Update: Ajax bevestigt nieuwe overeenkomst met hoofdsponsor Ziggo
Goed nieuws voor Ajax. De Amsterdamse club heeft het contract met hoofdsponsor Ziggo opengebroken, opgewaardeerd en met een jaar verlengd. Dat meldt De Telegraaf.
De overeenkomst tussen Ajax en Ziggo liep door tot medio 2019, maar heeft volgens De Telegraaf door de inflatie en extra activiteiten als eSports een nieuwe invulling gekregen. De kabelexploitant betaalde in de eerste jaren acht miljoen euro vast en twee miljoen variabel aan Ajax, maar dat wordt opgewaardeerd naar negen miljoen vast en twee miljoen variabel.
De Telegraaf schrijft dat commercieel directeur Menno Geelen en algemeen directeur Edwin van der Sar de nieuwe deal met Ziggo hebben binnengesleept. De club heeft het nieuws overigens nog niet officieel bevestigd. Het is de tweede financiële opsteker voor Ajax in 2017. Ook de samenwerking met ABN Amro, de sponsor van De Toekomst, werd verlengd tot de zomer van 2020. Het levert Ajax jaarlijks drie miljoen euro op.
Update 16.08: Ajax bevestigt donderdagmiddag dat de sponsorovereenkomst met Ziggo tussentijds is opengebroken en met een jaar verlengd. De overige condities zijn ongewijzigd gebleven, benadrukt de Amsterdamse club. De naam van hoofdsponsor Ziggo staat sinds 1 januari 2015 op het shirt van Ajax.
Mooi nieuws! Het contract met onze sponsor @ZiggoCompany is met 1 jaar verlengd. Lees meer https://t.co/TJR3z8WB9v pic.twitter.com/xJOhmGiHe4
— AFC Ajax (@AFCAjax) December 28, 2017