'Feyenoord was heel frivool, heb ze dit seizoen nog niet zo goed zien spelen'

    'Feyenoord was heel frivool, heb ze dit seizoen nog niet zo goed zien spelen'

    Gepubliceerd: maandag 18 december 2017 om 10:15ma 18-12-2017 om 10:15

    Kenneth Perez denkt dat Feyenoord de last van de Champions League van zich heeft afgeschud. De ploeg van coach Giovanni van Bronckhorst speelde tegen stadgenoot Sparta (0-7) de beste wedstrijd van het seizoen, stelt de analist.

    "Feyenoord was heel goed. Het was heel frivool, er was heel veel spelplezier", zegt Perez bij FOX Sports. "Het was fris en fruitig, maar er was ook veel beweging. Dat vond ik echt heel opvallend. Mensen echt uit posities, maar die posities werden toch weer opgevuld. Vilhena die veel voor de goal kwam. Als amateurpsycholoog leek het alsof de last van de Champions League weg was."

    "Hoe prachtig de Champions League ook is, want dat is het hoogste en dat wil je als speler absoluut. En als club ook, want die 25 miljoen is natuurlijk heel erg lekker. Maar het leek een nieuwe start", vertelt de Deen. "Ik heb ze dit seizoen nog niet zo goed zien spelen."

    Arnold Bruggink stelt dat Feyenoord durfde uit te stellen. Hij haalt in de video hieronder de 0-3 aan als voorbeeld.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    129 +1000
    maandag 18 december 2017 om 10:22
    Keeper Sparta zat niet echt tegen. Waar heeft die jongen ook alweer zijn opleiding genoten?
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    maandag 18 december 2017 om 10:24
    Haha, ik denk dat hij niet voor niets weg moest :p
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    maandag 18 december 2017 om 11:32
    En hij was niet de enige die het Kasteel in verlegenheid bracht.
    Die mafkees van een Perez kan nu wel zeggen dat het Feyenoord haar beste wedstrijd was, maar het Sparta wat ik heb zien spelen was dramatisch. Leek niet op voetbal, was echt spelen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3511
    maandag 18 december 2017 om 10:46
    klopt, hij was "niet echt goed" , denk ook dat de lage zon daar in meespeelde. feyenoord heeft nog nooit zo vaak van ver buiten de zestien geschoten
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9326
    maandag 18 december 2017 om 10:55
    Volgens mij ook enorm veel reddingen gedaan....verder heeft Feyenoord prima geprofiteerd van de zwakheid van de tegenstander (lees: geen pet dragen vd keeper)
    Vind ik leuk
    the champ +112
    maandag 18 december 2017 om 14:09
    volgens mij was die wedstrijd verkocht, keeper had maar aan een doelpunt of 5 schuld, en dan de trainer gauw een schop geven.
    goed bezig op het kasteel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 18 december 2017 om 10:32
    Die pass van Boetius op Berghuis krijgt niet de credits die die verdient
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 11:08
    Het was een heerlijke paas, maar tegen elke andere tegenstander dan Breuer komt die niet aan denk ik.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 18 december 2017 om 13:42
    Maar laten ze gisteren nou heel toevallig wel tegen Breuer spelen.

    Het gaat erom dat ie de ruimte ziet waar Berghuis op weg naar toe is en die bal daar panklaar bezorgt.

    Als een willekeurige andere speler zo'n bal speelt is het toch ook niet van: Ja maar als Chiellini daar had gelopen was die bal niet aangekomen.?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15866
    maandag 18 december 2017 om 10:39
    Tegen het kleine broertje lukt het wel..
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 10:41
    Nou moet men deze lijn door trekken, goed de winter ingaan,
    Paar spelers die niets toevoegen weg doen en evt een aanvallend scorende
    middenvelder halen.
    Vind ik leuk
    Bijna +85
    maandag 18 december 2017 om 10:45
    En dat tegen een ijzersterk spelend Sparta
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 18 december 2017 om 10:47
    komt het omdat feyenoord zo goed speelde of dat sparta gewoon bar slecht was en daarom de trainer eruit stuurde?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9326
    maandag 18 december 2017 om 10:53
    Prima dat men denigrerend doet over het slechte spel van Sparta, maar Feyenoord speelde gewoon een prima pot. Ook al had Sparta beter gevoetbald/naar eigen kwaliteiten dan nog had het minsten 0-3 geworden. Verder zag je gewoon dat veel spelers zin hadden om te voetballen en stonden er 5 spelers uit de eigen opleiding in de basis...al met al een mooie middag:)
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 18 december 2017 om 11:18
    Het is zeker niet denigrerend bedoeld. Feyenoord speelde een prima pot maar we hebben het wel over Sparta he, had liever gehad dat ze zo thuis speelde tegen heerenveen...
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9326
    maandag 18 december 2017 om 11:31
    Pff ja vertel mij wat....ik was niet te genieten die woendagavond/donderdag
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 18 december 2017 om 11:33
    ik ken dat gevoel hahahaha
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 18 december 2017 om 10:57
    Het spel wat Feyenoord speelde daar kon Sparta niks tegenin brengen
    en dan kunnen we gaan zeggen ja Sparta (11 jaar daar niet gewonnen)
    dan is dit gewoon een knappe prestatie zeker in een uitwedstrijd.

    Feyenoord moet het gewoon per wedstrijd bekijken (voor nu is het bekertoernooi heel belangrijk).

    Vind ik leuk
    Max Delius +2750
    maandag 18 december 2017 om 11:01
    Kenneth Perez, de beste voetbalanalist van Nederland. Dat laat hij hier weer zien. De eerste helft van Feyenoord leek op de eerste helft van Feyenoord tegen Twente op 14 september 2002. Was echt genieten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:02]
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1184
    maandag 18 december 2017 om 11:02
    Die keeper van Sparta was wel heel slecht, daar zit echt een luchtje aan. Als daar een normale keeper op doel staat wordt het 0-1 of 0-2
    Vind ik leuk
    D.J +22
    maandag 18 december 2017 om 11:51
    er werd eindelijk is gevoetbald zonder postbodes totdat amrabat er weer in komt en met de bal begint te rennen als een blinden en de hekken in liep naast het doel wat moet je daar toch mee word zwaar overschat zat veel beweging in ploeg bal werd snel gespeeld al geeft Sparta ook wel erg veel ruimte maar zo moet wel en door trekken met Jens -Vilena-alamady als aan jagers en een berghuis die gaten trekt misschien word het hoop ik nog wat trek dit door en iet gaan denken dat we er al zijn
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    maandag 18 december 2017 om 15:43
    Kenneth heeft Feyenoord dit seizoen nog nooit zo goed zien ballen??? wel Kenneth ik heb Ajax nog nooit zo goed zien voetballen dan in Breda.....das een goede mop hé ???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws