PSV, Ajax en Feyenoord op tienertoer: de jonkies die zich deze week mogen bewijzen
    Lang, Obispo, Ekkelenkamp en Burger

    PSV, Ajax en Feyenoord op tienertoer: de jonkies die zich deze week mogen bewijzen

    woensdag 10 januari 2018 om 13:15

    PSV, Ajax en Feyenoord zijn deze week in het buitenland om zich voor te bereiden op de tweede competitiehelft. Phillip Cocu, Erik Ten Hag en Giovanni van Bronckhorst hebben diverse tieners de kans gegeven om te laten zien wat zij in in mars hebben. Wie zijn deze potentiële blikvangers, die mogen dromen van een Eredivisie-debuut in 2018? VoetbalPrimeur zet de namen op een rij.

    PSV (trainingskamp in Verenigde Staten, oefenduels met Corinthians en Fluminense)

    Armando Obispo | 18 jaar | verdediger
    Maakt dit seizoen indruk in de Jupiler League. Beresterke verdediger die in december een meerjarig contract tekende. Volgens Aad de Mos is Obispo beter dan Matthijs de Ligt, Nicolas Isimat en Daniel Schwaab. Dat belooft wat. 

    Donyell Malen | 18 jaar | spits
    Speelde bijna tien jaar in de jeugdopleiding van Ajax, verkaste in 2015 naar Arsenal en maakte in augustus de overstap naar Eindhoven. Explosieve spits die komende week negentien jaar wordt. Scoorde dit seizoen acht keer in vijftien duels in de Jupiler League. 

    Cody Gakpo | 18 jaar | aanvaller
    Geboren en getogen in Eindhoven, met Togolese roots. In juli 2016 tekende de sierlijke aanvaller zijn eerste profcontract bij PSV. Hij kan links, rechts én centraal in de voorhoede uit de voeten. Bij PSV onder 19 jaar scoorde Gakpo dit seizoen zeven keer. 

    Ajax (trainingskamp in Portugal, oefenduels met Lyngby BK en MSV Duisburg)

    Mitchel Bakker | 17 jaar | linksback
    Bakker is één van de vier nieuwe gezichten die van Ten Hag in de Algarve mag laten zien wat hij in huis heeft. De linksback kwam dit seizoen zeven keer in actie namens Jong Ajax, dat op de derde plek staat in de Jupiler League. 

    Jurgen Ekkelenkamp | 17 jaar | aanvallende middenvelder
    Scoort dit seizoen aan de lopende band namens Ajax O19. Daar liet hij het net liefst veertien keer bollen. Ook in de Youth League deed Ekkelkamp het goed met twee treffers in vier duels. Zijn eerste minuten in de Jupiler League laten nog op zich wachten. 

    Noa Lang | 18 jaar | middenvelder
    Stak in een groot interview op de website van Ajax zijn ambities niet onder stoelen of banken. "Ik wil mijn debuut maken in Ajax 1. Hoe realistisch ik die kans acht? Heel realistisch. Ik ben namelijk dichter bij dan ooit." Lang, die op diverse plekken op het middenveld uit de voeten kan, deed dit seizoen zeven keer mee in de Jupiler League. 

    Kaj Sierhuis | 19 jaar | spits
    Rasechte goalgetter die altijd en overal scoort. In zes Jupiler League-duels maakte Sierhuis vier goals. Heeft Mateo Cassierra voor zich bij Jong Ajax, maar  hoe lang nog? De tiener verwierf bekendheid bij het grote publiek door in oktober 2016 te scoren met een omhaal à la Van Basten. 

    Feyenoord (trainingskamp in Marbella, waarschijnlijk oefenwedstrijd tegen FC Luzern)

    Wouter Burger | 16 jaar | middenvelder
    In maart 2017 ondertekende Burger zijn eerste profcontract in De Kuip. De middenvelder wordt door Feyenoord gezien als een grote belofte voor de toekomst. Hij ligt nu tot medio 2020 vast. In de Youth League deed Burger het dit seizoen érg goed. 

    Lutsharel Geertruida | 17 jaar | verdediger
    Geertruida is de enige van het stel die zijn officiële debuut voor Feyenoord 1 al heeft gemaakt. Giovanni van Bronckhorst liet de snelle verdediger dit seizoen opdraven tegen AVV Swift, in de KNVB Beker. Hij stond een kwartiertje op het veld tegen de amateurs. Ook Geertruida  moet het vooral laten zien in de Youth League, aangezien het beloftenteam van Feyenoord niet in de Jupiler League actief is. 

    Orkun Kökcü | 17 jaar | aanvallende middenvelder
    Ozan, de oudere broer van Kökcü, speelde tot afgelopen zomer ook voor Feyenoord. In Rotterdam is het een publiek geheim dat Orkun de meest talentvolle van de twee is. In maart 2017 legde Feyenoord de aanvaller tot medio 2020 vast. Kökcu kan op het middenveld en op de flanken uit de voeten. De dribbelaar heeft een heerlijke trap. 

    Poll

    Wie van deze talenten gaat in 2018 zéker doorbreken?

    (1326 stemmen)

    Plaats een reactie

    PDJong +1106
    woensdag 10 januari 2018 om 13:27
    Altijd leuk als Nederlandse talenten weer door gaan breken! Hopelijk dit jaar weer een paar :)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18665
    woensdag 10 januari 2018 om 15:42
    Ik hoop echt van harte dat van deze lijst er gewoon 6-7 echt gaan doorbreken tot smaakmakers in de eredivisie. Als het goed is moet er nu een lichting aan komen die echt weer talent heeft (in tegenstelling tot wat nu allemaal tussen de 20 en 25 is..
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    woensdag 10 januari 2018 om 13:28
    Kokcu verwacht ik veel van, alleen wellicht nog niet in 2018. Ik mis trouwens El bouchataoui want die zie ik eerder doorbreken. Goede speler en aanvoerder van oranje onder 17
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    woensdag 10 januari 2018 om 13:45
    Zeker eens. Bij een ander bericht gaf ik al aan veel van hem, Reith, Toure en wehrman te verwachten. Net als de drie die meegaan (naast Vente en Malaccia). Er komt een leuke lichting aan met eindelijk ook eens veel middenvelders en aanvallers.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 13:47
    Ook mijn favoriet, maar hij is niet mee op trainingskamp. De reden hiervoor is mij onbekend. Dit artikel richt zich op jeugdspelers die meegaan.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    woensdag 10 januari 2018 om 13:51
    Ik had een bericht gezien dat hij mee ging maar zie nu indd dat dat speculatie was. Jezus wat zonde, hoop dat Feyenoord er een goede reden voor heeft gegeven want zo maak je je niet populair bij de jonge spelers
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:05
    Is licht geblesseerd. Zodoende heeft men Burger in zijn plaats meegenomen.
    Vind ik leuk
    elijah +1246
    woensdag 10 januari 2018 om 13:37
    Gaaf! Belooft veel voor de toekomst allemaal!
    Vind ik leuk
    Stig +1571
    woensdag 10 januari 2018 om 13:37
    @VP is Tyrell Malacia geen talent meer met 18 jaar?
    Of ben je talent af als je meerdere wedstrijden in Feyenoord 1 gespeeld hebt?
    Vind ik leuk
    Hyena +26819
    woensdag 10 januari 2018 om 15:11
    Dit artikel heeft meer betrekking op de nog wat onbekendere gezichten lijkt mij. Anders zouden een Kluivert, De Ligt, Zeefuik, Eiting en Johnsen hier ook tussen kunnen staan.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1419
    woensdag 10 januari 2018 om 13:42
    prachtig die jeugd, opstellen en verdienen. nederlands elftal heeft r ook wat aan. stop met kopen van niets betekenende buitenlanders.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8115
    woensdag 10 januari 2018 om 13:48
    Lees de titel! Die zich moeten bewijzen. Malacia heeft zich al bewezen.
    Vind ik leuk
    Stig +1571
    woensdag 10 januari 2018 om 14:17
    Hij heeft de westrijden die hij tot nu toe gespeeld heeft, een dikke voldoende gehaald, alleen je gaat me niet vertellen dat hij nu niets meer te bewijzen heeft.
    Dat zou snel gaan dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:25
    Geertruida vind ik dan wel weer een naam die bij Feyenoord past.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:40
    Ik geef de PSV jongens de minste kans. Die hadden al regelmatig in het eerste moeten staan. As die Obispo beter is dan Mathijs de Ligt dan had ie allang in de basis moeten staan. Dat durven ze gewoon niet bij PSV, daar zijn ze te schijterig voor. Zo'n Sam Lammers die had toch allang vast speler van PSV 1 moeten zijn als ie zo goed is als met zegt dat ie is. PSV maakt die jonge gasten allemaal kapot door ze niet op te stellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:56
    Wat praat jij weer een hoop onzin Maxje. Met die redenering van jou is Francy de Jong ook geen goede voetballer want anders had hij wel al eerder in Ajax 1 in de basis gestaan en niet pas toen hij al dik 20 jaar oud was. Obispo zal wel niet zo slecht zijn, zoals jij hoopt, want anders zou Marcje Overmars hem niet een paar maanden geleden naar Ajax hebben willen lokken. En was die jeugd van Ajax daadwerkelijk zo goed, als jij ons wil doen geloven, dan zou Ajax de afgelopen 3,5 jaar wat meer prijzen gewonnen hebben en zou Ajax niet jaarlijks zo'n 10 nieuwe spelers moeten aantrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:16
    De ontwikkeling van de mens loopt niet allemaal even gelijkwaardig en gelukkig maar, dat de Ligt er stond met 17 jaar kwam door blessures dus uit noodzaak dat hij zich zo snel ver ontwikkelde had niemand volgens mij voorzien. Je hebt volkomen gelijk als het gaat om leeftijd, Frenkie de Jong is ook later dan de meeste Ajax talenten al zegt dit niets over het talent van de Jong de een is immers sneller in zijn ontwikkeling dan ander dat geldt dus ook voor Obispo.

    Op het aantrekken van nieuwe spelers even dit, de bijna 300 miljoen eigen vermogen komt daaruit voort terwijl PSV geen cent eigen vermogen heeft.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:20
    De eerste alinea klopt en daar ben ik het mee eens.
    De 2e alinea klopt niet helemaal. PSV heeft wel degelijk eigen vermogen maar niet zoveel als Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 19:09
    En toch help PSV bij verschillende spelers de carrière naar de kloten. Ritzmaier, De Wijs, Lammers en Vloet zijn daar goede voorbeelden van. Als je Lammers goed genoeg vind hoef je geen spits te kopen. Als Ritzmaier het vertrouwen krijgt was Ramselaar helemaal niet nodig geweest. Als ze De Wijs het vertrouwen geven hoef Schwaab niet te kopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 19:22
    Ritzmaier en Vloet zijn gewogen en te licht bevonden. Voldoende kansen gehad. Bij Lammers en De Wijs is het nog afwachten of zij het vereiste niveau hebben voor PSV 1. Toekomst moet dit gaan uitwijzen. En ook bij andere clubs stromen er zogenaamde talenten uit en worden te licht bevonden voor het eerste team. Niets vreemd aan!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 14:47
    Dat PSV een waardeloze opleiding heeft blijkt wel weer eens, zelfs Malen met zijn Ajax achtergrond verdrijft eigen jeugd Lammers wat een trieste zooi daar in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:00
    Drs., PSV speelt de eerste seizoenshelft regelmatig met meer doorgestroomde jeugdpspelers in de basis dan bij jouw favoriete clubje. Daarbij wordt het bij die favoriete club van jou meer en meer een vreemdelingenlegioen waarbij er meer buitenlandse aangetrokken spelers in de basis staan dan de zogenaamde "eigen" jeugd aldaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:11
    Is dat wel zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:25
    1. J. Zoet, J. Locadia, J. Brenet(niet), S. Bergwijn en J. Hendrikx startten de eerste seizoenshelft regelmatig tegelijkertijd in de basis.
    2. Een Kameroenees, Oostenrijker, nieuwe Argentijn op linksback, één of twee Denen, (Nederlandse) Marokkaan, Braziliaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:39
    Correctie, Locadia gekocht van Emmen, Bergwijn voormalig Ajax talent.

    Van der Beek, de Ligt, Kluivert en kan nog een paar opnoemen, lood om oud ijzer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:51
    Goed lezen: "doorgestroomde jeugdspelers" geef ik aan. Locadia was 16 jaar oud toen hij naar PSV kwam en S. Bergwijn 14 jaar oud.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 15:56
    Maakt veel verschil om ze dan eigen jeugd te noemen geldt ook voor Malen ex-Ajax en Ex-Arsenal, je zou eens moeten weten hoeveel spelers van PSV een Ajax achtergrond hebben.

    Nog even deze aanvulling:

    Ik wil de PSV selectie nou niet een selectie noemen om over naar huis te schrijven, echt talent heeft de ploeg niet dat geldt overigens ook voor Ajax hoor alleen Ajax koopt dat talent dan zoals Neres en Wöber bijv.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 16:04
    Goed lezen: "doorgestroomde jeugdspelers meld ik en noem deze niet: "eigen jeugd"!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6569
    woensdag 10 januari 2018 om 17:40
    En we weten allemaal waarom, het geld is op! Anders kocht PSV zich suf
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 18:09
    Waarom is het geld dan op, volgens jouw mening?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 21:14
    Hij heeft geen mening, hij praat alleen maar na wat andere roepen....
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 21:11
    zucht...blijf lekker zeiken....
    Vind ik leuk
    myrthewit +1530
    woensdag 10 januari 2018 om 17:53
    Geen van allen. Volgend jaar herkansing.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3640
    woensdag 10 januari 2018 om 17:59
    Heeft deze objectieve VP redactie enkel posters van de Nederlandse top drie hangen? Een beetje zichzelfrespecterende redacteur kan toch heel wat meer gevarieerd en interessant nieuws brengen dan wat deze mensen doen met hun dramatische tunnelvisie..... als je je opgeeft... probeer het dan tenminste een beetje goed te doen.... hou in ieder geval de schijn op. Prutsers
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 21:22
    Kansloze praat.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 21:21
    Tsja, we zullen het wel zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV, Ajax en Feyenoord op tienertoer: de jonkies die zich deze week mogen bewijzen