De Jong krijgt meteen basisplaats: 'We weten wat we aan hem hebben'

De Jong krijgt meteen basisplaats: 'We weten wat we aan hem hebben'

donderdag 11 januari 2018 om 19:04

Nigel de Jong heeft indruk gemaakt in zijn eerste week bij FSV Mainz. De 81-voudig international van het Nederlands elftal staat zaterdag direct in de basis in het Bundesliga-duel met Hannover 96.

Dat bevestigde trainer Sandro Schwarz, die een prominente rol voor De Jong in gedachte heeft. "Nigel wil altijd de bal hebben. We vertrouwen hem een basisplaats toe", liet Schwarz donderdag weten. "Hij mist nog wat ritme, maar we weten wat we aan hem hebben." Mainz staat halverwege het seizoen op de vijftiende plek, net boven de degradatiestreep.

De Jong, die pas 45 minuten voor Mainz speelde in een oefenduel, liet vorige week zijn contract ontbinden bij Galatasaray. In Turkije was de 33-jarige middenvelder het afgelopen half jaar op een zijspoor beland. De oud-Ajacied speelde eerder in Duitsland voor Hamburger SV. 

Plaats een reactie

Filip_FCU +8065
donderdag 11 januari 2018 om 19:09
lekker man
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:11
Topper!!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:11
Beest
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:13
Kijk da's nou een goede binnenkomer!
Vind ik leuk
Alain2708 +4327
donderdag 11 januari 2018 om 19:15
Ze zijn daar gewoon bang voor hem! ;-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:19
Konden ze geen betere foto vinden?
Vind ik leuk
035 +228
donderdag 11 januari 2018 om 19:24
Doe die van jou er naast. hahaha
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:40
Wordt de foto niet beter van hoor.
Vind ik leuk
035 +228
donderdag 11 januari 2018 om 19:48
LOL, kan ik waarderen
Vind ik leuk
Teo Smith +14785
donderdag 11 januari 2018 om 19:24
Prima, echt een onderschatte speler.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:42
Lacheee!! Ik kijk nu al uit naar de "crazy red cards 2018 complication" wedde dat hij daarin komt :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:42
Denk dat hij ook nog belangrijk had kunnen zijn voor Ajax .hij heeft een vechters mentaliteit kan Ajax wel gebruiken een echte bikkel en niet allemaal van die watjes
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:56
al een paar jaar een gemiste kans van ajax! komt uit geuzenveld opgegroed op de pleintjes en weet als geen ander hoe je gif en agressie moet combineren met mooi voetbal.. als hij erbij was had ajax niet elke keer die voorsprong weg gegeven.. ergens hoop ik nog op ayoup dat is echt een type davids. in het moderne voetbal van nu heb je zulke spelers gewoon nodig. die houden iedereen scherp tijdens wedstrijden. jammar dat ze bij ajax alleen maar naar mooie voetballers kijken. soms heb je in wedtsrijden jongens nodig die de verdedegirs kunnen ondersteunen.. voetbal bestaat uit aanvallen en verdedigen bij veel nederlandse clubs kijkt men alleen naar aanvallen. en daardoor ontbreekt vaak de balans..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:49
Knap! Dat is wel wat anders dan generatiegenoot Raffie..
Vind ik leuk
Guusman +2835
donderdag 11 januari 2018 om 21:10
Maar voor Oranje niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Rodajc +2947
donderdag 11 januari 2018 om 21:55
Nee die tijd is echt voorbij voor hem
Vind ik leuk
Guusman +2835
donderdag 11 januari 2018 om 22:00
Ja dat heb ik gezien.
Vind ik leuk
Rodajc +2947
donderdag 11 januari 2018 om 21:54
Knallen!
Vind ik leuk
Kubo86 +22