'FC Utrecht klopt aan in Premier League voor opvolger van Braafheid'

    'FC Utrecht klopt aan in Premier League voor opvolger van Braafheid'

    donderdag 11 januari 2018 om 14:18

    FC Utrecht wil deze winter aankloppen bij Newcastle United voor Massadio Haïdara, meldt het Algemeen Dagbad. De 25-jarige Fransman mag vertrekken bij de Premier League-club.

    Haïdara werd begin 2013 door Newcastle United voor 2,5 miljoen euro gekocht van AS Nancy, maar is absoluut geen succes geworden in Engeland. In zijn eerste tweeënhalve seizoen kwam hij tot 30 wedstrijden in de Premier League en na één duel in het Championship vorig seizoen is hij deze jaargang in de Premier League nog niet aan speelminuten toegekomen.

    Haïdara heeft nog een contract tot het einde van het seizoen in Newcastle, maar mag nu al vertrekken. Het is niet duidelijk of FC Utrecht van plan is om hem te huren, of hem definitief over te nemen. In de Domstad moet Haïdara Edson Braafheid opvolgen. Braafheid leverde deze maand zijn contract in om met zijn gezin te emigreren naar de Verenigde Staten.

    Plaats een reactie

    Dedan002 +2564
    donderdag 11 januari 2018 om 14:22
    Mits fit is het ongetwijfeld een aanwinst, zeker omdat we hard een goede linksback nodig hebben. Helaas is hij de afgelopen jaren bijzonder vaak geblesseerd geweest dus dat is een erg groot risico.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:21
    Buttner ophalen ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    donderdag 11 januari 2018 om 16:38
    Kunnen we doen,... en gelukkig ook laten...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4765
    donderdag 11 januari 2018 om 14:22
    Dit klinkt als een interessante optie om definitief over te nemen.
    Het zal dus wel huur worden.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2564
    donderdag 11 januari 2018 om 14:38
    Zijn contract loopt komende zomer af, heeft dus niet veel zin om hem te verhuren als hij vervolgens transfervrij is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    donderdag 11 januari 2018 om 15:19
    Ik denk dat het goed is om hem te huren met een optie tot koop deze zomer.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2564
    donderdag 11 januari 2018 om 15:28
    Hij is transfervrij deze zomer ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    donderdag 11 januari 2018 om 15:35
    O ja, dan zou ik hem onmiddelijk overnemen. Sorry, soms kijk ik wat loensig denk ik ;—/))
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10067
    donderdag 11 januari 2018 om 16:45
    Dan hoeft Newcastle niet z'n dure salaris te betalen voor nòg een half jaar.
    Vind ik leuk
    Enden +3017
    donderdag 11 januari 2018 om 14:22
    Prima voor Utrecht. Misschien zelfs voor PSV
    Vind ik leuk
    TheMariner +2636
    donderdag 11 januari 2018 om 14:28
    Die mogen hem volgend jaar voor veel geld van Utrecht kopen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6781
    donderdag 11 januari 2018 om 14:40
    Hahaha, nee die linksback van jouw cluppie is een topper!!
    Vind ik leuk
    Enden +3017
    donderdag 11 januari 2018 om 16:20
    Tagliafica verwacht ik eerlijk gezegd wel wat van
    Vind ik leuk
    Jur74 +6781
    donderdag 11 januari 2018 om 16:33
    Daar kan ik niet over oordelen , nog niet zien spelen. De verwachtingen zijn hoog gespannen bij jullie.
    Vind ik leuk
    Enden +3017
    donderdag 11 januari 2018 om 16:43
    Niet superhoog. Hij is natuurlijk al 25.
    Maar toch verwachten we een goede verdedigende vleugelverdedigers met een goede pass in zijn benen. Ik hoop dat het een topper is
    Vind ik leuk
    Jur74 +6781
    donderdag 11 januari 2018 om 16:47
    Slechter dan Dijks kan het niet zijn, dus jullie gaan er sowieso op vooruit :)
    Vind ik leuk
    bennings +287
    donderdag 11 januari 2018 om 14:32
    Totaal onbekend bij mij.....
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14663
    donderdag 11 januari 2018 om 14:35
    Lijkt wel een uitsmijter, joh
    Vind ik leuk
    Utca030 +7886
    donderdag 11 januari 2018 om 14:37
    Nou nou wat een gevaarte
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14663
    donderdag 11 januari 2018 om 14:38
    Ik mag voor jullie hopen dat die aanvallers van de Eredivisie dat denken (wat ik wel echt zie gebeuren)
    Vind ik leuk
    Utca030 +7886
    donderdag 11 januari 2018 om 14:51
    Zeker weten
    Vind ik leuk
    mcmodd +19841
    donderdag 11 januari 2018 om 14:47
    Hij is toch (maar) 1.81 mtr., dus hij is een geblokte speler zoals we die noemen. Moeilijk te bespelen en dat bevalt me wel.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7886
    donderdag 11 januari 2018 om 14:35
    Zou wel mooi zijn. Kunnen wel goede linkspoot gebruiken.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1448
    donderdag 11 januari 2018 om 14:42
    kan op t bankje bij de rest vd geblesseerden bij utreg
    Vind ik leuk
    RtdDub +9508
    donderdag 11 januari 2018 om 14:43
    Maar goed dat ie een wit overhemd aan heeft ander had ik gedacht dat het een vent in een zentai pak was.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23616
    donderdag 11 januari 2018 om 16:09
    Prima speler voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    almsend95 +262
    donderdag 11 januari 2018 om 16:13
    Mag er niet op oordelen, maar de foto doet me vermoeden dat het een lastige kerel is.
    Vind ik leuk
    FCU10 +696
    donderdag 11 januari 2018 om 17:33
    Moet je niet willen, zelfde soort backs kan je hier in de tweede divisie oppikken voor een appel en een ei.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 12:13
    beterr, die emanuelson is ook niet top linksachter, een echte middenvelder. laat m maar komen want aan vd meer hebben we dit seizoen ook niks
    Vind ik leuk