Van Hanegem tempert Feyenoord-euforie: 'Alsof Tapia een nieuw wereldwonder is'

    Van Hanegem tempert Feyenoord-euforie: 'Alsof Tapia een nieuw wereldwonder is'

    maandag 18 december 2017 om 06:56

    Willem van Hanegem zag zijn favoriete club Feyenoord met 0-7 winnen bij stadgenoot Sparta, maar vreest voor te veel euforie bij de regerend landskampioen. De Kromme schrijft in zijn Algemeen Dagblad-column dat 'enige terughoudendheid op zijn plaats is' bij de stadionclub.

    'Natuurlijk, 0-7 is een fraaie uitslag. Maar opeens doen mensen alsof Renato Tapia een nieuw wereldwonder is op de Nederlandse velden. Terwijl ik hem wekelijks ballen zie inleveren, dat geloof je bijna niet.' Ook tegen Sparta speelde de Peruviaan volgens Van Hanegem geen foutloze wedstrijd. 'Gisteren zag ik hem weer binnen dertig seconden een bal inleveren die zomaar de 1-0 voor Sparta had kunnen opleveren. Maar de mensen stonden weer op de banken.'

    'Waar ik bij Feyenoord bang voor ben en wat ik ook proef: ze denken daar zo snel dat het allemaal wel weer in orde is', vervolgt Van Hanegem. 'Als telkens één of twee wedstrijden na een goede prestatie blijkt van niet, moet je daar gewoon mee oppassen. Ik hoop dat Van Bronckhorst ze daar op wijst deze week, want dat zelfvoldane gevoel mag dit seizoen niet meer de Kuip in glippen.'

    Poll

    Eens met Van Hanegem?

    (444 stemmen)

    Plaats een reactie

    Blijdorp010 +7602
    maandag 18 december 2017 om 07:07
    tapia doet het gewoon top achterin. ja hij heeft tegen hveen en sparta een foutje gemaakt...maar je kan zoals Willem nu doet ook alleen het negatieve zien

    edit willem
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 07:08]
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1482
    maandag 18 december 2017 om 07:26
    Negatief of streven naar perfectie? Als sporter moet je toch de drive hebben om foutloos te spelen?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7602
    maandag 18 december 2017 om 07:42
    dat zal tapia ongetwijfeld hebben hoor...maar naast het kritische zou willem ook het goede moeten zien. ben het vaak eens met willem maar vind dat hij nu doordraafd. mijn medefans vinden heem echt geen wereldwonder maar wel dat hij het goed doet. en verder staat feyenoord momenteel niet echt op een plek die recht geeft aan euforische sferen
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 07:43]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6041
    maandag 18 december 2017 om 14:57
    Hij doet het aardig, maar hij loopt nog veel te vaak met zijn hoofd in de wolken. In principe verdwijnt hij z.s.m. weer uit het elftal.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 07:31
    Ik deel zijn mening over de euforie, Sparta was wel heel erg zwak. En Tapia is zeker geen wereldwonder maar hij is wel heel erg goed. Ontfutselt veel ballen, en speelt de ballen altijd snel in in plaats van voortdurend die ballen te brengen. Als je veel en snel inpasst komt het ook voor dat je ballen inlevert maar dat doet Messi ook.
    Tapia's rendement vind ik erg hoog en ik zie hem liefst in de basis.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3483
    maandag 18 december 2017 om 07:39
    Alleen speelt Tapia de ballen terug, naar een keeper die niet kan voetballen, dat zie je bij Juventus toch ook niet?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 13:21
    Ik snap sowieso niet wat dit met Juventus heeft te maken maar goed. Tapia speelt veel naar voren. Van Beek speelt veel naar achteren maar ieder zijn mening.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +830
    maandag 18 december 2017 om 08:06
    Van Hanegem heeft helemaal gelijk. Tapia wisselt mooie acties af met verschrikkelijk slechte acties. Het is beter dat Feyenoord hem verkoopt. Met hem in het elftal weet je niet waar je aan toe bent.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    maandag 18 december 2017 om 08:19
    Precies Willem.
    1x kampioen geworden en gelijk weer denken dat je een NL’se topploeg bent, maar ondertussen gewoon weer 5e staan en met nog een inhaalwedstrijd tegen Utrecht op het programma kan dat zomaar weer de 6e plaats worden.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1127
    maandag 18 december 2017 om 08:28
    Weet niet, maar denk meer dat de mensen buiten Feyenoord de verwachtingen hoger hebben dan Feyenoord/Feyenoorders zelf. Maar zie al wel, dit is wat jij hoopt. Omdat de afgang nog harder zou zijn. Feyenoord is dit jaar gewoon niet geod genoeg en dat is prima.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    maandag 18 december 2017 om 08:38
    Het zou je misschien verbazen maar ik verwachte helemaal niks dit jaar van Feyenoord, maar stiekem had ik wel gehoopt dat ze na het kampioenschap het konden volhouden om elk jaar weer bovenin mee te draaien samen met PSV en Ajax.
    Het zou de competitie zo veel leuker maken en ik heb liever Feyenoord als concurrent dan die lampenkappen uit Eindhoven.
    Feyenoord heeft in mijn ogen veel meer uitstraling dan dat anti-voetbal spelende provincie clubje.
    Het zou toch geweldig zijn als Feyenoord en Ajax elk jaar om die titel strijden?
    Vind ik leuk
    Corse996 +1127
    maandag 18 december 2017 om 09:15
    Zijn we het daar in ieder geval over eens! ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 09:21
    Ik wil het niet goedpraten ofzo, maar er zijn natuurlijk wel een aantal redenen waarom Feyenoord zoaag staat nu. De coach weet niet hoe hij dingen moet veranderen, de klappen die je kreeg in de UCL en de blessures mede dankzij de UCL. Maar ja of je wel of niet iets te zoeken hebt in de Champions League, het hoort er wel bij als kampioen. En als je geen ervaring hebt daarmee, dan gaat het flink fout.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    maandag 18 december 2017 om 09:26
    Daar hebben Ajax en PSV ook altijd mee te maken gehad, maar die krijgen het wel voor mekaar om het in de Eredivisie gewoon goed te doen.
    Ik ben er gewoon bang voor dat Feyenoord een leuk jaartje heeft gehad waarin alles lukte, maar dat het daar ook bij blijft.
    Wel jammer.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 09:39
    Nee dat zeg ik dus. Die hebben al jaren ervaring daarmee, Feyenoord niet. Daarom ging het zo fout.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1127
    maandag 18 december 2017 om 08:26
    Vaak met Willem eens, nu vind ik dat hij overdrijft. Er is genoeg kritiek geweest op Tapia. Hij speelt nou redelijk. Ken complete bewierokingen in de Eredivisie van een speler die de beste van de ED schijnt te zijn. Die heeft een foutpercentage in z'n passing daar lusten de honden geen brood van. ''Maar als je risico neemt in je passing mislukt er ook wel eens wat''. Vreemdste argument ooit.
    1- Als je risico neemt moet je zeker weten dat je hem er krijgt
    2- Als dit bij de ene speler geweldig gevonden word, waarom dan bij een ander niet?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 09:02
    Wat ik nu zo mooi vind is dat Fijenoord het nu begrijpt en gaan Ajax eindelijk eens achter na en dat ze de jeugd nu inlast PSV vind ik wat dat betreft geen kinder speel plaats wat ze daarmee bedoelen weet ik ook niet in Eindhoven wat over blijft is alleen maar bagger die op de lange termijn uit geblust is Ajax heeft in principe bijna een derde elftal in de wacht Fijenoord gaat nu pas aan de tweede werken Ajax is overal een voorloper in Haantje de voorste als kleine jongetje toen al de slimste van de klas mag ik wel mijn clubje een neusje van een jood niks mis mee vandaar die jaloezie tegen de slimste van de klas en met J-C aan onze zijde is alles compleet in ons voordeel zelf Willem v H zou bijna fan van Ajax willen zijn in positive way wij hebben het mooiste voetbal van Nederland en daar houd Willem wel van en dat ziet hij niet terug bij zijn [clubje]
    Vind ik leuk
    Corse996 +1127
    maandag 18 december 2017 om 09:16
    Ik mis je punt(en) in alle opzichten.
    Vind ik leuk
    Robdev +81
    maandag 18 december 2017 om 09:50
    Wanneer je Tapia beoordeelt als een volwaardige verdediger komt hij (ondanks zijn zeer goed vorm) tekort.

    Beoordeel je hem, met de wetenschap dat het een middenvelder is die al maanden op de bank zit...dan doet hij het top!
    Vind ik leuk
    RtdDub +9471
    maandag 18 december 2017 om 10:19
    Ach, 7-0 met een verdediging waar niet 1 van de beoogde laatste linie (Nieuwkoop, Botteghin, VD Heijden, Haps) speelde en 2 van de 3 uit de aanval (Larsson, Jorgensen) ontbraken is zo rot nog niet.

    Maar uiteraard ligt de nadruk op de zwakte van Sparta
    .
    Ajax verslaat NAC met 8-0 en worden de hemel in geschreven, Feyenoord wint met 7-0 bij Sparta en dat komt door Sparta.
    Altijd hetzelfde gelul
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 10:20]
    Vind ik leuk
    orion73 +1197
    maandag 18 december 2017 om 14:03
    Tapia is zo'n speler die altijd weerstand oproept. De een loopt met hem weg en de ander vindt het helemaal niks. Hij doet veel goede dingen en ziet het spel weldegelijk, zeker nu hij het spel voor zich heeft maar levert ook soms op de meest onverwachte momenten de bal in. Als hij dat er uit kan krijgen is het gewoon een goede speler.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem tempert Feyenoord-euforie: 'Alsof Tapia een nieuw wereldwonder is'