Fraser: 'Misschien wel beste speler van Vitesse, maar hij moet het wel laten zien'

Fraser: 'Misschien wel beste speler van Vitesse, maar hij moet het wel laten zien'

maandag 8 januari 2018 om 08:38

Henk Fraser is vol lof over Thulani Serero. De Vitesse-trainer geeft de oud-Ajacied een compliment, maar ook huiswerk mee.

"Ik kijk waar de kracht ligt van de spelers", zegt Fraser tegen De Gelderlander. "Serero is in balbezit en opbouwend van achteruit misschien wel de beste speler van Vitesse. Maar hij moet die kwaliteiten ook laten zien. Daar is energie, passie en lef voor nodig. Er is een fase geweest, dat hij die niet had. Daarmee koos ik voor de dynamiek van Bruns, Foor en Mount. De trainingsweek biedt uitsluitsel. De spelers bepalen uiteindelijk de keuzes die een trainer maakt."

Ook Chelsea-huurling Matt Miazga en aanvoerder Guram Kashia krijgen een groot compliment van Fraser. "Ik moet Matt en Guram Kashia een compliment maken. Ze hebben alles gespeeld. Miazga kan in alle systemen uit de voeten. Hij is een zekerheidje, maar moet nu vervangen worden." Miazga is geschorst voor het duel met Sparta.

Lees meer over:EredivisieVitesse

Plaats een reactie

maandag 8 januari 2018 om 08:42
Fraser is het je wel eens opgevallen dat er nauwelijks punten zijn gepakt vanaf het moment dat je Serero op de bank hebt gezet?
Vind ik leuk
1892 +8779
maandag 8 januari 2018 om 08:54
Veldwachter Zwart, ik heb je een like gegeven.
Maar ik drukte per ongeluk eerst op rapporteer.
Sorry, ben net wakker.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 08:56
Kan de beste overkomen :)
Vind ik leuk
Aal +15854
dinsdag 9 januari 2018 om 18:44
Ome Henk vond ik op cd's wel leuk altijd..... als trainer jank ik m'n ballen uit m'n broek voor m.
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
maandag 8 januari 2018 om 12:09
Echt zo jammer weer! ;-)
Vind ik leuk
1892 +8779
maandag 8 januari 2018 om 12:40
Ach, iedereen maakt wel eens een fout alain.
En vooral als s'morgens vroeg als je kop bonkt van de avond tevoren.
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
maandag 8 januari 2018 om 12:45
Natuurlijk joh, en in jouw geval, lekker man! ;-)
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 14:33
Lekker op de Korenmarkt geweest?
Vind ik leuk
035 +222
maandag 8 januari 2018 om 17:44
Kun je zo weer weghalen.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:05
Het is iedereen opgevallen Veldwachter.
Behalve Henkie.Nog een half jaartje en hij zit in Israel.
Vind ik leuk
1892 +8779
maandag 8 januari 2018 om 08:52
Fräser, eerst trap je iedereen de grond in.
Dan ga je ze weer ophemelen.
Nog ff, en je zegt dat Büttner, echt een superster is.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 08:59
Beetje respect voor de trainer die jullie club de eerste prijs heeft bezorgd!!
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 09:43
Dat hebben vooral Baker en van Wolfswinkel gedaan.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:48
Nog zo een ondankbare snotneus
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 8 januari 2018 om 09:51
Vond jij Vitesse goed spelen in de finale dan?
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 12:25
Ik vrees voor jou dat ik toch wel wat ouder ben dan jij, aan jouw reactie te zien. Daarbij kan ik iemand die uit rotterdam komt en voor ajax is niet serieus nemen.
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 12:31
En hij typt zijn accountnaam ook niet goed.
Het moet zijn Rotterdamse Ajacied, zonder x dus.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 15:06
Kijk nog een spellingcheck-bitch van me
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 15:10
Je kan jezelf niet eens serieus nemen als je alleen maar denkt een club te kunnen supporten op basis van geografische locatie.

Je vreest niet dat je ouder bent dan ik, je vreest dat je al die jaren niet wijzer bent geworden ;-)
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 16:02
Wat doe je opgefokt nep Ajacied?
Geen medicijnen ingenomen vanmorgen?
Ik vind het wel zielig voor eenzame mensen als jij.
Op een donker zolderkamertje frustraties te uiten op internet.Ga een keer naar buiten, zoek contact met mensen.Get a life man.

Ik wens je nog een heerlijke dag.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 16:18
Spellingcheck-bitch heeft ook weer wat te zeggen. Joh als ik opgefockt zou zijn had je het wel geweten.

Je denkt toch niet dat ik een NEPPE vent met een poesje bij zijn avatar serieus ga nemen ;-)
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 17:33
Ik wil ook niet, dat jij moet nemen nep Ajacied.
Maar liever een poesje, dan je accountnaam verkeerd typen.Verander het maar in depressieve jankerd.En daar wil ik het bij laten.Want je word erg saai.kusjes xxx
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 17:51
Jij kan niet eens typen zo te zien.
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 19:15
En dat zegt iemand die niet eens zijn accountnaam kan typen?.Rot op gast, doe je bontkraag omhoog en ga je uitkering uitgeven.
Bye, ik ga voor een droeftoeter niet een ban riskeren.Ik hoop voor je, dat je snel uit je depressie komt.xxxxjes
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:17
Hahahaaaa

R.B.G onze racist is weer terug.
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 19:27
Ga werk zoeken bontkraag.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:30
Hahaha R.B.G onze nasty racist op VP met jawel...912 accounts
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:45
Dus jij bent jonger en noemt mij een snotneus, heel vreemd. En ja ik heb meer respect voor supporters die hun lokale club steunen dan een succes supporter. Daarbij ben ik ook nooit een Arnhemmer tegen gekomen die voor nec is !
[Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 16:47]
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 16:48
Ik weet niet of jij jonger bent dan ik.

Ik trek niet zomaar conclusies, past namelijk niet bij mijn leeftijd ;-)
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:51
Daarom was ik gewoon een snotneus voor jou ! Dat terwijl ik gewoon antwoord gaf. Dat geeft voor mij het gevoel dat jij een jong opgeschoten gastje bent.
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 10:14
Waarom respect voor Fräser?
R.v.W, heeft de beker binnen gehaald.
En niet Fräser.
Fräser, moet lezingen gaan houden.
Mooie praatjes heeft hij wel. een team beter maken kan hij niet.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 15:08
Wie heeft RvW opgesteld?

Met je mooie praatjes.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 15:57
Dat is moeilijk, iemand op zijn plaatst zetten.
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:10
Ik denk dat van Wolfwinkel zichzelf op zijn plek heeft gezet vanwege zijn goede prestaties.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 16:14
Wat een reactie...en dan denk je dat je ouder bent??

Hahaha wat een joke toch sommige mensen hier op VP!
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:46
Ik denk het niet alleen, ik weet het gewoon praatjesmaker.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 16:50
Typisch een basisschool reactie
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:55
Wie begint er met kleutergedrag ? Ik geef een gewoon antwoord en jij begint gelijk te beledigen !
Vind ik leuk
Grumpy +345
maandag 8 januari 2018 om 17:35
Kleuter, klopt.En hij verkeerd in depressie.

Rotterdamse Ajacied ipv Rotterdamse Ajaxcied.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 17:50
Nee hoor 'meneer', ik gaf aan dat het bij jou aan respect ontbrak voor je eigen trainer. Jij kwam toen met het verhaal dat je ouder zou zijn dan ik....

En ja dan heb je de verkeerde voor je ;-)
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 18:44
Nog zo een ondankbare snotneus. Dat was jouw eerste reactie tegen mij, je spreekt jezelf tegen dus einde discussie.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 18:48
Sprak toch de waarheid? En als ik zeg dat je een snotneus ben kan je ouder of jonger dan ik zijn.

Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:21
Grote bek op internet.
En volgens mij een boer.
Ajacied, mafklapper !!!
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:22
R.B.G onze racist van VP met je 800 accounts.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:26
912 domme bontkraag, ik wissel elke week dombo.
Jij bent bang om je likes kwijt te raken.
Anders had je je naam wel veranderd.
Ga werk zoeken ofzo.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:29
Ik schep niet graag op over mijn werk.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:35
Ging je maar een keer werken.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 19:37
Hahaha hey je hebt nu 913 accounts!

Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 08:58
Ik heb Fraser hoog zitten als trainer. Maar om Kashia en Miazga te complimenteren gaat me toch echt te ver. Ze hebben alles gespeeld inderdaad. Daarom heeft Vitesse ook zoveel punten laten liggen. Samen met Pasveer zijn Miazga en Kashia de zwakste schakels van Vitesse. Vooral de teleurstellende prestaties van Miazga dit seizoen zijn schrijnend. Echt wel een groot verschil met vorig seizoen.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:24
Niet mee eens. Het zijn vooral Pasveer, Dabo en Buttner die ons punten hebben gekost. De onzinnige tactiek van Fräser om met 5 verdedigers te gaan spelen heeft Miazga en Kashia ook geen goed gedaan. Wat een onzin.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:29
Toen Dabo beter begon te spelen, haalde Fraser hem er juist vanaf en speelde Lelieveld op zijn positie. Niets te nadele van Lelieveld, prima speler voor de toekomst, maar vond het passeren van Dabo op dat moment een vreemde wissel. Miazga en Kashia maken er een potje van achterin. Continu lopen spelers weg uit hun rug. Bij voorzetten vanaf de zijkant zijn ze bijna altijd te laat. Dat heeft niets te maken met vijf verdedigers. Meer met het ontbreken van kwaliteit.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:42
wat Sandokan zegt. Dabo had een stijgende lijn te pakken. Als hij hem had willen passeren dan was daar in het begin van het seizoen veel meer reden voor geweest. Kashia kan het niet belopen en Miazga speelt ongeinteresseerd. Fraser is vorig jaar gered doordat Baker en RvW ze er vanuit alle hoeken inschoten. Ook toen was er geen enkele lijn in het spel te ontdekken. Dat Vitesse nu nog in het 1e rijtje staat is puur te danken aan de individuele klasse van Rashica en Matavs.
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 8 januari 2018 om 09:49
En Linssen.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:50
Ja inderdaad die vergat ik. Sorry Bryan :)
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 10:15
Niet mee eens. De kwaliteit is er wel degelijk. Dat hebben deze spelers (Miazga en Kashia) eerder al ruimschoots bewezen. Dus is er iets anders aan de hand. De eerste goal van PSV, met 3 CV's, niemand die Schwaab opvangt. Ze staan naar elkaar te kijken. Onwenning, onduidelijk. De keuze om met 5 verdedigers te spelen met dit Vitesse vind ik een hele slechte. Zeker tegen clubs als Willem II en Twente. Te gek voor woorden.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 10:16]
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 10:20
Met je laatste zin ben ik het zeker eens, Eddy. Thuis zo verdedigend spelen is te gek voor woorden tegen clubs als Willem II en FC Twente.
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 10:27
nou de Kashia die we nu zien is niet meer de Kashia van 3 geleden. Miazga heeft vorig seizoen niet zo bar veel gespeeld dus omdat nu als leidend voor zijn niveau te nemen... Het is gewoon een hele matige verdediging, wie je er ook neerzet. Ook Werff en Kruiswijk tillen dit niet naar een hoger niveau
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 12:26
En toch vond ik Kruiswijk een betere linksback dan Büttner :)
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 12:33
Wie is niet beter dan Büttner?
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 8 januari 2018 om 12:40
Kruiswijk is altijd wel een zekerheidje. Ik zie hem liever in het centrum dan de Miazga van afgelopen half jaar.
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 16:46
Dat ook wel.
Vind ik leuk
Noord +73
maandag 8 januari 2018 om 09:19
Wil je alsjeblieft weggaan meneer Fraser? Je moet veel meer willen eisen van die gastjes. Heb 2, misschien 3 goede wedstrijden gezien dit seizoen. Het lijken wel een stel oude wijven man. Met Serero voorop. Die kan alleen maar breed en terug spelen. En dat is de schuld van de trainer. Die krijgt ze niet aan het voetballen. Next!
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:22
Met Serero moet je wel meer voetballen. Meer opbouwen, meer spelen om te winnen. Stukken beter dan met 5 verdedigers. Mèt Serero pakte Vitesse veel meer punten dan zonder. En in dat belachelijke systeem met 5 verdedigers pakken we nauwelijks punten en ziet het voetbal er totaal niet uit.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
maandag 8 januari 2018 om 09:32
Bruns is een verschrikking op het middenveld.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 09:32]
Vind ik leuk
maandag 8 januari 2018 om 09:43
Inderdaad. Hij doet aandoenlijk zijn best maar alles mislukt
Vind ik leuk
1892 +8779
maandag 8 januari 2018 om 09:46
Bruns, kan alleen goed vrije trappen nemen.
En daar houd het mee op.
Vind ik leuk
Dicky +7890
maandag 8 januari 2018 om 09:47
Complimenten voor Miazga en Kashia terwijl beiden als een natte krant spelen dit seizoen. Vooral Miazga is totaal niet de speler die hij afgelopen seizoen was. En ja Fräser Serero is voor Vitesse een hele goede speler. Daarom moet hij ook altijd spelen droeftoeter.
Vind ik leuk
Vak-DD +8462
maandag 8 januari 2018 om 12:27
Henk is een beetje de weg kwijt en al bezig met zijn volgende werknemer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser: 'Misschien wel beste speler van Vitesse, maar hij moet het wel laten zien'