'FC Utrecht klopt aan in Premier League voor opvolger van Braafheid'

'FC Utrecht klopt aan in Premier League voor opvolger van Braafheid'

donderdag 11 januari 2018 om 14:18

FC Utrecht wil deze winter aankloppen bij Newcastle United voor Massadio Haïdara, meldt het Algemeen Dagbad. De 25-jarige Fransman mag vertrekken bij de Premier League-club.

Haïdara werd begin 2013 door Newcastle United voor 2,5 miljoen euro gekocht van AS Nancy, maar is absoluut geen succes geworden in Engeland. In zijn eerste tweeënhalve seizoen kwam hij tot 30 wedstrijden in de Premier League en na één duel in het Championship vorig seizoen is hij deze jaargang in de Premier League nog niet aan speelminuten toegekomen.

Haïdara heeft nog een contract tot het einde van het seizoen in Newcastle, maar mag nu al vertrekken. Het is niet duidelijk of FC Utrecht van plan is om hem te huren, of hem definitief over te nemen. In de Domstad moet Haïdara Edson Braafheid opvolgen. Braafheid leverde deze maand zijn contract in om met zijn gezin te emigreren naar de Verenigde Staten.

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 14:22
Mits fit is het ongetwijfeld een aanwinst, zeker omdat we hard een goede linksback nodig hebben. Helaas is hij de afgelopen jaren bijzonder vaak geblesseerd geweest dus dat is een erg groot risico.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:21
Buttner ophalen ;)
Vind ik leuk
mcmodd +13306
donderdag 11 januari 2018 om 16:38
Kunnen we doen,... en gelukkig ook laten...
Vind ik leuk
tikkietoe +3087
donderdag 11 januari 2018 om 14:22
Dit klinkt als een interessante optie om definitief over te nemen.
Het zal dus wel huur worden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:38
Zijn contract loopt komende zomer af, heeft dus niet veel zin om hem te verhuren als hij vervolgens transfervrij is.
Vind ik leuk
mcmodd +13306
donderdag 11 januari 2018 om 15:19
Ik denk dat het goed is om hem te huren met een optie tot koop deze zomer.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:28
Hij is transfervrij deze zomer ;)
Vind ik leuk
mcmodd +13306
donderdag 11 januari 2018 om 15:35
O ja, dan zou ik hem onmiddelijk overnemen. Sorry, soms kijk ik wat loensig denk ik ;—/))
Vind ik leuk
Filip_FCU +8069
donderdag 11 januari 2018 om 16:45
Dan hoeft Newcastle niet z'n dure salaris te betalen voor nòg een half jaar.
Vind ik leuk
Enden +2024
donderdag 11 januari 2018 om 14:22
Prima voor Utrecht. Misschien zelfs voor PSV
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:28
Die mogen hem volgend jaar voor veel geld van Utrecht kopen.
Vind ik leuk
Jur74 +2758
donderdag 11 januari 2018 om 14:40
Hahaha, nee die linksback van jouw cluppie is een topper!!
Vind ik leuk
Enden +2024
donderdag 11 januari 2018 om 16:20
Tagliafica verwacht ik eerlijk gezegd wel wat van
Vind ik leuk
Jur74 +2758
donderdag 11 januari 2018 om 16:33
Daar kan ik niet over oordelen , nog niet zien spelen. De verwachtingen zijn hoog gespannen bij jullie.
Vind ik leuk
Enden +2024
donderdag 11 januari 2018 om 16:43
Niet superhoog. Hij is natuurlijk al 25.
Maar toch verwachten we een goede verdedigende vleugelverdedigers met een goede pass in zijn benen. Ik hoop dat het een topper is
Vind ik leuk
Jur74 +2758
donderdag 11 januari 2018 om 16:47
Slechter dan Dijks kan het niet zijn, dus jullie gaan er sowieso op vooruit :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:32
Totaal onbekend bij mij.....
Vind ik leuk
Noudyo. +10925
donderdag 11 januari 2018 om 14:35
Lijkt wel een uitsmijter, joh
Vind ik leuk
Utca030 +3172
donderdag 11 januari 2018 om 14:37
Nou nou wat een gevaarte
Vind ik leuk
Noudyo. +10925
donderdag 11 januari 2018 om 14:38
Ik mag voor jullie hopen dat die aanvallers van de Eredivisie dat denken (wat ik wel echt zie gebeuren)
Vind ik leuk
Utca030 +3172
donderdag 11 januari 2018 om 14:51
Zeker weten
Vind ik leuk
mcmodd +13306
donderdag 11 januari 2018 om 14:47
Hij is toch (maar) 1.81 mtr., dus hij is een geblokte speler zoals we die noemen. Moeilijk te bespelen en dat bevalt me wel.
Vind ik leuk
Utca030 +3172
donderdag 11 januari 2018 om 14:35
Zou wel mooi zijn. Kunnen wel goede linkspoot gebruiken.
Vind ik leuk
Pjotr26 +203
donderdag 11 januari 2018 om 14:42
kan op t bankje bij de rest vd geblesseerden bij utreg
Vind ik leuk
RtdDub +713
donderdag 11 januari 2018 om 14:43
Maar goed dat ie een wit overhemd aan heeft ander had ik gedacht dat het een vent in een zentai pak was.
Vind ik leuk
wijze man +1734
donderdag 11 januari 2018 om 15:35
Goeie kuif hoor!
Vind ik leuk
Teo Smith +14788
donderdag 11 januari 2018 om 16:09
Prima speler voor de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:13
Mag er niet op oordelen, maar de foto doet me vermoeden dat het een lastige kerel is.
Vind ik leuk
FCU10 +479
donderdag 11 januari 2018 om 17:33
Moet je niet willen, zelfde soort backs kan je hier in de tweede divisie oppikken voor een appel en een ei.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Utrecht klopt aan in Premier League voor opvolger van Braafheid'