Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: Lopen nu verder nergens op vooruit

    Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: "Lopen nu verder nergens op vooruit"

    maandag 18 december 2017 om 14:25

    Het is nog helemaaal niet zeker dat Henk Fraser gaat vertrekken bij Vitesse. Dat stelt algemeen directeur Joost de Wit, die de berichten 'voorbarig' noemt.

    Fraser bevestigde maandagochtend aan de Gelderlander dat hij aan zijn laatste seizoen bezig is in Arnhem, terwijl Mo Allach pogingen zou doen om hem al eerder naar Maccabi Haifa te halen. De Wit trekt die conclusies nog niet. De Vitesse-directeur stelt dat de geplande evaluatie van begin januari gewoon doorgaat.

    "We praten in de winterstop", verklaart De Wit aan de Gelderlander. "Wij wachten af wat daar uit voortkomt. Wij lopen nu verder nergens op vooruit."

    Onderdeel van Frasers besluit om te vertrekken, zijn de interne strubbelingen tussen hem en de commissarissen Valeri Oyf en Yevgeni Merkel. De Russen willen zeggenschap over het technische beleid. De Wit: "Bij elke club wordt gediscussieerd over voetbal. De commissarissen geven hun mening. Ze geven adviezen. In voetbal zit veel emotie."

    Poll

    Stelling: Vitesse kan Fraser beter meteen laten vertrekken

    (1142 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +53855
    maandag 18 december 2017 om 14:31
    Heerlijk, twee Russen in je RVC. Wat heeft die verkoop Vitesse nu helemaal gebracht de afgelopen jaren? Zijn de fans er een beetje blij mee?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:33
    Let maar op met wat je zegt, de Vitesse fans hier zijn nogal snel op d'r teentjes getrapt als je opmerking ze niet zint;)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 14:40
    Zijn er wel twee, de helft van wat er in het stadion zit
    Vind ik leuk
    VA1 +1598
    donderdag 21 december 2017 om 15:10
    Liever 15.000 echte supporters dan 45.000 neppe.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:26
    Klopt,zo zijn er meer .En wat jij zegt zint mij niet voetbalgek.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    maandag 18 december 2017 om 14:36
    Jazeker zijn we er blij mee (althans ik wel, kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk)
    We hebben een russische eigenaar die alle tekorten aftikt. Maar nog belangrijker: Zonder die overname, eerst Jordania daarna de huidige, bestond Vitesse waarschijnlijk niet meer. Alleen daarom ben ik er al blij mee. Verder is er natuurlijk een geweldige trainingsaccomodatie neergezet met dank aan onze russische vrienden. Is er flink geinvesteerd in de jeugdopleiding wat op termijn ook de vruchten gaat afwerpen. En vervolgens is Vitesse nu in een fase beland waarin de uitgaven en inkomsten steeds dichter bij elkaar komen te liggen en Vitesse in staat is de eigen broek op te houden. Al met al een goede ontwikkeling geweest. En er zullen meer clubs gaan volgen. Daar ben ik van overtuigd. In Engeland bijvoorbeeld zijn een aantal grote clubs al in handen van eigenaren. Dus zo gek is het allemaal niet. Wel even wennen misschien. Wat dat betreft is Vitesse altijd al een voorloper geweest. Eerste betaalde voorzitter (Karel Aalbers), eerste met plannen voor een multifunctioneel stadion. Kortom....de trendsetter in Nederland :)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 14:39
    Beter staat de prijzenkast vol!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 15:55
    Boertje uit Beilen,is fan van Ajax.
    Ben je dan zielig of niet?
    Volgend jaar voor Feyenoord of Psv?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 16:08
    Ik ben geboren in Amsterdam, als je dan je huiswerk doet doe het dan goed hersenloos
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:27
    Kan iedereen zeggen op internet ouwe pik.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 18:01
    Omdat jij maar wat zegt denk je dat iedereen zo is dikke nek!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:05
    Kan hij niet....alleen zaagsel onder de deksel!
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 19:32
    Typische reactie van een gloryhunter DeanJayden, zijn clubliefde heeft te maken met het aantal prijzen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    dinsdag 19 december 2017 om 08:08
    En altijd hetzelfde bandje wat betreft een Ajax fan, maar speel hem lekker af en doe je ogen dicht waarom het echt draait en dat is wat je club op de mat legt
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 december 2017 om 13:20
    Bedankt voor het nogmaals onderstrepen van mijn punt.
    Vind ik leuk
    VA1 +1598
    donderdag 21 december 2017 om 15:14
    Precies. Wat een verstand heeft die reln*cht.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +310
    dinsdag 19 december 2017 om 15:22
    Voordat jij fan wordt kijk je eerst naar de prijzenkast van zo'n club he? Successupporter, geen supporter uit je hart!
    ik ben niet altijd blij wat er is gebeurd maar de liefde voor Vitesse is groter!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    dinsdag 19 december 2017 om 15:30
    Komen jullie allemaal uit dezelfde basisschool om dit tijdstip? maar nogmaals ik ben een geboren Amsterdammer en ging al met mijn opa vroeger naar de club. Gelukkig niet een geboren Arnhemer zo te lezen allemaal kinderachtig en snel op de teentjes getrapt en teveel met NEK bezig!
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +310
    dinsdag 19 december 2017 om 18:42
    prima
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    maandag 18 december 2017 om 14:55
    Klopt Eddy T67. Daarin is Vitesse trendsetter geweest, echter Jordanië gaf veel te veel uit. Zie wat het gebracht heeft. Vitesse moet nu het GelreDome kopen en dan kunnen ze zeker hun eigen broek ophouden. Fraser vervangen per direct en geen cent meegeven. Als mens valt Fraser me enorm tegen. Zo praat je niet over een club waar je veel geld als salaris krijgt. Nieuwe TD en trainer aanstellen. Liefst Nederlanders.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 december 2017 om 14:57]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 18 december 2017 om 15:44
    Fraser zei toch niets verkeerds? Hij bleef netjes, maar hij had wat problemen met sponsors die een andere opstelling willen, nou dat heb je overal toch? En hij mist zijn TD, waardoor alles op zijn bord komt.
    Vind ik leuk
    2cents +53855
    maandag 18 december 2017 om 15:00
    Aardig wat positieve dingen inderdaad. Wist niet dat het er zo slecht voorstond indertijd.

    Vóór de Russen kwam was er een andere eigenaar toch? Een Nederlander? Had een Nederlandse eigenaar het niet op een rustiger manier ook vlot kunnen trekken? Zoiets als Van Seumeren bij Utrecht?

    Vitesse had natuurlijk ook een pas op de plaats kunnen maken zoals een Feyenoord heeft gedaan. Zij zijn weer kerngezond.

    Daar komt bij dat je aan de hoeveelheid mensen in het stadion niet afziet dat Arnhem en omgeving wegloopt met de huidige beleidsmakers.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 15:07
    Nee, dat was Jordania. Die was niet Nederlands en het een te hoog uitgavenpatroon.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    maandag 18 december 2017 om 15:37
    Maasbert Schouten had op een gegeven moment de meerderheid in handen 2cents. Die betaalde steeds de salarissen en Vitesse kon dat niet terugbetalen en kreeg daarvoor steeds meer eigendom terug. Maar toen Jordania kwam rook Schouten zijn kans en heeft er nog wat leuks aan overgehouden. Maar ook zonder Schouten was het doek al eerder gevallen. Dus wat dat betreft heeft ook Schouten een belangrijke rol gespeeld. Bij Jordania werden er absurde bedragen aan salarissen betaald. Piet Velthuizen werd teruggehaald uit Spanje bij Allicante en zou zijn 8 ton verdienen. Van die hoge salarissen zijn we nu af. Inkomsten en uitgaven komen nu dichter bij elkaar te liggen.

    Over die bezoekersaantallen. Die dalen al sinds het vertrek van Aalbers. Destijds zo'n 22 a 23 duizend. Alles was toen ook nieuw en Vitesse deed leuk mee. Maar na de val van Keizer Karel vielen ook de resultaten terug. Nu is Vitesse al jaren redelijk stabiel met aantallen tussen de 15 en 16 duizend. En dat is op zich best veel als je je bedenkt dat in Monnikenhuize, het oude stadion, er gemiddels 7000 zaten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 18 december 2017 om 15:48
    Je schreef dat er zonder extern geld misschien geen club meer bestaan had. Als je de keuze gehad had, zou je dan liever een paar jaar onderin staan en dan gesaneerd weer in eigen bezit weer opstaan of toch via extern geld?
    Vind ik leuk
    2cents +53855
    maandag 18 december 2017 om 16:06
    Het is, zeker naar eredivisie maatstaven, een prima aantal. Vroeg alleen af of de daling in relatie stond tot het in handen zijn van een buitenlander en daarmee het mogelijk verlies aan binding met de regio.

    Vind het in ieder geval wel prettig dat ik ook gewoon eens een vraag kan stellen en daar normaal antwoord op krijg zonder het negatieve gebeuren er omheen.

    Waarvoor dank, Eddy.
    Vind ik leuk
    Waaljanker +122
    maandag 18 december 2017 om 19:08
    Haha voorloper, wishfull thinking. Jullie verstaan de signalen echt verkeerd. Eerst geeft de eigenaar aan dat het voortaan op nul,of beter moet eindigen. Transferwinsten zijn nodig om de begroting af te dekken, kun je niet in nieuwe spelers investeren. Dan is er nu een crisis in de technische staf. Spelers die niet waarmaken waarvoor je ze gekocht hebt en dan plek 7 en een paar punten af van het rechterrijtje. Hollowood aan de Rijn. Wel genieten in Nijmegen om dit te zien.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 19:47
    Erg vreemd Waaljanker,in een Nek topic over pandabeertjes is geen Nekker te zien.Jij wil graag alles over Vitesse weten.
    Geef het maar toe Waaljanker,jij zit elk weekend in Gelredome als Vitesse speelt.Ipv Vrijdagavond naar Nek te kijken,of Zondags naar Ouwehands dierenpark te gaan.Huilie huilie
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 21:15
    Dat is die Djambo met een nieuw account, zijn oude is er af gegooid hier.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25474
    maandag 18 december 2017 om 16:36
    1 KNVB beker.
    Vind ik leuk
    2cents +53855
    maandag 18 december 2017 om 16:50
    In ieder geval een prijs.
    Vind ik leuk
    marly +80
    dinsdag 19 december 2017 om 12:07
    Er is maar 1 Rus in de RVC, en 1 Oosterijker en een Nederlander. Wel de waarheid vertellen!!
    Vind ik leuk
    2cents +53855
    dinsdag 19 december 2017 om 13:01
    Merkel is Russisch/Duits.

    Oyf is Rus, toch?

    Welke Oostenrijker wordt hierboven genoemd?
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    maandag 18 december 2017 om 14:32
    Onzin bericht natuurlijk. De basis om met elkaar door te gaan is verdwenen. Nog los van de tegenvallende resultaten en het vertoonde spel. Henkie gaat lekker Mo achterna. En wat mij betreft zo snel mogelijk. Beter voor Henkie en beter voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:32
    Nou ik denk dat hij toch echt gaat vertrekken. Als je leest hoe dat de fans over hem denken, dan zou ik misschien nu al opstappen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:32
    Ach, wat is een 'nieuw verhaal'. Ook 'voorbarige berichten' kunnen verrekte veel waarheid bezitten... Het is niet meer dan 'een reactie' die voorspelbaar is. Ik verwacht dat Fraser vertrekt. Hoop dat de club snel bevestigt, dan drink ik er zeer beslist een biertje op. Benieuwd naar de opvolging...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 14:37
    De enige en eerste prijs mede door deze trainer en nu kan hij vertrekken en drinken ze er een biertje op.....Vitesse dat je mag degraderen bah bah
    Vind ik leuk
    pico323 +5337
    maandag 18 december 2017 om 14:52
    Helaas deanjayden je snapt er niet veel van. Kijk eens de wedstrijden terug en dan mag je jouw oordeel vellen. Elkaar nakletsen is zo makkelijk. Vele doen dit al. Fraser faalt echt dit seizoen en heeft met zijn uitspraken Vitesse in diskrediet gebracht. Dat doe je niet het is je werkgever en hij word goed betaald.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 15:40
    ASJEBLIEFT NIET ZEG! dat is niet om aan te gluren
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 16:29
    Dean is oud en seniel
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    maandag 18 december 2017 om 18:05
    En succes vol, en wat ga jij later na je krantenwijk doen als je groot bent knul?
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:51
    Jij bent s6vol in de homobeweging Dean.En als ik later groot ben,ga ik ouwe seniele gastjes verzuipen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    dinsdag 19 december 2017 om 08:12
    Wat ben jij grappig knulletje, waar je hart vol van is......... kom uit de kast joh dan hoef je je hier niet meer zo gefrustreerd af te reageren op anderen. Maar denk je nu echt dat iemand zich wat aantrekt van een zielig puisterig snotjochie die vanachter zijn toetsenbord domme dingen roept?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +310
    vrijdag 22 december 2017 om 13:17
    De beker hebben we gewonnen dankzij van Wolfswinkel, ik weet niet of je de finale nog kunt herinneren? 't voetbal was niet best toen en dat is het nu ook niet. Zeg maar rustig ronduit slecht.
    Ik vind Fraser een sympathieke gast net als Keizer, die ex-trainer van jullie die gewoon 2e staat en het gat flink verkleint heeft de afgelopen weken...Maar sympathiek is niet het belangrijkste, het gaat erom wat je op de mat legt zoals je zelf aangaf.

    Overigens valt het niet mee om Bosz op te volgen (Fraser & Keizer), want dat vond ik echt mooi voetbal zowel bij Vitesse als de tweede fase bij ajax

    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 14:49
    Gewoon een goede buitenlandse trainer halen. De 2e man uit engeland naar voren schuiven. En slikken en weer doorgaan.
    Vind ik leuk
    remakil +5530
    maandag 18 december 2017 om 15:00
    Het is helemaal nog niet zeker, moet zijn “het is nog niet helemaal zeker”... ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 18 december 2017 om 18:10
    Heel fijn dat de voetbalpers dit weer heel erg opblaast zo richting de wedstrijd PSV - Vitesse.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    maandag 18 december 2017 om 21:38
    Dus of de Gelderlander liegt of Fraser liegt, gaat hij nu wel of niet. Ik denk dat Henkie alles al heeft uitgestippeld. Eerst cashen bij Mo en dan volgend seizoen naar feyenoord. Want als je alleen al naar afgelopen zaterdag kijkt, waar hij met vijf verdedigers tegen de één van de onderste clubs gaat spelen en je topscoorder op de bank zet dan wil je gewoon niet winnen ! Dus ga gewoon weg Henk want dat wil je toch zo graag.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13586
    maandag 18 december 2017 om 22:38
    Het is komkommertijd precies.
    Vind ik leuk
    VA1 +1598
    dinsdag 19 december 2017 om 15:11
    Toch wel grappig om keer op keer kinderen te betrappen op hun haat naar andere clubs. In dit geval naar Vitesse. Zo van, ik ben boos op Vitesse en nou ga ik proberen de supporters pijn te doen met mijn waardeloze meningkje waar niemand wat om geeft en waar ik mezelf alleen maar mee voor schut zet zonder dat ik het zelf door heb..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse komt met nieuw Fraser-verhaal: "Lopen nu verder nergens op vooruit"