'Arsenal heeft Wenger-keuze gemaakt en bereikt miljoenenakkoord met opvolger'

    'Arsenal heeft Wenger-keuze gemaakt en bereikt miljoenenakkoord met opvolger'

    donderdag 11 januari 2018 om 09:52

    De geruchten over een aanstaand vertrek van Arsene Wenger als manager van Arsenal worden steeds luidruchtiger. In Italië wordt Carlo Ancelotti al als opvolger naar voren geschoven.

    Wenger krijgt Arsenal ook dit seizoen niet op de rit en werd afgelopen weekend door Nottingham Forest uit de FA Cup geknikkerd. Voor de clubleiding zou de maat nu vol zijn. De eigenaren zijn tot de conclusie gekomen dat Wenger komende zomer de club moet verlaten, ondanks zijn tot medio 2019 doorlopende contract.

    Zijn opvolger staat volgens Corriere dello Sport al klaar: Carlo Ancelotti. De bij Bayern München ontslagen Italiaan heeft volgens het Italiaanse medium al een principe-akkoord bereikt met Arsenal over een contract ter waarde van tien miljoen euro per jaar, exclusief bonussen. Internazionale hoopt Ancelotti ook nog aan te trekken en de coach is ook kandidaat bij Italië, maar die twee partijen kunnen zo'n torenhoog salaris niet ophoesten.

    Poll

    Moet Wenger ontslagen worden?

    (1527 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 11 januari 2018 om 09:58
    Dat werd tijd dat arsene vertrekt.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 11 januari 2018 om 12:14
    Arsenal kan niet mee met het grote geld, maar hij speelt altijd mooi voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:43
    Met mooi voetbal haal je niet altijd prijzen. Resultaat is veel belangrijker
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 11 januari 2018 om 12:51
    Ik denk liever terug aan de schoonheid dan aan zilverwaar.
    Ik kijk vaak MotD, maar Arsenal is altijd het aanzien waard.
    Hij kocht vaak goedkope talentjes, Bronkhorst, Helder, Bergkamp en vaak ook Franse spelertjes, maar de fans eisen nu ook miljoenen aankopen... nou je ziet wat er gebeurt, ze lopen gratis de deur uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:53
    De fans willen ook prijzen. Daar gaat het uiteindelijk toch om
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 11 januari 2018 om 13:10
    Mja, Linskens tikte die bal binnen dat was de lelijkst behaalde cup ooit, bijna nog lelijker dan die gestolen goal van Kluivert, die wedstrijd tegen Milan was ook niks. Al speelden de wedstrijden daarvoor wel leuk.
    Ook deze zomer de cup van Mourinho, das toch schaamteverwekkend?

    Ik denk liever aan mooie acties, van PSV-ers of Ajacieden, zilverwaar zegt me niks. Ik denk aan die actie van Romario, 3 man uitspelen en dan scoren. Of dat een cup opleverde geen idee, maar die herinner ik me. Prachtig voetbal blijft hangen, gestolen cups niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 11 januari 2018 om 10:00
    Hele slechte keus.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9079
    donderdag 11 januari 2018 om 10:09
    Angeloti maakt Arsenal teminste volwassenen van plaats al die kleine kinderen die er rond rennen; )
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 11 januari 2018 om 10:11
    Zullen ze in München glashard ontkennen ;)
    Vind ik leuk
    TerrorPep +189
    donderdag 11 januari 2018 om 10:00
    Dan zie ik Arsenal eindelijk weer eens kans maken op de titel volgend jaar, het Arsenal van Arsene Wenger kon ik nooit echt serieus nemen als titelkandidaat
    Vind ik leuk
    Itsese +4251
    donderdag 11 januari 2018 om 10:24
    Nog steeds niet... Sanchez en Ozil die weggaan. Plus Man city en Man united die echt wel weer dik gaan versterken volgend seizoen. Ze hebben de boot gemist, en lopen achter de feiten aan. Dit hadden ze 3 jaar geleden al moeten doen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    donderdag 11 januari 2018 om 10:02
    Als Wenger vertrekt zakken ze nog 4 plaatsen verder weg.
    Die Kroenke zit daar niet om kampioen te worden maar om geld te genereren voor zijn Amerikaanse interesses.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    donderdag 11 januari 2018 om 12:04
    Zo lang de Emirates vol blijft stromen (en dus zijn portemonnee ook) vindt Kroenke het inderdaad prima zo.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 11 januari 2018 om 10:10
    Wat ongelooflijk dom van Arsenal. Net zo lang wachten met Wenger ontslaan tot Ozil en Sanchez al hebben besloten weg te willen. De enige twee spelers die bij Arsenal echt het verschil kunnen maken. Stom stom stom.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    donderdag 11 januari 2018 om 10:10
    Dat zou mooi zijn voor Arsenal. Wenger zet steevast minimaal 3 kneuzen in z'n basiselftal. Gister zette hij er zelfs 7 in. Op dit moment maakt het waarschijnlijk niet eens meer uit wie z'n opvolger wordt, zolang Wenger maar weg is.
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    donderdag 11 januari 2018 om 10:12
    Haha ja hoor en uiteindelijk krijgt ie een verlenging van 2 jaar. Bovendien is Carlo totaal niet degene die als opvolger moet worden gezien. Ancelotti is een trainer die al een ‘rijp’ team nodig heeft zodat hij hen alleen hoeft te managen. De spelers worden niet beter onder Ancelotti. Ik zou eerder voor Tuchel ofzo gaan.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1833
    donderdag 11 januari 2018 om 10:13
    Wenger is Arsenal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 11 januari 2018 om 11:52
    Arsenal is geen Wenger.
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    donderdag 11 januari 2018 om 10:13
    Ik hoop het zo... Het wordt tijd dat Arsenal eerst fris begint!
    Vind ik leuk
    Kramertje +867
    donderdag 11 januari 2018 om 10:15
    Ancelotti zal wel de nodige aankopen willen doen
    Vind ik leuk
    M.J. +197
    donderdag 11 januari 2018 om 12:30
    Wie wil er nu nog naar Arsenal, zeker als Ozil en Sanchez weg gaan. Halen ze Reus die vervolgens weer (hoe zonde ook) 8 maanden geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:17
    De eigenaren komen tot de conclusie dat Wenger de club moet verlaten....Had dat 18 jaar eerder gedaan met die Franse seniel
    Vind ik leuk
    Bdog +5201
    donderdag 11 januari 2018 om 10:17
    Nou zeg! Ik vind dat Wenger best iets langer de kans mag krijgen.......
    Vind ik leuk
    Batimob +5
    donderdag 11 januari 2018 om 10:20
    Ik zie graag Blanc op de positie van wenger. Heeft dezelfde franse contacten en deed het naar mijn mening niet slecht. Anders hebben we ook nog Tuchel
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3129
    donderdag 11 januari 2018 om 10:28
    Geen logische opvolger. Arsenal is juist een team dat wil voetballen. En laat Ancelotti dat nou net niet willen.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1883
    donderdag 11 januari 2018 om 10:28
    Al 3 jaar geleden
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 11 januari 2018 om 10:31
    Ancelotti???

    Je zou dan nog beter Frank de Boer kunnen nemen, Arsenal is een voetballende ploeg net zo als Bayern was en kijk wat daarvan gekomen is...

    Het is een gerucht maar mag toch hopen dat het geen waarheid wordt
    Vind ik leuk
    psver14 +60
    donderdag 11 januari 2018 om 11:04
    Ik geloof het pas als hij weer terug in Frankrijk is. Maar waarom dan zo'n verdedigende coach als Ancelotti
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:43
    Ja mag ook wel een keertje maar toch geen Ancelotti he..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:47
    Ancelotti...ook weer zo'n vernieuwer...dat gaat um zeker niet worden voor Arsenal!! Gefaald in Madrid, gefaald in Munchen....dan wel slagen in London?? No way....
    Vind ik leuk
    JarryThys +136
    donderdag 11 januari 2018 om 12:57
    Ze halen toch best coach die ook graag attractief voetbal speelt denk ik. Een jonge ambitieuze coach lijkt me wel wat.
    En ga ajb niet met miljoenen gooien want dat is tegen de filosofie en identiteit van de club.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:06
    Le Professeur loopt er sinds '96 geloof ik bij Arsenal en komt een keer dat de rek eruit is. Heeft een fantastische carrière achter de rug, dus lekker afsluiten en genieten van het leven...
    Vind ik leuk