Ten Hag lyrisch over 'leider' van Ajax: 'Dat is niet voor niets, hij bevalt me'

    Ten Hag lyrisch over 'leider' van Ajax: 'Dat is niet voor niets, hij bevalt me'

    vrijdag 12 januari 2018 om 17:40

    Nicolas Tagliafico heeft in zijn eerste week als speler van Ajax een goede indruk gemaakt op Erik ten Hag. De nieuwe trainer zegt dat de Argentijn zelfs kans maakt op een basisplaats tegen Feyenoord.

    "Ik had hem natuurlijk al op beelden gezien en zijn scoutingsrapporten gelezen. Maar in het echt kun je het beste een oordeel vellen", zegt Ten Hag, geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Nico is een intelligente speler die de balans in een elftal goed bewaart. Je merkt ook dat hij een leider is. Hij was niet voor niets aanvoerder van Independiente. Hij is me bevallen."

    Of Ten Hag tegen Feyenoord ook kiest voor Tagliafico als linksback moet worden afgewacht. De 47-jarige trainer kan tegen de Rotterdammers ook weer beschikken over Maximilian Wöber, die in het thuisduel met Excelsior geblesseerd raakte. Wöber trainde deze week in Portugal weer voluit mee.

    Zaterdagmiddag speelt Ajax twee oefenwedstrijden. Een tegen Lyngby BK (13.00 uur) en een tegen MSV Duisburgg (16.00 uur). Ten Hag laat tegen Lyngby het beoogde basiselftal starten, dat het volgende week tegen Feyenoord op moet nemen.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Moet Tagliafico in de basis staan tegen Feyenoord?

    (2095 stemmen)

    Plaats een reactie

    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:42
    Oh ik dacht dat hij Younes bedoelde.. ;-D
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:48
    Ik moet wel lachen om al die Ajacieden die Younes uitkotsen en de zelfde Ajacieden die hem een geweldige topper voor Ajax vonden des tijds.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15457
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:51
    Tja in het begin leek het wat, maar de schijn bedroog.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:58
    Dat kan ik begrijpen, maar ik was niet één van die Ajacieden hoor.. ;-)
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17110
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:05
    En ik moet wel lachen om 95% van de gebruikers hier die jou uitkotsen, Bien.;-).
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:10
    Kinderachtige reactie van je, leer van Alain hoe hij op mij reageert, zo kan het dus ook.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:37
    Ik hou er zelf niet van als iemand ''persoonlijk'' op mij reageert of mij ''afbekt'', daarom doe ik dat andersom ook nooit.
    Een grapje, met dikke knipoog, kan ik wel waarderen..

    Ik ben geen hater maar voor een goede discussie loop ik niet weg hahaha
    Vind ik leuk
    chicken +8979
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:56
    Als jij nu eens 1 keer wat positiefs over ajax weet te melden kun je een normaal antwoord verwachten...het is je alleen nog nooit gelukt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:59
    Hij is een wannabe Stratumseind probeert een beetje zo als stratum te doen maar daar is hij net niet slim genoeg voor."Amateur"biertje.haha :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:10
    Tussen wat anderen denken en wat anderen zoals jij proberen deze anderen woorden in de mond te leggen die nooit gezegd zijn is zielig net zo als elke keer een nieuw account aanmaken.

    De echte Ajacied heeft nooit beweerd dat Younes geweldig was, destijds is gezegd dat hij een geweldige actie heeft en niet meer dan dat maat dit kun jij niet weten omdat jij destijds een andere naam hanteerde met je dom geneuzel. Jorrit Hendrikx is een kneus maar goed genoeg voor PSV dat beperkte spelers graag behoudt zoals Hendrikx, de Jong, Brenet en Locadia.

    Bij Ajax selecteer je door en verkoop je middelmaat vervolgens koop je een betere omdat je geld zat hebt en kunt kopen wat je wil dat PSV allerlei illegale constructies moet bedenken om spelers te kunnen halen wegens gebrek aan finaciele middelen kunnen we bij Ajax ook niets aan, jullie hebben liever Brands( de veroorzaker van het technisch faillissement in 2010) en wij hebben liever Overmars die veel heel veel geld voor Ajax verdient en kan kopen wat hij wil.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:13
    Wat is je punt. Florian en Niels verwijderen hun account ook regelmatig wat maakt dat uit als ik mij account verwijder en weer een nieuwe maak. Ja er werd over Younes toen vol lof over hem gepraat en de zelfde leden kraken hem helemaal af..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:44
    Account vernieuwen is onzin omdat de dezelfde persoon achter zit, als mens verander je niet net zo min als je hersenspinsels die niet verdwijnen, noem mij eens eentje die Younes de hemel in schreef?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:47
    Wat heeft dat ermee te maken. Ik blijf me zelf daar doe ik het niet om, maar andere naam pakken mag ik zelf weten.
    Vind ik leuk
    Garrie +3494
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:01
    Mag ik vragen hoe oud jij bent?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:39
    Brands was pas in 2010 in dienst bij PSV. Dus doe even beter je huiswerk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:46
    Brands maakte bokkensprongen kocht meer dan dan hij kon verdragen.
    Vind ik leuk
    Stranger +4023
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:27
    Geld zat kwam door F.de Boer met zijn "middelmaat"die 4 jaar op rij de CL wist te halen.
    Maar als jij spelers als Eriksen,Klaassen en v.Vertonghen middelmaat noemt. Dan snap ik niet dat je dan met Viergever,vd Hoorn ,Duarte ,Zimling ,Westerman en Dijks om maar wat voorbeelden op te noemen aan komt zetten.
    Vind ik leuk
    De Haan +124
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:13
    Younes is een degelijke speler. Veel werklust. Aardige actie en veel dreiging. Echter eindpaas of Schot zijn helaas lijkt wel achteruit gegaan. Ik snap de irritatie wel. Uitkotsen zeker niet :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19766
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:32
    Een echte voetballiefhebber kotst geen voetballers uit, hij zal hooguit zeggen dat het zijn speler niet is, of dat hij tegenvalt in een bepaald opzicht. Younes heeft nog steeds een goede toekomst, er moet hier nu niet gedaan worden alsof hij het ineens niet kan. Als Justin Kluivert morgen geblesseerd raakt, moet je het gewoon met Amin Younes doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:47
    Younes is veel te beperkt, wil altijd binnendoor en heeft totaal geen overzicht, en een pass helaas ook niet.
    Vind ik leuk
    Mari +5217
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:46
    Uitstekend verwoord!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +7599
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:34
    Werkt daar toch zo. Is altijd zo geweest.huntelaar is jaren uitgekotst door ze toen hij naar schalke ging.nu is hij terug, slechter dan ooit en hoort hij in Oranje. Dat heet hoogmoetswaanzin
    Vind ik leuk
    Jozef +32747
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:58
    Dat woord is me onbekend.
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +566
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:49
    Ik ben wel benieuwd welke Ajacieden dat zijn. Ik denk 1%, zelfde als bij Veltman.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4760
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:52
    Niemand kotst hem uit. Beetje stoer doen bien? Het is gewoon anders gelopen met Younes.
    Vind ik leuk
    Jozef +32747
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:57
    Als Younes alsnog leert afwerken is hij gewoon een absolute topper.

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21514
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:01
    Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. In het geval van Younes was dat Lyon thuis orig seizoen..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:02
    Ik kots Younes niet uit en dat heb ik ook nooit gedaan.
    Ik snap dat fans hem beoordelen op zn rendement dat gewoon simpelweg niet goed genoeg is, maar we moeten nu niet gaan doen alsof die jongen niet kan voetballen.
    Persoonlijk vind ik Younes een speler met veel dreiging en inzet.
    Hij loopt nooit te zeiken en toont nooit vervelend gedrag of wat dan ook, dus ik vind niet dat hij dit verdient.
    Hij heeft ook zn goede momenten gehad en is een aantal keer heel belangrijk geweest. Feyenoord thuis en Schalke uit bijvoorbeeld.

    Ik vind hem ook niet goed genoeg momenteel, maar om hem nou zo af te gaan zeiken is ook niet eerlijk en zeer onterecht als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:27
    Ja klopt, net als met Willems
    Vind ik leuk
    migiel +226
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:33
    Maak jij je nou maar druk om de gemeente Eindhoven en de geldlening van P$V. Als jullie hebben betaald mogen jullie ook weer wat vinden. tot die tijd mondje dicht en schaamrood tot aan de oortjes....
    Vind ik leuk
    Castromann +5253
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:11
    Wat had men verwacht??.... Dat ten Hag zou zeggen..... "wat n flut aankoop is die Argentijn zeg...kan er geen kut van!"
    Vanzelfsprekend is hij positief over zijn nieuwe aanwinst.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3911
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:21
    Younes wil toch niet bijtekenen dus die gaat bij de jeugd lopen ballen en verpeelt zo zijn plek bij de mannschaft en komt dan helemaal nergens meer aan de bak
    Vind ik leuk
    Toca +27644
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:42
    Als hij zo goed is moet hij gewoonn spelen ja.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Foebele +46784
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:18
    Je gooit als nieuwe trainer in deze situatie ook niet gelijk al je kaarten op tafel natuurlijk. Het voordeel wat Ten Hag heeft is dat hij nu ruim 2 weken met het team een tactiek kan voorbereiden waarvan Feyenoord eigenlijk niet weet welke dat kan zijn, het is een blanco vel, niemand weet hoe Ten Hag met Ajax wil gaan voetballen, dus hij gaat natuurlijk niemand wijzer maken in een interview.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11014
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:56
    Niet alleen dat.
    Als ie zo'n geweldige leider is, we zoeken namelijk ook al een half jaar een echte aanvoerder.

    Situatie met de huidige "aanvoerder" wordt alleen maar meer lachwekkend als er straks een "echte leider" in het veld loopt zonder band om de arm

    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:43
    Fijn
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:43
    We hebben geen goede linksback, dus natuurlijk Nico in de basis.. (lijkt mij)
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1078
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:00
    Zo te zien ken jij hem al jaren, met je Nico, niemand heeft nog van die goser gehoord. :-(
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:01
    Whahahaaa, Nico staat in het artikel en ik heb geen idee hoe ik zijn naam moet spellen dus is Nico wel lekker makkelijk toch? ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:43
    We zullen zien wat de kale Look like Keizer in de name Ten Hag gaat bereiken met Ajax.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    yuuup +8398
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:50
    Doe nou gewoon geen ''Engels''.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:59
    De time wil it learnen..
    Vind ik leuk
    52N6E +906
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:44
    Kunnen we stoppen met lullen en weer wedstrijden kijken??....wat ben ik daar aan toe zeg....pfff wat een gelul allemaal...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:46
    Duurt echt te lang die winterstop is overdreven lang zeg slaat nergens meer op andere Landen zijn lang en breed al begonnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:49
    vanavond 2 mooie potjes in de eerste divisie ! Fortuna - jong Ajax en nec - go ahead.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:00
    Graag!!!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:46
    Erg benieuwd wat ie gaat doen. Met deze linksback en met Frenkie.
    Ook enorm benieuwd wat Ten Hag voor elkaar krijgt bij Younes en Ziyech op korte termijn.

    Interessante tijden op komst.
    Vind ik leuk
    Foebele +46784
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:20
    Zeker interessante tijden, ook welke versterkingen er mogelijk nog bij komen, want met Younes is er toch geeikel aan de gang en verder missen we natuurlijk ook Cerny en is Johnson er volgens mij gewoon nog niet klaar voor.

    Bande wilde ze eerder halen, maar ik zie het nut er niet van in om na jaren van aangekloot maar door te blijven gaan en 4 jochies in je selectie op te nemen als buitenspelers, Younes speelde niet voor niets zoveel, omdat die jonge gasten gewoon veel te wisselvallig zijn.

    In Nico heb ik alle vertrouwen, heb echt een goed gevoel bij zijn komst, eindelijk eens zo'n aankoop die al wat mee gemaakt heeft, hij was toch de gerespecteerde aanvoerder en won vorig jaar de Zuid Amerikaanse EL.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:49
    vanavond 2 mooie potjes in de eerste divisie ! Fortuna - jong Ajax en nec - go ahead.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:50
    Deze Argentijnse killer staat natuurlijk in de basis tegen Feyenoord. Berghuis gaat nachtmerries krijgen van deze Argentijnse sloper.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11663
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:52
    Ik lach me kapot als Berghuis er drie maakt.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9685
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:03
    Ik niet... ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:03
    Berghuis presteren in een topper....... slaap lekker
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35664
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:03
    Ik ook.
    MAar moest jij ook zo hard lachen toen 'de beste linksback van de eredivisie' er een paar om de oren kreeg tegen Neres?
    Vind ik leuk
    Sytz +2720
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:55
    Zo kun je het zien, je kan het ook zo zien. Berghuis is misschien wel de beste tegenstander die hij kan krijgen in de eredivisie. Dus als die hem helemaal kapot speelt is dat geen echt lekker begin natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11663
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:52
    Kent m godverdomme 5 minuten en noemt m al Nico. Braakbal
    Vind ik leuk
    Jozef +32747
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:00
    Echt een stuk simpeler dan zijn achternaam, hoor.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    zaterdag 13 januari 2018 om 02:17
    Nadat Nicolas zei dat je hem gewoon Nico mag noemen, lul de behanger...
    Vind ik leuk
    Butsbal +11663
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:13
    O die Nicolas zei dat gewoon toen hij de eerste keer binnenkwam in vlekkeloos Nederlands. Dat doet iedere spelwr, was ik vergeten. Sorry, bokkenlul.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
    Nu moet je niet zo tof doen, makker. Natuurlijk loopt er een vertaler naast hem, en moet je niet doen of je dat zogenaamd niet weet en dit alles was gewoon te zien op AjaxTV.
    Dus nu ben je dus gewoon uitgeluld...
    Vind ik leuk
    myrthewit +1531
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:03
    Ik denk wel dat hij in de basis kan starten. Wober komt net terug van een blessure, Viergever is nog niet terug, dus zou hij de oplossing kunnen zijn. Ik ben benieuwd....
    Vind ik leuk
    Foebele +46784
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:16
    Gewoon opstellen tegen Feyenoord, ik heb er alle vertrouwen in dat hij gelijk een goede indruk gaat maken en zie Berghuis al over de boarding vliegen zo op schoot bij een of andere fan die hem vervolgens weer terug over de boarding werpt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:20
    Aan de Ajacieden neem een voorbeeld aan Alain zo kan het dus ook.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +727
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:44
    Beste Bien,
    Moet jij dat zo nodig zeggen, misschien moet je zelf een voorbeeld nemen aan mensen als Alain. Zonder overdrijven is er hier geen grotere trol te vinden als jij. Mja das mijn bescheiden mening natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:30
    Dit doe je goed Meneer Ten Hag. Nu ook besluiten dat je Younes niet nodig hebt en het zal alleen maar beter gaan.
    Vind ik leuk
    Mo +11249
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:55
    Dan heb je opeens 2 uitstekende opties op links
    Vind ik leuk