PSV staat acht goals achter op Ajax: 'Moet je opkrikken, kan belangrijk worden'

PSV staat acht goals achter op Ajax: 'Moet je opkrikken, kan belangrijk worden'

maandag 18 december 2017 om 11:46

PSV moet niet in paniek raken nu de voorsprong op Ajax binnen een week is gehalveerd. Dat is het advies van Willy en René van de Kerkhof.

Wel maken de broers zich zorgen over het mindere doelsaldo van PSV (+27) ten opzichte van Ajax (+35), waardoor de voorsprong op dit moment als vier punten gezien kan worden. "Je moet toch het doelsaldo opkrikken, dat kan belangrijk worden", zegt René tegen Omroep Brabant. "Ajax won zondag van AZ. We hebben vijf punten voorsprong. Dat is een gat, maar het is nog een lange weg."

Willy neemt het op zijn beurt op voor de bekritiseerde verdediging van PSV. "Als je ziet hoeveel doelpunten wij tegen hebben gekregen, dan valt dat wel mee. Zeker als je de doelpunten die PSV incasseerde in de wedstrijden tegen FC Groningen en Ajax er vanaf haalt. Dan heeft PSV de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Ik heb het idee dat het steeds beter wordt."

René denkt niet dat technisch manager Marcel Brands tijdens de winterse transferperiode in actie hoeft te komen. "Ik denk het niet. Rust in de tent houden en geen gekke dingen doen."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Mad Max +7776
maandag 18 december 2017 om 11:48
Buurman & Buurman aan het woord,.
Vind ik leuk
Pino61 +10454
maandag 18 december 2017 om 11:57
Hahaha, ze lijken op die Rens en die Bassie.
Als je de doelpunten tegen Groningen en Ajax er vanaf haalt dan ist de minst gepasseerde verdediging...... wat een boeren verstand zeg.
Vind ik leuk
Mad Max +7776
maandag 18 december 2017 om 12:32
Rens en Bassie? Die ken ik niet.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12891
maandag 18 december 2017 om 11:51
"Zeker als je de doelpunten die PSV incasseerde in de wedstrijden tegen FC Groningen en Ajax er vanaf haalt. Dan heeft PSV de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Ik heb het idee dat het steeds beter wordt."

Haha, ja zo kan het ook natuurlijk...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:52
Hahah dit dus.. Ze denken dat ze het doelsaldo net zo kunnen beïnvloeden als de clubkas :')
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12891
maandag 18 december 2017 om 11:54
Als Smeets toen niet de 1-1 voor de Graafschap tegen Ajax maakte ... ;-)
Vind ik leuk
Ruud40 +7572
maandag 18 december 2017 om 12:03
En als je alle gemiste kansen als doelpunt telt, dan hebben ze zelfs een beter doelsaldo dan Ajax....
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:07
Dat weet ik nog niet.. Wij hebben veel meer schoten op doel dan PSV.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:33
penningmeester wat heb jij steeds met die clubkas is oud en gestolen betaal eerst die gastank in de bijlmer maar
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:51
Tja als je alle geincaseerde doelpunten eraf haalt dan heb je de 0 gehouden dit seizoen... Wat een onzin kramen deze twee toch uit elke keer.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:52]
Vind ik leuk
Jordtt +240
maandag 18 december 2017 om 11:56
jaa! en met 0 tegendoelpunten ben je gewoon de minst gepasseerde verdediging...
Vind ik leuk
Nashua +6151
maandag 18 december 2017 om 13:16
Geweldig hè, je moet ze samen met Willem van.Hanegem & Sjaak Swart voor de buis zetten.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:50
Kijkcijferhit van jewelste :')
Vind ik leuk
Nashua +6151
maandag 18 december 2017 om 14:12
Absoluut
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:43
Met harrie mens als presentator, ik zou kijken.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:35
kunnen ze Sjaak Swart een handje geven
Vind ik leuk
zondag 24 december 2017 om 12:08
Haha idd of Van Hanegem
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 11:51
Welke tegendoelpunten mag Ajax eraf halen?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12891
maandag 18 december 2017 om 11:52
Twente uit in ieder geval!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:53
En Utrecht
Vind ik leuk
Jordtt +240
maandag 18 december 2017 om 11:56
ze mogen ook de doelpunten tegen PSV niet meetellen, blijkbaar ;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:59
klopt, als PSV de tegendoelpunten tegen Ajax eraf trekt moet Ajax hun goals tegen PSV ook aftrekken he...
Vind ik leuk
Jordtt +240
maandag 18 december 2017 om 12:01
Moet dit gezien worden als matchfixing?
Vind ik leuk
Nick Kools +12231
maandag 18 december 2017 om 11:53
Wat een dom gelul weer, als Feyenoord die 0-4 tegen Ajax eraf haalt hebben zij de minst gepasseerde verdediging :)
En zo kun je wel doorgaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:53]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:57
Haha. Moet je nagaan dat het 1-4 werd.. Sta je uiteindelijk nog meer in de plus.
Vind ik leuk
Nick Kools +12231
maandag 18 december 2017 om 11:59
Ja klopt, schrale troost :)
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 11:59
Zo houdt Ajax geen doelpunten over. NAC wil ze ook al kwijt.
Vind ik leuk
Eendracht +9315
maandag 18 december 2017 om 12:19
Gewoon allemaal maar weer op 0 beginnen dan?
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 12:51
Lijkt mij wel wat. ;)
Vind ik leuk
Sytz +1343
maandag 18 december 2017 om 12:08
Die hebben we al! Wel wedstrijd minder gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 11:53
Als Ajax alle tegendoelpunten er vanaf haalt hebben ze helemaal geen tegentreffers en de kans is heel groot dat je bovenaan staat aldus de rekenmeesters uit Brabant
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
Jens1999 +7626
maandag 18 december 2017 om 11:53
Doelsaldo kan belangrijk worden zeggen ze... erg leuk dat die twee knuppels daar nou over beginnen..... twee weken geleden hadden ze nog zo'n grote bek dat PSV in de Arena de competitie zou gaan beslissen...
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 12:01
Zij staan elke week weer op 0, Jens, zeker qua doelsaldo. Het is elke week weer alsof ze net voor de laatste speelronde terug gekomen zijn van een reis naar Mars. ;)
Vind ik leuk
Jens1999 +7626
maandag 18 december 2017 om 12:07
Is dat de Brabantde " wijsheid " met als ze geen goals tegen Ajax en Groningen tegen hadden gekregen dan hadden ze de minste goals tegen... hahahaha....wat een dom gelul...xD
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 12:10
Dan hadden ze ook nog 10 punten op Ajax voor gestaan i.p.v. 5. Dat lijkt me een veel gunstigere deal voor ze dan die 6 doelpunten.
Vind ik leuk
jepo10 +296
maandag 18 december 2017 om 11:56
Hahahaha, PSV heeft de minst gepasseerde verdediging.. Als je de laatste 6 niet mee telt.. Wat een clowns
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6046
maandag 18 december 2017 om 11:56
Won’t happen.
Vind ik leuk
Kopsterk +2476
maandag 18 december 2017 om 12:03
Maar doelsaldo maakt toch niet uit als je met 5 punten los kampioen wordt.......
Vind ik leuk
Bhj +144
maandag 18 december 2017 om 12:03
Wanneer PSV nog 5 punten zou verspelen, zou dat betekenen dat Ajax nog meer uit gaat lopen in doelsaldo. Dus het verschil is geen 8 goals, maar meer.

Maar ik gok niet dat het op doelsaldo aan gaat komen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:05
koekoek.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:23
Riep je me?
Vind ik leuk
Enden +2022
maandag 18 december 2017 om 12:08
Fijn voor deze jongens dat ze konden voetballen
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:20
Ja inderdaad anders was het waarschijnlijk samen met Sjaak bij de sociale dienst schoffelen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:11
The Muppet show back online. Ajax heeft een Sjaak Zwart maar bij Psv hebben ze 2 keer een van de Kerkhof. Ik weet niet wat erger is eerlijk gezegd. Ajax is een veel scorende ploeg met 4,5 spelers die makkelijk 10+ goals kunnen gaan maken dit seizoen. Van Ginkel is bij Psv de enige middenvelder met scorend vermogen momenteel. Ik denk dat juist dit ze gaat opbreken.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:13
Het GAAT dus weer nergens over
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:16
Wow ,gelijk een Ajax tsunami hier
Vind ik leuk
Richard020 +10729
maandag 18 december 2017 om 12:20
Je kan het een beetje vergelijken met een PSV tsunami wanneer er een Sjaak Swart topic is?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:24
Haha ok
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:18
Twee oude vergeetachtige opa`s aan het woord, nee die hebben er kijk op zeg!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:22
´waardoor de voorsprong op dit moment als vier punten gezien kan worden´

Dus als PSV 4 punten verspeelt en Ajax alles wint, zijn we in Amsterdam kampioen?
Vind ik leuk
2cents +38087
maandag 18 december 2017 om 13:03
Iets met klok en klepel inderdaad. Ze hebben ooit iets gehoord over een bonuspunt qua doelsaldo en proberen dat dan op de huidige stand te projecteren. Oops.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:23
Als je de doelpunten tegen utrecht eraf haalt hebben ze ook de minste goals gemaakt!

Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:32
ja als je aan valt maak je doelpunten ( zie Ajax)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:40
“Zeker als je de doelpunten die PSV incasseerde in de wedstrijden tegen FC Groningen en Ajax er vanaf haalt. Dan heeft PSV de minst gepasseerde verdediging”

Wat zit er in het water bij deze meneer?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 12:40]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:43
Ik begrijp de gebroeders wel. Maar ja, ik heb dan ook in Helmond op school gezeten. Gewoon geslaagd trouwens, met een drie, twee vieren en twee vijven.
Vind ik leuk
Hyena +21067
maandag 18 december 2017 om 12:43
Hahahaha, prachtige redenering wel. Het schijnt ook zo te zijn dat Ajax vorig seizoen kampioen was geworden als Feyenoord twee potjes minder had gewonnen!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 12:44
Als ik Genee was, zou ik Buurman & Buurman samen met Sjaakie een keertje uitnodigen op een Vrijdag avond VI
lekker gezellig kletsen met een chipie en een glaasje water.
Adriaantje!!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:00
Ben PSV supporter, mar dit is gewoonweg lachwekkend en eigenlijk triest. Deze mannen achter de geraniums zetten en nooit meer interviewen....
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:04
Hahahahaha. Lolbroek.
Ja, zo kan ik het ook. 'als je dit en dat er vanaf haalt'.

Kunnen wij de wedstrijden tegen Utrecht en Twente er dan even afhalen?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 13:06]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 13:17
10 punten was het hè clowns? PSV is kampioen clowns?


Ajax wordt kampioen PSV countert lekker door dus doelpunten komen dr niet!
Vind ik leuk
Guust +4094
maandag 18 december 2017 om 14:07
Als je e wedstrijden tegen Utrecht en W2 niet meeteld dan was het verschil nog groter. Zoals zij het stellen was de voorsprong ooknog 10 punten. Wel leuk bedacht van ze.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:43
Beter 8 punten voor staan dan 8 goals achter.1 voordeel is goals haal je in 1 wedstrijd in.Punten niet.En met een scheidsrechter in je reet zoals ajax dat heeft is het normaal dat je meer scoort.Bij een magere overtreding krijgt ajax al een strafschop.Wie moet er bij ajax anders een goal maken.
Zonder hulp van de scheidsrechters stelt ajax geen reet voor.Dat zag je wel weer tegen az.
Vind ik leuk
129 +499
maandag 18 december 2017 om 14:56
Voel een aangifte aankomen.
Vind ik leuk
peinke +975
maandag 18 december 2017 om 15:17
Kunnen die niet samen met Sjaak Swart, Willem van Hanegem een programma beginnen, gepresenteerd door zeiksnor Derksen onder leiding van gladjanus Genee. ,,De Zuurpruimen-show'', is dat een idee!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:38
lul allemaal niet over dat doelsaldo hebben wij helemaal niet nodig Die neuzen winnen nooit op de laatste dag is al vele keren bewezen dus maak je niet druk er zal er wel weer een moeten degraderen van Sjaak
Vind ik leuk