Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'

Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'

maandag 18 december 2017 om 09:38

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over voor de arbitrage in Nederland. Hij stelt dat scheidsrechters elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

'De arbitrage is bijzonder matig en bovendien gunnen die heren elkaar het licht in de ogen niet', aldus Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. Hij refereert daarmee aan een appje dat Hans Kraay vrijdagavond kreeg van Danny Makkelie. 'Zodat die in de live-uitzending van FOX nog snel kon zeggen dat zijn collega Pol van Boekel er helemaal naast zat bij NEC - Helmond Sport.'

Van Hanegem laakt Makkelie, zeker gezien het feit dat de scheidsrechter matig floot bij AZ - Ajax (1-2). 'Dat noemen ze in huize Van Hanegem nou een schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig. Bovendien zie ik dezelfde Makkelie zelf al jarenlang een partij fouten maken, dat je denkt: als Van Boekel dat allemaal naar Kraay had ge-sms't, dan had hij nu geen beltegoed meer gehad.'

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

ihvmmdk +4510
maandag 18 december 2017 om 09:43
Makkelie floot tijdens de wedstrijd AZ-Ajax voor een schouderduw....op dit niveau :D haha
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:43
Aan Makkelie kon je gister duidelijk zien dat hij nog altijd niet van zijn stempel als Ajacied af is. Iedereen weet nog die pingel die hij aan Milik gaf in april 2016 tegen utrecht in de arena (2-2)

Hij probeerde gisteren overduidelijk tegen Ajax te fluiten op sommige momenten. Toen hij doorhad dat hij nu wel een keer moest fluiten voor ons, zat hij er prompt naast.
Vind ik leuk
pos +5392
maandag 18 december 2017 om 09:56
Dat tegen Ajax fluiten hebben we hier toch echt heel anders gezien. Overduidelijk zelfs.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:31
Dan heb je geen AZ - Ajax gekeken :')
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:58
Haha, makelie bezorgt jullie weer wat punten. Veel plezier ermee
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:44
Toch blijf ik van mening dat je verdeeld over een seizoen net zo veel genaaid word als meekrijgt als team. Scheidsrechters moeten wel consequent gaan fluiten.
Vind ik leuk
Korm +23681
maandag 18 december 2017 om 09:53
daar ben ik het helemaal mee eens jake!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:02
Al moet ik wel erbij zeggen dat kleinere clubs in De Kuip, Philips stadion of de Arena minder snel een penalty mee krijgen, over een vrije trap. Althans ik vind dat wel opvallen laatste tijd.
Vind ik leuk
Korm +23681
maandag 18 december 2017 om 10:06
ja maar dat is al jaren dat de grotere clubs bevooroordeeld worden... al moet ik zeggen dat de penalty;s die PSV dit jar tegen heeft gehad ook maar een paar terecht waren, de grootste gedeelte is natuurlijk lachwekkend...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:22
Ajax en PSV kregen vorig seizoen beiden 10 pingels. Feyenoord 2.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:00
Kuip en arena wel. In het psv stadion krijgt psv toch echt weinig onterecht mee en best wel wat tegen. Misschien moet het publiek daar ook eens wat meer de boel beïnvloeden ipv rustig op het stoeltje naar de wedstrijd kijken.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:02
dat is nu net de dooddoener, dit is absoluut niet zo. Er zijn clubs die week in week uit genaaid worden en anderen die juist week in week uit geholpen worden. Momenteel licht het accent weer op het spannend maken van de competitie. Ajax krijgt de pingels als sinterklaas/kerstcadeaus ( of juist geen pingel tegen terwijl dit overduidelijk is) en bij PSV krijgen ze er 1. ( ben geen PSV fan, maar viel gewoon op). Op zich heeft dit de laatste 4 speelrondes minimaal 6 punten in het voordeel van Ajax opgeleverd.
Vind ik leuk
Nouwske +709
maandag 18 december 2017 om 10:46
Hahaha Ajax had tegen twente, psv én az tegen 10 man moeten spelen. Stuk voor stuk werden ze onterecht gespaard. Als Ajax de scheids ook nog mee had werden ze elk jaar kampioen
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:52
Dan was het wel een wedstrijd geweest van 10 Twentespelers tegen 8 Ajacieden. en dan vergeet je ten onrechte niet gegeven pingel tegen Veltman voor het gemak even . Ook de 1e goal van Ajax was een cadeautje, de vrije trap waar die uit viel was geen overtreding. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ajax heeft tegen Twente het cadeau gekregen punt te danken aan die geweldige scheids.
Vind ik leuk
Nouwske +709
maandag 18 december 2017 om 10:55
En weer zit je fout, je bedoelt natuurlijk 2 punten mis gelopen dankzij de scheids. Gisteren ook bijna.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:20
Kijk daar zijn we het eindelijk met elkaar eens. Jij bekijkt het met een Ajax bril op ik deels met mijn Twente bril en verder toch vanuit de neutrale kijker. Ik weet dat ik van mijn clubje geen wonderen hoef te verwachten ( vooral dit en komend seizoen niet). Ik zit echter niet aan 1 clubje vastgeroest en kan ook met plezier naar wedstrijden van andere clubs kijken.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:59
Geen PSV fan maar wel Ajax-hater Josje?
Kan geen inzending van je vinden zonder haat die richting op.
Die 4 doelpunten in de Kuip en die 3 tegen PSV vond je toch ook allemaal scheidsrechterlijke dwalingen, knul?
Beetje van het padje af, jongen?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:17
kan het ook omdraaien. Ik kan geen artikel vinden of Ajax wordt gehyped. Daar kan ik inderdaad heel slecht tegen. Maar waarom dan weer aangeven dat ik van het padje ben past overigens in het hypen en het geloven dat jouw clubje van een andere planeet komt. Ik heb 10 talen jaren Ajax gevold in tijden dat ze zich niet groter dan groots voelden, vanaf het moment dat Nederland zgn nog maar 1 clubje had en dat die club overal voorgetrokken moest worden is mijn gevoel voor Ajax bekoeld. Kijk eens naar alle talenten bij Ajax die is allemaal al een gouden toekomst beschreven en ze hebben alemaal al een gouden veer in hun achterste gestoken gekregen. Als ik dan de wedstrijd Sparta Feyenoord bekijk, waar ook 2 talentvolle spelers meededen dan wordt er veel minder gehyped. Juist dat buiten de schoenen lopen, daar kan ik slecht tegen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:25
Buiten de schoenen lopen de psv-ers, terwijl die club geen enkel positief record in zijn lange bestaan heeft opgebouwd.
Vind ik leuk
Iggy +2134
maandag 18 december 2017 om 13:13
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
Drobtine +1953
maandag 18 december 2017 om 14:06
Omdat er zoveel talent bij Ajax loopt moet je een uitzonderlijk talent zijn om het te redden en niet de net niet talenten zoals Bazoer, Riedewald etc. niet genoeg gebleken dus exit
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:41
Als je jezelf geloofd is het toch goed, maar waarom koopt Ajax dan overal de talenten weg?
Vind ik leuk
Drobtine +1953
maandag 18 december 2017 om 22:27
Omdat die jongens de potentie hebben de vraag is echter of je alles op een dusdanig peil krijgt dat je doorbreekt. Dat is niet alleen tactiek, techniek maar ook mentaliteit
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 07:19
dus blijft het een koopclub ipv eigenopleiding, in mijn ogen is eigen opleiding, jeugd die vanaf het begin bij de club zijn en niet op tiener leeftijd over genomen van andere clubs.
Vind ik leuk
Nistel +1264
maandag 18 december 2017 om 11:05
Nee dat is clichématige onzin. Hoezo zou het precies gelijk moeten zijn na 34 wedstrijden? Je kunt best een seizoen meer genaaid worden dan dat je er voordeel aan hebt. En een meevallertje bij een 4-0 voorsprong is heel wat anders dan dat je de 1-2 cadeau krijgt.

Met je laatste zin ben ik het uiteraard wel volledig eens. De willekeur van de scheidsrechters (zelfs binnen dezelfde wedstrijd) is ridicuul. Niemand snapt er nog iets van.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:11
Als je echt objectief terugkijkt naar je eigen clubje dan vergeet je vast de meevallers en blijft alleen maar de tegenvallers hangen. Dus dat kun je wel zo schrijven maar ik geloof daar wel in. Scheidsrechters die het zonder beeldmateriaal moeten doen kunnen een off-day hebben wat bepalend kan zijn.
Vind ik leuk
Nistel +1264
maandag 18 december 2017 om 11:20
Er is geen enkele reden te bedenken waarom het na 34 wedstrijden exact gebalanceerd zou moeten zijn. Alsof de KNVB een telraampje bijhoudt met foute beslissingen en dat aan het eind van het seizoen exact rechtgetrokken wil hebben.

Dan heb ik het gewoon over objectieve waarnemingen. Ik snap ook wel dat de gekleurde bril altijd in het voordeel van de eigen club redeneert en de schizofrene supporter achter elke boom een vijandige scheids ziet.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:32
Ik snap jou punt ook absoluut. Ik geloof wel dat er een statistiekenbureau is (Opta) die berekeningen er op los laat hoeveel punten een club meer/minder had moeten hebben door arbitrale missers. Maar ja zolang het mensenwerk blijft zal er altijd ruimte genoeg zijn om te discussiëren.
Vind ik leuk
Nistel +1264
maandag 18 december 2017 om 14:03
Dat is helemaal waar. Het is ook een spel tussen spelers en arbitrage. De scheidsrechter is niet consequent, maar het zijn ook de spelers die steeds bewust de grenzen opzoeken. Dat maakt het er ook niet makkelijker op. Tel daarbij op dat er tientallen camera's rond een veld staan die alles registreren en uitvergroten, dan is de heisa achteraf compleet.

Ik geloof er niet zo in dat scheidsrechters zoveel slechter zijn dan vroeger, alleen wordt elke beslissing nu vanuit 13 camerastanden onder de loep genomen en tot 's avonds laat nog bediscussieerd. Dat heeft een hele andere impact.

En het voetbal van vroeger was veel trager, dat was voor een scheidsrechter denk ik ook een stuk overzichtelijker en situaties daarmee beter te beoordelen. Maar fouten en scheidsrechterlijke dwalingen zijn helaas van alle tijden (Maradona 1986, oef!).

Nu bijna elke wedstrijd wel ergens live te volgen is, heb je een veel groter publiek en dus is de kritiek ook veel groter als er ergens een fout gemaakt wordt.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:51
Het moet de scheidsrechters makkelijker gemaakt worden. En niet met technische hulpmiddelen. Maar met duidelijke regels.

Al moest ik wel weer ff glimlachen om Willem.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 09:52]
Vind ik leuk
Zippy +2971
maandag 18 december 2017 om 09:52
"" van stiekem en gluiperig ""

Daar weet Willem ALLES van.
Vind ik leuk
Dee79 +2138
maandag 18 december 2017 om 09:59
Achter de ellebogen kunnen ze daar idd maar al te best.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 09:53
Volledig mee eens.
Vind ik leuk
Och jeh +1219
maandag 18 december 2017 om 09:59
makkelie is duidelijk een ajacied, KNVB helpt Ajax weer in het zadel, zonder hem hadden ze gisteren punten verspeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:22
Ajax speelde beter dan AZ, een licht verschil maar verdient gewonnen. In de eerste helft werd er een strafschop niet gegeven en een rode kaart aan de kant van AZ........Daarmee werd AZ in het zadel gehesen en is de wedstrijd heel erg gemanipuleerd.
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
maandag 18 december 2017 om 10:00
Hij floot gisteren ook weer slecht zeg, erg inconsequent ook..
Vind ik leuk
Korm +23681
maandag 18 december 2017 om 10:13
klopt, gelukkig wel naar beide kanten toe
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
maandag 18 december 2017 om 10:15
Ja klopt, niet partijdig ofzo idd, maar zat me er wel aan te ergeren..
Vind ik leuk
Korm +23681
maandag 18 december 2017 om 10:17
ik ook :)
Vind ik leuk
cheeks +2212
maandag 18 december 2017 om 10:07
Het is heel simpel. Bij elke topwedstrijd of degradatiekraker een video ref. Staan scheidsrechters ook minder onder spanning.
Vind ik leuk
Drobtine +1953
maandag 18 december 2017 om 14:10
correctie: bij alle wedstrijden
Vind ik leuk
Ajax! +1636
maandag 18 december 2017 om 10:20
Wat een heerlijke wedstrijd was dat, geniet nog steeds na! Hoog tempo, voetballend van beide goed! Ja zoals gister werd gezegd bij studio voetbal dit was echt reclame voor het voetbal!

En ja, dat o.a veel Psvers niet over het niveau van de wedstrijd kunnen hebben, maar gefrustreerd blijven doen om die pingel, tja...
Hatzidiakos deed het niet slim om Hunter vast te pakken, Hatzidiakos deed dat vorige week nog opzichtiger (pingel) dus niet veel van geleerd.
En kunnen de Psvers het wel daar over hebben, maar mogen wij die dan wegstrepen tegen de onterechte pingels van Bergwijn tegen Ado en Twente? En de onterechte pingel tegen Willem II?
Of is het zeker alleen maar (knjb?) net zoals jullie deden alsof het geluk tegen PEC, en het geluk tegen Twente (pingel) en door een eigen goal winnen alle reden was om rustig te zeggen dat jullie al kampioen waren en dat Ajax het wel kan vergeten. Nou het is niet de verwachtte 13 punten geworden, maar 5, vorige week tegen Psv heel goed van Ajax kant, jullie club zorgde er zelf voor om heel de wedstrijd af te wachten (tot het afgelopen was) nee zie AZ! dan krijg je pas een top wedstrijd! Dus (groepje Psvers) hou een keer op met zeuren over alles! Dat houden jullie 24/7 vol! Neem een voorbeeld aan supporters als Korm! dat is pas een Psver! Neem een voorbeeld aan de Feyenoorders hier, die hebben het ook niet nodig om 24/7 te wijzen naar andere clubs! Want komop wat een sneu gedrag elke dag van een groepje Psvers, (hoezo geen Ajax obsessie??)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12889
maandag 18 december 2017 om 10:44
Korm is stiekem ook voor Ajax ;-) heeft 'ie mij verteld....
Vind ik leuk
berwi +319
maandag 18 december 2017 om 10:23
in spanje zijn ze slecht maar in nederland helemaal
Vind ik leuk
Mari +2626
maandag 18 december 2017 om 10:34
Zullen we het eens hebben over de fouten van Hanegem. Een paar voorbeelden.
Speler EK 1973. Teveel gezopen of zo? Was niet vooruit te branden, linkshalf werd linksback, kwam niet vooruit.
Trainer; twee clubs? in Nederland. 1 keer kampioen met Feijenoord. Feijenoord toen in goede doen (financieel)
Assistent bondscoach (onder Advocaat, aardige man die anderen graag een baantje bezorgt, zo ook Hanegem): steekt dolk in de rug van Advocaat. Faalt net als Advocaat bij de beroemde wissel van Robben, voor Bosvelt.
(Voor Bosvelt!!, haha)
Analist; komt op zondagavond praten over de wedstrijden van die dag en zegt doodleuk dat hij er geen gezien heeft, maar wel over voetballen kan komen praten
enz enz. Hou je mond Hangem
Vind ik leuk
soksa +1044
maandag 18 december 2017 om 10:36
Hahaha die laatste zin. Ik ben helemaal niet van het zeuren over scheidsrechters maar vond hem wel leuk gevonden.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:48
De eredivisie moet toch spannend blijven
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 10:49
Het valt hier eigenlijk nog wel mee met die scheidsrechters, in Spanje worden glaszuivere goals afgekeurd, wel bij 1 club dat dan weer wel.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:17
Erger dan Siemen Mulder was het niet.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:43
Ik neem aan dat je doelt op de tweede niet gegeven gele kaart van Hendriks? het natrappen van Schöne en de twee ellebogen die veltman plant op de kin van Lozano en de nek van de Jong die sla je voor de zekerheid maar over? Volgens mij was het dan 9 van Ajax en 10 van Psv geweest.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:45
De knvb moet bij topwedstrijden gewoon scheidsrechters uit het buitenland vragen. Samenwerkingsverband. Zij wel bij ons maar die van ons niet bij hun.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:44
Het zegt natuurlijk wel genoeg van de KNVB dat de ajax-scheidsrechters Blom en Makkelie die twee wedstrijden kregen.
Vind ik leuk
Drobtine +1953
maandag 18 december 2017 om 14:16
Wat een gelul die 2 zijn het meest duidelijk anti Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'