Update: Vitesse bevestigt Fraser-nieuws: Wederzijds de knoop doorgehakt

    Update: Vitesse bevestigt Fraser-nieuws: "Wederzijds de knoop doorgehakt"

    vrijdag 12 januari 2018 om 19:21

    Henk Fraser gaat zijn laatste maanden als trainer van Vitesse in. Volgens zowel Omroep Gelderland als De Gelderlander heeft de 51-jarige trainer dat tijdens het trainingskamp in Portugal besloten na een overleg met de clubleiding.

    Fraser bezorgde Vitesse afgelopen seizoen met de KNVB Beker de eerste hoofdprijs in de clubhistorie, maar begon het sindsdien steeds minder naar zijn zin te krijgen in Arnhem. Vooral de bemoeienissen van commissarissen Valeri Oyff en Yevgeni Merkel waren tegen het zere been van Fraser. Directeuren Joost de Wit en Marc van Hintum zijn vrijdag met Fraser om de tafel gegaan om de onderlinge meningsverschillen uit te praten, maar dat gesprek heeft geen resultaat opgeleverd.

    Het besluit komt niet bepaald uit de lucht vallen. Fraser zorgde in december voor ophef door als tafelgast van Studio Voetbal het technisch beleid van Vitesse openlijk te bekritiseren. Een dag later liet hij al tegenover De Gelderlander doorschemeren dat hij zijn aflopende contract niet zou gaan verlengen.

    Update 19.21: Vitesse heeft het bericht van beide lokale media via de officiële kanalen bevestigd. "Marc van Hintum en ik hebben na een goed gesprek met Henk Fraser wederzijds de knoop doorgehakt om aan het einde van dit seizoen uit elkaar te gaan. Wij zijn er volledig van overtuigd dat hij alles op alles zet om het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten", licht algemeen directeur Joost de Wit het aanstaande afscheid van Fraser toe.

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 januari 2018 om 19:12
    Zo'n geweldige vond ik hem niet. De beste trainer was Tencate en Bos Bosz
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2287
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:17
    beter voor de club het is niet zo een trainer die je gaat missen maakt een team en spelers niet beter
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:20
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:20
    Kan hij nu niet weg?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88856
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:28
    Gefeliciteerd Vitesse aanhang.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:53
    Ik heb geen hekel aan de mens Fraser, dat zeker niet. Maar als trainer bakt hij er weinig van en verspeel je je krediet nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:52
    Fraser heeft nog zoveel krediet in Arnhem omdat hij de beker heeft gewonnen. Maar qua voetbal is het niet veel. En tactisch is hij heel matig. Met 5 verdedigers spelen tegen laagvliegers als Willem II en Twente. Wat een flapdrol. En dan nog punten verliezen ook in beide wedstrijden. Wat een armoe.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:34
    hij heeft gelijk om weg te gaan.
    Al die vage constructies achter de schermen daar wordt je als trainer toch niet vrolijk van
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:46
    Ik vind het super jammer dat fraser weg gaat! Een hele goeie trainer!
    Vind ik leuk
    mason +1868
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:54
    Nou heerenveen! Sla je slag. Per direkt aanstellen voor volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    VA1 +1563
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:00
    Toch wel grappig dat er zoveel mensen bestaan die absoluut niet serieus te nemen zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:33
    Karakter hoor Fraser.
    Jezelf niet verloochenen.
    Bij de volgende trainer wordt de opstelling door het bestuur gemaakt.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:48
    Karakter? Wel je contract uitdienen en dan praten over karakter?Als het echt zo zou zijn heb je pas ballen als je gelijk op zou stappen.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:01
    Dus jij beweert dat er geen bemoeienis van bovenaf plaatsvind?
    Ik snap niet dat echte clubmensen tegenspreken dat ze hun club kwijt zijn. Fraser doet precies hetzelfde als de supporters..... "niets". Maar wordt door die (supporters) wel op zijn gedrag aangesproken
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:04
    Bemoeienis is wat anders dan de opstelling bepalen. Natuurlijk is er bemoeienis. Dat is er bij elke club. En Fraser heeft zelf de grens aangegeven. Vitesse is absoluut de club niet kwijt omdat niet aan alle eisen van Fraser voldaan kan worden. En ik ben het met de russen eens dat er veel te weinig uit de selectie gehaald wordt.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:14
    Ik vind het goed, jullie hadden je moeten verzetten i.p.v het nu allemaal goed te praten. Fraser is niet de eerste die moeite heeft met inmengingen van bovenaf.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:58
    Dat is gewoon niet zo JustH. Alle trainers die hier gewerkt hebben hebben, ook achteraf, gezegd hier prima gewerkt te hebben. Bosz, vd. Brom en Fraser uiteindelijk ook. Bij Ajax zijn de inmengingen veel groter. Dat bleek met de aanstelling van Keizer en nu ook weer door zijn ontslag met in het spoor nog wat anderen. Daar vind ook iedereen er wat van. Daar moet je je gewoon voor afsluiten. Fraser heeft altijd zijn eigen gang kunnen gaan, zijn eigen opstellingen gemaakt. Dat anderen dan je iets "adviseren".....dat kan je gewoon naast je neerleggen. En als het anders is moet Fraser maar zo'n grote jongen zijn om de echte waarheid te vertellen.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:03
    Haal er nou geen andere club bij, het gaat om jouw cluppie. Die ben je gewoon kwijt. Maak je daar sterk voor, en kijk of er wat aan te doen is.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:55
    Ik ben mijn club helemaal niet kwijt. Waar haal je het vandaan? Alles heeft zijn voor en nadelen. Maar voorlopig gaat het prima met Vitesse. Dat wat Fraser roept zal wel. Maar zoals ik al zei. Bemoeienis heb je bij elke club. Maar nogmaals, dat is iets heel anders dan de opstelling bepalen. Er is dus bij Vitesse nog geen trainer geweest die iets anders beweerd heeft. En jij zegt doodleuk dat "de mannen met geld de opstelling bepalen". Dat is dus simpel weg niet waar.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:22
    Dream on, en succes
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:17
    Niet de eerste trainer die bij Vitesse de deur achter zich dicht trekt, omdat hij het niet eens is met de gang van zaken achter de schermen. Van de Brom, een echte clubman, had er ook al last van.

    We mogen dan wel bar weinig horen van die Russische stroman van Abramovic, maar helemaal vlekkeloos gaat het toch ook niet in Arnhem.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:25
    Klopt, je moet, als je daar in gaat stappen als trainer, totaal geen karakter hebben, en puur voor de centen gaan.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:56
    Van den Brom is weg gegaan omdat hij meer centjes bij Anderlecht kon verdienen, dat was nog in de tijd van Jordania. Bosz had nergens last van maar kon naar jullie toe en meer centjes verdienen. Daarbij als een trainer slecht presteert dan word hij daar op aangesproken door de eigenaar, dat zal bij ajax ook zo zijn.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:47
    Is niet waar Foebele. Vitesse, toen nog met Jorandia aan het roer, wilde zelf niet door met v.d. Brom. Terwijl v.d. Brom zelf wilde blijven. Totdat Anderlecht kwam. Dat was voor beide partijen een mooie uitkomst. Er heeft nog geen trainer gezegd dat hij niet zelf de opstelling mocht bepalen. Zo ook Fraser niet. Anders was hij vast ook direct opgestapt. Bemoeienis is wellicht niet fijn. Maar Vitesse is vast niet de enige club waar dat gebeurd. Voor een deel gaat het gezegde "wie betaald bepaald" natuurlijk op. Maar ook dat is niet alleen bij Vitesse zo.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:12
    Fraser is een vent!
    Vind ik leuk
    Kwal +676
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:18
    Dan is aan het eind van het seizoen plek voor de beoogde trainer Kanchelskis
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7044
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:01
    vertel daar eens wat meer over?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7044
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:01
    vertel daar eens wat meer over?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:22
    Nadat ik gisteren de oefenwedstrijd tegen H.O.M. zag, was ik er al weer klaar mee. Ondanks de beloftes dat het na de winterstop weer beter zou worden, was het weer niks. Eerste kwartier beter en op 1-0 voorkomen, daarna 75 minuten behoudend voetbal en 1-1 tegen krijgen vlak voor tijd. Weer het tikkie breed en tikkie terug voetbal wat niet om aan te zien is. Hij had beter per direct mogen vertrekken want deze man gaat nu ongemotiveerd de tweede seizoenshelft in.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:43
    Wees dan verstandig en ga direct uit elkaar. Dit gaat niet werken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Vitesse bevestigt Fraser-nieuws: "Wederzijds de knoop doorgehakt"