'AZ meldt zich bij FC Groningen voor winterse transfer van aanvaller (21)'

    'AZ meldt zich bij FC Groningen voor winterse transfer van aanvaller (21)'

    donderdag 11 januari 2018 om 11:56

    AZ hoopt deze maand zaken te doen met FC Groningen. De Alkmaarders hebben belangstelling voor aanvaller Oussama Idrissi.

    Dat meldt RTV Noord. AZ heeft zich bij Groningen gemeld om de interesse in Idrissi kenbaar te maken. De 21-jarige aanvaller heeft een contract tot medio 2020, waardoor de Alkmaarse club met een transfersom over de brug moet komen.

    Een winterse transfer van Idrissi is niet ondenkbaar, omdat algemeen directeur Hans Nijland deze week zei rekening te houden met een vertrek van diverse spelers. De naam van Idrissi viel niet, maar de aanvaller zou wel kunnen vertrekken.

    Idrissi staat dit seizoen op vijftien competitieduels, waarin hij vijf keer scoorde. Eind oktober werd hij kortstondig uit de selectie gezet door Groningen-trainer Ernest Faber. Dat gebeurde gelijktijdig met Mimoun Mahi. Ook de clubtopscorer staat voor een vertrek.

    Poll

    Zou Idrissi een versterking zijn voor AZ?

    (1813 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zwollenaar1 +1876
    donderdag 11 januari 2018 om 12:01
    Voetballen kan hij zeker. Instellingen ontbreekt het aan.
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1876
    donderdag 11 januari 2018 om 12:01
    Instelling*
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 12:30
    Onzin, Marokanen zijn bij elke NL club de beste spelers, het is geen verrassing dat wij met Oranje niet meer meedoen, laten wij een voorbeeld nemen aan hen.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2686
    donderdag 11 januari 2018 om 12:53
    Er is momenteel maar 1 Marokkaan in dit land die in de basis van Oranje kan spelen. En om nu te zeggen dat Oranje er dan beter op zou staan dan nu vind ik een beetje vergezocht.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:05
    Ik heb het niet over Oranje. Ik zeg alleen dat mij dat opvalt, bijna elke club heeft 2 a 3 Marokanen en dat zijn de leukste voetballers. We willen toch vermaakt worden met mooie acties, nou zij doen dat!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:14
    Diezelfde Marokkanen zijn ook de jongens met de korte lontjes, de wisselende instellingen en de verongelijkte houding als het ze even niet naar het zin is. Altijd wat met die lui.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:17
    Denk eens aan Cruyff... daar was altijd wat mee.
    Marokanen zijn bijzondere mensen die kunnen iets.
    Nederlanders winnen de cup op Playstation.
    Marokanen gaan met een bal bezig, wees dankbaar dat ze ons willen vermaken?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:44
    Schaam je ! Cruyff .....
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:57
    Ik doe geen waardeoordeel over de speler Cruyff.
    Maar makkelijk was hij niet.
    Weet je nog dat hij niet wilde spelen voor Oranje omdat er geen Puma op het shirt stond... nou zo ver gaan Marokanen nog niet.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    donderdag 11 januari 2018 om 14:52
    Hij is een grootheid, maar had een nog korter lontje dan de Marokkaanse voetballers hoor. Door hem zowel Van der Kuijlen als Van Beveren niet bij Oranje en gok maar eens waarom ie naar Feijenoord ging in de eerste plaats.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:40
    Je hebt helemaal gelijk... wat Cruyff toen kon permitteren daar dromen ze niet niet eens van. Maar een ding kon Cruyff wel, als de druk op zijn hoogst was dan presteerde hij... en snoerde alle monden weer.
    Ik ben ook erg voor Marokaanse voetballers, ik zie ze graag, ze kunnen vaak leuk voetballen.
    Maar iemand schreef hier dat Marokanen moeilijk zijn, daarom noemde ik JC even.
    Vind ik leuk
    companen +1267
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:48
    Idioot een wereldgod vergelijken met dat tuig volk
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:42
    Kijk er nog eens naar, zulke prachtige voetballers die Marokanen, bijna elke club heeft er wel een paar. En vaak hele nette en respectvolle mensen.
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    Ali El Khattabi?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 12:55
    Ben ik met u eens! Het zijn idd de smaakmakers van de Eredivisie. Zonder hen zou het wel erg saai zijn.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    donderdag 11 januari 2018 om 12:59
    Ja de eredivisie is geen moer aan zonder deze 2.
    Ik wil ze evengoed niet.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 13:02
    Bedoel niet specifiek deze twee spelers, maar in het algmeen-;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 13:08
    Jij hebt niks te willen:-)
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 januari 2018 om 13:25
    Wij? Wie is wij?
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:38
    Nederland. Ooit een vooraanstaand voetballand.
    Je kunt misschien op Youtube wel iets vinden.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 11 januari 2018 om 13:56
    Waar heb je het over? De Oranje dames hebben het Paralympisch WK gewonnen! Hoezo ''ooit'' vooraanstaan voetballand!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 14:07
    DOM... onvergeeflijk, je hebt helemaal gelijk.
    In dit land op onze velden, met kunstgras, op pleintjes, op straat of op echt gras... het kan nog. Neerlands Bloed kan de beste zijn op voetbalgebied. Zolang er maar vrouwelijke chromosomen in zitten.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 11 januari 2018 om 14:14
    Ho ho, dat is niet echt genderneutraa! Gebruik in de toekomst aub gendervriendelijk-taal.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 15:08
    Ik weet dat er een XX gen is en een XY gen. Maar er is dus nog eentje.... ik vind prima. Als ik de meeste mannenvoetballers zie met hun hoedjes, manicure, 2x p week kapper, tattoo's... dan was die 3e gender er al jaaaaaa-ren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 11 januari 2018 om 15:18
    Waarom zouden alleen vrouwen zich mogen opdossen? Het is 2018 jij conformist! :D hahah
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:56
    Ik zie juist dat vrouwen meer naturel worden.
    En mannen zijn met uiterlijk bezig.
    Men zegt dan wanneer komt de eerste voetbal-homo uit de kast... nou kijk naar de tattoos en haartjes en bijgewerkte wenkbrauwen bij de "mannen"... zo te zien is 80% gay.
    Prima... moet kunnen. Maar laat ze niet doen alsof zo met uiterlijk bezig zijn mannelijk is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:39
    Waar baseer je dat op? Dat gedoe afgelopen oktober?
    Zoveel is er nooit op deze jongen aan te merken. Werkt hard en heeft altijd wat speciaals. Maar in Zwolle hebben ze misschien liever koorknaapjes?
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 14:08
    Ik geniet van die twee daar voorin bij jullie, hoop dat ze blijven als neutrale kijker.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91332
    donderdag 11 januari 2018 om 12:02
    Zou een leuke transfer zijn voor AZ en Oussama.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:02
    Als deze jongen z'n koppie erbij houdt is hij een prima speler voor AZ.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 12:31
    Ze hebben die iranier toch al op rechts?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:46
    Concurrentie kan geen kwaad :-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:00
    Laat hem dan bij Groningen, dan ziet het publiek hem nog spelen. Als Jahanbakhs iets krijgt loopt er genoeg talent rond, waarom talent blokkeren om eentje van Groningen te pikken?

    Maher zien we niet spelen, Ramselaar niet, Gudmundson niet, Frenkie de Jong niet, Larson niet, Nelom niet, Kluivert lang niet... waarom niet bij een kleinere club gaan... daar kan je wel voetballen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:19
    Je weet niet wat AZ met hem van plan is. Wanneer hij weet dat ie daar geen basisplaats krijgt, dan zou ik inderdaad ook bij Groningen blijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:36
    Mooie reactie man, ik lees hier zo vaak... mmm ik zou ook de poen pakken. Maar wij weten... een voetballer moet voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:46
    Het is ook zo gemakkelijk om te kiezen voor het grote geld. Wij als 'buitenstaanders' kunnen makkelijk zeggen dat ze dat niet moeten doen, maar wanneer we zelf in die situatie komen dan kunnen we 9 van de 10 keer de verleiding niet weerstaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:40
    Volgens mij stond Jahanbaks ook voor een transfer.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:48
    Ja, dat kan ik begrijpen, goede speler, toen bij NEC al. En International, die zien we niet vaak in dit land.
    Als J weggaat, dan is dit een goede zet, maar zo niet blijf dan bij Groningen. Ookal wil jullie manager graag alles verkopen... moeten ook een paar blijven om nog te kunnen spelen. Raar hoor die verkoopdrift in Grun.
    Want pas op, je kunt nog degraderen, die teams onderin gaan punten pakken straks.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:41
    Frenkie de jong speeld wel, kluivert ook, en nelom ook steeds meer
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 15:12
    Jawel, maar ik vind je kan best aankopen doen en die zullen dan spelen, maar wat op de bank zit kan beter jeugd zijn, ik word treurig als we spelers weghalen bij Grun terwijl ze bij AZ op de bank komen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 12:57
    Je kan hem maar alvast hebben, misschien maakt die Iraniër van de zomer wel een transfer?
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:07
    Ja, alvast hebben... dat dacht PSV ook van Maher... mooie spelers moeten spelen, niet op de bank!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 13:09
    Als hij genoegen neemt met een rol op de bank, wie zijn wij dan?
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:23
    Ja, das waar. Ik ben liefhebber ik zie bij veel clubs leuke voetballers op de bank zitten. Idrissi ziet toch ook hoe goed Jahanbakhs is? Als hij dan komt dan moet hij op de bank, waarom zou je dat willen? Wat als Jahanbakhs niet weggaat?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 13:34
    Daarom moeten spelers goed overwegen wat ze wel hebben..
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    donderdag 11 januari 2018 om 13:40
    Deden ze dat maar, hoe vaak lezen we niet over spelers die in een ver buitenland op de bank zitten, nou bij AZ is ook een bank. En niet die van Scheringa.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 13:47
    Doodzonde dat ze dan verpieteren op de bank. Tegenwoordig doen ze alles voor het geld.
    Vind ik leuk
    Cookee +10582
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:51
    Precies, en vaak lees ik hier dan commentaar; "ik had het ook gedaan, 2 stuivers meer en ik ben weg". Ik hoop dan dat ze nog eens terugdenken, welke carriere ze hadden kunnen hebben als ze pas gegaan waren toen ze echt goed waren.
    Want de leukste spelers komen het eerste op de bank meestal, helaas.
    Ik ben liefhebber van spelers die ons vermaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:05
    Die vertrekt hoogstwaarschijnlijk in de zomer, goeie back up dus
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 12:08
    Doe mahi er maar meteen bij.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:12
    € 10.000.000,= valt er te praten
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 12:19
    Zoveel geld hoeven we er niet bij hoor. We betalen wel iets, rond de 5 miljoen is zat en anders blijven ze daar maar lekker zitten. Die 2 zijn al ontevreden en dat weet Nijland ook wel.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 12:58
    5 miljoen dat is veel te veel geld.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 13:12
    Toch geen verkeerd bedrag voor beide, contract tot 2019 ( Mahi ) en 2020 ( isdrisse ) ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:43
    Mahi 5000.000 idrissi 3.500.000
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:13
    Nu nog een centrumspits..
    Vind ik leuk
    Lam +4
    donderdag 11 januari 2018 om 12:13
    Verkopen kan Groningen ook weer verder
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:25
    Je vingers niet branden aan dit soort jongens ...zelfde geldt voor Mahi
    Vind ik leuk
    Hans Worst +783
    donderdag 11 januari 2018 om 13:02
    Mahi heeft in 4seizoen 1x problemen gehad met veldwijk,wat ze ook alweer uitgepraat hebben. Verder is t een prima spits,zou hem wel bij Feyenoord willen zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:42
    Ja, idd. Ieder blaft de media na.
    De intensieve FCG-volger weet dat zowel Mahi als Idrissi helemaal niet tot problemen leiden. Sterker nog, voor de camera vind ik Mahi soms een mak schaap die gehersenspoeld is met media-training.

    Ik zou het wel verschrikkelijk vinden als ze beiden deze winter vertrekken. Dan zal het akelig stil worden in de Euroborg.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1462
    donderdag 11 januari 2018 om 12:30
    Leuk bericht, nu nog waarmaken AZ. Zie hem er wel graag bij komen
    Vind ik leuk
    Romario9 +11670
    donderdag 11 januari 2018 om 12:33
    FC Groningen gaat het echt heel lastig krijgen de komende jaren. Het wordt alleen maar minder en minder ieder seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:27
    Idrissi, Mahi, Padt en Memišević worden verkocht en waar denk jij dat Groningen dan gaat spelen, eerste divisie maar niet getreurd Nijland heeft dan wel geen tekorten meer.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4175
    donderdag 11 januari 2018 om 12:50
    Euh.. hebben ze de verkeerde.
    Dat moet toch echt mahi zijn die met zijn tweebenigheid overal in de voorhoede kan spelen en veel meer potentie heeft.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 12:57
    Arme linksback van AZ. Heb nu al medelijden met hem
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 13:13
    ???
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:24
    Idrissi maakt er een gewoonte van om nooit mee te verdedigen en daardoor zn linksback te laten verzuipen. Dus als je hem haalt, gaat je linksback daar onder lijden
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 13:32
    Dat krijgen we er wel uit, dat is bij Seuntjes ook gelukt.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 11 januari 2018 om 13:59
    Klopt, die mag er de laatste vijf minuten in :D hahah
    Vind ik leuk
    Jur74 +8807
    donderdag 11 januari 2018 om 14:02
    Hoho, bijna standaard in de 70e erin voor van Overeem :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    donderdag 11 januari 2018 om 13:04
    Haal maahi dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:25
    Idrissi, Mahi, Padt en Memišević straks verkocht, eerste divisie here I come!
    Vind ik leuk
    linkspoot +693
    donderdag 11 januari 2018 om 13:30
    Wist niet dat hij zo jong is, dus hij heeft nog tijd om een beter voetballer te worden. AZ zal niet voor niets interesse in hem hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:44
    Ik word zo moe van de reacties over de negatieve kanten v.w.b. voetballers van Marokkaanse komaf. AZ wil Idrissi hebben op basis van zijn voetbalkwaliteiten en dan gaan allerlei mensen weer bepaalde dingen roepen. Idrissi is een individu en heeft totaal andere karaktereigenschappen dan iemand anders. Ik word moe van dat gegeneraliseer....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    donderdag 11 januari 2018 om 14:00
    Zijn net kuddedieren-:)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 11 januari 2018 om 14:04
    ''Hey wat moet je kk bezem!'' :D hahah
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 13:54
    Lekker filmpje ook Laat dan een filmpje zien dat die hem de kruising in schiet
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:31
    wat een huftersm
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 14:31
    Concurrentie zwakker maken. Hoe durven ze...... o wacht AZ mag dat natuurlijk wel
    Vind ik leuk
    mchollie +3454
    donderdag 11 januari 2018 om 20:51
    pfffttt daar gaan we weer.

    Je bent echt een mafketel, elke keer reageren op deze manier op een AZ item.
    Vind ik leuk
    Mari +8472
    donderdag 11 januari 2018 om 14:59
    Vind de TD van AZ, de heer Huilberts dit wel ok? Ik had na zijn gejank in de media wel iets anders verwacht. Kopen van concurrenten midden in het seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 18:30
    En de uitverkoop is gestart.
    Nijland ziet de €€€€€ al voor zijn ogen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 21:43
    Nog 2 jaar contract met een optie voor nog twee dacht ik kan ook een zijn, dit betekend dus nog ruim 2/3 jaar, zal tussen 2 en 3 miljoen kosten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'AZ meldt zich bij FC Groningen voor winterse transfer van aanvaller (21)'