FC Utrecht strikt jeugdinternational van Oranje: 'Snel en beweeglijk'

FC Utrecht strikt jeugdinternational van Oranje: 'Snel en beweeglijk'

Gepubliceerd: zaterdag 30 december 2017 om 11:30za 30-12-2017 om 11:30

FC Utrecht heeft zich verzekerd van de diensten van Gabriel Culhaci. De jeugdinternational van Oranje heeft een contract tot medio 2020 getekend in de Domstad.

Culhaci speelt sinds 2012 in de jeugdopleiding van FC Utrecht en geldt als een grote belofte. "Gabriel is een snelle, beweeglijke verdediger met een gezonde drang naar voren", zegt directeur voetbalzaken Jordy Zuidam op de website van FC Utrecht over het achttienjarige talent. "Hij weet zijn verdedigende kwaliteiten goed te combineren met zijn aanvallende drang."

"Mede door zijn ervaringen in de jeugdteams van Oranje, heeft hij zich goed ontwikkeld de laatste jaren. Wij hebben er vertrouwen in dat deze groeicurve aanhoudt en zijn blij dat we Gabriel hebben kunnen binden aan de club." De oud-jeugdspeler van Zeeburgia heeft in het contract ook een optie staan die hem tot 2021 bij de club kan houden.

Plaats een reactie

Kopstootje +9640
zaterdag 30 december 2017 om 11:36
Hartsikkidee en doorpakken.
Vind ik leuk
mcmodd +25108
zaterdag 30 december 2017 om 11:38
Dit is goed nieuws, nu nog zijn grote doorbraak maar die kan bij FC Utrecht nooit erg ver weg zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 11:41
Isndit een beetje ‘n type Karsdorp?
Vind ik leuk
mcmodd +25108
zaterdag 30 december 2017 om 11:43
Ja, daar zeg je me wat, daar heeft hij wel iets van weg in zijn spel.
Vind ik leuk
Kopstootje +9640
zaterdag 30 december 2017 om 11:52
Heeft voetballend veel weg van Paolo Maldini.
Vind ik leuk
Joen'tje +2284
zaterdag 30 december 2017 om 11:55
Het was of Virgil van Dijk of deze knakker voor Liverpool. Gelukkig voor Utrecht werd het Virgil.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 12:23
Daar kan je dan veel plezier aan beleven. Hopen dat jullie nieuwe trainer ook goed presteert met jullie selectie!
Vind ik leuk
Filip_FCU +11757
zaterdag 30 december 2017 om 11:58
Hopelijk speelt hij op de links back positie want daar hebben we echt iemand nodig die goed kan voetballen. Braafheid zal zijn schoenen binnenkort niet meer aantrekken en vd Meer is niks.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zaterdag 30 december 2017 om 14:01
Lars Utrecht is anders heel erg gecharmeerd van vd Meer-:)
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 30 december 2017 om 13:12
Alsof het iets heel belangrijks is. Maar je eigen jeugdspelers vastleggen vind ik niet heel bijzonder. Doen alle clubs met een jeugdopleiding. Ik heb ook niet gehoord dat er andere clubs belangstelling voor hem hadden. Ik vind het overigens prima dat het gemeld wordt, maar je krijgt nu het idee dat er iemand bij een andere club weggeplukt is. Kop zou moeten zijn Utrecht jeugdspeler Culhaci tekent eerste profcontract.
Vind ik leuk
Tienus +1346
zaterdag 30 december 2017 om 13:25
Rare kop idd.

Goed dat Utrecht deze talenten aan zich weet te binden. Bij Utrecht hebben ze een goede kans om door te groeien naar het 1e elftal.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zaterdag 30 december 2017 om 14:03
Klopt helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Joep Meloen +1418
zaterdag 30 december 2017 om 13:12
En ouderwets afkomstig van de prachtige club Zeeburgia. Het zoveelste talent dat deze club aflevert.
Vind ik leuk
Forza u +1446
zaterdag 30 december 2017 om 13:26
Wat goed is komt snel. Succes en laat ons juichen.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 13:50
Eerst maar eens zien hoe hij presteert in het eerste, belofte of niet.
Vind ik leuk
zaterdag 30 december 2017 om 23:10
Nou, veel succes gozert.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws