Advocaat traint naast Capello: Als ik vrijgezel was geweest misschien gedaan

    Advocaat traint naast Capello: "Als ik vrijgezel was geweest misschien gedaan"

    vrijdag 12 januari 2018 om 09:55

    Sparta-trainer Dick Advocaat lijkt meer talenten de kans te gaan geven bij de club. In de voorbereiding op de tweede seizoenshelft kreeg de negentienjarige Julian Chabot de kans in de verdediging en kwam ook talent Ilias Alhaft in actie.

    "Een speler waar veel dreiging van uitgaat. Hij maakte ook een goede goal", zei Advocaat na de 3-1 overwinning op Kaiserslautern over Alhaft tegen De Telegraaf. De aanval kon de coach sowieso wel bekoren. "Dan hebben we voorin toch een paar mensen lopen die met hun snelheid voor dreiging kunnen zorgen. Ik heb ook een aantal dingen gezien dat beter moet. Maar dat we met 3-1 hebben gewonnen, geeft een positief gevoel naar de toekomst. Het belangrijkste is dat er weer leven in de groep komt en dat ze weten wat ze kunnen. We hebben een aantal heel aardige spelers in het elftal."

    Tijdens het trainingskamp in Spanje traint Advocaat op hetzelfde complex als Fabio Capello, trainer van Jiangsu Suning. "Ik had ook in China kunnen zitten. Als ik vrijgezel was geweest, had ik het misschien nog wel gedaan", grapt Advocaat, die met Sparta dinsdag tegen Vitesse speelt in de Eredivsie.

    Poll

    Gaat Advocaat voor de ommekeer zorgen?

    (2548 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bizzy +20099
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:06
    Ze zijn de wanhoop nabij.
    Vind ik leuk
    James10 +469
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:11
    Niet bij elke club zien ze jeugd als iets engs en wanhopigs ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20099
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:18
    Discussie jeugd kan mij gestolen worden :) het is de buitenwereld die zich daar drukker om maakt.
    Vind ik leuk
    Cookee +9987
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:52
    Ach, als er bij een club iets gespeeld heeft met kindermisbruik
    dan stel je niet snel jeugd op.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1473
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:13
    Huh naast Capelle das in rotterdam toch gewoon?;p
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5019
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:55
    Zo wat een dijenkletser zeg!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18925
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:09
    Leuk om Dicky weer op de Nederlandse velden te zien!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:11
    Capello das toch die gozer die tegen Feyenoord iedereen de waarheid over Ajax vertelde?

    Die gozer heeft duidelijk verstand van voetbal moet ik zeggen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    79% ja, gebaseerd op zijn drama optredens afgelopen decennia?
    Vind ik leuk
    Koeien +2358
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:37
    Nu Advocaat daar flink aan het sleutelen is begin ik ook wel heel benieuwd te worden naar hoe Sparta het gaat doen. Het zal me niks verbazen als er ineens degelijk en fatsoenlijk gevoetbald gaat worden.
    Vind ik leuk
    Defcon 7 +34
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:19
    Ik ook...
    Ben alleen bang dat dit een korte termijn actie is. Dit seizoen erin blijven, dan gaan alle verhuurde spelers weer weg. En dan? Zelfde schuitje als dit seizoen tot nu toe?? Waar is de lange termijn visie?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat traint naast Capello: "Als ik vrijgezel was geweest misschien gedaan"