Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: Lopen nu verder nergens op vooruit

Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: "Lopen nu verder nergens op vooruit"

maandag 18 december 2017 om 14:25

Het is nog helemaaal niet zeker dat Henk Fraser gaat vertrekken bij Vitesse. Dat stelt algemeen directeur Joost de Wit, die de berichten 'voorbarig' noemt.

Fraser bevestigde maandagochtend aan de Gelderlander dat hij aan zijn laatste seizoen bezig is in Arnhem, terwijl Mo Allach pogingen zou doen om hem al eerder naar Maccabi Haifa te halen. De Wit trekt die conclusies nog niet. De Vitesse-directeur stelt dat de geplande evaluatie van begin januari gewoon doorgaat.

"We praten in de winterstop", verklaart De Wit aan de Gelderlander. "Wij wachten af wat daar uit voortkomt. Wij lopen nu verder nergens op vooruit."

Onderdeel van Frasers besluit om te vertrekken, zijn de interne strubbelingen tussen hem en de commissarissen Valeri Oyf en Yevgeni Merkel. De Russen willen zeggenschap over het technische beleid. De Wit: "Bij elke club wordt gediscussieerd over voetbal. De commissarissen geven hun mening. Ze geven adviezen. In voetbal zit veel emotie."

Poll

Stelling: Vitesse kan Fraser beter meteen laten vertrekken

(1141 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 14:31
Heerlijk, twee Russen in je RVC. Wat heeft die verkoop Vitesse nu helemaal gebracht de afgelopen jaren? Zijn de fans er een beetje blij mee?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:33
Let maar op met wat je zegt, de Vitesse fans hier zijn nogal snel op d'r teentjes getrapt als je opmerking ze niet zint;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:40
Zijn er wel twee, de helft van wat er in het stadion zit
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:41
Altijd gezeik over supporters aantallen.Kijk ff naar Utrecht,dubbel zoveel inwoners als Arnhem.En Galgenwaard is nog kleiner als Gelredome.Zit alleen vol als ze tegen ajax spelen.Wel eens naar Groningen gekeken? en zo kan ik wel doorgaan.Bij Ajax ook veel lege stoelen,en wat er zit komt de helft niet uit Amsterdam.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:49
Het zijn meer grappen waar altijd op gehapt wordt
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:26
Hap
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:55
Dean,is ook wel een nichtennaam zeg.
Geen wonder dat niemand jouw serieus NEEMT dean.
Vind ik leuk
VA1 +330
donderdag 21 december 2017 om 15:12
Hahaha. Is ook niet gek als je uit de homo hoofdstad van de wereld komt.
Vind ik leuk
donderdag 21 december 2017 om 20:01
Heb je een homo fobie dat je iemand al kan inschatten op zijn naam, ach mensen uit Arnhem neemt niemand serieus stelletje achterlijke zwarte koussen kerkgangers met een voetbalclub van niks in een te groot stadion met geel en zwart als kleuren. Zelfs Nec heeft meer historie en waarde dan een nietszeggende homoclub als Vitesse met elke week 32000 dikkelippen in een badkuip
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 december 2017 om 20:02]
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 11:33
Joehoe Dean,kom je buiten spelen Dean?
lekker samen naar een flikkerbos Dean?
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 12:23
Ga je hersens zoeken
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 13:54
Heb ik niet,geen engels gehad op school?
Niet teveel met jongens spelen knulletje
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 14:53
Beter ga je er dan een paar zoeken, want je komt zo basisschool dom over, maja het nivo van een Vitesse supporter! En je kan nog roepen wat je wilt maar zo een misselijk puisterig stumpertje als jij doet me niks. Het is sneu dat mensen zoals jij weten hoe een pc werkt want niemand zit op een knulletje als jij te wachten. Internetheldje!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 december 2017 om 14:55]
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 17:29
Omg,een bontkraagje die mij wil intimideren.
Jij moet een zwaar leven hebben,als bontkraag(moslim) en dan ook nog een flikker zijn.Kom gewoon uit de kast flikkertje.

Over basisschool gesproken:Beter ga je dan?
maja? Maar ja
nivo?.niveau
En je kan nog roepen wat je wilt?-Je kunt roepen wat je wil.
me?-mij
Ik zal je een tip geven mietje; plaats af en toe een leesteken.Als je toch een uitkering hebt,en als flikker zwart geld krijgt.Ga dan nederlands leren,daar heb jij genoeg tijd voor mieterige bontkraag.
Vind ik leuk
zaterdag 23 december 2017 om 09:12
Blablablabla internetheld maak je liever druk om de puistjes op je voorhoofd en je piemeltje dat buiten plassen nooit eens buiten mag spelen zonder je eigen handje eromheen.......vermoeiend kleine jongens zoethouden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 december 2017 om 09:13]
Vind ik leuk
zaterdag 23 december 2017 om 11:47
Puistjes heeft je moeder op haar kop.
Waarom heeft ze anders die theedoek op haar kop?
Om haar snor en haakneus te verbergen MoslimMietje?
Vind ik leuk
zaterdag 23 december 2017 om 12:05
Je bent vermoeiend en dom, domheid kan ik wel om lachen maar dat andere voert de boventoon dus laat ik je verder lekker onzin spuien en zal ik geen reactie meer geven op je kleutergedrag.........
Vind ik leuk
VA1 +330
zaterdag 23 december 2017 om 15:49
Haha de homo uit de hoofdstad is er helemaal klaar mee. Voetbalprimeur is net als een piemel voor hem, hij blijft er maar op happen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 december 2017 om 16:51
Ach kom er gewoon achter dat Vitesse supporters de meest trieste kinderachtige van allemaal zijn ik las het al toen ik jullie over NEC hoorde maar nu weet ik het zeker. Maar je moet ook wel iets als je voor een club bent welke in 125 jaar niks wint tot vorig jaar waar jullie hem gestolen hebben van een veel beter AZ. Zielige pubers zijn jullie meer niet
Vind ik leuk
VA1 +330
zaterdag 23 december 2017 om 15:50
Heb jij de basisschool wel afgemaakt eigenlijk? Normaal Nederlands is al te moeilijk voor je. En dan praten over het niveau van anderen. Wat een grap.
Vind ik leuk
zaterdag 23 december 2017 om 16:51
Ach daar heb je weer een zielig figuur die naar schrijffouten kijkt omdat hij verder geen inhoud heeft
Vind ik leuk
VA1 +330
donderdag 21 december 2017 om 15:10
Liever 15.000 echte supporters dan 45.000 neppe.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:26
Klopt,zo zijn er meer .En wat jij zegt zint mij niet voetbalgek.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:36
Jazeker zijn we er blij mee (althans ik wel, kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk)
We hebben een russische eigenaar die alle tekorten aftikt. Maar nog belangrijker: Zonder die overname, eerst Jordania daarna de huidige, bestond Vitesse waarschijnlijk niet meer. Alleen daarom ben ik er al blij mee. Verder is er natuurlijk een geweldige trainingsaccomodatie neergezet met dank aan onze russische vrienden. Is er flink geinvesteerd in de jeugdopleiding wat op termijn ook de vruchten gaat afwerpen. En vervolgens is Vitesse nu in een fase beland waarin de uitgaven en inkomsten steeds dichter bij elkaar komen te liggen en Vitesse in staat is de eigen broek op te houden. Al met al een goede ontwikkeling geweest. En er zullen meer clubs gaan volgen. Daar ben ik van overtuigd. In Engeland bijvoorbeeld zijn een aantal grote clubs al in handen van eigenaren. Dus zo gek is het allemaal niet. Wel even wennen misschien. Wat dat betreft is Vitesse altijd al een voorloper geweest. Eerste betaalde voorzitter (Karel Aalbers), eerste met plannen voor een multifunctioneel stadion. Kortom....de trendsetter in Nederland :)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:39
Beter staat de prijzenkast vol!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:55
Boertje uit Beilen,is fan van Ajax.
Ben je dan zielig of niet?
Volgend jaar voor Feyenoord of Psv?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:08
Ik ben geboren in Amsterdam, als je dan je huiswerk doet doe het dan goed hersenloos
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:27
Kan iedereen zeggen op internet ouwe pik.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:01
Omdat jij maar wat zegt denk je dat iedereen zo is dikke nek!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:05
Kan hij niet....alleen zaagsel onder de deksel!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:32
Typische reactie van een gloryhunter DeanJayden, zijn clubliefde heeft te maken met het aantal prijzen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 08:08
En altijd hetzelfde bandje wat betreft een Ajax fan, maar speel hem lekker af en doe je ogen dicht waarom het echt draait en dat is wat je club op de mat legt
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 13:20
Bedankt voor het nogmaals onderstrepen van mijn punt.
Vind ik leuk
VA1 +330
donderdag 21 december 2017 om 15:14
Precies. Wat een verstand heeft die reln*cht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 15:22
Voordat jij fan wordt kijk je eerst naar de prijzenkast van zo'n club he? Successupporter, geen supporter uit je hart!
ik ben niet altijd blij wat er is gebeurd maar de liefde voor Vitesse is groter!
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 15:30
Komen jullie allemaal uit dezelfde basisschool om dit tijdstip? maar nogmaals ik ben een geboren Amsterdammer en ging al met mijn opa vroeger naar de club. Gelukkig niet een geboren Arnhemer zo te lezen allemaal kinderachtig en snel op de teentjes getrapt en teveel met NEK bezig!
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 18:42
prima
Vind ik leuk
pico323 +3748
maandag 18 december 2017 om 14:55
Klopt Eddy T67. Daarin is Vitesse trendsetter geweest, echter Jordanië gaf veel te veel uit. Zie wat het gebracht heeft. Vitesse moet nu het GelreDome kopen en dan kunnen ze zeker hun eigen broek ophouden. Fraser vervangen per direct en geen cent meegeven. Als mens valt Fraser me enorm tegen. Zo praat je niet over een club waar je veel geld als salaris krijgt. Nieuwe TD en trainer aanstellen. Liefst Nederlanders.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
Cookee +5399
maandag 18 december 2017 om 15:44
Fraser zei toch niets verkeerds? Hij bleef netjes, maar hij had wat problemen met sponsors die een andere opstelling willen, nou dat heb je overal toch? En hij mist zijn TD, waardoor alles op zijn bord komt.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 15:00
Aardig wat positieve dingen inderdaad. Wist niet dat het er zo slecht voorstond indertijd.

Vóór de Russen kwam was er een andere eigenaar toch? Een Nederlander? Had een Nederlandse eigenaar het niet op een rustiger manier ook vlot kunnen trekken? Zoiets als Van Seumeren bij Utrecht?

Vitesse had natuurlijk ook een pas op de plaats kunnen maken zoals een Feyenoord heeft gedaan. Zij zijn weer kerngezond.

Daar komt bij dat je aan de hoeveelheid mensen in het stadion niet afziet dat Arnhem en omgeving wegloopt met de huidige beleidsmakers.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:07
Nee, dat was Jordania. Die was niet Nederlands en het een te hoog uitgavenpatroon.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 15:29
Daar gaan we weer. Weer eentje die niet begrijpt dat Arnhem een stad is met 156.000 inwoners, kleiner dan Nijmegen, Tilburg enz, zonder landelijke dekking en 3 bvo's in de buurt. Als Vitesse het goed doet zoals 2012/2013 waarin het tot 3 weken voor het einde voor de titel meedeed zitten er 18,500. Is het saai zoals afgelopen 3 seizoenen dan komen er 16 of 17 duizend. Dit was voor de overname ook al zo. Vitesse heeft het jaren lang rustig aan moeten doen en stel dat Vitesse niet was overgenomen waren we nooit zover gekomen als dat we nu staan. Feyenoord is natuurlijk een hele andere club en heeft het nooit moeilijk gehad zoals Vitesse. Ze zijn een keer 11de geworden. Tja big deal. Wij eindigen standaard rond die plek of lager. De overname is het beste dat Vitesse is overkomen sinds de komst van Karel Aalbers in 1983.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 15:36
Misschien kun je gewoon even de cijfers opzoeken aan de hand waarvan ik deze vraag stel, i.p.v. denigrerend doen over of ik niet weet hoe groot Arnhem is.

Het gaat me dan ook niet om de hoeveelheid als wel om de teruggang in aantal.

Of is Arnhem kleiner geworden en zijn de voetbalfans verhuisd?
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 16:22
Het aantal bezoekers bij Vitesse schommelt. Zo hadden we in het seizoen voor de overname 16,980 toeschouwers en twee jaar later 18,454. Het helpt ook niet dat nu elke wedstrijd op tv te volgen is. Een aantrekkelijke optie voor velen. Is er niets aan ( wat bij Vitesse vaak het geval was de afgelopen 4 jaar ) dan kan je de wedstrijd over zetten of lekker naar een andere kroeg gaan. In de Europa league komen er wel iets meer mensen. Dat komt omdat het dan leuk is. En dat is wat mensen willen, dat het leuk is. Vitesse speelt vaak helemaal nergens om. En als het voetbal dan ook nog eens slecht is kijken ze wel op de buis. Dit zie je bij meer clubs. Kijk maar eens naar ADO bijvoorbeeld. Is het leuk dan zit er volk. Is het saai dan komen alleen de echte supporters.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:49
Maw onder Aalbers was het meer genieten dan de laatste seizoenen en in de tussenperiode kwam er een opleving door hoop en iets betere resultaten?
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 17:58
Het schommelt zoals ik al zei. Betere resultaten leveren meer toeschouwers op. Vitesse speelt na het jaar met Rutten niet ergens meer voor. Dan blijven de vaste gasten over. 13.000 toeschouwers is voor een club als Vitesse uit een stad als Arnhem gewoon prima. Dat het gemiddelde rond de 16.000 zit is fors. Nog meer is fantastisch. Maar dat aantal is alleen haalbaar als het beter gaat zoals je zelf ook aangeeft. Maar het is niet zo dat Arnhem wegblijft of dat het iets te maken heeft met de overname.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:08
Je kunt het elke keer wel goedbedoeld uitleggen Dicky, maar bij het eerst volgende Vitesse stukje kun jet het weer opnieuw uitleggen tot vervelens toe.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 21:10
Ik blijf het toch doen. Gelukkig heb ik dit soort stukjes hier al zo vaak getypt dat de woorden standaard in mijn T9 woorden boek staan ;)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:10
Het is nog altijd de schuld van de grootheidswaanzin en arrogantie van ome karel dat vites in een veel te groot stadion speelt. Ome karel dacht wel even een topclub te worden. Dat is vites niet. Een provincieclub die op nieuw monnikenhuizen 6000/7000 fans had groeit niet ineens naar het viervoudige!
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 18:22
Klopt, maar goed 16.000 is nu natuurlijk wel lekker hoor voor een club uit een stadje met 156.000 inwoners.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:10
Als je in Nederland ambities hebt (buiten de top drie om) dan lijd je gelijk aan grootheidswaanzin. Voorlopig zijn we al jaren de nummer één van Gelderland en trekken we meer supporters dan de rest van de provincie. Ook zitten we altijd wel zo'n beetje bij de bovenste acht clubs en spelen af en toe Europees voetbal, en daar zijn wij al heel blij mee.
Vind ik leuk
1892 +8838
maandag 18 december 2017 om 21:14
En wij gaan niet om de paar jaar degraderen.
De Graafschap en Nek wel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 15:49
Volgens mij kun je onze clubs niet vergelijken met elkaar. De Graafschap is kleiner doordat wij in een stad die 1/3 van de inwoners van Arnhem heeft. In verhouding trekken wij wel het meeste publiek met nu gemiddeld 8000. In de eredivisie is het vol met 12.600. Daarnaast is het verschil in mentaliteit erg groot.
Maar ome karel vond het nodig om zowel de voorzitter van ons als die van nec te bellen dat wij maar beter konden opdoeken. Er kwam een topclub in Gelderland waarbin voor de andere twee geen plek was. Publiek zou toch naar Arnhem gaan. Nhet gesprek mochten wij blijven vanwege de verschillen in mentaliteit maar nec moest verdwijnen. Dit is echt gebeurd. Onze Hylke Enzerink heeft dat verteld. Nou volgens mij heb je dan last van grootheidswaanzin. Tevens zet het kwaad bloed. Waar voorheen weinig werd gegeven om vites veranderde met ome karel zijn gedrag. Wij hoeven niet de grootste te zijn. Liever zijn we gewoon onszelf.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
dinsdag 19 december 2017 om 23:11
Aalbers wou naar een FC Gelderland toe met als thuisbasis het Gelredome, dat voor mij ook niet hoeft. Maar dat is wat anders dan clubs opdoeken. Maar leuk dat jullie jezelf zijn gebleven, je schiet er alleen niet zo veel mee op. Hoop wel dat jullie weer terugkeren in de Eredivisie, maar laat nek maar lekker in de JP.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 december 2017 om 23:13]
Vind ik leuk
donderdag 21 december 2017 om 06:48
Dank u. De weg die wij volgen heeft tijd nodig. Moar wi-j kump altied weer terug!
Maar nek wil je ook terug. Al is het alleen om de derby toch?
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
donderdag 21 december 2017 om 17:38
Wel om de derby met nek, maar ze hebben altijd praatjes. Dus laat ze nog maar een poosje daar zitten, hoewel ik verwacht dat ze terugkomen. Jammer dat het nog niet wil vlotten met jullie, leuk stadion en vroeger zaten we nog wel eens met een groep in café Masselink voor de wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:37
Maasbert Schouten had op een gegeven moment de meerderheid in handen 2cents. Die betaalde steeds de salarissen en Vitesse kon dat niet terugbetalen en kreeg daarvoor steeds meer eigendom terug. Maar toen Jordania kwam rook Schouten zijn kans en heeft er nog wat leuks aan overgehouden. Maar ook zonder Schouten was het doek al eerder gevallen. Dus wat dat betreft heeft ook Schouten een belangrijke rol gespeeld. Bij Jordania werden er absurde bedragen aan salarissen betaald. Piet Velthuizen werd teruggehaald uit Spanje bij Allicante en zou zijn 8 ton verdienen. Van die hoge salarissen zijn we nu af. Inkomsten en uitgaven komen nu dichter bij elkaar te liggen.

Over die bezoekersaantallen. Die dalen al sinds het vertrek van Aalbers. Destijds zo'n 22 a 23 duizend. Alles was toen ook nieuw en Vitesse deed leuk mee. Maar na de val van Keizer Karel vielen ook de resultaten terug. Nu is Vitesse al jaren redelijk stabiel met aantallen tussen de 15 en 16 duizend. En dat is op zich best veel als je je bedenkt dat in Monnikenhuize, het oude stadion, er gemiddels 7000 zaten.
Vind ik leuk
Cookee +5399
maandag 18 december 2017 om 15:48
Je schreef dat er zonder extern geld misschien geen club meer bestaan had. Als je de keuze gehad had, zou je dan liever een paar jaar onderin staan en dan gesaneerd weer in eigen bezit weer opstaan of toch via extern geld?
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 18:01
Extern geld. Altijd zou ik daar voor kiezen. Door de overname heb ik het mooiste moment van mijn voetballeven meegemaakt. Al gaan we naar de klote. Dat nemen ze mij nooit meer af.
Vind ik leuk
Cookee +5399
maandag 18 december 2017 om 18:09
Ja, ik heb dat mooiste moment dus niet beleefd met mijn club en die club wordt op tempo leeggeroofd door het grote geld. Maar ik vind het toch wel een prettig gevoel dat mijn club er over 20 jaar nog is omdat ze niet meegaan in de waan.
Ik probeer me voor te stellen hoe dat voor die Russen is, die zitten in een vreemd land, naar een door hen gekochte club te kijken... waarbij ze voor die tijd nog geen gevoel bij hadden... lijkt mij raar, zo'n Abramovics zou die zich thuisvoelen?

Nu is de kans hééeel klein dat ik een club koop hoor.
Laat ons zeggen nihil. :-)
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 18:20
Tja ik ga er gewoon vanuit dat Vitesse er over 20 jaar nog is. Zekerheid heb je nooit. Vitesse, maar ook Cambuur niet of welke club dan ook.
Vind ik leuk
Cookee +5399
maandag 18 december 2017 om 18:37
Das waar. Ik kende iemand die Chelsea supporter was toen ze in de 2e klasse speelden, zou die er ook zo instaan? Je weet niet wat de kinderen van Abramovics gaan doen of die van de voorzitter van Utrecht.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:13
Mijn mooiste moment was toch ook wel de promotie naar de Eredivisie en gelijk Europees halen met Bert Jacobs. De jaren tachtig (met een paar man het Rijnfront oprichten) en negentig waren voor mij de mooiste jaren. Maar de beker winnen was ook een mooie ervaring hoor.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:06
Het is, zeker naar eredivisie maatstaven, een prima aantal. Vroeg alleen af of de daling in relatie stond tot het in handen zijn van een buitenlander en daarmee het mogelijk verlies aan binding met de regio.

Vind het in ieder geval wel prettig dat ik ook gewoon eens een vraag kan stellen en daar normaal antwoord op krijg zonder het negatieve gebeuren er omheen.

Waarvoor dank, Eddy.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:30
In de tijd van Aalbers had Vitesse zelfs Oranje internationals. Alleen had hij een schuld gekweekt van 40 miljoen bij NUON. Daar werden de NUON klanten boos over. En toen was t klaar.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:47
Hoe haalt Nuon het in hun gekke hoofd of 40 miljoen te lenen aan Vitesse?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:51
Dat zei iedereen dus toen. De directeuren hadden zich waarschijnlijk laten meeslepen door Aalbers met zn praatjes. Alleen toen t bekend werd, ook weer uit jaloezie waarschijnlijk. Net als AZ en Twente. Toen waren de rapen gaar. Vitesse was failliet.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:53
Raar verhaal Wim. Ging dit om euro’s of guldens?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:57
Guldens. Toen had je nog maar een paar energiebedrijven. En die hadden geld zat. Vlgs mij was NUON zelfs de enige toen. Die waren net gefuseerd of nieuw op de markt of zoiets.

Ook weer door dat stadion. Net als Twente.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 17:01]
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 17:36
Dus Feyenoord moet voorlopig maar even geen nieuw stadion?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:59
Net als Ajax moet je het stadion nooit zelf willen kopen als club. Omdat je dan geen geld meer overhoud. Je eigen vermogen slinkt dan, om nog spelers te kunnen kopen. En dan gaan clubs rare constructies bedenken.
Ajax had ABN AMRO, het bouwbedrijf (BAM?), Amsterdam en aandelen. Zoiets lijkt mij slimmer.

Maar bij kleinere clubs staan de banken niet te springen om geld te lenen. Daarom is t een wereldprestatie van Heracles.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:51
Hup Wim Jansen legt hier in een paar zinnen uit hoe de vork in de steel zat. Kan iedereen dat even in zijn oren knopen zodat we niet steeds over hetzelfde hoeven te praten?
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:13
Sponsorgeld.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:16
Had Aalbers weinig mee van doen, hij zag de bui hangen en wilde geen dure spelers meer, en met jeugd verdergaan.
ex-vriend Swelheim wilde doorpakken en zijn speeltje Vitesse
naar grote hoogten brengen, toen waren vrienden vijanden geworden, Swelheim bezat het (afgetroggelde geld) van NUON, maar werd later teruggefloten door r.v.c NUON, toen het leed al geschied was.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:08
Haha voorloper, wishfull thinking. Jullie verstaan de signalen echt verkeerd. Eerst geeft de eigenaar aan dat het voortaan op nul,of beter moet eindigen. Transferwinsten zijn nodig om de begroting af te dekken, kun je niet in nieuwe spelers investeren. Dan is er nu een crisis in de technische staf. Spelers die niet waarmaken waarvoor je ze gekocht hebt en dan plek 7 en een paar punten af van het rechterrijtje. Hollowood aan de Rijn. Wel genieten in Nijmegen om dit te zien.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:47
Erg vreemd Waaljanker,in een Nek topic over pandabeertjes is geen Nekker te zien.Jij wil graag alles over Vitesse weten.
Geef het maar toe Waaljanker,jij zit elk weekend in Gelredome als Vitesse speelt.Ipv Vrijdagavond naar Nek te kijken,of Zondags naar Ouwehands dierenpark te gaan.Huilie huilie
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:15
Dat is die Djambo met een nieuw account, zijn oude is er af gegooid hier.
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 14:57
Dolblij zelfs. We stonden in de grijze middenmoot en er viel niets te genieten. Nu staan we in de subtop, hebben we de beker gewonnen en hebben we een aantal leuke seizoenen gehad. Er staat een fantastisch trainingscomplex en financieel gaat het steeds beter. De overname heeft ons heel veel gebracht.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 15:04
Toch zaten er vóór Jordania ruim meer toeschouwers dan erna. Hoe verklaar je dat?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:07
Dat zie je bij de meeste clubs. Onder Bosz liep het aardig vol en er zitten er nogsteeds 16.000, wat relatief hoog is in de Eredivisie,
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 15:26
Vóór Jordania zaten er gemiddeld tegen de 20.000. Daarna ruim 20% minder. Dat was volgens mij dus vóór Bosz.
Vind ik leuk
1892 +8838
maandag 18 december 2017 om 15:35
Het is Fräserdag:4de keer hetzelfde verhaal.
Applaus VP.
Laat Henkie aub snel naar Israel gaan.
Zijn wij in ieder geval van hem af.
Vind ik leuk
1892 +8838
maandag 18 december 2017 om 15:37
Zonder die Russen,was Vitesse allang naar de kloten geweest.Dus ik ben er blij mee..
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:03
Dat is het belangrijkste. Als de fans er blij mee zijn dan kan de wereld verder zeuren wat het wil maar maakt dat weinig uit.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:36
1 KNVB beker.
Vind ik leuk
2cents +38088
maandag 18 december 2017 om 16:50
In ieder geval een prijs.
Vind ik leuk
marly +45
dinsdag 19 december 2017 om 12:07
Er is maar 1 Rus in de RVC, en 1 Oosterijker en een Nederlander. Wel de waarheid vertellen!!
Vind ik leuk
2cents +38088
dinsdag 19 december 2017 om 13:01
Merkel is Russisch/Duits.

Oyf is Rus, toch?

Welke Oostenrijker wordt hierboven genoemd?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:32
Onzin bericht natuurlijk. De basis om met elkaar door te gaan is verdwenen. Nog los van de tegenvallende resultaten en het vertoonde spel. Henkie gaat lekker Mo achterna. En wat mij betreft zo snel mogelijk. Beter voor Henkie en beter voor Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:32
Nou ik denk dat hij toch echt gaat vertrekken. Als je leest hoe dat de fans over hem denken, dan zou ik misschien nu al opstappen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:32
Ach, wat is een 'nieuw verhaal'. Ook 'voorbarige berichten' kunnen verrekte veel waarheid bezitten... Het is niet meer dan 'een reactie' die voorspelbaar is. Ik verwacht dat Fraser vertrekt. Hoop dat de club snel bevestigt, dan drink ik er zeer beslist een biertje op. Benieuwd naar de opvolging...
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:37
De enige en eerste prijs mede door deze trainer en nu kan hij vertrekken en drinken ze er een biertje op.....Vitesse dat je mag degraderen bah bah
Vind ik leuk
pico323 +3748
maandag 18 december 2017 om 14:52
Helaas deanjayden je snapt er niet veel van. Kijk eens de wedstrijden terug en dan mag je jouw oordeel vellen. Elkaar nakletsen is zo makkelijk. Vele doen dit al. Fraser faalt echt dit seizoen en heeft met zijn uitspraken Vitesse in diskrediet gebracht. Dat doe je niet het is je werkgever en hij word goed betaald.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:40
ASJEBLIEFT NIET ZEG! dat is niet om aan te gluren
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:29
Dean is oud en seniel
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:05
En succes vol, en wat ga jij later na je krantenwijk doen als je groot bent knul?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:51
Jij bent s6vol in de homobeweging Dean.En als ik later groot ben,ga ik ouwe seniele gastjes verzuipen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 december 2017 om 08:12
Wat ben jij grappig knulletje, waar je hart vol van is......... kom uit de kast joh dan hoef je je hier niet meer zo gefrustreerd af te reageren op anderen. Maar denk je nu echt dat iemand zich wat aantrekt van een zielig puisterig snotjochie die vanachter zijn toetsenbord domme dingen roept?
Vind ik leuk
Dicky +7921
maandag 18 december 2017 om 14:59
Ach mongooltje toch. Ga jij nou maar lekker dat clubje steunen dat geld van NSBers heeft aangenomen.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 15:42
Je bent wat je nickname al aangeeft, ongeschoolde kansloze tokkie
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:30
Dat ben jij zeker Dean,een ouwe seniele tokkie.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 17:56
Spuit elf komt ook kijken!
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:47
aw,zelf bedacht ouwe seniele gast?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 18:47]
Vind ik leuk
vrijdag 22 december 2017 om 13:17
De beker hebben we gewonnen dankzij van Wolfswinkel, ik weet niet of je de finale nog kunt herinneren? 't voetbal was niet best toen en dat is het nu ook niet. Zeg maar rustig ronduit slecht.
Ik vind Fraser een sympathieke gast net als Keizer, die ex-trainer van jullie die gewoon 2e staat en het gat flink verkleint heeft de afgelopen weken...Maar sympathiek is niet het belangrijkste, het gaat erom wat je op de mat legt zoals je zelf aangaf.

Overigens valt het niet mee om Bosz op te volgen (Fraser & Keizer), want dat vond ik echt mooi voetbal zowel bij Vitesse als de tweede fase bij ajax

Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 14:49
Gewoon een goede buitenlandse trainer halen. De 2e man uit engeland naar voren schuiven. En slikken en weer doorgaan.
Vind ik leuk
Stromba +180
maandag 18 december 2017 om 14:53
Een Russische trainer zal het wel worden. Het verval gaat wel bijzonder snel bij Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:31
Hey Nekker Stromba.
Als je je wil voordoen als Vitessenaar,leef je dan in.
Het is wel duidelijk dat jij uit de Pandastad komt.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:17
Djambo blijft maar fake accounts aanmaken.
Vind ik leuk
Manolo +1716
maandag 18 december 2017 om 16:32
Hey Djambo! Mocht je zomaar een nieuw account aanmaken van je begeleiders?
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:35
Djambo heeft een ban gekregen,dus hij neemt een naam die er niet op lijkt haha
[Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 16:45]
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:38
Djambo(Stromba),je ban is je eigen schuld geweest.
Maar wij wisten wel dat je een Vitesse bent.(hahaha)
Jij ben gewoon voor:Nederlands Ezels Club.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 16:41
Jij bent echt zielig Djambo,oops je hebt een ban gekregen.Ik bedoel natuurlijk Stromba.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:00
Aldus de pot die zwart ziet.
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 19:48
Hebben wij weer een pandabeertje.van de Homo Kern Nijmegen?(Robertus)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 20:33
Ik weet niet of jullie die hebben.
Vind ik leuk
VA1 +330
dinsdag 19 december 2017 om 15:13
Stromba! Is dat de naam van die andere hond? Djambo en Stromba... Woef woef!!
Vind ik leuk
remakil +2139
maandag 18 december 2017 om 15:00
Het is helemaal nog niet zeker, moet zijn “het is nog niet helemaal zeker”... ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 december 2017 om 18:10
Heel fijn dat de voetbalpers dit weer heel erg opblaast zo richting de wedstrijd PSV - Vitesse.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
maandag 18 december 2017 om 21:38
Dus of de Gelderlander liegt of Fraser liegt, gaat hij nu wel of niet. Ik denk dat Henkie alles al heeft uitgestippeld. Eerst cashen bij Mo en dan volgend seizoen naar feyenoord. Want als je alleen al naar afgelopen zaterdag kijkt, waar hij met vijf verdedigers tegen de één van de onderste clubs gaat spelen en je topscoorder op de bank zet dan wil je gewoon niet winnen ! Dus ga gewoon weg Henk want dat wil je toch zo graag.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
maandag 18 december 2017 om 22:38
Het is komkommertijd precies.
Vind ik leuk
VA1 +330
dinsdag 19 december 2017 om 15:11
Toch wel grappig om keer op keer kinderen te betrappen op hun haat naar andere clubs. In dit geval naar Vitesse. Zo van, ik ben boos op Vitesse en nou ga ik proberen de supporters pijn te doen met mijn waardeloze meningkje waar niemand wat om geeft en waar ik mezelf alleen maar mee voor schut zet zonder dat ik het zelf door heb..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: "Lopen nu verder nergens op vooruit"