Advocaat: 'Hij wil bij het nationale elftal komen, dan verwacht je wel wat'

Advocaat: 'Hij wil bij het nationale elftal komen, dan verwacht je wel wat'

donderdag 11 januari 2018 om 22:30

Dick Advocaat is tevreden over de uitslag tegen Kaiserslautern, maar toch blijft de Sparta-trainer kritisch. De Kasteelclub zegevierde met 3-1 tegen de Duitsers.

"Content ben ik nog niet, maar als je met 3-1 wint is dat een goed resultaat", zegt Advocaat tegen RTV Rijnmond. "Ik heb goede dingen en minder goede dingen gezien. Die moeten eruit. Een aantal keer gevaarlijk balverlies, waardoor de tegenstander gevaarlijk kon worden. Dat mag niet."

Advocaat slachtofferde Michel Breuer, die de afgelopen twee jaar onder Alex Pastoor alles speelde én aanvoerder was. "Hij speelde de tweede helft toch?", reageert Advocaat, die de definitieve opstelling nog niet helemaal in z'n hoofd heeft zitten. "Anders had dit (de wedstrijd, red.) niet gehoeven. Het grootste aantal spelers dat begon kan wel op een basisplaats rekenen."

Advocaat verwacht veel van AZ-huurlingen Fred Friday en Dabney dos Santos. "Het is belangrijk dat we nu twee spelers hebben. Dat maakt de concurrentie beter. Daar moeten we van profiteren. Friday wil graag bij het nationale elftal (van Nigeria, red.) komen, daar kun je dan wel wat van verwachten."

Plaats een reactie

Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 22:32
Een of andere manier blijf ik ondanks advocaat en de versterkingen die gwn prima zijn voor sparta dat ze alsnog bij de laatste 3 zullen blijven.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:38
Ik heb ook zeer mijn twijfels.
Vind ik leuk
Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 22:45
Mag ik vragen of jij het bent Bien?
Vind ik leuk
JCJWZ +10528
vrijdag 12 januari 2018 om 02:54
Denk het wel Bien maakt voor elke dag een nieuw account aan tegenwoordig.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:11
Bedoel je ik. Wie is Bien eigenlijk. Hoor die naam hier vaak vallen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 06:11]
Vind ik leuk
Timmio! +1900
vrijdag 12 januari 2018 om 10:55
Uhh ja zeg maar iemand die voor PSV en Real Madrid is en 100 nieuwe accounts per maand aanmaakt op deze site
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:34
Nu mag die Vrijdag het bij Sparta proberen maar om dan gelijk over het nationaal elftal van Nigeria te beginnen is weer een beetje hoogmoeds waanzin.
Vind ik leuk
Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 22:35
Ze zouden m eigenlijk volgend jaar pas moeten halen. Schijnt een uitstekende speler te zijn voor op vrijdag...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:51
Die had eigenlijk van mij moeten zijn Timmio!, maar alle regards plus een like gaan voor deze opmerking naar jou toe......
Vind ik leuk
Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 22:53
Simpele intikkers zijn we een gouden duo in ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:55
Wij kunnen geen gouden duo zijn want jij bent voor die club uit Eindhoven;)
Vind ik leuk
Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 22:56
Nee klopt Feyenoord loopt daarvoor iets te vaak iets te ver acchter :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:01
Elk jaar een prijs is voor de Coolsingel ook weer niet leuk, een plattekar opkalefateren is weer heel iets anders.
Vind ik leuk
Timmio! +1900
donderdag 11 januari 2018 om 23:03
Ja wij vinden het itt Feyenoord wel leuk prijzen te pakken.
Beide clubs zullen dus wel content zijn met de huidige gang van zaken ;)
Vind ik leuk
Rodajc +2956
donderdag 11 januari 2018 om 22:39
Dat gaat Fredje toch niet lukken vrees ik als je naar de concurrentie kijkt. Iheanacho, Onyekuru, Ighalo en Musa zijn sowieso al beter, dan heb je nog Olanare, Nwakaeme en Kayode die minstens gelijkwaardig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 22:42
hij is snel sterk gretig soms een beetje wild maar kan echt wel een doelpunt of tien maken
Vind ik leuk
Dicky +7945
donderdag 11 januari 2018 om 22:47
Ik zit nog steeds te wachten dat Van Muiswinkel ontdekt wordt bij Sparta.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:46
Traag, trager, Breuer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat: 'Hij wil bij het nationale elftal komen, dan verwacht je wel wat'