Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'

    Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'

    maandag 18 december 2017 om 09:38

    Willem van Hanegem heeft geen goed woord over voor de arbitrage in Nederland. Hij stelt dat scheidsrechters elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

    'De arbitrage is bijzonder matig en bovendien gunnen die heren elkaar het licht in de ogen niet', aldus Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. Hij refereert daarmee aan een appje dat Hans Kraay vrijdagavond kreeg van Danny Makkelie. 'Zodat die in de live-uitzending van FOX nog snel kon zeggen dat zijn collega Pol van Boekel er helemaal naast zat bij NEC - Helmond Sport.'

    Van Hanegem laakt Makkelie, zeker gezien het feit dat de scheidsrechter matig floot bij AZ - Ajax (1-2). 'Dat noemen ze in huize Van Hanegem nou een schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig. Bovendien zie ik dezelfde Makkelie zelf al jarenlang een partij fouten maken, dat je denkt: als Van Boekel dat allemaal naar Kraay had ge-sms't, dan had hij nu geen beltegoed meer gehad.'

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    ihvmmdk +6540
    maandag 18 december 2017 om 09:43
    Makkelie floot tijdens de wedstrijd AZ-Ajax voor een schouderduw....op dit niveau :D haha
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7278
    maandag 18 december 2017 om 09:43
    Aan Makkelie kon je gister duidelijk zien dat hij nog altijd niet van zijn stempel als Ajacied af is. Iedereen weet nog die pingel die hij aan Milik gaf in april 2016 tegen utrecht in de arena (2-2)

    Hij probeerde gisteren overduidelijk tegen Ajax te fluiten op sommige momenten. Toen hij doorhad dat hij nu wel een keer moest fluiten voor ons, zat hij er prompt naast.
    Vind ik leuk
    pos +8660
    maandag 18 december 2017 om 09:56
    Dat tegen Ajax fluiten hebben we hier toch echt heel anders gezien. Overduidelijk zelfs.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +888
    maandag 18 december 2017 om 10:31
    Dan heb je geen AZ - Ajax gekeken :')
    Vind ik leuk
    Knowitall +167
    maandag 18 december 2017 om 10:58
    Haha, makelie bezorgt jullie weer wat punten. Veel plezier ermee
    Vind ik leuk
    noblesse +808
    maandag 18 december 2017 om 09:53
    Volledig mee eens.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1883
    maandag 18 december 2017 om 09:59
    makkelie is duidelijk een ajacied, KNVB helpt Ajax weer in het zadel, zonder hem hadden ze gisteren punten verspeeld.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Ajax speelde beter dan AZ, een licht verschil maar verdient gewonnen. In de eerste helft werd er een strafschop niet gegeven en een rode kaart aan de kant van AZ........Daarmee werd AZ in het zadel gehesen en is de wedstrijd heel erg gemanipuleerd.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11999
    maandag 18 december 2017 om 10:00
    Hij floot gisteren ook weer slecht zeg, erg inconsequent ook..
    Vind ik leuk
    Korm +33509
    maandag 18 december 2017 om 10:13
    klopt, gelukkig wel naar beide kanten toe
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11999
    maandag 18 december 2017 om 10:15
    Ja klopt, niet partijdig ofzo idd, maar zat me er wel aan te ergeren..
    Vind ik leuk
    Korm +33509
    maandag 18 december 2017 om 10:17
    ik ook :)
    Vind ik leuk
    cheeks +3494
    maandag 18 december 2017 om 10:07
    Het is heel simpel. Bij elke topwedstrijd of degradatiekraker een video ref. Staan scheidsrechters ook minder onder spanning.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2404
    maandag 18 december 2017 om 14:10
    correctie: bij alle wedstrijden
    Vind ik leuk
    Ajax! +1582
    maandag 18 december 2017 om 10:20
    Wat een heerlijke wedstrijd was dat, geniet nog steeds na! Hoog tempo, voetballend van beide goed! Ja zoals gister werd gezegd bij studio voetbal dit was echt reclame voor het voetbal!

    En ja, dat o.a veel Psvers niet over het niveau van de wedstrijd kunnen hebben, maar gefrustreerd blijven doen om die pingel, tja...
    Hatzidiakos deed het niet slim om Hunter vast te pakken, Hatzidiakos deed dat vorige week nog opzichtiger (pingel) dus niet veel van geleerd.
    En kunnen de Psvers het wel daar over hebben, maar mogen wij die dan wegstrepen tegen de onterechte pingels van Bergwijn tegen Ado en Twente? En de onterechte pingel tegen Willem II?
    Of is het zeker alleen maar (knjb?) net zoals jullie deden alsof het geluk tegen PEC, en het geluk tegen Twente (pingel) en door een eigen goal winnen alle reden was om rustig te zeggen dat jullie al kampioen waren en dat Ajax het wel kan vergeten. Nou het is niet de verwachtte 13 punten geworden, maar 5, vorige week tegen Psv heel goed van Ajax kant, jullie club zorgde er zelf voor om heel de wedstrijd af te wachten (tot het afgelopen was) nee zie AZ! dan krijg je pas een top wedstrijd! Dus (groepje Psvers) hou een keer op met zeuren over alles! Dat houden jullie 24/7 vol! Neem een voorbeeld aan supporters als Korm! dat is pas een Psver! Neem een voorbeeld aan de Feyenoorders hier, die hebben het ook niet nodig om 24/7 te wijzen naar andere clubs! Want komop wat een sneu gedrag elke dag van een groepje Psvers, (hoezo geen Ajax obsessie??)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    maandag 18 december 2017 om 10:44
    Korm is stiekem ook voor Ajax ;-) heeft 'ie mij verteld....
    Vind ik leuk
    berwi +435
    maandag 18 december 2017 om 10:23
    in spanje zijn ze slecht maar in nederland helemaal
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    maandag 18 december 2017 om 10:34
    Zullen we het eens hebben over de fouten van Hanegem. Een paar voorbeelden.
    Speler EK 1973. Teveel gezopen of zo? Was niet vooruit te branden, linkshalf werd linksback, kwam niet vooruit.
    Trainer; twee clubs? in Nederland. 1 keer kampioen met Feijenoord. Feijenoord toen in goede doen (financieel)
    Assistent bondscoach (onder Advocaat, aardige man die anderen graag een baantje bezorgt, zo ook Hanegem): steekt dolk in de rug van Advocaat. Faalt net als Advocaat bij de beroemde wissel van Robben, voor Bosvelt.
    (Voor Bosvelt!!, haha)
    Analist; komt op zondagavond praten over de wedstrijden van die dag en zegt doodleuk dat hij er geen gezien heeft, maar wel over voetballen kan komen praten
    enz enz. Hou je mond Hangem
    Vind ik leuk
    soksa +1498
    maandag 18 december 2017 om 10:36
    Hahaha die laatste zin. Ik ben helemaal niet van het zeuren over scheidsrechters maar vond hem wel leuk gevonden.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:48
    De eredivisie moet toch spannend blijven
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:17
    Erger dan Siemen Mulder was het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:43
    Ik neem aan dat je doelt op de tweede niet gegeven gele kaart van Hendriks? het natrappen van Schöne en de twee ellebogen die veltman plant op de kin van Lozano en de nek van de Jong die sla je voor de zekerheid maar over? Volgens mij was het dan 9 van Ajax en 10 van Psv geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:45
    De knvb moet bij topwedstrijden gewoon scheidsrechters uit het buitenland vragen. Samenwerkingsverband. Zij wel bij ons maar die van ons niet bij hun.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 12:44
    Het zegt natuurlijk wel genoeg van de KNVB dat de ajax-scheidsrechters Blom en Makkelie die twee wedstrijden kregen.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2404
    maandag 18 december 2017 om 14:16
    Wat een gelul die 2 zijn het meest duidelijk anti Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem kraakt Makkelie: 'Schoolvoorbeeld van stiekem en gluiperig'