PSV'er verliest basisplaats: 'Ik had ook verwacht dat ik verder zou zijn'

    PSV'er verliest basisplaats: 'Ik had ook verwacht dat ik verder zou zijn'

    Gepubliceerd: donderdag 11 januari 2018 om 19:15do 11-01-2018 om 19:15

    Gastón Pereiro leek dit seizoen eindelijk zijn belofte te gaan inlossen als nummer tien van PSV, maar de aanvallende middenvelder wist zijn hoge niveau weer niet vast te houden. Hij verloor zijn basisplaats dan ook aan Bart Ramselaar.

    "Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over de eerste helft van het seizoen", zegt Pereiro tegen Voetbal International. 'Ik wil altijd meer en beter. Natuurlijk wil ik alles spelen en het ligt aan mezelf of dat ook gebeurt. Ik moet ervoor zorgen dat ik meer aan de bal kom en er dan goede dingen mee doe. Dat is mijn kracht. Maar ik moet op veel terreinen nog completer worden."

    "Beter meeverdedigen, mijn kopkracht meer benutten. Het zijn allemaal zaken waar ik in de tweede helft van het seizoen de aandacht op leg", aldus Pereiro. "Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat ik verder zou zijn, omdat ik wel goed aan het seizoen begon. Na de winterstop is er een nieuwe kans, daar richt ik me op."

    De 22-jarige Uruguayaan hield wel een goed gevoel over aan de oefenwedstrijd tegen Corinthians (1-1). "Het moet een mooie tweede helft van het seizoen worden, met een betere Pereiro dan voor de winterstop en dan uiteindelijk de titel."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Moet Pereiro in de basis staan bij PSV?

    (1630 stemmen)

    Plaats een reactie

    munkikiii +2138
    donderdag 11 januari 2018 om 19:18
    Matige aankoop die denk ik via de achterdeur weg gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:18
    Pff het probleem is dat Pereiro meer talent heeft dan Ramselaar maar laatstgenoemde veel meer werkt op het veld en meer een team speler is. Gezien we het scorend vermogen van Van Ginkel niet kunnen missen ben ik voorstander dat Ramselaar blijft staan
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11696
    donderdag 11 januari 2018 om 19:30
    Echte vechtersmentaliteit, heeft ie in de domstand geleerd :)
    Vind ik leuk
    Kubo86 +27
    donderdag 11 januari 2018 om 22:19
    ik ben het deels met je eens dimitri. maar als pereiro nu in amerika goed aan zichzelf werkt en veel energie erin stopt dat hij weer back on track is dan zie ik het liefst ramselaar weer gaan. pereiro is namelijk verder in ontwikkeling en behendiger met de bal en gedreven maar ramselaar bewaart meer de rust en vind ik niet zo agressief spelen. maar ieder zijn mening gozer
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:19
    De nieuwe Toivonen. Wordt ook een mooie club als Stade Rennes voor deze jongen. Gewoon niet stabiel genoeg. Blinkt ook niet echt uit in iets. Net te middelmatig om iedere week te excelleren.
    Vind ik leuk
    omekoos +7
    donderdag 11 januari 2018 om 19:20
    Cocu moet Pereiro eens als valse spits inzetten met Lozano en Locadia er omheen . Ramselaar met van Ginkel en Henderiks o het middenveld .
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    donderdag 11 januari 2018 om 19:23
    Hij komt eraan ,alleen het duurt wat lang. Ik had het sneller verwacht maar hij heeft de x-factor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 19:24]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:23
    Ik zeg geef Mauro permanente basisplaats ..Toen die inviel werd pas de verdediging van de Brazilianen zoek gespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:38
    Ik zou sowieso liever zien dat Mauro de kansen krijgt die bergwijn nu krijgt. Mauro kan zoveel meer voor mn gevoel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:44
    Ja ik ook. Vind bergwijn maar niks laat het nog steeds niet zien kansen genoeg gehad nou. Mauro als hij speelt gebeurt er iets en komt er zoveel dreiging vanaf zo frivool en gevaarlijk voor doel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 21:22
    Bergwijn brengt inderdaad niet veel. Beetje narsingh maar dan klein. Mauro heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Gudmundsson heeft in die paar minuten de laatste tijd meer laten zien. Die is er wel aan toe
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:41
    Afgelopen nacht was ook weer niet best.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:41
    Hij is technisch goed in de kleine ruimte, goed schot bovendien. Zou een ideale nummer 9 zijn met maher op 10 die hem dan wegsteekt. Wel opvallend als het slecht weer is dat hij ook gemiddeld slechter is
    Vind ik leuk
    Ajax! +1529
    donderdag 11 januari 2018 om 19:41
    Tot nu toe allebij hun transfersom niet waard. Zet echt vraagtekens bij beide spelers.
    Vind ik leuk
    Ale +5053
    donderdag 11 januari 2018 om 19:46
    Die cocu maakt ook echt alle spelers beter he.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 19:47
    volgend jaar naar ajax halen als de vervanger voor ziyech. deze jongen heeft veel talent maar wordt bij psv verkeerd gebruikt. aanvallende middenvelder bij ajax zou hij prima moeten kunnen
    Vind ik leuk
    rinirat +2917
    donderdag 11 januari 2018 om 19:52
    Die hoort nergens in de basis in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    donderdag 11 januari 2018 om 20:06
    Pereiro is een ruwe diamant maar wie gaat hem slijpen? Luisterd die niet naar Van Nistelrooy?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 21:25
    Dat idee heb ik ook. Bij vlagen briljant...dus ergens zit het wel. Mentaliteit lijkt me ook wel oke bij die jongen. Echt werkelijk geen idee waar het inzit...hoop echt dat hij opstaat in het tweede deel. Wordt wel eens tijd
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    donderdag 11 januari 2018 om 21:35
    Nou ik hoop dat niet als Ajacied maar is zie het er nog wel uitkomen ook maar liever bij een andere club :p
    Vind ik leuk
    myrthewit +1659
    donderdag 11 januari 2018 om 20:52
    Gewoon niet goed genoeg. Hij wordt ook niet beter. Het is altijd al een momentenvoetballer geweest. Hadden ze bij PSV ook kunnen weten, want een echt goede voetballer was door Suarez naar Ajax gestuurd.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27559
    donderdag 11 januari 2018 om 21:22
    Ramselaar is te vroeg weggegaan bij Utrecht. Cocu heeft een voorkeur voor Pereiro. Ze doen weinig voor elkaar onder.
    Vind ik leuk
    Mari +10229
    donderdag 11 januari 2018 om 21:30
    Verkopen die hap. Waardeloos. Hij riep nog: ik ben nu ongeveer het dubbele waard, oftewel € 15 mln.
    Misschien € 1,5 mln
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9519
    donderdag 11 januari 2018 om 21:30
    De beste techniek van iedereen maar het oog af en tie wat gemakzuchtig. Bartje blijft gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 21:31
    Ramselaar is nu al de nieuwe Maher, net niet goed genoeg voor de top in Nederland en weer miljoenen in de sloot gegooid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws