotere clubs lonken. En het argument “contract is contract” is natuurlijk ook onzin vandaag de dag, die zijn alleen maar om hogere sommen te vangen, en dat was destijds met een 6-jarig contract ook gewoon de bedoeling lijkt me