'Arsenal heeft Wenger-keuze gemaakt en bereikt miljoenenakkoord met opvolger'

    'Arsenal heeft Wenger-keuze gemaakt en bereikt miljoenenakkoord met opvolger'

    donderdag 11 januari 2018 om 09:52

    De geruchten over een aanstaand vertrek van Arsene Wenger als manager van Arsenal worden steeds luidruchtiger. In Italië wordt Carlo Ancelotti al als opvolger naar voren geschoven.

    Wenger krijgt Arsenal ook dit seizoen niet op de rit en werd afgelopen weekend door Nottingham Forest uit de FA Cup geknikkerd. Voor de clubleiding zou de maat nu vol zijn. De eigenaren zijn tot de conclusie gekomen dat Wenger komende zomer de club moet verlaten, ondanks zijn tot medio 2019 doorlopende contract.

    Zijn opvolger staat volgens Corriere dello Sport al klaar: Carlo Ancelotti. De bij Bayern München ontslagen Italiaan heeft volgens het Italiaanse medium al een principe-akkoord bereikt met Arsenal over een contract ter waarde van tien miljoen euro per jaar, exclusief bonussen. Internazionale hoopt Ancelotti ook nog aan te trekken en de coach is ook kandidaat bij Italië, maar die twee partijen kunnen zo'n torenhoog salaris niet ophoesten.

    Poll

    Moet Wenger ontslagen worden?

    (1527 stemmen)

    Plaats een reactie

    Guusman +5950
    donderdag 11 januari 2018 om 09:56
    Hih had de eer aan zichzelf moeten houden afgelopen jaar.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6744
    donderdag 11 januari 2018 om 09:58
    Maar schept nog gauw ff wat miljoenen weg!
    Vind ik leuk
    Guusman +5950
    donderdag 11 januari 2018 om 10:05
    Ik zeg niet voor niets 'eer' .

    eer (zn):
    ere, erkenning, glorie, goede naam, honneur, hulde, onderscheiding, reputatie, roem, verering
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 12:13
    Alsof Arsenal tegen de miljoenen van die andere 5 opkan, denk jij dat? En met zoveel concurrentie kan je 5e worden of lager.
    Maar Wenger speelt altijd voetbal om te vermaken, dat zouden Nederlandse trainers ook eens moeten doen. Hij stelt voetballers op... hier controleurs... niet om aan te gluren.
    Zijn opvolger zal heus wel weer iets winnen, maar is dat waar je opgewonden van wordt? ManU wint vaak iets, maar is geen vermaak.
    Vind ik leuk
    Guusman +5950
    donderdag 11 januari 2018 om 12:49
    Jij weet niet wat ik denk, getuige je reactie.

    Neem nog een koekie, goedemiddag.
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 13:03
    Wist niet dat je kwaad werd? Leg me dan uit wat je denkt... ik ben geen Astyrologisch gedachtenlezerd?
    Vind ik leuk
    Guusman +5950
    donderdag 11 januari 2018 om 13:44
    Je kan het ook vragen als het niet duidelijk is , nu vul je zo maar iets in.

    Zoals jij zelf al zegt speelt Wenger graag mooi voetbal en wordt daar al jaren om gewaardeerd bij Arsenal, door zowel bestuur als supporters.
    Daar heeft hij toch een reputatie mee opgebouwd.?
    De laatste jaren begint de combinatie Wenger-Arsenal zijn glans te verliezen en de supporters beginnen te morren.
    Dan zou het toch zijn eer te na zijn, om door te gaan tot ie de zak krijgt of ergens middenmoot of lager eindigt ?
    Lijkt mij wel in ieder geval.

    En nee ik ben niet kwaad ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 13:55
    Gelukkig. :)
    Weet je, het is net als met heikele discussies in dit land. Een paar trekken een grote bek open.
    Ik ben zo oud... ik ken Arsenal nog van Wenger zijn voorganger Graham... dat team won ook niks maar werd "Boring Arsenal" genoemd. Met een Italiaan als trainer kan het zomaar weer Boring worden. Mooi voetbal, telt voor mij veel zwaarder.
    Elk jaar weer zegt de BBC, Wenger moet meer controleurs opstellen... nooit doet hij dat, ja soms tegen Barca en dan gaat 't ook mis. Ik vind de man een parel, als mens en hij verdient niet kritiek van mensen die prijzen willen. Er is niet zoveel geld als bij de concurrentie.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 09:58
    Dat werd tijd dat arsene vertrekt.
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 12:14
    Arsenal kan niet mee met het grote geld, maar hij speelt altijd mooi voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:43
    Met mooi voetbal haal je niet altijd prijzen. Resultaat is veel belangrijker
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 12:51
    Ik denk liever terug aan de schoonheid dan aan zilverwaar.
    Ik kijk vaak MotD, maar Arsenal is altijd het aanzien waard.
    Hij kocht vaak goedkope talentjes, Bronkhorst, Helder, Bergkamp en vaak ook Franse spelertjes, maar de fans eisen nu ook miljoenen aankopen... nou je ziet wat er gebeurt, ze lopen gratis de deur uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:53
    De fans willen ook prijzen. Daar gaat het uiteindelijk toch om
    Vind ik leuk
    Cookee +8908
    donderdag 11 januari 2018 om 13:10
    Mja, Linskens tikte die bal binnen dat was de lelijkst behaalde cup ooit, bijna nog lelijker dan die gestolen goal van Kluivert, die wedstrijd tegen Milan was ook niks. Al speelden de wedstrijden daarvoor wel leuk.
    Ook deze zomer de cup van Mourinho, das toch schaamteverwekkend?

    Ik denk liever aan mooie acties, van PSV-ers of Ajacieden, zilverwaar zegt me niks. Ik denk aan die actie van Romario, 3 man uitspelen en dan scoren. Of dat een cup opleverde geen idee, maar die herinner ik me. Prachtig voetbal blijft hangen, gestolen cups niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78417
    donderdag 11 januari 2018 om 10:00
    Hele slechte keus.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8200
    donderdag 11 januari 2018 om 10:09
    Angeloti maakt Arsenal teminste volwassenen van plaats al die kleine kinderen die er rond rennen; )
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78417
    donderdag 11 januari 2018 om 10:11
    Zullen ze in München glashard ontkennen ;)
    Vind ik leuk
    TerrorPep +194
    donderdag 11 januari 2018 om 10:00
    Dan zie ik Arsenal eindelijk weer eens kans maken op de titel volgend jaar, het Arsenal van Arsene Wenger kon ik nooit echt serieus nemen als titelkandidaat
    Vind ik leuk
    Itsese +3053
    donderdag 11 januari 2018 om 10:24
    Nog steeds niet... Sanchez en Ozil die weggaan. Plus Man city en Man united die echt wel weer dik gaan versterken volgend seizoen. Ze hebben de boot gemist, en lopen achter de feiten aan. Dit hadden ze 3 jaar geleden al moeten doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8489
    donderdag 11 januari 2018 om 10:02
    Als Wenger vertrekt zakken ze nog 4 plaatsen verder weg.
    Die Kroenke zit daar niet om kampioen te worden maar om geld te genereren voor zijn Amerikaanse interesses.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1478
    donderdag 11 januari 2018 om 12:04
    Zo lang de Emirates vol blijft stromen (en dus zijn portemonnee ook) vindt Kroenke het inderdaad prima zo.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18801
    donderdag 11 januari 2018 om 10:10
    Wat ongelooflijk dom van Arsenal. Net zo lang wachten met Wenger ontslaan tot Ozil en Sanchez al hebben besloten weg te willen. De enige twee spelers die bij Arsenal echt het verschil kunnen maken. Stom stom stom.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1677
    donderdag 11 januari 2018 om 10:10
    Dat zou mooi zijn voor Arsenal. Wenger zet steevast minimaal 3 kneuzen in z'n basiselftal. Gister zette hij er zelfs 7 in. Op dit moment maakt het waarschijnlijk niet eens meer uit wie z'n opvolger wordt, zolang Wenger maar weg is.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +509
    donderdag 11 januari 2018 om 10:12
    Haha ja hoor en uiteindelijk krijgt ie een verlenging van 2 jaar. Bovendien is Carlo totaal niet degene die als opvolger moet worden gezien. Ancelotti is een trainer die al een ‘rijp’ team nodig heeft zodat hij hen alleen hoeft te managen. De spelers worden niet beter onder Ancelotti. Ik zou eerder voor Tuchel ofzo gaan.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1479
    donderdag 11 januari 2018 om 10:13
    Wenger is Arsenal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78417
    donderdag 11 januari 2018 om 11:52
    Arsenal is geen Wenger.
    Vind ik leuk
    elijah +1249
    donderdag 11 januari 2018 om 10:13
    Ik hoop het zo... Het wordt tijd dat Arsenal eerst fris begint!
    Vind ik leuk
    Kramertje +802
    donderdag 11 januari 2018 om 10:15
    Ancelotti zal wel de nodige aankopen willen doen
    Vind ik leuk
    M.J. +193
    donderdag 11 januari 2018 om 12:30
    Wie wil er nu nog naar Arsenal, zeker als Ozil en Sanchez weg gaan. Halen ze Reus die vervolgens weer (hoe zonde ook) 8 maanden geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:17
    De eigenaren komen tot de conclusie dat Wenger de club moet verlaten....Had dat 18 jaar eerder gedaan met die Franse seniel
    Vind ik leuk
    Bdog +4773
    donderdag 11 januari 2018 om 10:17
    Nou zeg! Ik vind dat Wenger best iets langer de kans mag krijgen.......
    Vind ik leuk
    Batimob +4
    donderdag 11 januari 2018 om 10:20
    Ik zie graag Blanc op de positie van wenger. Heeft dezelfde franse contacten en deed het naar mijn mening niet slecht. Anders hebben we ook nog Tuchel
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2759
    donderdag 11 januari 2018 om 10:28
    Geen logische opvolger. Arsenal is juist een team dat wil voetballen. En laat Ancelotti dat nou net niet willen.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1556
    donderdag 11 januari 2018 om 10:28
    Al 3 jaar geleden
    Vind ik leuk
    Leedz +4841
    donderdag 11 januari 2018 om 10:31
    Ancelotti???

    Je zou dan nog beter Frank de Boer kunnen nemen, Arsenal is een voetballende ploeg net zo als Bayern was en kijk wat daarvan gekomen is...

    Het is een gerucht maar mag toch hopen dat het geen waarheid wordt
    Vind ik leuk
    psver14 +61
    donderdag 11 januari 2018 om 11:04
    Ik geloof het pas als hij weer terug in Frankrijk is. Maar waarom dan zo'n verdedigende coach als Ancelotti
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:43
    Ja mag ook wel een keertje maar toch geen Ancelotti he..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:47
    Ancelotti...ook weer zo'n vernieuwer...dat gaat um zeker niet worden voor Arsenal!! Gefaald in Madrid, gefaald in Munchen....dan wel slagen in London?? No way....
    Vind ik leuk
    JarryThys +138
    donderdag 11 januari 2018 om 12:57
    Ze halen toch best coach die ook graag attractief voetbal speelt denk ik. Een jonge ambitieuze coach lijkt me wel wat.
    En ga ajb niet met miljoenen gooien want dat is tegen de filosofie en identiteit van de club.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    donderdag 11 januari 2018 om 14:06
    Le Professeur loopt er sinds '96 geloof ik bij Arsenal en komt een keer dat de rek eruit is. Heeft een fantastische carrière achter de rug, dus lekker afsluiten en genieten van het leven...
    Vind ik leuk