VP-voetbalkantine: 'Met El Hamdaoui is Twente snel uit de degradatiezone'

    VP-voetbalkantine: 'Met El Hamdaoui is Twente snel uit de degradatiezone'

    vrijdag 12 januari 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Eredivisievoetbal op zondagavond is een belachelijk idee'
    Stelling 2: 'Ten Hag moet Tagliafico in Klassieker direct basisplek geven'
    Stelling 3: 'Met El Hamdaoui is Twente snel uit de degradatiezone'

    Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18378
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:02
    Gewoon doen!
    Vind ik leuk
    R2 +4984
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:22
    Dan kijkt er ook niemand meer naar dat achterlijke studio sports! Top idee!
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1150
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:54
    Hoe leeg is t uitvak dan denk je zondagavone?
    KILLING VOOR T VOETBAL.

    Wees blij dat in de Mickey Mouse iig de stadions vol zijn.

    Dat gaat wel veranderen op deze manier als je om 0600 je bed uit moet voor heerenveen of roda uit.

    Er gaan ook zat mensen vanuit limburg naar de kuip en terug. (In het thuisvak +20x per jaar)

    22:00 einde match, file in rotterdam, 02:00 thuis.

    Voetbal is voor supporters en niet voor thuis juichers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    R2 +4984
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:01
    Ik rijd op en neer naar Eindhoven vanuit de Randstad. Ik ben het opzich wel met je eens. Alleen de laatste zin vind ik wat lastig te plaatsen. Ik heb een beetje het gevoel dat je mij een thuissupporter noemt zonder ook maar enkele kennis te hebben van mij als persoon. Dat vind ik knap. Verder helemaal prima wat je zegt. Echter, in veel landen wordt gewoon gevoetbald op de zondagavond en persoonlijk ben ik geen fan van de wedstrijden om half 1 's middags. Het lijkt mij niet verkeerd om de vroege wedstrijden (waarvan er niet heel veel zijn in een seizoen) om 19:30 af te trappen.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1150
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:43
    Ik sprak over de 100.000 die omdat zij willen uitslapen na t stappen tot 1400 en dan de match missen.

    Ik kom op voor de 0700 wekker zetters op hun enige vrijedag om naar een uitwedstrijd te gaan.

    Maar vooral voor degenen die om 22:00 zondag avond nog vanaf t uitstadion met combiregeling via eigen stadion naar huis moeten. Dat kost je gewoon een vrijedag op maandag.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12709
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:56
    Zowel stelling 1, 2 en 3 inderdaad gewoon doen.
    Ik weet stelling 3 alleen nog niet, maar hou wel van een neusje.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:02
    Zondagavond is eigelijk gewoon saaie avond liever verdeeld ook op zondagavond ipv half 5 de laatste half 8
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12407
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Niet helemaal eens.
    Wat mij betreft 12.30 wedstrijd verplaatsen naar 20.00 uur
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:16
    Ook goed uitslapen is altijd lekker na een zware zaterdagnacht die zijn wellis zwaar in huize Setovitch
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:03
    In België hebben we dat al lang en ik ben geen voorstander. Later dan 18u op zondag vind ik te laat voor een deftige 3e helft ;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:59
    Gekkenwerk, dan moet je als uit-supporter om 10 uur nog weer terug naar Groningen... en wat jij zo mooi noemt de 'deftige 3e helft' zit er dan niet in.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37970
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:20
    Gekkenwerk? In de beker en Europees doen we niet anders. Oranje doet ook niet anders.
    Zondag wordt er steeds meer gewerkt ook.
    Zondag 12.30u spelen betekent dat je weer super vroeg je bed uit moet voor Groningen.

    Prima idee dit.
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1150
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:46
    En maandag dan? 0600 gaat de wekker. Ga jij dan uit naar groningen als de aftrap 20:00 is? Dus de uitvakken raken leger. Dus kut idee
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37970
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:35
    Wat ik zeg. Dat is door de weeks savonds ook. In Europa, de beker en met Oranje.

    Gewoon lekker afwisselen. Er zijn ook genoeg mensen die andere diensten hebben of zelfs op zondag overdag werken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 00:35]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:15
    Oké, ik hoef er toch niet heen, maar ik kom op voor wie uit meegaat. Hoeveel meer gaat dit opleveren denk je? Dan kunnen voordeel tegen nadeel afwegen. Dat doen banken ook heb ik pas geleerd. ;)
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:03
    Gewoon alle wedstrijden op normale tijden beginnen:
    Vrijdag om 20:00
    Zaterdag om 20:00
    Zondag om 14:30

    Die paar extra stuivers die al die wisselende tijden met zich mee brengen doen het 'm ook niet. We zullen in NL nooit aanhaken bij het grote geld uit de PL, Bundesliga en LaLiga, dus laten we ook vooral niet doen alsof.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:13
    Zondag kan ook wel later op de middag. Een wedstrijd om 16:30 is niets mis mee. Zelfs begin van de avond zou ik niets op tegen hebben.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:32
    Zelf zou ik dat voor thuiswedstrijden nog niet onoverkomelijk vinden, maar stel je moet om 18:30 uit in Kerkrade spelen op zondag. Als uitsupporter van een noordelijk gelegen club ben je dan pas na middernacht thuis. Lijkt me geen wenselijke situatie.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12506
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:40
    Ik zie Kerkrade in veel voorbeelden terugkomen maar gelukkig hebben we daar volgend seizoen geen last meer van! Verder wel met je eens
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:02
    Wellicht, maar dan krijgen we misschien Fortuna er voor terug. Lood om oud ijzer.
    Vind ik leuk
    52N6E +1030
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:28
    Gek dat je in grotere landen nooit hoort over die afstanden...
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:01
    Je hebt als supporter bijkans een secretaresse nodig om te plannen wanneer je vrij bent voor als er geen voetbal is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22767
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:21
    Goh, dat doet mijn vrouw voor me, dat gaat al jaren goed ;—/))
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:18
    Die is straks de burn-out nabij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:03
    Alles beter dan wedstrijden laten beginnen om kwart voor 5... Als ik dan nog moet koken ofzo mis ik de halve wedstrijd en wanneer de wedstrijd klaar is is het bijna 7 uur...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89189
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:05
    Laat je moeder de vrouw toch koken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:05
    Kan zijn maar niemand maakt beter risotto in het huis dan ik en dat is 1 van mn favoriete gerechten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89189
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:07
    Oh dan is het een keuze, is later of eerder eten dan geen optie? :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:09
    Ik bepaal de etenstijden niet in huis... Dus als ik moet gaan koken zit ik er aan vast.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89189
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:10
    Strak regime? :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:11
    Nou ja ik kan moeilijk 2 uur wijken... Zeker als koken minstens een half uur duurt.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12407
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:14
    "Dus als ik moet gaan koken zit ik er aan vast."

    Dan heb je me toch mooi een partij geluk dat ze het wel goedvind dat je af en toe (maar niet om vijf uur) voetbal mag kijken zeg......
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:16
    Dat scheelt dan weer dat ik iemand ben die niet echt tegenstribbelt als ik iets voor mn moeder moet doen dus in principe kan ik altijd mn wedstrijden kijken, zolang het maar niet om 16.45 is...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89189
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:04
    Stelling 1: Hoe meer hoe beter.
    Vind ik leuk
    13 +11512
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:04
    1: ‘s Avonds: leuk, schaf 12.30u. maar af.
    Vind ik leuk
    poklane +4688
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Als het meer geld oplevert gelijk doen. Zaterdag middag (14.30 en 16.45) zouden eventueel ook een optie moeten zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Hoolw Bas +34
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:12
    Waarom niet!
    Kan me nog herinneren dat ik vroeger naar wedstrijden van Milan keek op zondagavond,leuk sfeertje.
    Inderdaad:de wedstrijden om 12:30 mogen van mij de prullenbak in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:18
    Wie geld heeft , heeft de macht . Als we nu willen of niet . Nog even en er wordt ook op Maandagavond gespeeld . Ben er tegen , wil ook wel eens wat anders zien dan alleen maar voetbal . Niet dat ik voetbal haat , vindt het zelfs schitterend Zie het voetbal Vrijdags , zaterdag , en zondagmiddag dat is mij genoeg . Heb ik het nog niet eens op Dinsdag , Woensdag en Donderdag .Dat vindt ik wel genoeg. Maar het gaat toch wel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:06
    Jij redeneert vanuit de TV-kijker, maar er zijn ook uit-supporters.
    Dan kom je 's nachts om 1 uur thuis.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:33
    Moet wel via de tv kijken vanwege mijn gezondheid anders zat ik vaak in het stadion ,maar helaas is dat niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:38
    Was ook geen kritiek Willem, maar ik wilde het supporter-element even invoegen. Hoop dat 't beter wordt voor je.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3393
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:23
    1: Als je nog meer mensen uit de stadions weg wil jagen dan is het inderdaad een goed idee. Hoe kun je dan nog als vader nog samen met je jochie naar het voetbal als hij op maandag weer op tijd naar school moet.

    #againstmodernfootball
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11923
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:25
    Stelling 1: Nee. Goed idee.
    Al is het maar in plaats van de 16.45 pot want dat is wel een kuttijd
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +196
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:34
    nee geen goed idee
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7265
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:26
    'Eredivisievoetbal op zondagavond is een belachelijk idee'

    Mwah... belachelijk niet, maar ik kijk op zondag vaak de hele dag voetbal. Dan is het 's avonds wel een keer lekker om andere dingen te doen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:07
    ik kijk het liefst het hele weekend voetbal jammer dat ik afentoe achter dat ding vandaan (getrokken word)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5175
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:14
    Stelling 1) Belachelijk gaat wat ver, maar ik geef de voorkeur aan de huidige situatie van de Zondag.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37970
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:22
    Stellling 1: Gewoon doen. Savonds is het heerlijk om voetbal te kijken. Op zondag wordt steeds meer gewerkt. Vroeg je nest uit voor de 12.30u pot als supporter is net zo lastig. Europees, bekerpotjes, Oranje: ook allemaal in de avond.

    Stelling 2: Ik heb de beste man echt nooit zien spelen. Ten Hag moet t lekker zelf weten of ie een nieuweling direct tegen de beste speler van Feyenoord laat spelen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5175
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:24
    Stelling 2) Ten Hag heeft Tagliafico tenminste in actie gezien, kan beter de afweging maken of hij al klaar is voor de Klassieker dan ik.
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:26
    Krijgt volgend weekend meteen rood!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22767
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:35
    Voor Fox Sports en de clubs is het toch niet zoveel moeite om een enquête te houden onder de fans die de wedstrijden bezoeken, dan wel die een abonnement hebben? Zowel 12:30 u als 16:45 u zijn al door verschillende mensen als beroerd ervaren, zodat verandering, zeker voor de supporters, te overwegen is.
    Maar ik denk dat men op basis van adverteerders rond de wedstrijden de tijdstippen heeft vastgesteld, inclusief het persé willen uitzenden van alle wedstrijden, live nog wel.
    Stelling 1. Voor mij is zondag ‘s avonds geen bezwaar en als er dan toch een tijdstip voor moet wijken, laat dat dan maar 12:30 u zijn.

    Stelling 2. Als hij fit is moet Erik ten Hag natuurlijk onmiddellijk in de klassieker Nico Fico opstellen. Ik ben hartstikke benieuwd hoe deze bij Ajax zal passen.
    Vind ik leuk
    Mohammet +149
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:21
    Ten hag moet Niks:) hij kan hem een basisplaats geven. Zou het niet doen, Eerste wedstrijd Tegen berghuis, gelijk van de mat gespeeld door Stevie
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:25
    stelling 1 : Nee, niet op zondag avond.
    Zaterdag om 14:30, 16:30 en 19:30
    Zondag om 12:30, 14:30 en16:30

    stelling 2 : Laten we dat maar aan ten Hag over houden.
    Maar lijkt mij wel een type die we nodig hebben voor een klassieker, een echte bikkel. Hij geeft nooit op
    Vind ik leuk
    De Haan +229
    vrijdag 12 januari 2018 om 15:34
    1. Nee belachelijk. Omdat een stel amerikaanse zender giganten dat willen?

    2.ik zou bijna zeggen.. wie anders? Maar t ten hag zal daar ongetwijfeld op basis van het trainingskamp de beste keuze in maken.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5175
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:04
    Stelling 3) Gaat dat van de 33 jarige spits afhangen voor Twente dan? Eerst maar eens kijken of ze met hem in zee gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:11
    1. Ja maar reken er op dat het wel gaat gebeuren.
    2. Ja
    3. Weet ik niet want Verbeek vraagt veel discipline van z'n spelers en dat is nou niet bepaald het strekste punt van El Hamdaoui.
    Vind ik leuk
    flipper +1532
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:26
    stelling; degraderen doen ze waarschijnlijk wel !
    Vind ik leuk
    flipper +1532
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:26
    3
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6559
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:33
    Stelling 1:

    Helemaal mee eens
    Wordt tijd dat de eredivisie is met zijn tijd mee gaat

    Ook de maandag avond zou een optie moeten zijn
    Er wordt al veel te lang vast gehouden aan deze speel tijden

    Topclubs hebben ook zo goed als nooit een vrijdagavond wedstrijd

    Stelling 2:

    Zou best een idee kunnen zijn.

    Stelling 3:

    Twente zal denk ik alleen maar last en later spijt krijgen van El Hamdoui....
    Al lang over de top en zal niet top fit zijn

    Het is bekend dat hij als hij zijn zin niet krijgt gaat jammeren als een klein kind
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:50
    El hamdaoi en Van Persie nieuwe koningskoppel van Excelsior. Dat zou mooi zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1214
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:52
    Ik vind het een geweldig idee als ze voortaan ook op zondag avond gaan spelen, vind avondwedstrijden altijd de leukste hoef je niks meer te doen op een dag en kan je dus languit voor de TV liggen of lekker in het stadion kijken, wel vind ik dat je dan de tijden niet zoals op zaterdag moet doen maar bijvoorbeeld de laatste wedstrijd laten beginnen om 20.00 ipv 20.45.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:11
    stelling 3: mag ik even lachen, hij zal zijn inbreng hebben, maar het is niet zo dat hij de reddende engel is.
    Vind ik leuk
    meloen87 +740
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:37
    1. Waarom niet? Ik vind het wel een leuk idee, heel de week de spanning opbouwen tot het laatste moment van de week. Of de wedstrijden van zaterdag ook verschuiven naar de middag, zou ook kunnen. Ik vind die wedstrijd op de vrijdagen wel ontzettend nutteloos, dat mogen ze afschaffen.
    2. Alleen doen als hij direct een goede indruk heeft achtergelaten tijdens de trainingen. Nee, eigenlijk maar gelijk doen, want Dijks kan gewoon echt niet meer.
    3. Lekker origineel, VP. Bijna zelfde topic als van 3 januari...Stelling 1: 'Met een fitte El Hamdaoui speelt FC Twente zich zeker veilig'. En het antwoord is NEE. Zonder hem zal Twente uit de degradatiezone komen.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1554
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:57
    Drie leuke stellingen

    1. Het zal niemands voorkeur hebben, maar het geld bepaalt, dus zal dat wel gaan gebeuren. Met name Fox wil er vast ook wel weer een graantje van meepikken. Misschien een oplossing voor clubs die Europa League spelen?
    2. Ajax heeft nu een rechtsback nodig en dus zal hij Dijks direct kunnen vervangen. Viergever is gewoon nog niet beschikbaar.
    3. Dat is afwachten. Het zal er van af hangen hoe fit hij is en of hij al wedstrijdklaar is. Het kan wel eens een half jaar duren voordat hij op niveau is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'Met El Hamdaoui is Twente snel uit de degradatiezone'