'Ik dacht tot anderhalve week geleden dat ik hier zou blijven. Nu zit ik bij Ajax'

    'Ik dacht tot anderhalve week geleden dat ik hier zou blijven. Nu zit ik bij Ajax'

    zondag 7 januari 2018 om 09:55

    Alfred Schreuder is na ruim twee jaar terug in Nederland. De oud-middenvelder van onder meer RKC Waalwijk en Feyenoord verruilt Hoffenheim voor Ajax en blikt tegenover de NOS vooruit op zijn tijd in Amsterdam.

    "Natuurlijk is Ajax een grote club die attractief moet voetballen, maar uiteindelijk gaat het om winnen. Wat Erik ten Hag en ik precies gaan veranderen? Dat lijkt me niets iets om op de radio te vertellen", aldus de nieuwe assistent-trainer in gesprek met Langs de Lijn. Schreuder en Ten Hag kennen elkaar al langer. "We hebben samengespeeld bij RKC en hij heeft me naar FC Twente gehaald. Sindsdien hebben we altijd goed contact gehouden. We weten van elkaar hoe we over voetbal denken en kennen elkaar als mens goed."

    Schreuder komt in de persoon van Hakim Ziyech nóg een oude bekende tegen. "Hij heeft me al een appje gestuurd: gefeliciteerd, trainer", vertelt Schreuder over de spelmaker met wie hij samen heeft gewerkt bij FC Twente. "Mijn band met Ziyech is al een jaar of drie heel goed. Ik heb heel goed met hem samengewerkt en ik ga ervan uit dat dit zo blijft." Verder in de toekomst kijken wil Schreuder echter niet. "Ik heb tot anderhalve week terug gedacht dat ik in Duitsland zou blijven, nu zit ik ineens bij Ajax. Wie weet hoe het over 2,5 jaar is."

    Lees ook: Hereniging met Ziyech: "Iedereen weet van mijn goede relatie met Hakim"

    Plaats een reactie

    zondag 7 januari 2018 om 10:01
    "Natuurlijk is Ajax een grote club die attractief moet voetballen, maar uiteindelijk gaat het om winnen." De PSV visie wordt alweer goed ingebracht zo te zien.

    Edit: we zijn nu 51 minuten later en maar liefst 7 Ajaxieden beginnen te reageren dat ik ongelijk heb en dat hun club helemaal perfect is of dat PSV een kutclub is. Mensen, het was maar een grapje, gelukkig kunnen sommige mensen wel de humor ervan inzien. Maar kunnen we dan alsjeblieft stoppen met zeggen dat PSVers altijd happen wanneer er iets over hun gezegd wordt, of te verwijten dat PSVers reageren in een Ajax topic terwijl er regels zijn dat iedereen dit mag? Bij Ajax gebeurt dit namelijk precies hetzelfde. Prettige dag nog.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    patcatcher +154
    zondag 7 januari 2018 om 10:04
    Hoezo PSV speelt alleen maar counter voetbal niet echt attractief te noemen?
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:32
    Het gaat erom dat winst uiteindelijk het belangrijkst is. Iets waarin ajax de laatste 3 jaar niet voldoende in geslaagd is.
    Vind ik leuk
    Jozef +32783
    zondag 7 januari 2018 om 11:49
    Er wordt wel erg spastisch gedaan als Ajax enkele jaren niks wint. Ajax was er sowieso enkele keren dicht bij en speelde vorig jaar nog EL finale. Nadeel van de Ajax werkwijze is dat we zowat jaarlijks beroofd worden van onze toppers. Ajax werd trouwens vier keer kampioen in de laatste tien jaar en we zijn rijker dan ooit.
    Dit zijn feiten en is een indicatie dat het best aardig gaat. We willen meer en beter, maar dat is logisch.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:54
    Ik denk dat de laatste zin voor iedereen geldt. Ajax doet het echt niet slecht en timmert aan de weg met jeugdbeleid en aankopen etcetera. PSVers blazen nu hoog van de toren omdat iedereen durfde te beweren dat we geen kans op de titel hadden dit seizoen. Die prijzen komen echt wel weer terug naar Amsterdam als dit beleid wordt voortgezet, des te beter als PSV weet te profiteren van het feit dat het een topspeler naar zich toe heeft gehaald.
    Vind ik leuk
    patcatcher +154
    zondag 7 januari 2018 om 13:37
    Sorrie hoor, mij er wordt toch echt gesproken over attractief voetbal van PSV. Ze weten niet eens hoe ze dat moeten schrijven, laat staan hoe ze het moeten spelen. Als er een ploeg in Nederland is wat niet attractief voetbal speelt is het wel PSV of ze nu winnen of niet. Ik ga niet naar het stadion om countervoetbal te kijken. Daar zijn de kaartjes te duur voor. Dan ga ik als Feijenoord support liever kijken naar Ajax, daar spelen ze tenminste voetbal. Durven aanvallen, durven het initiatief te tonen en vooral heel veel mooie acties. Daarvoor ga je naar het stadion. Dan maar een keer verliezen, als het potje maar een genot is om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:04
    Wij zijn ajax wij zijn de beste..
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:21
    Ajax , Ajax is oke

    A J A X

    De rest die doet ons niks
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    maandag 8 januari 2018 om 00:06
    Ajax is een club die een jonge knaap gewoon laat voetballen ten koste van zijn gezondheid , dat is AJAX !
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:33
    Over de geschiedenis heen wel ja. Op basis van de huidige ranglijst niet.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:34
    Maak nog even een foto over een maand is het te laat
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:39
    Over 1 maand zijn er 3 wedstrijden gespeeld. K weet nie hoor maar je loopt iets te hard van stapel hier.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:44
    Dan weet je precies wat ik denk.. 2 verlies beurten
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:47
    Denk je? Twente heracles en Pec. PSV doet het over het algemeen goed tegen ploegen uit overijssel. We zullen wel zien. Mijn voorspelling is dat PSV minstens 2 van deze wedstrijden wint en dan staan we nog steeds voor.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:49
    Twente en pec gaan winnen
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:50
    We zullen zien. Als dat zo is feliciteer ik je. Als het niet zo is dan staan we nog steeds voor.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:54
    Sportief van je.. Maar de kans is natuurlijk groter dat jullie nog voor staan..
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:57
    Ik ben er pas gerust op als PSV de maand waarin het tegen roda Ajax en AZ moet doorkomt, dus dat duurt nog ff.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:06
    5 punten is niks als je beseft dat jullie je al rijk gerekend hadden met 13 punten voorsprong.. Ik heb er vertrouwen in
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:08
    Twente en PEC hadden jullie anders moeite genoeg mee..... het geluk houdt een keer op.....
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:48
    Nieuws voor je, het geluk is al 3 jaar geleden opgehouden, in Amsterdam wel te verstaan. Waar denk je dat de term Lucky Ajax vandaan komt? Je kan praten over geluk of accepteren dat PSV gewoon heel efficient zijn punten gepakt heeft. Als Ajax zo goed is als iederen suggereert dan zou het kampioenschap dit seizoen geen probleem voor jullie moeten zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:58
    Na Ajax-PSV en Heerenveen-PSV hoop ik niet dat je vindt dat PSV de betere ploeg is.....Kampioen worden is van meerdere factoren afhankelijk
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 12:05
    Je sterspeler pakt vroeg rood in een wedstrijd voor een overtreding die bij de meeste scheidsrechters als geel in de boeken zou gaan. Tegen Ajax was de enigste speler die voor gevaar zorgde snel uit de wedstrijd gewerkt. Natuurlijk weet ik dat je geluk nodig hebt om wedstrijden te winnen. Guardado haalde vorig jaar 2 ajaxieden uit de wedstrijd en toen speelden we ondanks dat we slechter waren gelijk. Echter zijn de wedstrijden die PSV wel verloren heeft verloren op basis van slecht spel en pech. Als slechts 1 van deze factoren optreed in een wedstrijd dan wint PSV deze over het algemeen. Groningen is een uitzondering, maar dat geldt eigenlijk ook voor de wedstrijd tegen PEC
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 7 januari 2018 om 12:06
    Ajax en PSV is gewoon in evenwicht, PSV pakt 1 keer de titel maar heeft het ook een aantal jaar weer iets moeilijker met een aantal punten achterstand, Ajax daar en tegen komt telkens 1 puntje te kort. En dat komt ook een beetje door langer Europees te spelen. Nu is het nog 17 wedstrijden, hoop dat het spannend word tot de laatste dag.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 12:10
    Ik ben ook benieuwd. PSV is de te kloppen ploeg. Echter is er 1 specifieke maand die je moet onthouden. De maand waarin PSV teg Ajax, AZ en tegen angstgegner Roda speelt. Ook is die maand rond het einde van de competitie.
    Vind ik leuk
    Guust +5008
    zondag 7 januari 2018 om 12:14
    Ja Roda is ook vaak lastig voor ze, en ben benieuwd hoe lang AZ mee blijft doen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2918
    zondag 7 januari 2018 om 17:03
    Hoezo? Staat az dan boven aan?
    Vind ik leuk
    2cents +49277
    zondag 7 januari 2018 om 10:04
    Nee, hij zegt namelijk nog steeds dat Ajax attractief moet voetballen.

    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:23
    En dat gaat ook zeker gebeuren.. Verruit de beste selectie + alle pareltjes zitten bij ons
    Vind ik leuk
    Basik013 +237
    zondag 7 januari 2018 om 11:46
    Idd ... aleen lozano is een uitzondering denk ik daar in eindhoven.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:47
    En Ryan Thomas
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:42
    Hij zegt dat winnen het belangrijkst is. Je kan attractief voetbal spelen maar als je jaren zonder prijs zit dan is dat toch frustrerend. Ervanuitgaande dat je al wat langer supporter bent moet je natuurlijk weten hoe het is om een prijzendroogte die jarenlang duurt te hebben, ook al had Ajax spelers waarvoor je naar het stadion kwam. Snap je mn punt?
    Vind ik leuk
    2cents +49277
    zondag 7 januari 2018 om 11:11
    Bij Ajax moet je altijd winnen. Van 6 jarigen tot het eerste elftal. Dat dit in het DNA.

    Dat zegt Schreuder hierboven ook. Daarbij zegt hij, “natuurlijk is Ajax een grote club die attractief MOET voetballen.”

    Hij deelt bijna een sneer uit aan PSV, want zo zou je het óók kunnen lezen: of PSV is geen grote club of ze kunnen het niet combineren. Want het lijkt in Eindhoven niet uit te maken hoe de punten gepakt worden. Is prima, maar Schreuder zegt dat Ajax attractief moet voetballen.

    Want ook attractief voetbal zit in het DNA van Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:41
    Damn zo kan je het natuurlijk ook bekijken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    zondag 7 januari 2018 om 10:04
    Vreemd, Ajax won op alle fronten al zoveel meer dan PSV...
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:40
    Behalve in wedstrijden. Daar gaat het aan het einde van het seizoen om. Succes de rest van het seizoen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    zondag 7 januari 2018 om 10:41
    Die 33 kampioenschappen werden inderdaad gewonnen zonder wedstrijden.

    Die pot tegen PSV was ook geen wedstrijd.

    En ga zo maar door.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:46
    En weer een aflevering in the history channel. 33 kampioenschappen zijn heel knap en daarom mag Ajax zich het grootst van nederland noemen. Echter had ik het over het puntenaantal van dit seizoen. Opzich logisch dat je me verkeerd begrijpt. Blijven hangen is iets wat elke supporter wel zou willen doen. Echter om er nu plezier van te hebben moet je de titels ook nu pakken.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    zondag 7 januari 2018 om 10:53
    Oh jij had het over het puntenaantal van dit seizoen?
    Das wel vreemd. Want je eerste post hier ging over de visie van Ajax. Daarin werd iets over winnen gezegd. Ik laat je zien dat Ajax meer gewonnen heeft dan PSV. Jouw verhaal over de visie waarin Ajax op PSV zou willen lijken, gaat dus geheel niet op.

    En inderdaad. Dan heeft ajax een enorm rijke historie om naar te wijzen. Goed dat je er van op de hoogte bent.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 11:00
    Oke dan. Dan had ik het hier over korte termijn visie, excuus had ik er bij moeten zetten.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35433
    zondag 7 januari 2018 om 11:02
    Ah Ajax had als korte termijn visie dat het niet belangrijk was om te winnen :-)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zondag 7 januari 2018 om 10:09
    Waarom moet er bij elk Ajax topic een PSV-er reageren en over zijn eigen clubje beginnen.........hiep piep alo hiep piep alo Calimero, op zijn kop een.............
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:26
    Heb je de reacties onder nieuws van Nouri gelezen?
    Lijkt wel of een aantal het hoopt dat er fouten zijn gemaakt. Echt heel zielig hoe hier mensen al een mening klaar hebben ondanks dat ze alle details niet weten. Gelukkig zijn het niet alle Psv-ers
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zondag 7 januari 2018 om 10:41
    Het is om te kotsen inderdaad, als ze maar tegen Ajax aan kunnen schoppen! Je zal een complex hebben als hun wat zal je ongelukkig zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:38
    Ik begin over Ajax. Zo moeilijk is lezen toch niet? Echter beweert iedereen dat Ten Hag beter bij PSV past en ik merk op dat wat Schreuder hier zegt de PSV visie is. Winnen is het belangrijkst. Heeft niks met eierdoppen te maken. Daarnaast doen Ajaxieden exact hetzelfde bij PSV topics. Zou toch ook saai worden als iedereen op een forum het met elkaar eens is.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10529
    zondag 7 januari 2018 om 10:30
    Heerlijke opmerking weer.. hahahaa ;-D
    Vind ik leuk
    Jozef +32783
    zondag 7 januari 2018 om 11:43
    Het is soms niet te zien of iets een grapje is, maar dan nog: jij mag toch schrijven wat je wilt?

    Volgens mij zeg je weinig schokkende dingen.
    Vind ik leuk
    pos +7792
    zondag 7 januari 2018 om 10:24
    Nieuw jaar zelfde geleuter zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 10:54
    is dat Schreuder dant Steijn
    Vind ik leuk
    stratumseind +138605
    zondag 7 januari 2018 om 11:07
    Nu nog een echte brabander als keepertrainer en het provinciale rescue team is compleet
    Vind ik leuk
    2cents +49277
    zondag 7 januari 2018 om 13:05
    Ga je straks vooraan staan om Amsterdams succes te claimen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +138605
    zondag 7 januari 2018 om 13:14
    Ik word oud maar zo oud ga ik nooit worden........
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 januari 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    2cents +49277
    zondag 7 januari 2018 om 13:21
    Toch neem je hierboven een aanloopje op dat claimen. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +138605
    zondag 7 januari 2018 om 13:25
    Nee hoor provinciale boeren onder mekaar gunnen elkaar het maximale dus ten hag schreudertje en jullie nieuwe keeperstrainer mogen van mij rustig tweede worden........
    Vind ik leuk
    2cents +49277
    zondag 7 januari 2018 om 13:53
    Haha, het blijft vermakelijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138605
    zondag 7 januari 2018 om 13:57
    het leven word veel te vaak veel te serieus genomen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5670
    zondag 7 januari 2018 om 11:38
    Cocu volgt van der Sar op.
    Vind ik leuk
    zondag 7 januari 2018 om 12:14
    Ajax is een van de grootste clubs in de wereld en als je kijkt naar eigen vermogen staan ze in de top vijf omdat andere clubs geld en inkomsten verkregen door gas en olieboeren die de club opkochten.

    Clubs als Bayern, Dortmund en Ajax schat ik hoger in dan clubs die hun vermogen halen uit het Midden-Oosten.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +309
    zondag 7 januari 2018 om 13:51
    Het aantal lieden met gebrek aan humor en die azijn drinken ipv koffie/thee, biertje of goed glas wijn neemt steeds meer toe
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik dacht tot anderhalve week geleden dat ik hier zou blijven. Nu zit ik bij Ajax'