Uitdagers in de Eredivisie: op déze spelers moeten we na de winterstop letten

    Uitdagers in de Eredivisie: op déze spelers moeten we na de winterstop letten

    vrijdag 12 januari 2018 om 11:00

    Vorige week stemden meer dan 40.000 bezoekers op de beste spelers van de eerste seizoenshelft. Daar vloeide dít Elftal van de Eerste seizoenshelft uit. Maar wie zitten de winnaars op de hielen en werden per positie tweede? Kortom: wie zijn de uitdagers voor de tweede seizoenshelft?

    Ajax en koploper PSV waren de ruggengraat van het Elftal van de Eerste Seizoenshelft, met in totaal negen spelers. Feyenoord was één keer present. De enige speler in het team die niet bij een ploeg uit de klassieke top-drie onder contract staat, was Fran Sol. Welke spelers moeten we per positie in de gaten houden voor de tweede seizoenshelft? Dit zijn de namen.

    Doelman: Jeroen Zoet (PSV)
    Misschien wel de beste doelman van de Eredivisie moest in het Elftal van de Eerste seizoenshelft voorrang geven aan Onana. Aan Zoet de taak om na de winterstop ook de supporters buiten Eindhoven voor zich te winnen. Hoe? Vaker de nul houden en zijn waarde bewijzen voor het Nederlands elftal, waar hij Jasper Cillessen nog voor zich heeft.

    Rechtsback: Denzel Dumfries (sc Heerenveen)
    Een wervelende start van het seizoen leverde Dumfries bíjna een plek in het Elftal van de Eerste Seizoenshelft op. PSV'er Santiago Arias kreeg 4% meer (35% om 31%). Dumfries gaf in de eerste vier wedstrijden van het seizoen liefst vijf assists. Sindsdien stokte de teller, maar de rechtsback blijft een onbetwiste basisspeler in het team van Heerenveen.

    Linksback: Angeliño (NAC Breda)
    Met zijn onophoudelijke dadendrang, imponerende rushes en buitengewone balgevoel is Angeliño een van de uitblinkers van de Eredivisie. Op basis daarvan is hij iemand om nog scherper in de gaten te houden de komende maanden. De 21-jarige linksback is de enige spelers die geen enkele minuut miste bij NAC. Een Manchester City-huurling die dus wél boven het maaiveld uitsteekt.

    Centrale verdedigers: Jerry St. Juste (Feyenoord) & Guram Kashia (Vitesse)
    Het centrale duo in de verdediging wordt gevormd door Jerry St. Juste en Guram Kashia. De stoppers van respectievelijk Feyenoord en Vitesse eindigden een straatlengte achter Matthijs de Ligt en Daniel Schwaab, maar hebben wel een goed halfjaar achter de rug. Voor St. Juste wordt het een spannende periode, omdat Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden hun Feyenoord-rentree naderen.

    Controleur: Ryan Thomas (PEC Zwolle)
    200 stemmen meer en Thomas had Lasse Schöne afgetroefd in het Elftal van de Eerste Seizoenshelft. Onverdiend was dat niet geweest. De international van Nieuw-Zeeland speelt dit seizoen in een meer controlerende rol bij Eredivisie-verrassing PEC Zwolle en doet dat uitstekend. Hoogtepunt was zijn optreden tegen PSV, na liefst 57 internationale vlieguren in één week.

    Centrale middenvelders: Frenkie de Jong (Ajax) & Nasser El Khayati (ADO Den Haag)
    Een echte verrassing was het niet dat Hakim Ziyech en Marco van Ginkel werden verkozen in het Elftal van de Eerste Seizoenshelft. De twee werden gevolgd door Frenkie de Jong en Nasser El Khayati. Geef de stemmers eens ongelijk: De Jong is dé revelatie van de laatste maanden, terwijl El Khayati al zes keer scoorde en ADO naar het linkerrijtje heeft geleid.

    Vleugelaanvallers: Steven Berghuis (Feyenoord) & Justin Kluivert (Ajax)
    Steven Berghuis (21%) en Justin Kluivert (6%) zijn in de tweede seizoenshelft de uitdagers van David Neres (35%) en Hirving Lozano (26%). Dat Berghuis niet in het Elftal van de Eerste Seizoenshelft stond, kan worden gewijt aan de goede vorm van Neres. Met elf doelpunten is hij samen met Lozano gedeeld topscorer van de Eredivisie. Kluivert deed het in de laatste weken voor de winterstop uitstekend.

    Spits: Nicolai Jörgensen (Feyenoord)
    VP's Speler van het Seizoen 2016/2017 moet in de tweede seizoenhelft gaan oogsten. Ondanks verschillende fysieke ongemakken, scoorde Jörgensen zeven keer in dertien Eredivisie-duels. Als de Deense aanvaller fit is hij met zijn goals én voorbereidende werk goud waard voor Feyenoord. Ook op Wout Weghorst, derde in de VP-verkiezing achter Jörgensen en winnaar Fran Sol, zijn de ogen gericht.

    Trainer: Erik ten Hag (FC Utrecht/Ajax)
    John van 't Schip werd met grote overmacht uitgeroepen tot beste trainer van de eerste seizoenshelft (41%). Erik ten Hag zat daar als eerste achter. De nieuwe trainer van Ajax werd door de VP-stemmers gewaardeerd voor zijn werk bij FC Utrecht. We zijn erg nieuwsgierig hoe Ten Hag zich gaat houden in Amsterdam, waar dit seizoen de eerste landstitel moet worden gewonnen.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +88842
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:01
    Nasser El Khayati!!

    (Maar ook Immers hoort erbij)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +21989
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:04
    Immers hoort bij de beste 11 spelers?..... hahahaha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88842
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:06
    Word zwaar over het hoofd gezien. Je wilt niet weten wat een werk hij verzet voor Nasser. Daarom blinkt hij uit!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:09
    Immers hoort echt niet bij de beste spelers van de Eredivisie. Nooit een keer. El Khayati vind ik dan weer wel begrijpelijk.

    Ik denk overigens dat dit elftal niet minder is dan het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88842
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:11
    Ik ben ook niet objectief, zie er liever nog meer in staan.
    (al word zijn rol wel onderschat, zonder Immers speelt Nasser niet zo goed)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Dat weet ik.
    Ik mis overigens Schaars, Odegaard en Veerman maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Veerman:D
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:38
    Ja, Veerman kan zich meten met de wereldtop. Toch raar dat hij dan niet in dit elftal staat?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:43
    In jouw wereldtop wel te verstaan dan-:)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:46
    Trouwens FCDH wilde Kramer voor 1.5/2.5 jaar vastleggen en Kramer wilde maar voor half jaartje komen, dus dat is de reden dat de deal afketste. De reden is dus niet dat Kramer zich te groot voelde voor Den Haag of wat voor reden dan ook.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88842
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:49
    Klopt, ik heb net de video gezien van Van As ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:39
    Ik ook:p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:27
    Is een uitstekende middenvelder die bergen werk verzet in een verdedigende rol. Niks mis mee hoor.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20380
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:26
    En Becker is de flankspeler met de meeste assists in de Eredivisie-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88842
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:33
    Ja ook dat word over het hoofd gezien maat. Sommige kunnen hier wat lacherig over doen maar deze spelers horen er tussen te staan.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18360
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:01
    Mooie opstelling hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:02
    Met dit team zou je kampioen van de eredivisie kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3842
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:04
    Dit brengt me bij de vraag: hoe is het met Calvin Stengs?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Nog steeds uit de roulatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:24
    Kashia?? Serieus????? Waarom dan?
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3688
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:04
    Gewoon een legend
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:13
    Een aardige, sympathieke vent. Ambitieuzer buiten het veld dan in het veld. Vreselijk trage opbouwer, op het laffe af die 60/70% van zijn ballen breed of terug speelt. Gaat ook defensief te vaak de mist in en is nu niet direct een leider in het veld die als aanvoerder zijn organisatie goed neerzet... Tsja, dan kun je nóg zo’n sympathieke vent zijn, maar dat rechtvaardigt nog niet zijn bijna-uitverkiezing tot beste centrale man in de eredivisie....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:28
    Stop eens even met Angelino zo aanprijzen in elk artikel, dadelijk krijgen de top 3 clubs het door en zijn wij hem in de winter al kwijt. Dus Angelino kan er niks van mensen, vooral niet kopen!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:29
    Dus geen AZ spelers....we gaan zien!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11716
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:34
    St Juste stond de laatste wedstrijden rechtsback (deed ie goed overigens)
    Zet dan gewoon Van Beek in het centrum
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +192
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:35
    sol
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3688
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:03
    Malacia????
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:30
    even een info aan de heren die zo lachen weer een domme opmerking hebben gedaan over Immers, deze jongen werk keihard gaat geen duel uit de weg goede mentaliteit, dit kunnen maar weinig spelers zeggen in de eredivisie, oké geen topper maar wel iemand die werk voor zijn geld.
    Vind ik leuk
    Itsese +4234
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:45
    Typisch weer zo’n Ajax artikel..
    Vind ik leuk
    myrthewit +1559
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:06
    Had ik nou op originelere namen gehoopt, maar krijgen we de net-niets van die idiote verkiezing.
    Vind ik leuk
    companen +1110
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:51
    Hopen op Stengs nog een aantal wedstrijdjes mee gaat doen. By far grootste talent in Nedrrland
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uitdagers in de Eredivisie: op déze spelers moeten we na de winterstop letten