Heerenveen lonkt naar Benschop, ook interesse uit Duitsland en Engeland
Benschop na de gelijkmaker tegen Bayern München, 2 december jl.

Heerenveen lonkt naar Benschop, ook interesse uit Duitsland en Engeland

dinsdag 9 januari 2018 om 21:25

EXCLUSIEF - Charlison Benschop keert mogelijk nog deze maand terug op de Nederlandse velden. SC Heerenveen is zeer gecharmeerd van de spits van het Duitse Hannover 96, weet VoetbalPrimeur.

Het contract van de 28-jarige spits loopt komende zomer af, waardoor hij deze winter voor een zacht prijsje op te halen is bij de nummer elf van de Bundesliga. Heerenveen is één van de clubs die gecharmeerd is van Benschop, maar de Friezen hebben concurrentie. Het Engelse Leeds United, het Duitse Fortuna Düsseldorf en het Japanse Yokohama City hebben hem eveneens op de radar staan.

Benschop, oud-speler van onder meer RKC Waalwijk en AZ, heeft de voorbije anderhalf jaar met veel blessures gekampt, maar is nu weer fit. Vorige maand scoorde hij als basisspeler nog in de uitwedstrijd tegen Bayern München (3-1 verlies, red.). Omdat het onzeker is of Benschop de tweede seizoenshelft veel aan spelen toekomt, is een transfer voor speler en club bespreekbaar.

In het Abe Lenstra Stadion heeft Reza Ghoochannejhad, oorspronkelijk eerste spits, een aflopend contract. De laatste drie wedstrijden voor de winterstop zag de Iraniër hoe Henk Veerman hem voorbij streefde in de pikorde. 

Poll

Zou Benschop een versterking voor Heerenveen zijn?

(490 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 9 januari 2018 om 21:29
Zou een prima speler zijn voor Heerenveen. Heeft zich goed ontwikkeld sinds hij naar het buitenland is gegaan.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:48
Goed ontwikkeld? Hij heeft toch voornamelijk op de bank gezeten?
Of je moet zijn zitvlees bedoelen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:33
Bij Fortuna Düsseldorf en in Frankrijk (ben even de club kwijt) ging het aardig geloof ik. Maar zitvlees zal hij wel gekweekt hebben ongetwijfeld.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:37
Ook dan kan je "doorontwikkelen" hoor. Kijk naar Cillessen, die blijft er 1e keus NL elftal door.
Goed ontwikkeld zitvlees is dus heel belangrijk

;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 22:38]
Vind ik leuk
JCJWZ +10523
dinsdag 9 januari 2018 om 22:47
Cilissen heeft het geluk dat er verder geen goede keepers rondlopen voor Oranje, hij speelt slechts omdat zijn concurrenten die wel wekelijks spelen van een veel veel lager niveau zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 23:03
Zoet van 'een veel veel lager niveau'? Luister ik ben zeker geen PSV fan (Ajax).
Maar als je mij hier gaat vertellen dat Zoet veel, veel, minder dan Cillessen is, haak ik af.

Ik zag "onze Cill" laats in de beker (een van zijn sporadische potjes daar) en als dat de reden is waarom hij Zoet voor blijft. Snap ik waarom deze laatst zo over de zeik was.
Het enige wat er in deze aan Zoet lag, is dat hij niet het karakter heeft om achter dat standpunt te blijven staan (vond ik lafjes) want hij had imo gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 23:19
Ik denk ook dat het belang van goed zitvlees in het voetbal onderschat wordt.
En wat betreft Cillessen, die kan zijn ontwikkeling mooi gebruiken tijdens het WK, wanneer hij vanaf de bank de wedstrijden op tv kijkt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 23:20]
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:51
ik heb hem toevallig toen ik nog in Holland woonde gevolgd ,het is net een clown als je hem ziet lopen , miskoop Heerenveen !!!!!!! kost Streppel zijn kop let maar op
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:29
Hoe is het ook al weer met: Charlison Benschop. Beetje uit het oog verloren.

Heerenveen gaat weer op de Duitse toer na Bulthuis.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2318
woensdag 10 januari 2018 om 05:48
Heerenveen trekt de lederhosen er bij aan...
Vind ik leuk
Rodajc +2947
dinsdag 9 januari 2018 om 21:36
Mooie clubs
Vind ik leuk
037 +10
dinsdag 9 januari 2018 om 21:40
Goed voor Benschop.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:40
Lekker naar Japan gaan als je de kans krijgt.
Vind ik leuk
Filip_FCU +8066
dinsdag 9 januari 2018 om 21:42
Idd, geweldig land, veel geld waarschijnlijk en prachtige levens ervaringen. Ik zou t wel weten.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:44
Ja zeker, ik had het ook geweten Filip.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:43
Ik vraag me af hé, is Yannick Wildschut niet iets voor ADO?
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:46
Die hebben wij al gehad een paar jaar geleden. Allemaal net niet al heeft hij in Engeland ook een paar goede potten gespeeld.

@VP Ik krijg nog steeds geen berichten van Tukkerland in mijn inbox. Doe er wat aan AUB?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12892
dinsdag 9 januari 2018 om 21:57
In je inbox?
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:15
Ja zeker ouwuh.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12892
woensdag 10 januari 2018 om 11:27
Welke inbox bedoel je? Je gaat me niet vertellen dat ik een bepaalde ‘chat’ functie hier over het hoofd zie al die jaren...
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:01
Bij deze een bericht uit tukkerland. Bijna hetzelfde:)
Vind ik leuk
mason +1271
vrijdag 12 januari 2018 om 08:28
Wildschot? Loopt als een paard maar totaal geen rendement. Niet aan beginnen.
Vind ik leuk
Timmio! +1898
dinsdag 9 januari 2018 om 23:01
Als PSV niet geweldig was zou ik er nu al aan denken :)
Japan prachtig land en prachtige cultuur :)
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:46
Zou voor iedere ED club een versterking zijn behalve voor de top 3niet
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:50
you'll float too
Vind ik leuk
Teo Smith +14785
dinsdag 9 januari 2018 om 21:56
Zou lekker in duitsland blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 21:59
ik heb liever Maher....
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:01
Maher gaat naar Twente.
Vind ik leuk
zwollie +4344
dinsdag 9 januari 2018 om 22:16
Kan Twente niet betalen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:18
Klopt. Maar een mens mag toch dromen :)
Vind ik leuk
Hupfean +1411
woensdag 10 januari 2018 om 10:44
Dat is geen spits.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 19:17
Joh........

Volgens mij schort het meer aan creatieve middenvelders dan aan spitsen. Als Odegaard straks weg is heb je weinig meer. Of vind jij het goed gaan met Thorsby en van Amersfoort op het middenveld?
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:01
Waar is mijn club toch mee bezig? Gaan we nu allemaal van zulke spelers terug halen? Waar is de tijd gebleven dat wij spitsen ophalen uit Scandinavië? Wat een ellende! Hamstra en Streppel wegwezen.
Vind ik leuk
Rodajc +2947
dinsdag 9 januari 2018 om 22:24
Waarom moeten ze perse uit Scandinavie komen?
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 22:28
Hier ga ik niet op in.
Vind ik leuk
FCKip +300
woensdag 10 januari 2018 om 07:24
Ik denk dat het een ikea-medewerker is die trouw is aan de herkomst van het bedrijf.
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 12:16
Als je enige voetbalkennis hebt, dan weet je waar ik op de doel. Dit in combinatie met de transfergeschiedenis van Heerenveen.
Vind ik leuk
FCKip +300
woensdag 10 januari 2018 om 18:00
Want de grootste transferklapper Alfonso Alves klinkt ook erg Zweeds ;)
Vind ik leuk
Hupfean +1411
woensdag 10 januari 2018 om 10:45
Ga zelf weg.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
dinsdag 9 januari 2018 om 22:41
Heerenveen is ook echt subtopper af he...man, man, man...

Eerst Bulthuis, nu weer Benschop...mijn hemel wat is deze club gezonken zeg..
Vind ik leuk
dinsdag 9 januari 2018 om 23:21
Wij zijn ooit nog eens subtopper geweest tenminste..... En nog steeds meer toeschouwers en met eigen geld.....
Vind ik leuk
Het Brein +2483
woensdag 10 januari 2018 om 00:43
Wat is de moraal van dit verhaal? Het blijven nog steeds zwakke versterkingen...
Vind ik leuk
Hupfean +1411
woensdag 10 januari 2018 om 10:46
Jij bent zelf zwak.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
woensdag 10 januari 2018 om 15:46
Auw!
Vind ik leuk
woensdag 10 januari 2018 om 00:15
Lijkt me een goede spits voor Utrecht.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2318
woensdag 10 januari 2018 om 05:43
Benschop is nu weer fit, zolang het duurt...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heerenveen lonkt naar Benschop, ook interesse uit Duitsland en Engeland