'Overmars pakt door en wil 24-jarige verdediger in zomer naar Ajax halen'

'Overmars pakt door en wil 24-jarige verdediger in zomer naar Ajax halen'

donderdag 11 januari 2018 om 20:42

Ajax blijft hopen op de komst van Lisandro Magallán. De Argentijnse verdediger is al een tijdje in beeld in Amsterdam en moet als het aan de club ligt komende zomer de transfer naar Ajax maken.

Dat meldt Voetbal International. De 24-jarige centrale verdediger staat al langer op het lijstje van Ajax. Afgelopen zomer werd hij ook al gelinkt aan de Amsterdammers. De voormalig jeugdinternational van Argentinië is een vaste waarde bij Boca Juniors en moet de Argentijnse enclave in Amsterdam groter gaan maken. Vorige week kondigde Ajax al de komst aan van Nicolas Tagliafico, de Argentijnse linksback die over is gekomen van Independiente.

De scouting in Zuid-Amerika begint serieus zijn vruchten af te werpen voor Ajax. De club trok onder anderen Davinson Sánchez, Mateo Cassierra, Luis Orejuela en David Neres uit het continent aan. Hoofdscout Henk Veldmate is daar vooral actief.

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 20:43
Overmars draait overuren
Vind ik leuk
Timmio! +1859
donderdag 11 januari 2018 om 20:43
Overmarsuren:)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:45
Haha jaa die man is helemaal los nu die de "molensteen" Bergkamp van zich af heeft geschud:)
Vind ik leuk
chicken +7235
donderdag 11 januari 2018 om 20:50
Lijkt het wel op ja. Zou een mooie slag wezen als dit lukt :D
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Hij koopt een paar killers voor de achterhoede. Dat was na het vertrek van sanchez ook wel nodig
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:02]
Vind ik leuk
chicken +7235
donderdag 11 januari 2018 om 21:03
Nu nog een rechtsback voor volgend jaar;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:51
Dat was toch Orejuela?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:28
Ja want ik zie Veltman een mooie stap maken.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:40
De stap naar de bank?
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
vrijdag 12 januari 2018 om 11:39
Nier teveel naar Derksen & Co gaan kijken maar uitgaan van je eigen waarnemingen. Veltman is een heel degelijke verdediger die ja centraal of als back neer kan zetten en altijd vooruit denkt. Maar ja, dat zie je niet in een samenvatting van 3 minuten op NPO1. Statistieken liegen niet vandaar dat hij weer uitgekozen is als beste verdediger.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:40]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 11:45
Een Dacia schijnt ook een hele degelijke auto te zijn en toch is ie niet om aan te zien.

Datzelfde heb ik met Veltman.
Dat jij er wel warm voor loopt vind ik prima hoor.
Smaken verschillen:)
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
vrijdag 12 januari 2018 om 12:01
Heeft niet met smaak te maken maar met voetbalinzicht.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:28
Oke, dan mis je dat een beetje;)
Vind ik leuk
tannat +1595
vrijdag 12 januari 2018 om 07:35
Je moet wat als je zelf niet meer kunt opleiden
Vind ik leuk
mablo46 +630
donderdag 11 januari 2018 om 21:34
Wel rooie kaarten risico met onze NL scheidsrechters
Vind ik leuk
5697956 +1935
donderdag 11 januari 2018 om 23:35
Eigen jeugd?
Vind ik leuk
yuuup +6196
vrijdag 12 januari 2018 om 06:32
Die krijgen kansen zat. Het moet ook weer niet te makkelijk worden.

Het geld moest toch op het veld staan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 06:33]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:48
Wat een feest, zit je straks naar Argentinie C te kijken.
Vind ik leuk
yuuup +6196
vrijdag 12 januari 2018 om 06:34
Jaaa met twee Argentijnen op een selectie van 30 man.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:51
Je hebt gelijk. Maar een elftal met Onana, Orenogwat, Sober, Folie, Neres, Dolberg en die ene linksbuiten waar het steeds over gaat klinkt me wel een beetje jammer in de oren.

Excuus voor de spelling, ik word helemaal gek van die autocorrect.
Vind ik leuk
yuuup +6196
vrijdag 12 januari 2018 om 19:18
Tja jammer, maar als je als club het beste wil zijn, kun je denk ik niet geheel op je jeugd bouwen.
Je autocorrect komt wel met creatieve namen haha.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:22
Goed hè :)

Maarre wat betreft dat de beste willen zijn... Ik vrees dat je Europees gezien toch niet veel meer gaat doen. Dan heb ik liever leuke Nederlandse teams waar talenten de kans krijgen dan elftallen vol buitenlanders.
Vind ik leuk
yuuup +6196
zaterdag 13 januari 2018 om 14:10
Ik snap je standpunt, maar persoonlijk hoop ik toch dat ze het nog even proberen. Vorig jaar haalden ze met het nodige geluk toch de finale van de EL. Als ze nog iets sterker worden kunnen ze in de EL denk ik wel structureel meedoen. Dat is op zich best leuk.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:52
10 jaar de hand op de knip. Maar smijt nu met geld ja
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:58
En moet je zien hoe ver ie het smijt.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:06
Maarja zolang je spelers als Sanchez voor 40 mil kan slijten draai je nog altijd winst
Vind ik leuk
Harrie82 +2624
donderdag 11 januari 2018 om 22:22
Ja nu beginnen ze te kopen. En maar klagen over andere clubs.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:52
Daarom beginnen ze nu te kopen...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:56
Ja Ajax heeft de gemeente niet nodig om te overleven :D
Vind ik leuk
MN223 +160
vrijdag 12 januari 2018 om 00:07
Wel om een nieuw stadion neer te zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:10
Slimme opmerking Harry ,elke club heeft de hulp nodig van een gemeente voor een stadion :)
Vind ik leuk
MN223 +160
vrijdag 12 januari 2018 om 08:44
Maar niet elke club hoeft het stadion door de gemeente te laten bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:24
De Arena is niet alleen met overheidsgeld betaald, Ajax moest immers de Meer verlaten....je weet wel hoe ze dat doen uitkopen. Philips heeft destijds het PSV stadion en spelers gekocht door lampen te verkopen aan heel Nederland, wij zijn dus mede-eigenaar van dat provincieclubje.
Vind ik leuk
MN223 +160
zondag 14 januari 2018 om 12:38
Net zoals ik eigenaar ben van Ajax omdat ik een Ziggo-abonnement heb zeker.

Je kunt proberen krom te praten wat recht is ("niet *alleen* met overheidsgeld betaald) maar dat schiet natuurlijk niet op. Feit is dat de Arena met overheidsgeld betaald is, en dat het stadion waar Ajax speelt er dus met hulp van de gemeente is gekomen.

Wat heet: de miljoenen die Ajax inbracht in de bouw kwamen rechtstreeks van de gemeente Amsterdam (afkopen erfpacht, dus ook een soort van grond-deal) omdat Ajax zelf helemaal geen geld had op dat moment.

Daarnaast betaalde de rijksoverheid mee en een hoop bedrijven, waaronder die gloeilampenfabriek die je noemde.

En dan hebben we het alleen over de bouwkosten van het stadion. De kosten van infrastructuur (ca 50 miljoen) zijn sowieso door de overheid betaald.

En maar lopen piepen over de gemeente Eindhoven die een stuk grond ter waarde van 48 miljoen koopt voor 48 miljoen...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 12:38]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:41
Leer je geschiedenis. Bijna elke Nederlandse club heeft een steuntje gekregen van de gemeente waar ze in spelen. Maakt niet uit want op andere vlakken brengen zulke evenementen geld in de kas.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:35
Had het over overleven misschien moet jij wat beter leren lezen :D
Vind ik leuk
yuuup +6196
vrijdag 12 januari 2018 om 06:35
Zit hij al 10 jaar bij Ajax?
Vind ik leuk
Het Brein +2483
donderdag 11 januari 2018 om 22:27
Hij is wel bij de pinken inderdaad! Het woord 'netto' schrappen we..
Vind ik leuk
Pino61 +10454
donderdag 11 januari 2018 om 22:54
Henk hoor
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 20:44
Goed zo Overmars.... kopen en laat de miljoenen rollen.... bouwen aan een sterk Ajax.... dan maar koopclub.... gelukkig geld genoeg in Amsterdam om zonder te puzzelen spelers te kunnen kopen....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:45
‘.....’
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:11
Perfect samengevat, Vitesse Arnhem!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Ach, iedere topclub is een koopclub tegenwoordig
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
dhrwobo +11406
donderdag 11 januari 2018 om 20:58
Ach hou op man. Jullie Ajax supporters hebben psv altijd afgezeken dat het spelers kocht en eigen jeugd geen kans gaf, en nu Ajax meer aankoopt is het opeens wel goed te praten om spelers te kopen die even goed de ontwikkeling en doorstroom van eigen jeugd blokkeert. Hypocriete figuren die Ajacieden. Ben nou eens eenduidig en durf eens kritisch op je eigen club te zijn ipv alles goed praten wat krom is
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 08:49]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:03
Kom kom, lief doen, het is bijna weekend :)
Vind ik leuk
Cookee +5379
vrijdag 12 januari 2018 om 13:48
Het is de ene koopclub die de andere verwijt ik vermaak me kostelijk, breek dit nou niet af.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:04
PSV is ook gewoon een koopclub. Wat is daar erg aan. En ja PSV geeft de jeugd ook geen kans, dat is dit seizoen weer gebleken.
Vind ik leuk
Eendracht +9298
donderdag 11 januari 2018 om 21:44
Gosh..
Denk toch dat er bij PSV tegenwoordig minimaal net zoveel spelen als bij Ajax..
Denk zelfs nog wel meer.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:57
Locadia van Emmen gekocht
Dan heb je de aankopen Lozano en Romero en krijgen Lammers en Malen geen kans krijgen de niet scorende spits de Jong de voorkeur
van Ginkel gehuurd

Eigen jeugd, Hendrikx die zo zeer beperkt is als voetballer dat men hem in zet als blindpaard.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 22:22]
Vind ik leuk
Senn +3761
donderdag 11 januari 2018 om 22:12
Hoi bluf, alles goed?
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:26
??? Ik ben bluf, dus loop hier niet zo dom te doen steeds!

@VP
jullie kunnen het bevestigen
Vind ik leuk
Senn +3761
donderdag 11 januari 2018 om 22:44
Ja graag vp, maak eens alle accounts van bluf bekend?
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:57
Heel simpel heb alleen deze account. Jij bent een leugenaar, tegen Drs. E. Vijfje elke keer zeggen dat ik dat ben. Je bent een troll, een leugenaar..
Vind ik leuk
Senn +3761
vrijdag 12 januari 2018 om 00:03
Huilebalk!! Dan moeten jij en Drs Vijfje elkaar goed kennen, want jullie hebben hetzelfde trainings maatje.
Vind ik leuk
Ajax! +1636
vrijdag 12 januari 2018 om 01:25
Whaha huillie huillie zegt wat! Ga buiten spelen jochie
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:26
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
dhrwobo +11406
vrijdag 12 januari 2018 om 09:03
Locadia kwam inderdaad vanaf z'n 16e, overigens niet van Emmen maar van Willem II. Dus? Dolberg en Frenkie de Jong zijn ook geen Ajax-producten, dus?

En Lozano en Romero zijn aangekocht, klopt, snap niet wat je daarmee wilt zeggen? Van de huidige selectie heeft Ajax ook nogal wat aangekochte spelers met Onana, Viergever, Wöber, Orejuela, Tagliafico, Ziyech, Schone, Frenkie de Jong, Sinkgraven, Dolberg, Neres, Huntelaar, Younes, Johnsen en Cassierra en Cerny. Hmmm.. als je dit zo leest, dan staan er gemiddeld zo'n 8 aangekochte spelers in de basis, en met die van Anderlecht komt er nog één aan die mogelijk Kluivert naar de bank verwijst.

En Lammers mag van mij inderdaad ook wel een kans krijgen. Maar dat je Malen erbij haalt en zegt dat die geen kans krijgt? Malen is net een half seizoen in Eindhoven en is voor het trainingskamp bij het eerste gehaald omdat hij net zo goed doet... Bovendien... haal je Malen erbij als zijnde eigen jeugd en geen kans krijgen... maar Malen is ook 'aangekocht' en uit de Ajax-opleiding.. dus je argumenten zijn kul.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:36
Locadia is gekocht van Emmen, en niet van Willem II daar ga ik elke weddenschap met je voor aan als je wil alleen hou ik je wel aan je betaalverplichting. Ajax verkoopt er net zoveel met als doel betere spelers te kunnen kopen, je kunt niet constant uit je eigen opleiding spelers halen. Ben een Cruijff fan hoor maar je moet niet doorslaan zoals Bergkamp deed, als club moet je streven naar een beter en hoger niveau en als je daarvoor spelers moet kopen moet je dit ook gewoon doen als deze niet in binnen de club actief zijn(trouwens Malen ex Ajax).

PSV voert verkeerd beleid, echte talenten breken niet door en wat er direct onder zit ook niet vervolgens denk iets mis te lopen en haal je Maher en Ramselaar die het ook niet hebben, PSV zal ook toe moeten naar een situatie als bij Ajax en in mindere mate Feyenoord talent opstellen en verkopen als er betere in de opleiding zitten of kopen. De afstand qua mogelijkheden tussen Ajax en Feyenoord is een lichtjaar maar tussen Ajax en PSV is verschil nooit meer te overbruggen.

Zal je nog even deze meegeven: Locadia speelde bij Bargeres te Emmen tot 2009 toen Willem II hem overnam was er geen sprake van verkoop maar verhuur door Emmen en is van oorsprong een Antilliaan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
MN223 +160
zondag 14 januari 2018 om 23:01
Wat ben jij een zwetskous. Locadia speelde tot zijn 8e bij de club die je noemt. Gewoon, een speler die bij de F-jes van de plaatselijke club zat. Daarna bij FC Emmen, een jaar bij de jeugdopleiding van Willem 2 en daarna bij PSV. Hij was toen 17.

Van verhuur door Bargeres of Emmen kan helemaal geen sprake zijn want hij had helemaal geen contract, dat kan ook helemaal niet als je 15 bent.

Dus ga lekker je weddenschappen aan met betalingsverplichtingen als je wil, maar als je verstandig bent zorg je dat je eerst je feiten op een rijtje hebt voor je een reactie typt.

p.s. weet je het het verschil al tussen eigen vermogen en liquide middelen?
p.p.s. heb je al teruggevonden wat het eigen vermogen van Feyenoord écht is?
Vind ik leuk
AFFA +1039
vrijdag 12 januari 2018 om 00:02
Wat minder aan je pijpje lurken.
Vind ik leuk
dhrwobo +11406
vrijdag 12 januari 2018 om 08:53
De afgelopen 2 jaar heeft PSV ongeveer net zoveel eigen jeugd doorgestroomd als Ajax en minder spelers van buitenaf aangekocht dan Ajax. Als PSV idd een koopclub is, wat is Ajax momenteel dan wel niet? Ben benieuwd hoe veel eigen jeugd de komende 1,5 jaar bij Ajax gaat doorbreken met al die aankopen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:41
Strutureel bullshit, welke eigen jeugdspelers zijn doorgebroken dan bij Psv? Je leeft echt in een zeepbel jij.
Vind ik leuk
Cookee +5379
vrijdag 12 januari 2018 om 13:34
Grappig de Pot verwijt de ketel.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:06
Met eigen geld is dat toch relatief makkelijker. Maar je hebt in zekere zin wel gelijk. Desondanks terecht wat Ajax doet. Zelfde geld wat clubs uit NL vraagt als Ajax langs komt. Dan liever iets oudere jongens met Zuid Amerikaanse ervaring. Hoef je niet jaloers om te zijn, enkel beter voor de NL competitie
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:07
Nee het punt is, dat niet elke speler uit de Ajax jeugd ook daadwerkelijk Ajax1-materiaal is. Soms zijn bepaalde lichtingen beter dan de andere.

Op de posities waar Ajax zwak was/is, hebben zij zich versterkt (Tagliafico, Neres) en zo hoort het ook. Talenten aangevuld met aankopen, zodat dit het elftal aanvult.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:24
Cruijff zei het ook al hoor, wat je niet hebt moet je kopen en zo is het ook. Dat Ajax pas met Veltmate in zuid Amerika is gaan kijken en niet eerder met andere scouts verbaasd mij wel.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:31
Veltmate neemt veel ervaring mee van Groningen, dat ontbrak bij Ajax. Die hadden de ogen alleen maar op Scandinavië gericht.
Vind ik leuk
Ale +1493
donderdag 11 januari 2018 om 21:09
Psv is allang geen koopclub meer. Het is een huurclub. Benieuwd welke aanvoerder ze volgend jaar huren.
Vind ik leuk
Romario9 +6357
donderdag 11 januari 2018 om 21:37
Vertel eens hoeveel spelers PSV huurt dan
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:40
Als Jeroen Zoet een vent was zei die ginkeltje inleveren die band je ben maar huuoer speler
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Staan toch genoeg jeugdspelers in de basis? Kluivert, Donny, de Ligt, Veltman...

Daarnaast heb je een aantal jeugdspelers die vanuit Jong Ajax zijn doorgebroken Frenkie/Onana.

Plus de oude garde Siem en KJH.

Oftewel genoeg Ajax DNA naast de aankopen.
Vind ik leuk
Romario9 +6357
donderdag 11 januari 2018 om 21:38
Sinds wanneer is Huntelaar eigen jeugd van Ajax?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:34
Jeugdspelers die via 1-2 jaar in Jong zijn doorgebroken en de oude garde...

Ik zeg toch niet dat het eigen jeugd is..

Gaat er om dat die gasten meerdere jaren bij Ajax hebben gezeten en weten hoe het spelletje werkt.

Vandaar dat ik het expliciet Ajax DNA noem.

Wat is het PSV DNA? Who knows.. counteren?

Bij Feyenoord is dat een bepaalde mentaliteit, niet lullen maar poetsen.



Vind ik leuk
Romario9 +6357
donderdag 11 januari 2018 om 23:04
“Geen woorden maar daden” bedoel je?
Vind ik leuk
Eendracht +9298
donderdag 11 januari 2018 om 21:54
Ach als je Onana noemt dan kunnen we Arias en Isimat bij ons ook metellen gelukkig.
Die speelden eerst ook wat wedstrijdjes in Jong voordat ze onbetwist basisspeler waren...
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:54]
Vind ik leuk
Iggy +2134
vrijdag 12 januari 2018 om 00:22
Bullshit! Onana werd in eerste instantie voor jong Ajax aangetrokken. Arias en Isimat direct voor het eerste van PSV. Van beiden werd verwacht dat ze er meteen zouden staan.
Vind ik leuk
Eendracht +9298
vrijdag 12 januari 2018 om 00:50
Gosh, jullie verzinnen wel elke keer nieuwe regels erbij he??
Maar goed, dan is er dus ook gelukkig geen discussie over bijvoorbeeld brenet en locadia. Want die werden ook niet voor het eerste aangetrokken he..

Zelfs ramselaar werd gehaald met oog op de toekomst en niet als directe basisspeler, vind je het erg als ik die er ook ff bijtel??
Onana werd immers gewoon aangetrokken als reservekeeper en opvolger van Cillessen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 00:51]
Vind ik leuk
Arvin +497
vrijdag 12 januari 2018 om 08:16
Haha wat? Gaan we hier al over op intentieleer? Haha. Hij is gekocht voor jong Ajax, dus telt als jeugdspeler? Hahaha. Wat een onzin zeg.
Vind ik leuk
Sytz +1340
donderdag 11 januari 2018 om 22:25
Onana, Huntelaar en Frenkie geen eigen jeugd hoor. Alsnog genoeg eigen jeugd in selectie hoor. Je moet ook wat van buitenaf hebben naar mijn mening.
Vind ik leuk
035 +222
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Rivieren zijn krom en jouw club is van onder de rivieren. :-)))
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Niet iedereen over één kam scheren zou je sieren!
Vind ik leuk
2cents +38087
donderdag 11 januari 2018 om 21:14
Je moet ook kijken wat er rondloopt in de jeugd natuurlijk. In Jong Ajax loopt geen CV die basisspeler in Ajax 1 kan worden. Viergever gaat weg en dus is er wel een ervaren CV gewenst. Verder zal er heel erg getrokken gaan worden aan De Ligt.

Juist kijkend naar De Ligt kun je moeilijk zeggen dat de jeugd geen kans krijgt. Is net 18 en speelt al een jaar in de basis bij een topclub.
Vind ik leuk
elijah +481
donderdag 11 januari 2018 om 22:40
Amen...eindeijk iemand die begrijpt dat Ajax ervaring nodig heeft in het elftal. Dat kan je gewoon weg niet vinden in de jeugd. Kopen is dus een must met het beetje geld dat Ajax kan spenderen ten opzichte van PSV.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 07:30
Speelt de ligt bij een topclub?. Is hij verkocht dan?.
Vind ik leuk
2cents +38087
zaterdag 13 januari 2018 om 08:24
Is Ajax de enige topclub in Nederland, dat jij hier zo sneu over doet?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:30
Al jaren zonder prijs ,als dat de top is nou echt niet.
Vind ik leuk
2cents +38087
zaterdag 13 januari 2018 om 12:38
Jammer hè, dat Ajax ondanks dat nog steeds als top van Nederland geldt. Dat is met Feyenoord weleens anders, maar ook PSV werd als top gezien toen ze 5 jaar achter elkaar geen kampioen werden.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
Logica van een downie.Ik zie hier wel terug wat er enige tijd geleden in de telegraaf stond.In amsterdam wonen de meeste mensen met een laag IQ!.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 12:44]
Vind ik leuk
2cents +38087
zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
Wat een ongelooflijk slappe uitweg. Je weet het even niet en dan begin je over intelligentie. De mensen die dat doen zijn vaak niet het meest intelligent...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:17
De waarheid is hard ,dat begrijp ik.
Vind ik leuk
2cents +38087
zaterdag 13 januari 2018 om 13:23
Blijkbaar, anders ga je niet van die domme dingen zeggen zoals jij hierboven doet zoals “downie”.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:41]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:37
"anders ga je niet van die domme dingen zoals jij hierboven doet". Moeilijk he nederlands voor jongens met een achterstand.
Vind ik leuk
2cents +38087
zaterdag 13 januari 2018 om 13:41
Zou het niet weten, vertel eens?
Vind ik leuk
Sniper1 +1007
donderdag 11 januari 2018 om 21:24
Simpel: wat je niet in je jeugd hebt, koop je. Doet psv ook, alleen moeten ze daar telkens 11 posities halen...

Wij iets minder.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:24
Pffff... daar is ze weer...
Vind ik leuk
jochempje +1002
donderdag 11 januari 2018 om 21:29
Ach ja, Ajax gebruikt tenminste eigen geld.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:55
En nu weer, PSV geeft eigen jeugd geen kans! Wanneer geeft PSV eigen jeugd een kans en welke spelers zijn dat, de ex- Ajacieden en de ex- Emmen en ja dat is hopeloos middelmaat waarom denk je dat het ex- Ajacieden zijn.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:11
Ja dat is goed te praten want de jeugd krijgt nog steeds 10x meer de kans lapzwans.. of wil je zeggen dat Donny, Justin, Kesper, Joel, Deyovaiso en recentelijk een hoop anderen nooit speelminuten krijgen? Haal die hoop mest van je kop..
Vind ik leuk
Sil Meijer +12940
donderdag 11 januari 2018 om 22:12
Welk talent wordt nu zijn ontwikkeling dwars gezeten?
Vind ik leuk
Guust +4087
donderdag 11 januari 2018 om 22:15
Een team moet in balans zijn, met alleen jeugd red je het niet, in Nederland zijn de betere wat ouder vaak al weg. Nu kiezen ze voor wat ervaring en iets ouder, voor deze jongens is Ajax een mooie opstap naar een grote competitie in Europa. De jeugd zitten ze niet in de weg, anders waren deze plekken wel ingevuld, en waarschijnlijk leveren ze straks meer op, en misschien wat meer aansluiting in Europa wat weer goed is voor de puntjes.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:23
Hè gefrustreerd Boertje reageer eens normaal. Ajax heeft gewoon geld en wil dat investeren. PSV heeft gewoon een kutopleiding waar nooit wat doorbreekt. Wat



Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:25
We geven nog steeds veel jeugd en eigen jeugd kansen! Waar heb je het over! Maar ja we worden altijd leeggekocht, in Europa als je wat wil, moet je ook de miljoenen laten rollen he!!! Maar nog steeds veel jeugd wat aan bod komt, dus waar heb je het over????
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:31
Komt omdat jullie al kochten van t gemeente geld. Zonder gemeente Eindhoven zat dat zielige zooitje van je nu lekker ver weg net als fc Twente .
Vind ik leuk
Pino61 +10454
donderdag 11 januari 2018 om 22:58
Gelul, de eigen jeugd wordt voor veel geld gekocht en dan moet je inderdaad wat. Er is nog steeds tig x meer eigen jeugd wat doorbreekt bij Ajax dan bij psv
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:57
Zakdoek nodig ?
Vind ik leuk
JCJWZ +10488
vrijdag 12 januari 2018 om 00:16
Nog altijd heeft Ajax de meeste eigen jeugd dus we kunnen gewoon op psv blijven zeiken hoor. Naast het anti-voetbal is psv een kille koopclub. Dat warme Brabantse speelt overal behalve in Eindhoven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 00:17]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:39
Hahah wat een zwart wit kijker ben jij zeg. Eindelijk doet Overmars wat nodig is, namelijk anticiperen op begin volgend seizoen en er Europees niet direct uitliggen omdat je elftal niet klaar is. Hij kijkt wie er volgend seizoen in de jeugd al klaar zijn voor de stap en koopt op posities waar het nodig is. Van der beek Matthijs de Ligt, Kluivert en Veltman komen uit de eigen jeugd. Frenkie de jong en Dolberg, onana zijn als talenten slim ingekocht. Als je Ajax een koopclub vindt heb je onder een grote rots geleefd de laatste jaren. Waar zijn de afgelopen jaren de talenten van PSV geweest? BIJ PSV is EN de financiële situatie belabberd en ze hebben geen goede eigen jeugd. Slecht beleid dus.
Vind ik leuk
yuuup +6196
vrijdag 12 januari 2018 om 06:39
En jullie riepen dan dat het geld op het veld moest staan. Wat wil je nu?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:26
PSG niet, maar dat is dan natuurlijk ook niet echt een topclub...
Vind ik leuk
_AJAX_ +2302
zaterdag 13 januari 2018 om 02:26
PSV mocht willen dat het spelers kon kopen, maar ja, een speler kopen van 4 a 5 miljoen van het nivo Heerenveen schiet ook niet op en boven de 10 miljoen kan PSV zich niet veroorloven, mits er verkocht word, maar er is geen hond die zich meld daar in Eindhoven en zelfs de Vitesse van Mexico wou Luuk nog niet hebben, dus terug naar je mand...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:58
Koopclub ;-)
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 21:01
Mooi toch... ervaren spelers erbij kopen... met een deel eigen jeugd... ik zal niet klagen... hoe sterker Ajax wordt.... des te beter....xD
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
donderdag 11 januari 2018 om 21:14
Echt hoor, twee 'slagers'achterin.. Overmars is on fire!
Wel lekker zo'n dikke bankrekening hahaha
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:21
Niks mis mee. Spelers kopen. Zal me rotzorg zijn waar ze vandaan komen. Eigen jeugd, van Ajax, Argentinië, Mexico, Jupiter, Pluto. Lekker belangrijk. Als ze maar voor PSV scoren vind ik het prima.
Vind ik leuk
13 +3404
donderdag 11 januari 2018 om 23:36
Ik ben blij met elke speler die het goed doet bij Feyenoord, maar vind het toch altijd erg leuk als eigen jeugd doorbreekt. Ook vind ik het leuk als je mogelijk nieuw Oranje-materiaal ziet aankomen bij je club.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:00
Ja daar heb jij ook wel weer gelijk in.
Vind ik leuk
mablo46 +630
donderdag 11 januari 2018 om 21:35
Geld moet rollen
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:37
Ajax koopt met beleid Beter dan bij psv, maar psv koopt met rare koop constructies dat is wel iets anders.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:54
Gaaaap
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:12
Die geilen zich nu al op over de miljoenen die Lozaadlozing op gaat leveren (alleen krijgen ze er maar een deel van).
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:26
So? Zal het nog een keer herhalen met een toevoeging. Niks mis mee. Spelers kopen. Zal me rotzorg zijn waar ze vandaan komen. Eigen jeugd, van Ajax, Argentinië, Mexico, Jupiter, Pluto. Hoe dat financieel tot stand komt zal me ook een zorg wezen. Als het financieel niet klopt zal de KNVB UEFA FIFA er wel een stokje voor steken. Lekker belangrijk. Als ze maar voor PSV scoren vind ik het prima.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 22:35]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:35
Zie mijn reactie onderaan... 31 mijoen uitgaven aan verdediging en straks voor ruim 100 miljoen verkopen.... kan slechter toch? of hebben we liever Haps en Amrabat?
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 21:56
Ajax moet geen geld meer uitgeven in Nederland... ja aan talenten zoals Schuurs wel... maar verder niet te veel de andere clubs rijker maken met Ajax geld... pomp maar geld naar de Argentijnen toe... xD
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:52
Precies als andere clubs 300 miljoen te besteden hadden roepen ze ook niet koopclub alleen is het jammer dat ze Arana en Mina hebben laten lopen.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 21:57
Die was volgens mij erg duur....?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:58
Arana was 5.5 miljoen en Mina 9 alleen Pavon is erg duur geworden was 12 toen 25 en nu 31/35 miljoen door verlengen contract.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:59]
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 21:59
Ik zie net staan.... Arana naar Sevilla voor 11 miljoen....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:02
Hij wil niet naar Sevilla dat gaat over.
Weet niet hoe goed je Spaans is maar hij zegt op tv dat hij niet naar Sevilla gaat omdat hij zich wil ontwikkelen bij een opleidingsclub.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 22:08
Arana speelde vanaf 2005 in de jeugdopleiding van Corinthians. Begin 2015 werd hij overgeheveld naar het eerste elftal, maar zijn debuut beleefde hij bij Atlético Paranaense, dat hem in 2015 kortstondig huurde. Na zijn terugkeer kreeg Arana geleidelijk meer speeltijd, maar vooral in 2017 had hij een vaste basisplaats bij Corinthians. Aan het einde van het jaar werd hij aangetrokken door Sevilla. De vleugelverdediger zette zijn handtekening onder een verbintenis voor de duur van vierenhalf jaar.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:25
Edit: Deze reactie is door mezelf verwijderd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 13:42]
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
donderdag 11 januari 2018 om 22:11
je ziet hem ook gewoon foto's van Arana in een Sevilla shirt en vest.... die is gewoon naar Sevilla gegaan....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:58
Weet je wat veel leuker is, dat goedkoop inkopen en duur verkopen waardoor Overmars steeds meer verdient en Ajax steeds betere spelers kan halen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 03:39
Hij verdiend genoeg bij Ajax. Misschien krijgt hij ook nog eens een stukje doorverkooppercentage.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:44
Veltman en Viergever zullen gaan en ik wens hen ook een mooie club toe. Maar ik hoop toch echt wel dat de Ligt nog een aantal jaartjes blijft. Met onze Oostenrijkse vriend en Schuurs 3 prima verdedigers achterin. Benieuwd of hij dan voor de breedte wordt gehaald.
Vind ik leuk
mablo46 +630
donderdag 11 januari 2018 om 21:35
Yup, zou mooi zijn.
Vind ik leuk
Olfie +2914
donderdag 11 januari 2018 om 21:36
3 tieners. Beetje meer leeftijd als Viergever vertrekt is niet weg denk ik. Als ie maar Engels gaat leren, anders heb je er nog weinig aan wellicht. Alhoewel, de verdediging kan ook wel eens uit 3 Zuid Amerikanen gaan bestaan, wellicht de NLers portugees leren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:38]
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 20:45
Helemaal zelf opgeleid, vanaf z’n 5e al bij Ajax hoor ik al in de verte
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 20:46]
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 20:46
Klopt als een bus :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:46
Jaloers ? Ajax heeft met AZ de beste opleiding.
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Dat valt reuze mee, vlak Feyenoord niet uit ..
Vind ik leuk
Ale +1493
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Feyenoord heeft een ouderwets zwakke jeugdopleiding. Komt niks fatsoenlijk vandaan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:39
Das war einmal... PSV, AZ en zeker Ajax zijn ze ruim voorbij... op allerlei gebied, scouting, accommodatie, nivo, aantal contracten, doorbraak.....
Vind ik leuk
13 +3404
donderdag 11 januari 2018 om 23:41
Nieuwe accommodatie is er bijna... en met Van Beek, Vilhena, Nieuwkoop, Boëtius, Vente, Nelom, Malacia heeft er aardig wat uit eigen jeugd gespeeld lately.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 23:43]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
Ahhh zie je de bui al hangen volgend seizoen ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Oei, jammer he dat jullie geen 100+ miljoen hebben om te kopen. En het enige geld dat jullie hebben besteden ze aan een spits terwijl het probleem overduidelijk bij de achterhoede ligt. Maar prima verder.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:27
Helemaal zelf gewijzigd? In een regel. Benieuwd wat de eerste versie was. Of nee... doe geen moeite.
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 20:46
Lisandro Magallandewarmingupbeginnen
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
Speelt samen met Kostas Alssiemaraakis
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
En die Italiaan Dievanjalli
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:06
maar spelen die niet bij Union Aït Melloul
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:45
Nee bij Papalaatmnpiellos in Griekenland
Vind ik leuk
rpaulp50 +3974
donderdag 11 januari 2018 om 20:47
Dit had een paar jaar geleden moeten gebeuren: DOORPAKKEN.
Beter laat dan nooit en een goed begin in 2018 !
Overmars mag van mij het stokje overnemen van v.d. Sar.
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Een draai om zn oren moet van der Sar hebben
Vind ik leuk
Nuance +3649
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Dat is bij hem niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:04
Wel met 2 man doen
Vind ik leuk
rpaulp50 +3974
donderdag 11 januari 2018 om 22:07
De RVC waakt.
Er zal altijd een TD zijn en een AD die onder toezicht van de RVC hun werk doen volgen een vooraf bepaald beleid.
Een simpele, korte lijnen, organisatie dus.
Een door de wol geverfde ondernemer met bewezen succes in binnen en buitenland zou ook niet misstaan bij Ajax, voor de balans. Teveel ex profs is nergens goed voor, met Overmars als TD en de Mol jr ( al eerder in de RVC gezeten ) als AD zou Ajax een fantastische Directie hebben.
( gaat de Mol jr niet doen trouwens )
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:57
Geef hem niet teveel macht das ook niet goed voor marcje
Vind ik leuk
rpaulp50 +3974
donderdag 11 januari 2018 om 22:00
Dat is helemaal waar, maar dat geldt voor elk mens.
Daar is echter in voorzien in de organisatie structuur.
De RVC en de Directie komen vooraf een beleid overeen, waar een ieder zich aan dient te houden.
De RVC waakt over dat beleid en ziet toe en kunnen dus een Directeur daarover aanspreken, ze hebben ook de macht een Directeur bijvoorbeeld te ontslaan mocht daar voldoende reden(en) voor zijn.
Dus dat zit wel goed, ik ben optimistisch en dat is weleens anders geweest.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:04
Jaa ben ik het mee eens allerbeste beslissing was toch wel Keizer en Bergkamp eruit vanaf nu word de sfeer alleen maar beter en geen kampen wel ironisch Bergkamp:p
Vind ik leuk
rpaulp50 +3974
donderdag 11 januari 2018 om 22:12
Ja, maar ten Hag is ook een gok hoor......3 jaartjes pas als Hoofdtrainer in die zwakke ere divisie bij mindere clubs en totaal geen Internationale ervaring als Hoofdtrainer.....
Als hij tegen Feyenoord en Utrecht geen geluk heeft krijgt ie het meteen erg moeilijk, ik had liever Tuchel gehad.
Aan de andere kant, als Marc een goed elftal neerzet moet je gewoon met 2 vingers in je neus kampioen kunnen worden in de ED met welke Trainer dan ook........
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:15
Jaa ik denk ook dat een trainer 30 % of 40 % inbreng heb rest hangt van 11 mannen/jongetjes af maar ik doelde voornamelijk op rust binnen een club kijk naar Ado&Feyenoord nu is er rust in de tent nu gaat het tenminste over of Younes kut speelt ipv wie de slang is en wie bepaald en dat de trainer geen regie heb onrust hevelt altijd over naar selectie
Vind ik leuk
myrthewit +1042
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Ik ben niet tegen het aantrekken van dit soort spelers, maar ik vraag me wel af of er nu niet te veel gekocht gaat worden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:56
Onze verdediging is het meest karige van de hele selectie. Plus Dijks vertrekt deze winter. Viergever aflopend contract. Veltman wilt weg. En wie weet wat gaat gebeuren met de Ligt.
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 20:48
Dit is prima zoals Ajax en vooral Overmars bezig is! Ajax laat eindelijk zien dat ze geld uitgeven, is ook makkelijker om dit soort spelers te halen, de begroting gaat volgend jaar fors omhoog en het salarisbudget ook :)

Ajax werkt volgend seizoen met een begroting van rond de 100 miljoen euro, mede mogelijk gemaakt door verschillende sponsordeals die '' onze flappie '' heeft weten binnen te halen :)

Laat het geld maar rollen! :)
Vind ik leuk
chicken +7235
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Hoeveel gaan beide omhoog?
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 21:03
Begroting moet naar de 100 miljoen getild worden en het salarishuis wat Ajax heeft moet met zo'n 5-7 om hoog gaan :)
Vind ik leuk
chicken +7235
donderdag 11 januari 2018 om 21:06
Daar betaal je goede spelers van...zou lekker wezen..
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 21:12
Als ze nou eens een prijs zouden pakken ..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:17
Die komen straks vanzelf wel wanneer Overmars zo door blijft gaan! Heerlijk zoals hij nu kan handelen, gewoon al spelers kopen voor het nieuwe seizoen, terwijl het seizoen pas op de helft is. Wat zouden ze die weelde graag willen hebben daar in Eindhoven :D

Miljoenen kunnen uitgeven, zonder al maanden voor de zomerstop te hopen dat je wat spelers weet te slijten, je weet wel Brands taferelen!
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 22:11
Kneus, eerst schelden op elke club die koopt, om vervolgens dat feit tod te juichen, hypocriete lul !
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:28
Laat eens zien waar ik ooit heb gescholden over aankopen die een club doen? Ik weet zeker dat je die berichten nooit gaat tegenkomen, omdat ik het nooit heb gezegd!

Hypocriete lul en kneus, zo noem je je vader maar!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:33
Wat Ajax koopt en verkoopt doen ze met eigen geld, Sánchez leverde toch 37.5 miljoen netto winst op en dat doen onze aankopen allemaal omdat ze met eigen vermogen betaald worden en je dus ook bij verkoop alles mag houden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:49
Weer een verdediger? Ten Hag gaat vast 5-3-2 spelen ;-) Dan heb je er een boel nodig!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12889
donderdag 11 januari 2018 om 20:54
Hehe ik houd m’n hart vast ;)
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:09
Geef ons er maar twee
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:49
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
donderdag 11 januari 2018 om 20:50
Hij kan ook RB spelen, dus zal wel als vervanger van Veltman worden aangetrokken dan..
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 20:51
Is Veltman een rechtsbuiten dan ?
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
donderdag 11 januari 2018 om 20:54
RechtsBack..
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:05
Hahaha hap hap
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
donderdag 11 januari 2018 om 21:22
Dacht ik leg het even uit.. ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:50
lijkt me iets teveel van het goede met alle andere verdedigende aankopen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:53
En maar KOPEN !!!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:34
Als je geld hebt koop je spelers en hoef je geen verboden constructies te bedenken
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:04
Volgens mij ben je het niet met me eens, maar welke club in Nederland heeft er gebruik gemaakt van een verboden constructie? Bedoel je soms Twente?
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
donderdag 11 januari 2018 om 20:56
Viergever vertrekt en Veltman waarschijnlijk ook..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:34
Welke dan?
Vind ik leuk
Foebele +38721
donderdag 11 januari 2018 om 20:51
Volgens mij kunnen we die nu al gebruiken. We hebben nu alleen de Ligt, Wober en Viergever wat al 1 te weinig is en Viergever is nog geblesseerd.

Veltman kan centraal, maar is de rechtsback die je niet zomaar centraal kunt zetten, omdat Zeefuik en Orejuela nou niet bepaald klaar staan om het over te nemen.

Sowieso kan het geen kwaad hem een half jaar eerder te halen, zodat hij al gesetteld is als hij volgend jaar een beoogde basisplek moet zien af te dwingen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:52
Overmars gaat laatste tijd lekker op dat Amsterdamse spul
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12889
donderdag 11 januari 2018 om 20:52
Damn, Marc blijft maar gaan! Goed hoor
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 20:54
Inderdaad, heel goed bezig :) Bergkamp weg en de spelers worden opeens aangetrokken :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12889
donderdag 11 januari 2018 om 20:55
Ja, wel fijn!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:39
Dan weet je ook direct wie de stoorzender was bij Ajax en waarom van der Sar eieren voor zijn geld koos en aan de kant van Overmars geen staan. Het werkt heel simpel in alles, wat er niet is koop je hetzelfde gaat op voor een Supermarkt waar ze en product niet hebben dan ga je ook ergens anders kijken om het alsnog aan te schaffen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:36
Wat moet je anders met dat geld, laten rollen en binnen harken.
Viergever vertrekt, Veltman en Younes leveren nog iets op dus heb je e gewoon nodig bovendien houdt Marc graag de posities dubbel bezet.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:52
Kan Dijks naar Sparta komen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 20:57
Heel mooi laat maar komen. :-)
Vind ik leuk
Laufen +44
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Invloed van Maxima bij Ajax steeds meer aan de oppervlakte
Vind ik leuk
Laliga +525
donderdag 11 januari 2018 om 21:00
Ze moeten wel want veltman zal wel nieuwe uitdaging buitenland gaan , viergever is transfervrij , dijks gaat nu waarschijnlijk . Wie weet word de ligt nog verkocht oook ( denk het niet nu barca die jongen heeft gekocht ) .
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:03
Goed bezig

Als je internationaal ook weer wat wilt gaan presteren dan moet de selectie breder zijn
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:08
Trek dan Verhoeven weer aan
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:27
Wordt een extra dug-out plaatsen dan gast :P
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:40
Elftalfoto zet maar op panorama-stand die camera
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:47
Vanuit een helikopter :P
Vind ik leuk
Pvdsluis +2670
donderdag 11 januari 2018 om 23:20
Haha! Hier kan ik wel om lachen
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:08
Marcje pakt wel vaker door...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:11
Mooi spelertje, zou lekker zijn als hij de boel even komt opschudden in de eredivisie.
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
donderdag 11 januari 2018 om 21:13
1000 als jij ooit van ‘m had gehoord ..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:40
Ik kijk zuid Amerikaans voet dus wat je denk je?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:16
Kopen kopen en kopen? De geweldige jeugd waar is die, weer een aankoop die dat tegen houdt
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:17
Prima, aangezien Veltman en Viergever wel naar t buitenland zullen vertrekken na dit seizoen. En wie weet de Ligt ook. Daarnaast vind ik Ardenner boterhamworst persoonlijk lekkerder om te eten tijdens het voetbal kijken dan bijvoorbeeld opgedroogde hondenkots. Wat jullie?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:20
Wie had dat gedacht? Van Ajax Amsterdam, naar Ajax Argentinië!
Vind ik leuk
Niels92 +6043
donderdag 11 januari 2018 om 21:27
Jij kan zo bij Telfort werken :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:55
Ik wist wel dat ik ergens talent voor had!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:27
24 en 25 jarige Argentijnen die nog steeds in Argentinie spelen zullen waarschijnlijk geen toppers zijn anders waren ze al minstens 3 jaar eerder weggeweest. Voor een Nederlandse club kunnen het natuurlijk wel aanwinsten zijn want beter valt er niet te halen door de concurrentie van de toplanden.
Vind ik leuk
Blindsy +2900
donderdag 11 januari 2018 om 21:29
En Cruyff draait zich weer om in z'n graf.
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:46
Hoe moet hij dat doen ? Denk je dat ze hem levend de grond ingespaaid hebben ?
Vind ik leuk
Blindsy +2900
zaterdag 13 januari 2018 om 20:36
Tjonge, moet ik ook nog voor n stukje algemene ontwikkeling zorgen...

http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=Zich%20in%20zijn%20graf%20omkeren
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:30
Dat zal moeilijk gaan, Nederlands beste voetballer aller tijden is gecremeerd en niet begraven!
Vind ik leuk
Blindsy +2900
zaterdag 13 januari 2018 om 20:28
Dan maak ik er speciaal voor jou 'Cruyff zou zich in zijn urn omdraaien' van.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:41
De crematie houdt dit tegen.
Vind ik leuk
Blindsy +2900
zaterdag 13 januari 2018 om 20:39
Kun je nagaan hoe groot Cruyffs afkeer moet zijn voor het huidige koopbeleid.
Plan Cruyff officieus mee-gecremeerd...
Vind ik leuk
mchollie +2706
donderdag 11 januari 2018 om 21:30
nog even en er is geen plaats meer voor eigen jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:32
Als dit doorgaat dan heeft Overmars aan verdedigers uitgegeven: Sanchez (5), Tagliaficio (5), Schuurs (4?), Magallan (8?), Wober (8), Onana (150.000) en Van Leer (500.000) daarnaast Veltman, De Ligt en Viergever voor niets. Ik laat Sinkgraven even buiten de beschouwing omdat hij eigenlijk als middenvelder gehaald is.
Maar samen kosten deze achterhoede zo n 31 miljoen.
Sanchez al verkocht voor ruim 40 miljoen. Komende zomer verwacht ik een vertrek van Onana, Veltman, De Ligt (Onana en De Ligt kan je waarschijnlijk niet behouden) die samen toch ook wel minimaal tussen 50 en 60 miljoen gaan opleveren. Samen met Sanchez is dat ruim 100 miljoen tegen 31 miljoen uitgaven en dan nog steeds staat er straks een prima achterhoede.
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 21:48
Leuk om trots op iemand anders zijn bankrekening te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:56
Ach, altijd beter dan trots te zijn op vage koopcontructies en huurcontructies om je elftal rond te krijgen... bespeur ik hier wat afgunst? haha.. tja... wordt een stukje lastiger sinds fam. Philips zijn handen heeft afgetrokken van je cluppie he?
Vind ik leuk
Butsbal +5165
donderdag 11 januari 2018 om 22:03
Nee
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:45
Geld moet rollen en het rolt allemaal richting Amsterdam.

PSV moet ene inhaalslag maken omdat ze anders met AZ, Vitesse en Utrecht uit mogen maken wie derde in de competitie wordt. De rare constructies van PSV heeft ze al een keer op de rand van de afgrond gebracht en dat zal weet gebeuren als ze zo doorgaan. Ze kopen Romero met geld wat ze denken te verdienen met de verkoop van Lozano komende zomer na het WK, dergelijk beleid is vragen om problemen Feyenoord is niet voor niets een andere weg ingeslagen heeft inmiddels zo'n 75 miljoen aan eigen vermogen
Vind ik leuk
MN223 +160
vrijdag 12 januari 2018 om 00:06
Volgens de cijfers van Feyenoord zelf 24 miljoen.

Ken je trouwens het verschil tussen eigen vermogen en liquide middelen al?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:37
Ajax had eerder door moeten pakken met Arana en Mina dan had je nu een dijk van verdediging gehad met de Ligt en Wöber erbij. Dat Ajax meer fysiek haalt is te prijzen overigens alleen vindt ik het raar dat ze pas zijn gaan doen nadat Veltmate van Groningen werd overgenomen.
Vind ik leuk
Zilt +21
donderdag 11 januari 2018 om 21:49
Is goed maar daarna wel stoppen. Tis even kláar dan Marc! Wat hebben we aan teleurgestelde spelers?
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:50]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:53
De opleiding van Ajax.......
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:00
Wat is er opeens mis met dat je geld uitgeeft aan spelers als je het geld op de bankrekening hebt staan. Erop gaan zitten? Dan krijg je daar weer een storm van kritiek daar op. Zolang ze maar slim investeren en wellicht komt het nog tot iets moois ook.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:10
Wat "pakt Overmars door" dan? Heeft hij een bod uit gebracht aan club en/of aan speler?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:17
Overmars is los
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:18
Overmars is los
Vind ik leuk
52N6E +565
donderdag 11 januari 2018 om 22:19
....VP citaat ‘’De scouting in Zuid-Amerika begint serieus zijn vruchten af te werpen voor Ajax”....???
Eerst resultaten en dan pas dit soort uitspraken...behalve NEres heb ik nog niet veel zien spelen...

En ik heet geen Bergkamp...
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:23
40+ miljoen Sanchez, geen goed resultaat????
Vind ik leuk
52N6E +565
donderdag 11 januari 2018 om 22:57
Resultaat bedoel ik prijzen mee. Ik zit hier toch op voetbalprimeur?

Ik heb nooit kunnen begrijpen dat wij als supporters zo blij worden als een speler van je eigen club voor veel geld wordt verkocht. Ik check als supporter die elk twee weken de thuiswedstrijden trouw bezoekt toch ff mijn saldo na zo’n transfer maar vraag mij daarna altijd af waarom...
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 23:00
Europese finale gehaald met Sanchez! Ja ja 2de is geen prijs, maar als NL club die finale halen dat gebeurd misschien wel nooit meer.

En we worden elke keer leeggekocht, dus 40+ miljoen is goed voor onze toekomst, de ontwikkelingen met Neres is goed! En ja, de prijzen komen ook weer vanzelf dat is altijd een golfslag. We zijn pas bezig actief in Zuid Amerika, dus heb een beetje geduld met o.a de prijzen....
Vind ik leuk
52N6E +565
donderdag 11 januari 2018 om 23:04
Ok ok ...verwachting wordt wel hoog nu ...dat snap je.
Elke wedstrijd winnen is al een must voor Ajax. Maar nu mag je niet meer verzaken en is het in 1 streep door naar plek 1 en dit jaar overwinteren in de CL!
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 23:05
We gaan ervoor! Het moet!
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:22
Als dit lukt! Zou geweldig zijn!
Ook door de overmatige interesse in De Ligt door tal van top clubs.
Dan kunnen we deze goede verdediger alvast binnen hebben!

Overmars goed bezig! Heeft nu meer vrijheid nu Bergkamp weg is;) hij is los!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:25
Waar is de jeugd dan
Vind ik leuk
Ajax! +1636
donderdag 11 januari 2018 om 22:43
DeLigt, vdBeek, Kluivert niet gezien???
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
donderdag 11 januari 2018 om 22:39
Heerlijk al dat anti Ajax gelul, kan ik oprecht van genieten! :-D
Ik ga weer slapen met een glimlach, bedankt en slaap lekker..
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:40
Je hebt even niet opgelet. 5 miljoen gekocht 45 verkocht? Heet dat in Brabant verdampen?
Vind ik leuk
FACT +386
donderdag 11 januari 2018 om 23:00
A ja joh! Aankoop nummer 15 dit seizoen!
Vind ik leuk
yuuup +6196
donderdag 11 januari 2018 om 23:13
Valt me op dat iedere aankoop, target en verlengende speler sprekend op Overmars lijkt.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:20
en eigen jeugd? ga vooral door met buitenlanders aantrekken ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:40
Hoop dat Overmars Dijks aan Sparta verhuurd.
Vind ik leuk
MN223 +160
vrijdag 12 januari 2018 om 00:01
Kopenkopenkopen!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:17
Jaloersjaloersjaloers?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:16
Of het lukt of niet, Overmars laat wel zien dat hij niet kon functioneren door die ziekelijke BergRAMP. Wat een weelde zeg, een leven zonder Dennis BergRamp.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:43
Het voorbeeld Bayern Munchen koopt ook alles.
Overmars lijkt bevrijd van het dogma "alles uit eigen jeugd".
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 01:09
Maar goed dat Johan dit niet hoeft mee te maken.
Weg revolutie
Vind ik leuk
Itsese +2055
vrijdag 12 januari 2018 om 04:37
Maar PSV heeft daar een toernooi toch? Tegen al het talent dat er rondloopt?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 04:37]
Vind ik leuk
_AJAX_ +2302
vrijdag 12 januari 2018 om 05:23
Schoon schip, nieuwe trainer, nieuwe spelers, goeie scouting in zuid Amerika. Klinkt als muziek in de oren!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 05:44
Johan draait zich 3x om....wat een beleid hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 13:37
Opleidingsclub??????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Overmars pakt door en wil 24-jarige verdediger in zomer naar Ajax halen'