FC Utrecht verspeelt vijfde plaats door onverwacht doelpunt in slotminuut

FC Utrecht verspeelt vijfde plaats door onverwacht doelpunt in slotminuut

zondag 17 december 2017 om 16:22

FC Utrecht is er zondag niet in geslaagd voor de tweede keer in vier dagen een competitiewedstrijd met 1-0 te winnen. Heracles Almelo stal in blessuretijd een punt in De Galgenwaard: 1-1.

Utrecht en Heracles maakten in De Galgenwaard geen reclame voor de Eredivisie, maar de thuisploeg maalde daar aanvankelijk helemaal niet om. Utrecht dacht aan aan één doelpunt genoeg tegen Heracles: Zakaria Labyad miste eerste nog een grote kans, maar zag enkele minuten later Yassin Ayoub wél scoren. De middenvelder kopte de bal op één meter van de doellijn in het doel.

In de tweede helft probeerde Heracles wel aan te dringen, maar het ontbrak de ploeg van John Stegeman aan kwaliteit. Aan de andere kant kreeg Utrecht wel voldoende kansen om de wedstrijd te killen, maar Sander van de Streek wist het hoofd niet koel te houden. In de absolute slotfase kreeg Utrecht alsnog de deksel op de neus: Paul Gladon schoot zijn ploeg in de blessuretijd naar een punt in Utrecht, dat daardoor de vijfde plaats in de Eredivisie verspeelt.

Plaats een reactie

Filip_FCU +7973
zondag 17 december 2017 om 16:25
Eigen schuld... 3e wedstrijd op rij dat je stopt met voetballen bij de 1-0. Labyad en Ayoub onzichtbaar. Kutzooi.
Vind ik leuk
Tienus +793
zondag 17 december 2017 om 16:37
Lekker verdedigd ook van Ayoub, bij de tegen goal
Vind ik leuk
Filip_FCU +7973
zondag 17 december 2017 om 16:43
Idd, slappe hap. Eigen schuld dikke bult.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:47
Dat is de man Van Janssen die moet gewoon doordekken . Dat zie je toch ook aan de reactie van Leeuwin
Vind ik leuk
Tienus +793
zondag 17 december 2017 om 16:55
Klopt. Maar Ayoub had die bal moeten aanvallen en niet moeten staan wijzen
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:49
Volgens mij gaf Labyad een heerlijke assist op Ayoub . Emanuelson moet een x de beuk erin gooien die moet gewoon 3 x een overtreding maken bij die laatste aanval en Janssen staat voor de zoveelste x te slapen in de slotfase .
Vind ik leuk
tikkietoe +3073
zondag 17 december 2017 om 16:26
We hadden ook een zware handicap, met Marsman op goal verdedig je als verdediger toch minder happy.
Vind ik leuk
Filip_FCU +7973
zondag 17 december 2017 om 16:32
Marsman heeft een prima pot gekeept, ligt gewoon aan het hele team
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 21:28
ja oke maar eerlijk is eerlijk hij heeft het wel prima gedaan!(wat hij moest doen)
Vind ik leuk
BassieN +8694
zondag 17 december 2017 om 16:26
Komt goed uit voor ons!
Vind ik leuk
Mo +9540
zondag 17 december 2017 om 16:35
Je hoeft je echt geen zorgen dat maken dat Feyenoord gewoon derde wordt. Top drie blijft ook dit jaar gewoon intact
Vind ik leuk
Hyena +21067
zondag 17 december 2017 om 16:51
Dat hoeft echt niet zo te zijn hoor.

Ik vind AZ vooralsnog veel meer indruk maken dan Feyenoord. Ook vandaag was AZ weer sterk en ik zie hen dat wel volhouden. PEC doet het ook gewoon goed, maar ik vermoed dat zij het door hun minder brede selectie niet vol zullen houden.
Vind ik leuk
Mo +9540
zondag 17 december 2017 om 20:52
Feyenoord is altijd nog wel gewoon een klasse betwr dan AZ
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:38
Goed hè marsman
R
Vind ik leuk
Tienus +793
zondag 17 december 2017 om 16:40
Bout keeper. Al kon hij aan deze goal niets doen
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:58
Heeft deze wedstrijd anders geen fout gemaakt. Al ben ik wel blij als Jensen er weer staat. Heeft overigens een dochter gekregen!
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:56
het fc utrecht van vorig seizoen was toch een stukkie beter.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 16:59
Met name het gemis van Haller is groot. En tel daar nog de zware blessures van Makienok en Bahebeck bij op.
Vind ik leuk
Sota +19
zondag 17 december 2017 om 16:58
This i like
Vind ik leuk
0546 +35
zondag 17 december 2017 om 16:58
Heracles en Utrecht waren slecht.. maar die scheidsrechter was nog slechter.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 17:00
Pff.. zeg dat inderdaad.. Een drama die Mulder.
Vind ik leuk
0546 +35
zondag 17 december 2017 om 17:13
Ja vind dat daar erg weinig over wordt gezegd. Met zo’n scheidsrechter die om elk contact gaat fluiten, en zo’n veld doe je het spel van beide kanten niet ten goede. Met zo’n hobbel veld wordt positie spel erg moeilijk, en ga je eerder harder de duels aan. Als die duels dan elke keer worden afgefloten krijg je ook geen voetbal meer. Scheids bakte er niks van.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 17:52
Ergde mij ook kapot. Elke beetje tempo werd uit de wedstrijd gefloten. Hij gaf ook weinig voordeel aan beide kanten. Het veld is niet best na die sneeuwpartij vorige week inderdaad.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 17:19
Je roept het over jezelf af.
Had vorige week ook kunnen gebeuren. Toen had je wel het geluk.
Vind ik leuk
remakil +2120
zondag 17 december 2017 om 17:24
Ten Hag heeft altijd een mond vol over scherpte en wedstrijd lezen, jammer dat hij zelf dan de mist in gaat, door noet te reageren als Gladon er in komt. Tactisch gezien een fout van formaat, die je de 5e plaats kost...
Vind ik leuk
Tienus +793
zondag 17 december 2017 om 17:35
Dat hij Dessers wisselde met Kerk vondt ik al fout. Haf dan Gortler gebracht
Vind ik leuk
Bals +164
zondag 17 december 2017 om 17:49
Utreg laat spitsenprobleem dooretteren!
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zondag 17 december 2017 om 18:19
Ik ben niet gauw boos maar de boot is nu wel aan. Niemand van ons team verdiende een voldoende en toch had je Heracles en de wedstrijdpunten eigenlijk gewoon in je zak. Is het nu zoveel gevraagd om in een wedstrijd, waar je al geen gram energie hebt in gestopt, in ieder geval,tot het einde gewoon te voetballen? In de laatste minuten moet je dat doen wat je de hele wedstrijd kan doen: aanvallen. Bij je eigen doel wegblijven. En wat doen ze? Ze voetballen achteruit, in de laatste minuut. Komende week spreek ik drie spelers persoonlijk. Vanaf nu weten ze waarover het gaat. Wakkensassers.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 december 2017 om 18:21]
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zondag 17 december 2017 om 18:21
Ik ben niet gauw boos maar de boot is nu wel aan. Niemand van ons team verdiende een voldoende en toch had je Heracles en de wedstrijdpunten eigenlijk gewoon in je zak. Is het nu zoveel gevraagd om in een wedstrijd, waar je al heen gram energie hebt in gestopt, in ieder geval,tot het einde gewoon te voetballen? In de laatste minuten moet je dat doen wat je de hele wedstrijd kan doen: aanvallen. Bij je eigen doel wegblijven. En wat doen ze? Ze voetballen achteruit, in de laatste minuut. Komende week spreek ik drie spelers persoonlijk. Vanaf nu weten ze waarover het gaat. Wakkensassers.
Vind ik leuk
Forza u +1289
zondag 17 december 2017 om 19:20
Is Harald Wapenaar nog beschikbaar?
Wat een drama die Marsman ik zit niet lekker bij die man, alleen Jan Kooiman was nog erger.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 20:28
Slappe hap weer. Utrecht stopt weer na de 1-0 voorsprong met voetballen. Je kon er op wachten dat het een keer mis zou gaan. Vandaag gebeurde het wel. Zonde! Hardleers ook..
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 21:26
stelletje dombos, ik wil nooit negatief over mijn eigen club spreken maar ze hebben allemaal veel te veel zelfvertrouwen, met name ayoub en labyad. ga eerst eens constant goed voetballen daarna heb je pas recht op een stap hogerop. allebei verschikkelijk slecht vandaag zeg. we moeten niet vergeten dat we fc utrecht zijn jongens, geen een ploeg onderschatten en vechten tegen de top 3 doen we al jaren maar het begint steeds meer te veranderen in fc ayoub en labyad, comeon herpak je bij nac en vlammen in 2018, ben dik tevreden over wat er is gepresteerd maar er is altijd ruimte voor verbetering
Vind ik leuk
El Lobo +1233
maandag 18 december 2017 om 08:10
Onverdiend, maar toch lekker een puntje mee naar Almelo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht verspeelt vijfde plaats door onverwacht doelpunt in slotminuut