Fraser: 'Misschien wel beste speler van Vitesse, maar hij moet het wel laten zien'

    Fraser: 'Misschien wel beste speler van Vitesse, maar hij moet het wel laten zien'

    maandag 8 januari 2018 om 08:38

    Henk Fraser is vol lof over Thulani Serero. De Vitesse-trainer geeft de oud-Ajacied een compliment, maar ook huiswerk mee.

    "Ik kijk waar de kracht ligt van de spelers", zegt Fraser tegen De Gelderlander. "Serero is in balbezit en opbouwend van achteruit misschien wel de beste speler van Vitesse. Maar hij moet die kwaliteiten ook laten zien. Daar is energie, passie en lef voor nodig. Er is een fase geweest, dat hij die niet had. Daarmee koos ik voor de dynamiek van Bruns, Foor en Mount. De trainingsweek biedt uitsluitsel. De spelers bepalen uiteindelijk de keuzes die een trainer maakt."

    Ook Chelsea-huurling Matt Miazga en aanvoerder Guram Kashia krijgen een groot compliment van Fraser. "Ik moet Matt en Guram Kashia een compliment maken. Ze hebben alles gespeeld. Miazga kan in alle systemen uit de voeten. Hij is een zekerheidje, maar moet nu vervangen worden." Miazga is geschorst voor het duel met Sparta.

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Eimersweide +7036
    maandag 8 januari 2018 om 08:42
    Fraser is het je wel eens opgevallen dat er nauwelijks punten zijn gepakt vanaf het moment dat je Serero op de bank hebt gezet?
    Vind ik leuk
    song +574
    maandag 8 januari 2018 om 09:05
    Het is iedereen opgevallen Veldwachter.
    Behalve Henkie.Nog een half jaartje en hij zit in Israel.
    Vind ik leuk
    Sandokan +734
    maandag 8 januari 2018 om 08:58
    Ik heb Fraser hoog zitten als trainer. Maar om Kashia en Miazga te complimenteren gaat me toch echt te ver. Ze hebben alles gespeeld inderdaad. Daarom heeft Vitesse ook zoveel punten laten liggen. Samen met Pasveer zijn Miazga en Kashia de zwakste schakels van Vitesse. Vooral de teleurstellende prestaties van Miazga dit seizoen zijn schrijnend. Echt wel een groot verschil met vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1476
    maandag 8 januari 2018 om 09:24
    Niet mee eens. Het zijn vooral Pasveer, Dabo en Buttner die ons punten hebben gekost. De onzinnige tactiek van Fräser om met 5 verdedigers te gaan spelen heeft Miazga en Kashia ook geen goed gedaan. Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Sandokan +734
    maandag 8 januari 2018 om 09:29
    Toen Dabo beter begon te spelen, haalde Fraser hem er juist vanaf en speelde Lelieveld op zijn positie. Niets te nadele van Lelieveld, prima speler voor de toekomst, maar vond het passeren van Dabo op dat moment een vreemde wissel. Miazga en Kashia maken er een potje van achterin. Continu lopen spelers weg uit hun rug. Bij voorzetten vanaf de zijkant zijn ze bijna altijd te laat. Dat heeft niets te maken met vijf verdedigers. Meer met het ontbreken van kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7036
    maandag 8 januari 2018 om 09:42
    wat Sandokan zegt. Dabo had een stijgende lijn te pakken. Als hij hem had willen passeren dan was daar in het begin van het seizoen veel meer reden voor geweest. Kashia kan het niet belopen en Miazga speelt ongeinteresseerd. Fraser is vorig jaar gered doordat Baker en RvW ze er vanuit alle hoeken inschoten. Ook toen was er geen enkele lijn in het spel te ontdekken. Dat Vitesse nu nog in het 1e rijtje staat is puur te danken aan de individuele klasse van Rashica en Matavs.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1476
    maandag 8 januari 2018 om 10:15
    Niet mee eens. De kwaliteit is er wel degelijk. Dat hebben deze spelers (Miazga en Kashia) eerder al ruimschoots bewezen. Dus is er iets anders aan de hand. De eerste goal van PSV, met 3 CV's, niemand die Schwaab opvangt. Ze staan naar elkaar te kijken. Onwenning, onduidelijk. De keuze om met 5 verdedigers te spelen met dit Vitesse vind ik een hele slechte. Zeker tegen clubs als Willem II en Twente. Te gek voor woorden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Sandokan +734
    maandag 8 januari 2018 om 10:20
    Met je laatste zin ben ik het zeker eens, Eddy. Thuis zo verdedigend spelen is te gek voor woorden tegen clubs als Willem II en FC Twente.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7036
    maandag 8 januari 2018 om 10:27
    nou de Kashia die we nu zien is niet meer de Kashia van 3 geleden. Miazga heeft vorig seizoen niet zo bar veel gespeeld dus omdat nu als leidend voor zijn niveau te nemen... Het is gewoon een hele matige verdediging, wie je er ook neerzet. Ook Werff en Kruiswijk tillen dit niet naar een hoger niveau
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11026
    maandag 8 januari 2018 om 12:26
    En toch vond ik Kruiswijk een betere linksback dan Büttner :)
    Vind ik leuk
    song +574
    maandag 8 januari 2018 om 12:33
    Wie is niet beter dan Büttner?
    Vind ik leuk
    Noord +127
    maandag 8 januari 2018 om 09:19
    Wil je alsjeblieft weggaan meneer Fraser? Je moet veel meer willen eisen van die gastjes. Heb 2, misschien 3 goede wedstrijden gezien dit seizoen. Het lijken wel een stel oude wijven man. Met Serero voorop. Die kan alleen maar breed en terug spelen. En dat is de schuld van de trainer. Die krijgt ze niet aan het voetballen. Next!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1476
    maandag 8 januari 2018 om 09:22
    Met Serero moet je wel meer voetballen. Meer opbouwen, meer spelen om te winnen. Stukken beter dan met 5 verdedigers. Mèt Serero pakte Vitesse veel meer punten dan zonder. En in dat belachelijke systeem met 5 verdedigers pakken we nauwelijks punten en ziet het voetbal er totaal niet uit.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    maandag 8 januari 2018 om 09:32
    Bruns is een verschrikking op het middenveld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 januari 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7036