'Natuurlijk zijn toen Erik naar Ajax vertrok ook opties B en C revue gepasseerd'

'Natuurlijk zijn toen Erik naar Ajax vertrok ook opties B en C revue gepasseerd'

donderdag 11 januari 2018 om 09:10

FC Utrecht-grootaandeelhouder Frans van Seumeren stelt dat Jean-Paul de Jong 'optie A' was om Erik ten Hag op te volgen. Voetbal International meldde woensdag nog dat Utrecht vier andere kandidaten polste: twee gerenommeerde topcoaches én Mitchell van der Gaag (Excelsior) en Henk Fraser (Vitesse).

Maar Van Seumeren stelt dat De Jong, assistent van Ten Hag, de eerste keus was. "Vanaf dat hij in overleg naar FC Eindhoven ging om buiten Utrecht ervaring op te doen, zijn we een traject met hem ingegaan. Daar past dit hoofdtrainerschap bij", zegt Van Seumeren tegen het Algemeen Dagblad. "Hij was onze optie A. En natuurlijk hebben we toen Erik plots naar Ajax ging gekeken hoe de vlag er voor hing en zijn ook opties B en C de revue gepasseerd. Maar altijd inclusief Jean-Paul en in open overleg met hem."

Directeur voetbalzaken Jordy Zuidam vindt de reuring van de afgelopen dagen niet gek, maar gelooft in De Jong. "Elke keer als er interesse voor Erik opdook, keek iedereen meteen naar Jean-Paul. Is hij er klaar voor? Kan hij het? Een logische vraag die steeds de kop opstak, ook bij spelers", stelt Zuidam. "Dat sommigen twijfelen of hij geschikt is, is ook normaal. Omdat zij die gedachte baseren op de rol die Jean-Paul had. Als loyale assistent, die zich gedienstig opstelde. Deze week zie je dat hij alles geeft om zijn kans te grijpen."

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 09:21
Zoals ik gisteren zei, een hoop onzin van Telegraaf en VI.
Vind ik leuk
Aal +15923
donderdag 11 januari 2018 om 09:54
Wat een gezeik zeg over die opvolging!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:25
Gewoon de goedkoopste oplossing gekozen. En gelijk heeft 'ie'.
Vind ik leuk
Rood&wit +1440
donderdag 11 januari 2018 om 09:28
Tussen kijken en ook echt gesprekken voeren zit een wereld van verschil!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 09:40
Tis altijd maar afwachten met aanstellen en of aantrekken van nieuwe trainers en of spelers.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 10:06
Waarom lagere opties spreken? Is na een goed gesprek je je 1e opties laat vallen. Gesprekken begrijp ik als je geen absolute 1e optie hebt
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 10:35
Denk dat het een goede trainer is, al zou het voor deze Jean Paul misschien ook beter zijn om als cultuurbewaker voor eeuwig bij de club te blijven.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 10:45
de jong was vroeger een strijder en vechter in het veld en joeg iedereen op als je achter stond ik zal zeggen ga zo door jean paul volste vertrouwen in je en niemand is volmaakt je bent er om te leren ga zo door .vooral wat ik gisteren zag op internet die ploeg staat er en gaat er voor dus als we allemaal achter het team en jou blijven staan dan gaat er dit seizoen nog meer gebeuren dan dat erik neer heb gezet
Vind ik leuk
RtdDub +661
donderdag 11 januari 2018 om 12:21
Als je ziet hoe Van der Gaag met Maritimo, Belenenses, Eindhoven (4de achter Sparta, VVV en NAC) en Excelsior presteert, is hij voor mij een topcoach
Vind ik leuk
mcmodd +13295
donderdag 11 januari 2018 om 13:32
Zo zie je dat intern alles gewoon duidelijk is en dat spelers gewoon dealen met de situatie. Ik heb volledig vertrouwen in JP de Jong en zal hem steunen, om te beginnen op de tribune. Dit neemt niet weg dat de trainerswissel betekenis zal hebben met betrekking tot de prestaties. Een eerste indruk zegt dat we ons geen zorgen moeten maken en dat moeten we dan ook maar niet doen. We gaan het zien en ik heb er weer zin in.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:37
Niks aan de hand, opruien van de Telegraaf, proberen weer onrust te zaaien voor de 28e, zou me ook niet verbazen als ze eerdaags ook zogenaamd interesse tonen in Ayoub of Labyad
Vind ik leuk