Barcelona geeft galashow weg en staat in kwartfinale dankzij fenomeen Messi

Barcelona geeft galashow weg en staat in kwartfinale dankzij fenomeen Messi

donderdag 11 januari 2018 om 23:28

FC Barcelona heeft zich kinderlijk eenvoudig geplaatst voor de kwartfinales van de Copa del Rey. Celta de Vigo hield de Catalanen thuis op een 1-1 gelijkspel, maar maakte in Camp Nou, mede door een fenomenale Lionel Messi, geen schijn van kans: 5-0

Celta was vol vertrouwen afgereisd naar Camp Nou, want Barcelona worstelt al enkele jaren met de club uit Vigo. Barcelona maakte echter al vroeg in de wedstrijd korte metten met de hoop van Celta. Messi opende na dertien minuten spelen de score op aangeven van Jordi Alba en twee minuten later gebeurde precies hetzelfde. De wedstrijd leek al na 28 minuten gespeeld toen Messi en Alba de rollen omdraaiden en de linksback op aangeven van de Argentijn mocht scoren: 3-0. De pass van Messi is er een om in te lijsten.

Celta kreeg geen moment ademruimte en incasseerde drie minuten na de 3-0 ook de 4-0. Ditmaal was Luís Suarez trefzeker na defensief geklungel van de gasten. De score had voor de rust nog hoger uit kunnen vallen, maar een treffer van Suarez werd vlak voor het laatste fluitsignaal afgekeurd. In de tweede helft wist Celta dat de wedstrijd gespeeld was en deed Barcelona het iets rustiger aan. Ernesto Valverde haalde Gerard Piqué, Messi en Andrés Iniesta van het veld en bracht onder andere Ousmane Dembélé in, die zich regelmatig liet zien met frisse acties.

Scoren kon hij niet, maar Ivan Rakitic kon op aangeven van de man van 105 miljoen euro heeft gekost wel alsnog de 5-0 maken. Daardoor voegt Barcelona zich op eenvoudige wijze bij de laatste acht in het Spaanse bekertoernooi.

Plaats een reactie

power +1461
donderdag 11 januari 2018 om 23:28
De wedstrijd was in de 1st helft klaar, door Messi en Alba
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:36
jaa die waren als 2 magneten in de eerste helft !
Vind ik leuk
Pino61 +10493
vrijdag 12 januari 2018 om 00:06
Er kan er maar 1 de goedste zijn.
Vind ik leuk
power +1461
vrijdag 12 januari 2018 om 00:14
dat is Messi geen twijfel mogelijk
Vind ik leuk
Itsese +2055
vrijdag 12 januari 2018 om 04:40
Je bedoelt de beste zijn.
Vind ik leuk
Pino61 +10493
vrijdag 12 januari 2018 om 14:49
Lol
Vind ik leuk
buddha +5789
donderdag 11 januari 2018 om 23:39
logisch
Vind ik leuk
Jens1999 +7745
donderdag 11 januari 2018 om 23:43
Barcelona is niet te stoppen.... xD
Vind ik leuk
_AJAX_ +2317
vrijdag 12 januari 2018 om 05:26
Nee, Barca is WEDEROM niet te stoppen! 8D
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 00:24
Die Messi en Alba connectie is echt niet normaal. Hoe gemakkelijk Messi wedstrijden kan beslissen is absurd. Dembele viel ook echt lekker in, had meer vertrouwen leek het
Vind ik leuk
Itsese +2055
vrijdag 12 januari 2018 om 04:41
Nog even en Coutinho komt erin... dan zijn ze helemaal niet meer te stoppen.
Vind ik leuk
yuuup +6203
vrijdag 12 januari 2018 om 06:27
En als dan Griezmann ook nog komt is het einde zoek.
Vind ik leuk
power +1461
vrijdag 12 januari 2018 om 11:47
die twee kannen elkaar ogen dicht vinden,
Vind ik leuk
Ajax! +1635
vrijdag 12 januari 2018 om 03:12
Vamossss Barcaaaa!!!! Siiiii! Enz....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 05:19
Op dit moment samen met ManCity de beste clubs ter wereld en dan denk ik dat de ervaring van Barça de doorslag geeft.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2317
vrijdag 12 januari 2018 om 05:25
Voetbalgasme!!!
Vind ik leuk
yuuup +6203
vrijdag 12 januari 2018 om 06:24
Veruit de beste speler van de laatste 50 jaar.
Vind ik leuk
Spiegel +1929
vrijdag 12 januari 2018 om 07:36
Scoren kon hij niet, maar Ivan Rakitic kon op aangeven van de man van 105 miljoen euro heeft gekost wel alsnog de 5-0 maken.

Lekker staaltje grammatica weer vp.
Vind ik leuk
pdavie +385
vrijdag 12 januari 2018 om 07:47
Goeie pot! Mooi en dominant voetbal! Forza Barca!
Vind ik leuk
berwi +322
vrijdag 12 januari 2018 om 10:25
Barca grote Klasse
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Barcelona geeft galashow weg en staat in kwartfinale dankzij fenomeen Messi