'Ajax slaat slag: voormalig Barça-target (18) opgehaald bij RB Leipzig'

'Ajax slaat slag: voormalig Barça-target (18) opgehaald bij RB Leipzig'

vrijdag 12 januari 2018 om 21:03

Ajax heeft zich versterkt met de achttienjarige Nicolas Kühn, meldt De Telegraaf vrijdagavond. De Duitse aanvaller, die op alle drie de posities voorin kan spelen, komt over van RB Leipzig.

Kühn werd afgelopen zomer nog nadrukkelijk gelinkt aan een transfer naar FC Barcelona. De achttienjarige aanvaller werd in de zomer van 2015 weggehaald uit de jeugdopleiding van Hannover 96 en speelde sindsdien in de jeugdelftallen van RB Leipzig. Daarnaast heeft hij al elf interlands namens Duitsland Onder 17 op zijn naam staan.

Of Kühn direct naar Amsterdam verhuist of dat hij eerst zijn tot medio 2018 doorlopende contract in Leipzig uitdient, is vooralsnog niet bekend. Ajax is deze winter al druk bezig geweest op de transfermarkt. De Amsterdammers haalden Nicolas Tagliafico binnen, legden Hassane Bandé en Perr Schuurs vast voor komend seizoen en zitten bovendien achter Zakaria Labyad aan.

Plaats een reactie

vrijdag 12 januari 2018 om 21:04
Ik kühn 'm niet, maar heeft meer potentie dan Romero op fifa dus welkom!!!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:06
Is per definitie een toekomstige topper.
Vind ik leuk
chicken +7235
vrijdag 12 januari 2018 om 21:13
Das wel een mooie dan....bij leipzig spelen geen slechte jongens :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 07:01
Als het een goede speler is met veel potentie, waarom laat een vermogende club met hoge ambities hem dan gaan naar een in niveau gelijkwaardige club in een mindere competitie?
Vind ik leuk
chicken +7235
zaterdag 13 januari 2018 om 08:52
Omdat de speler zelf bepaald...contract was bijna om he..
Vind ik leuk
Spiegel +1910
vrijdag 12 januari 2018 om 23:57
bij ons in het dorp is een toekomstige topper een meisje waarvan je denkt dat ze lekker is maar waar je wel nog twijfelt of ze al oud genoeg is...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:23
Als ze kennen schommelen kennen ze ook wippen
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:00
Al zit je bij het wippen wel met het gewicht aan weerskanten
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
Als FIFA het zegt dan is het zo! ;-)
Vind ik leuk
Ruud40 +7572
vrijdag 12 januari 2018 om 23:32
Zou Ajax in FIFA kijken dan?

Zeker jij moet beter weten dat dit nog niks zegt.
De eindeloze reeks supertalenten die Ajax in de afgelopen 8 jaar heeft "ontdekt" op velden waar andere scouts niks zagen maakt dat ik de speler eerst wel eens in het 1e wil zien.

De reeks, beginnend met Sana die ongeveer 2 redelijke wedstrijden heeft gespeeld met Muric de "wereldtopper" waar heel Europa achteraan zat, de halve Nederlander die bij PSG van het veld werd geplukt en waarvan ik de naam zou moeten googlen omdat ik hem niet eens meer weet.....

Ja, er zit soms een pareltje bij (Onana, Sanchez) maar de reeks net niet en helemaal niets is eindeloos veel langer.
RB Leipzig is een ploeg met een neus voor talent en ze krijgen er ook kansen, dus als die deze jongen laten gaan wil ik het nog wel eens zien wat het wordt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:34]
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 23:35
Zie je de knipoog niet? Tuurlijk zeggen FIFA ratings niks, ze moeten ze niet voor niets steeds aanpassen via updates.

Het enige wat het misschien zou kunnen zeggen is of je al enigszins naam gemaakt hebt of niet, want als ze je niet kennen zit je sowieso niet hoger dan een rating in de 60, zoals bijvoorbeeld Bande en aankoop Romero van PSV. Zegt niks, behalve dan dat ze min of meer nog onbewezen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:31
Het is ook echt een wedstrijdje wie het beste inkoopt hè -_-
Vind ik leuk
mba4u2c +806
vrijdag 12 januari 2018 om 23:05
Wel goed dat internationale talenten voor de Eredivisie kiezen...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:40
Dat is niet zo Romero’s klasse beter dat is de tweede Romario die lopen bij niet
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 22:11
Leer typen
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 21:49
Volgens FIFA is Sturridge ook een slome speler, dus om nou een speler te beoordelen op basis van FIFA...

Overigens heeft deze jongen wel jeugdinterlands op zak, en die Duitsers hebben meestal ook een lekker mentaliteitje. We zullen zien. Hopelijk wordt het een grote.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:39
Volgens mij scouten ze bij ajax al jaren op FIFA ! Al 5 jaar geen prijzen -:)
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 23:41
Vijf jaar?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:42
Tel dit jaar er al bij he ! 8 punten geven wij niet meer weg
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 23:43
2014-15, 2015-16, 2016-17, 2017-18

Zijn er nog steeds vier volgens mij. En we staan maar vijf punten voor, hè?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:46
Punten thuis al meegerekend he !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:46]
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 23:47
Je kan zoveel blijven meerekenen, maar voor hetzelfde geld verliezen we thuis gewoon of worden we 2e.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:02
Maak er dan maar 10 van. Volgende week tegen Feijenoord ook al meegerekend.
Vind ik leuk
Smash +1106
vrijdag 12 januari 2018 om 21:58
Dat hij meer potentie heeft, wil alleen maar zeggen dat hij eerder geslachtsrijp is.
Vind ik leuk
Kingme +15
vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
Ik als psver ken romero niet evenals kuhn . Wie ken ik wel . JOSHUA BRENET .ISMAT MIRIN. Wat zullen die op FIFA scoren .?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:05
Eigen doelpunten...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:49
Goeie:)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:57
Dankje...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:35
weer eigen jeugd HA HA HA tim de boer
Vind ik leuk
Nuance +3649
vrijdag 12 januari 2018 om 21:06
overmars is helemaal los.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:33
Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:58
Kleuter.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:23
Wat ben jij dan wel niet?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 22:25]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:24
Klopt, vandaar de ervaring.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:25
Welke?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:28
Daar heb jij geen ervaring mee. Snap je wel als je later groot ben.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:01
Je hebt het over ervaring en dan ben je supporter van een cluppie als ado? Humor
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:02
Wat heeft het een met het ander te maken? Zie de link niet met je zogenaamde humor.
Vind ik leuk
Spiegel +1910
zaterdag 13 januari 2018 om 00:05
Anti kunstgras is niet bekend met het fenomeen support your local.
Hij is daarom net als zoveel Ajax supporter voor Ajax omdat die vroeger het meeste wonnen, of omdat zijn vriendjes (al twijfel ik wel of ie die had) voor Ajax waren.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:43
Kom kom.. Nou niet iedereen over een kam scheren. Mag ik niet voor ajax zijn omdat ik niet uit amsterdam kom? Of ben ik een minder "goede" supporter dan jij?
Vind ik leuk
Stranger +2258
vrijdag 12 januari 2018 om 22:13
De rem is eraf!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:06
Kijk dat is zaken doen marcje je kan het wel !
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:06
Mooi zo en maar door blijven gaan met aankopen... Overmars is helemaal los... toppie... xD
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 21:59
Geld moet rollen ;-)

Maar zonder dollen, mooi dat ze bij Ajax nu eindelijk inzien dat ze het geld op het veld moeten hebben staan i.p.v. op de bank. Hoewel ik het niet hoop, zou Ajax met de huidige financiële buffer in staat moeten zijn om het Bayern München van Nederland te worden. Het verschil in financiën is zo groot in vergelijking met de rest van de Eredivisie
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
Volgens mij is het nog een mooiere deal dan ik dacht... het blijkt dat ie zijn contract niet wilde verlengen en komt pas in de zomer... gratis.... zijn contract loopt namelijk af.....
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:03
Dat zou dan helemaal mooi zijn!
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 22:06
Ik hoop dat als dat Feyenoord ook dat kan gaan doen... ik maak wel vaak sneren naar Feyenoord... maar ik heb liever dat de top 3 grote talenten weten te halen.... we moeten wat om weer Europees te gaan presteren...
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:07
Inderdaad. Die directe plaatsing voor de CL moeten wel weer zo snel mogelijk terughebben. Dat is toch een leuke bonus voor de kampioen!
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 22:10
Juist en ook de spanning in de competitie tussen de top 3... gewoon tot de laatste of ene laatste wedstrijd niet weten wie er de kampioen gaat worden... xD
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:14
Precies. Hoewel het voor jou als Ajacied vast geen leuke herinnering is, zal ik dat jaar dat AZ, Ajax en PSV op de laatste speeldag het kampioenschap beslisten nooit vergeten. Feyenoord was zoals gewoonlijk vroegtijdig afgehaakt.
Ik zat toen ergens waar we alleen radio hadden, dus ik heb niks gezien, maar wel geluisterd. Met de tien minuten veranderde de virtuele stand en uiteindelijk won PSV de titel. Was zelfs voor mij als neutrale toeschouwer erg spannend en onvergetelijk!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 22:17
Dat was volgens mij in 2007.... toen was ik net 8.... daar had ik toen geen echt veel erg in.... maar geef mij maar de spanning in de competitie.... hoe spannender hoe leuker en mooier....
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:22
Oja, dan krijg je daar inderdaad nog niet heel erg veel van mee ;-)

Maar inderdaad, die spanning is juist wat het leuk maakt. Als je ieder jaar van tevoren de kampioen al in kunt vullen is er weinig meer aan!
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 22:27
Daarom ook voor Feyenoord een nieuw stadion... meer geld... dan kunnen Ajax en Feyenoord echt met elkaar gaan concurreren.... dat zou toch prachtig zijn...xD
Vind ik leuk
ficusje +1146
vrijdag 12 januari 2018 om 22:55
Daar heb je bij feyenoord gelukkig nooit last van,die worden nooit 2de.
Vind ik leuk
AFFA +1039
vrijdag 12 januari 2018 om 23:09
Zou toch super zijn
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 23:37
Voor jullie wel ja ;)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:19
en het verschil gaat op deze manier alleen maar groter worden, spelers voor relatief weinig halen voor hoofdprijzen verkopen.

en spelers willen dan ook graag naar ajax komen. als ze zien dat ze daarna makkelijker naar een topclub kunnen gaan



Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 23:35
Omdat ik vind dat je gelijk hebt klik ik op ''vind ik leuk'', maar als Feyenoorder vind ik dit helemaal niet leuk ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:53
dat begrijp ik helemaal. denk dat Ajax op het moment voor jongere spelers een grotere aantrekkings kracht heeft dan Feyenoord en PSV

het is voor het NL voetbal te hopen dat er snel een groter en nieuwer stadion komt voor Feyenoord. zodat ze weer kunnen aanhaken bij de Top

( en van mij ook een duimpje hoor)
Vind ik leuk
Banaan +560
vrijdag 12 januari 2018 om 21:06
Klinkt veelbelovend. Leipzig heeft goede jonge spelers en Barcelona was er ook in geinteresseerd. Iemand meer informatie over wat voor soort speler het is? Met meer talent in Fifa kan ik niet zoveel.
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 21:10
Iig ook Duits jeugd international O15, O17 en O19.
Grote belofte.;-).
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:12
Grote talenten willen nou eenmaal graag in het mooie Ajaxshirt spelen... geef ze geen ongelijk... xD
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 21:14
Kan ze absoluut geen ongelijk geven, Jens!;-).
Prachtclub, prachtshirt!
Vind ik leuk
Nuance +3649
vrijdag 12 januari 2018 om 21:37
Pffffff, de circle jerk is weer bezig....
Vind ik leuk
Stranger +2258
vrijdag 12 januari 2018 om 22:19
Ik vind een ander rood wit shirt veel mooier,dan die lelijke rode bloedstreep over het midden van het shirt!
Doet me altijd aan iets anders denken;-)
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 22:36
Ieder zijn smaak, Stranger.

En ik snap dat jij als vrouwenliefhebber dan wel kenner heel snel vergelijkingen trekt met het vrouwelijke...in dit geval maandverband....

Dat is gelukkig niet mijn fetisj...;-).
Vind ik leuk
Stranger +2258
vrijdag 12 januari 2018 om 22:51
Voor mij betekent het een week zonder;-(
Vind ik leuk
Dezeun +712
vrijdag 12 januari 2018 om 21:40
En dan raar vinden dat supporters van andere clubs jullie arrogant vinden
Vind ik leuk
stollie38 +12824
vrijdag 12 januari 2018 om 21:42
Maakt ons alleen maar trotser.
Vind ik leuk
Degraaf +10799
vrijdag 12 januari 2018 om 22:08
Dezeun, wat supporters van andere clubs van ons vinden, interesseert ons helemaal niets, ze hebben nl altijd wat te zeiken ;-)
Vind ik leuk
ficusje +1146
vrijdag 12 januari 2018 om 22:57
Logisch toch,zijn op alle fronten vaak de beste.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:22
Dat wil niks zeggen. In Duitsland zeggen ze dat het allergrootste talent van Duitsland Etienne Amenyido is. Ook international van U19. Is nu al te licht bevonden door vvv en gaat waarschijnlijk terug naar Dortmund
Vind ik leuk
Smash +1106
vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
Dat willen de neuzen niet horen! Alleen Ajax is goed. Alleen Ajax doet goede zaken. Alleen Ajax is geen koopclub (ahum).
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:17
Als Ajax niks uitgeeft dan is het niet goed, als ze wel uitgeven is het een koopclub.
Jullie lampies hebben altijd wel wat te zeiken.

Zijn we arrogant?
Nee, we zijn trotse supporters van onze club.
Maar we mogen natuurlijk niet zeggen dat onze club de grootste en beste club is, want dat is natuurlijk weer arrogant.
Toch vind ik het ook wel weer mooi dat jullie het arrogant noemen, want eigenlijk komt dat erop neer dat jullie toegeven dat zo is, alleen jullie willen het liever niet horen ;-)
Vind ik leuk
Smash +1106
vrijdag 12 januari 2018 om 22:24
Ik kaats alleen het balletje terug jongen. Jullie beweren altijd dat PSV een koopclub is. Ajax doet hetzelfde. Maar dat geeft niet hoor. Als er verder weinig talent doorstroomt, moet je wel.

Arrogant zijn jullie zeker en dat heeft niet te maken met dat wij toegeven dat jullie de beste zijn. Arrogantie is gewoon een nare eigenschap.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:51
Je kaatst maar een end weg..

Ik beweer helemaal niets, het zal me echt een rotzorg zijn wat ze daar in Eindhoven allemaal doen ;-)

Ja jullie roepen al snel dat we arrogant zijn.
Het is meer een bepaalde humor met een beetje uitlokken, waar jullie vervolgens geen weerwoord op hebben en dat staat jullie niet aan dus noemen jullie het maar arrogantie omdat dat het makkelijkst is en de rest doet dat ook ;-)
Vind ik leuk
Smash +1106
zaterdag 13 januari 2018 om 11:10
Als dat humor is, wordt het tijd dat jullie eens iets nieuws verzinnen. ;-)

Neemt niet weg; Toch een goed weekend gewenst!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:22
Waarom zouden we?
Jullie blijven happen dus misschien moet je jezelf wat minder laten kennen en wat slimmer terug reageren, als dat niet lukt is niet reageren uiteraard ook een optie ;-)

Jij ook een goed weekend gewenst.
Vind ik leuk
Iggy +2134
vrijdag 12 januari 2018 om 23:21
Ach menneke toch!
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:03
Dat zegt op zichzelf niet zo heel veel. Thesker, Ede, Hölscher en Bunjaki waren ook jeugdinternational bij Duitsland...

Maar ik ben wel benieuwd naar deze speler. Wat ik over hem kan vinden klinkt vrij positief allemaal, dus wie waarschijnlijk heeft Overmars weer prima werk afgeleverd!
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 22:42
Klopt hoor, Niels.
Tuurlijk is het ff afwachten of zo'n gozer daadwerkelijk gaat doorbreken.

Deels slaagt (zie Wober), maar een groter deel ook niet.
Ajax heeft veel geld te makken dus veel risico loopt men niet.

Toch kijk ik er altijd weer naar uit...zo ook naar die Romero (PSV).
Vind ik leuk
feyeniels +18035
vrijdag 12 januari 2018 om 22:48
Eens. Als Eredivisie zijnde moeten we trots zijn als we zo nu en dan een groot talent uit het buitenland kunnen halen. Vergroot het aanzien van de Eredivisie alleen maar. Spelers als Neres, Lozano, Wöber, Onana, Rashica en ook Jensen (Twente) zijn echt van die talenten uit het buitenland die wat toevoegen aan de Eredivisie.

En wat betreft Wöber, die heeft mij echt positief verrast. Op het begin was ik sceptisch, want 7 miljoen voor een speler met zo weinig wedstrijden achter zijn naam vond ik vrij veel. Maar zoals hij zich manifesteert in hij iedere cent waard.
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 22:52
Zo is het, Niels.
Positieve reactie.
Ik ben echt benieuwd naar die gasten.
Hopelijk een verrijking voor de ED idd.;-).
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
centrum spits maar kan ook op de flanken in ieder geval een prima speler
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
Tjeumig. Het Manchester City van Nederland.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
Mooi toch.... en allemaal met euro's op de bank..... waardoor Ajax zonder puzzel werk ( rekenen of het wel haalbaar is ) spelers kan aantrekken.... een miljoen meer of minder daar maken ze zich bij Ajax niet meer druk om... laat Ajax maar kopen...
Vind ik leuk
mcmodd +13243
vrijdag 12 januari 2018 om 21:25
Zullen we eerst de resultaten van deze gekochte wonderspeler afwachten? Het kan een goede speler zijn, maar komt het er hier ook uit?
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:28
Wat heeft dat met mijn opmerking te maken... het ging erom dat iemand Ajax het Manchester City van Nederland noemde....
Vind ik leuk
mcmodd +13243
vrijdag 12 januari 2018 om 21:30
Goh, wat voor reden zou zo iemand nu hebben om zoiets te zeggen?
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:33
Ze lijken een beetje gefrustreerd... waarschijnlijk zouden ze het graag zien dat de club waar ze fan van zijn ook zou kunnen doen... kopen... maar helaas kunnen de meeste dat niet uit de eredivisie... jaloers/afgunst is een ziekte.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 21:33]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:41
Net als dat jij graag Ajax de afgelopen jaren kampioen had willen zien worden, maar Feyenoord en PSV kampioen ziet worden. Vond je vast leuk of was je stiekem toch jaloers.....
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
Dat werd hoog tijd.;-).

Verder uitbouwen en dan ook nog eens het Bayern van Nederland worden....;-).
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:12
Precieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees.....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:43
Dat zal niet gebeuren. Bayern koopt al zijn spelers van de directe concurrent, de PSVers zullen eerder voor clubs uit het buitenland kiezen.
Vind ik leuk
myrthewit +1042
vrijdag 12 januari 2018 om 22:55
Maar er zitten meestal weinig spelers bij PSV die interessant voor Ajax zijn. Andersom komt vaker voor, meestal na tussenstap. PSV is gewoon de club voor de speler met weinig zelfvertrouwen, want die heeft een warm nest nodig. Een speler met ambitie gaat naar Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:44
O echt joh? Daarom gaat een Hirving Lozano zeker naar PSV toe? Omdat ie geen ambities heeft? Spelers als Maher waar Ajax ook achter aan zat hadden zeker geen ambitie? Ik heb nieuws voor je. Al 3 jaar niks in Amsterdam. De EL finale heb je bereikt door een mix van geluk en een vertrouwen dat daardoor ontstaan is. Zo heeft PSV het ook lang volgehouden tegen Atletico. Als je naar PSV komt weet je dat je om de prijzen meedoet of dat je een vervolgstap kan maken. Praat dus geen onzin, de enige warm nest illusie die gecreërd wordt is omdat Ajax een veel grotere druk uitoefent op spelers en andere mensen binnen de club. En nee dat heeft niks met ambities te maken maar bij PSV lijken ze het eindelijk juist door te hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:26
Het feit dat je het halen van de Europa League afdoet als geluk en een soort vertrouwen zegt genoeg. Het is gewoon pure afgunst. Ik heb maten die bloed fanatiek voor Feyenoord zijn maar toch onder de indruk waren van het spel, zoals eigenlijk heel Europa. Je bent niet serieus te nemen. En inderdaad al 3 jaar niks, waaronder een hele lucky titel voor jullie. Maar jij bent zon mannetje die stiekem weet dat je provincieclubje nooit de status zal bereiken van het grote Ajax, maar toch blijft het van binnen zeer doen. Je hele onzinverhaaltje om het nog een beetje te verbloemen is niet genoeg. Maar het is wel vermakelijk :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:16
Kom nou toch op. Als het echt op basis van kwaliteit was waarom lig je na 1 seizoen later er dan uit voordat het begonnen is? Je bent maar 1 speler kwijt! Denk je nou echt dat een club als Leiceister City kampioen werd puur op basis van hun kwaliteiten? Niet omdat ze westrijden begonnen te winnen tegen de verwachting in en er om die reden zelf in gingen geloven? Waarom zou ik jaloers zijn? Omdat Ajax opnieuw een hoofdprijs misloopt? Jij bent geen realist en denkt veel te goed over jouw club. Dat snap ik omdat jij het niet vind kunnen dat iemand beweert dat je geluk nodig hebt om een wedstrijdenreeks te winnen. Echter als je een realist was zou je gewoon toegeven dat wat er toen gebeurde een heel mooi incident was. Ajax heeft altijd het voordeel van hogere sponsoren, de ligging van de club, de europese status en een grotere achterban gehad. Het feit echter dat vandaag de dag jullie ingehaald zijn door een club wiens verdediging zodanig matig is, is gewoon hilarisch.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:53
T was alleen maar geluk prima joh haha. Ingehaald? Dwaas. Blijf je eigen hatelijke onzin geloven. Ga hier niet eens meer op in.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:49
Sportieve reactie weer. Je weigert er op in te gaan omdat het gewoon de waarheid is. Zelden wordt je door sportieve overmacht kampioen, vaak is geluk ook een belangrijke factor en jij bent zo'n beetje de enige voetbalfan die dat nog niet inziet. Ingehaald? Ja we staan namelijk 5 punten voor, wie zegt dat ik het over het algemeen heeft? Alleen jij trekt die conclusie weer. Maar ik houd het verder kort want tegen een muur praten heeft nou eenmaal geen zin.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:30
Als mensen geen argumenten meer hebben gaan ze schelden. Of....... mensen die schelden hebben geen argumenten.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:23
Trouwens nog ff over die titel. PSV was dat seizoen de beste en dat weet je zelf ook wel. Makkelie gaf die penalty die niet gegeven had mogen worden tegen Utrecht. Echter als je het dan toch kan beslissen en het dan verknalt tegen de graafschap verdien je het simpelweg gewoon niet.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:35
Psv speelde idd het beste en mooiste voetbal.

Je kan idd als terecht bestempelen, maar als je realistisch bekijkt was het ook een beetje geluk. En over de penalty, jullie hebben er dat seizoen ook een paar gekregen die er geen 1 waren. Zoals bijvoorbeeld 2 weken ervoor tegen Vitesse en daarvoor thuis tegen Heracles. Dus ja, blijf maar geloven.

Ik ben het met zoonvanmnoma eens
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:46
Tuurlijk is er sprake van geluk! Zelden wordt je kampioen door pure overmacht, vaak is geluk ook belangrijk. Alleen weigert zoon van mn oma dat in te zien. Als PSV iets minder geluk had zou het gewoon geen kampioen zijn geworden dat seizoen. Echter was PSV dat seizoen de beste net zoals Ajax eigenlijk dit seizoen ook de beste is.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:28
Zien ze bij Feyenoord en Psv alleen maar meer sterren op ons shirt hahaha
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
Leg uit, ik ben reuze benieuwd.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:19
Verschil is alleen dat Ajax het allemaal zelf verdiend heeft, en geen zak met geld van een sjeik of gemeente nodig heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:43
Gemeente Amsterdam sponsort Ajax meer als de gemeente Eindhoven PSV sponsort. Je weet niet eens waar je het over hebt dus zeg dan niks.....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:12
Ajax heeft nooit geld gekregen om er weer bovenop te komen zoals PSV destijds. Zonder de gemeente waren jullie game over geweest, dat is bij ons niet het geval. Met die zak geld kocht PSV wel even Strootman en Mertens etc. terwijl ze daarvoor geen rooie rotcent hadden. Maar blijf gerust ontkennen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:13
Wie heeft de arena betaald.....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:27
Die is niet eens van Ajax zelf kneus.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:21
Nee daar heeft gemeente Amsterdam meer als 100 miljoen in gestoken. Dat is geen gemeentegeld toch ?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:02
Wat lul je nou dom over die arena? Er zijn zoveel clubs die zelf geen eigenaar zijn van hun stadion. Je kan het wel blijven proberen maar feit blijft dat wij nooit een zak geld hebben om grote aankopen te doen terwijl je eigenlijk bijna failliet bent. Of het nou een lening was ofniet, als je gemeente geld nodig hebt om weer team op te bouwen en alleen op die manier grote aankopen kunt doen is dat gewoon triest. Op eigen kracht kunnen jullie niks. Een lening haha, die over tig jaren mag worden terugbetaald. Je weet het leuk om te draaien Pipo.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 16:37
De arena is voor Ajax gebouwd op kosten van de gemeente Amsterdam of zo goed als. Hierdoor kan Ajax meer kaarten verkopen als eerst en meer geld verdienen. Dit is dan toch ook gemeentegeld waar Ajax van profiteert. En je kunt er wel kneus of pipo achter zetten maar dat maakt je punt niet sterker hoor.....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:14
Geld is geleend tegen een rentepercentage als dat krijgen is.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
Duitser eruit duitser erin
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:08
Ajax is lekker bezig zo zeg
Vind ik leuk
Bizzy +9699
vrijdag 12 januari 2018 om 21:08
Ajax supporters gaan helemaal los. De eigen jeugd evangelie ligt bij het grofvuil.
Nu ineens is kopen van spelers wel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:12
ik kan het begrijpen dat veel de beu nu al zien hangen! ajax met dit geld word de juve b.munchen psg van nederland..
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 21:13
Kom op, niet zo zwart wit reageren, zo ligt de realiteit helemaal niet. We willen een goede balans tussen jong en oud en tussen eigen jeugd en aankopen.

Eigen jeugd is ook niet een term die perse door Ajax alleen maar gepredikt wordt, daarom zijn ze al jaren jonge talenten van buitenaf aan het aantrekken.

Dus Ajax heeft niets bij het grofvuil gezet, ieder jaar hebben ze een paar jonge spelers van buitenaf aangetrokken.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:44
we willen balans. in voetbal geld 1 ding en dat is winnen! en een brede selctie zorgt alleen voor meer concurentie en van concurentie word je beter! en met geld kan je kwaliteit kopen. als je een goede speler kan kopen moet je dat nooit na laten! en over eigen jeugd dat bestaat niet. of je koopt jong of je koopt oud. zelfs de d tjes en de f jes worden gescout en van een ander amateur club gejat.. dus ja wat is eigen jeugd. het gaat er om dat je prijzen pakt. en als je geen geld heb moet je creatief zijn! en als je geld heb moet je het slim besteden.. en dan kunnen mensen vinden en willen tot ze een ons wegen. maar als je ambeties heb moet je altijd de selctie versterken! en opleiden dat doet ajax al goed de scouting is goed het ontbrak juist vaak aan spelers die wat toevoegen. maar nu die lord of de lord gang weg is met die keizer smeagol bergkamp frodo spijkerman ganhdalf weg zijn. doet overmans gewoon zijn werk heel goed.. niks op aan te merken. en dan kunnen mensen roepen jeugd of watever maar dat is jalozie en afgunst.. ajax smijt ook niet met geld dat het wangbleid is.. nu maar hopen dat ze 6 erbij halen een speler die als zaag op het medenveld die een voorsprong kan toevertrouwen!
Vind ik leuk
Pvdsluis +2669
vrijdag 12 januari 2018 om 21:16
Dit is toch eigen jeugd?
Vind ik leuk
Morris +15373
vrijdag 12 januari 2018 om 21:17
Na 3 seizoenen mogen we het eigen jeugd noemen..
Vind ik leuk
JCJWZ +10486
vrijdag 12 januari 2018 om 21:21
Nee deze jongen is al 18, een speler moet 3jaar voor zn 21e opleiding genieten om een eigen jeugd speler te zijn. Maar eentje meet of minder maakt Ajax niet minder groot;)
Vind ik leuk
Morris +15373
vrijdag 12 januari 2018 om 21:27
Grens gevalletje.. Voordeel van de twijfel dus ;-)
Vind ik leuk
psvisch +670
vrijdag 12 januari 2018 om 21:40
Titels winnen maakt je alleen groter. Ajax groeit al een tijdje niet meer.
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 22:08
Dat is zeker niet waar.

Je hoeft niet altijd te winnen, als ze het maar altijd over je hebben.

Lef, bluf, attractief voetbal.

Als je bijvoorbeeld zag hoe PSV de wedstrijd tegen AJAX benaderde.
PSV verloor niet omdat ze minder kunnen voetballen (Wat ik overigens ook niet denk). Ze verloren vanwege de laffe instelling.

Vind ik leuk
psvisch +670
vrijdag 12 januari 2018 om 22:34
Het klopt dat het niet waar is dat alleen titels winnen je groter maakt. Het gaat om prestaties. Als je prestaties steeds beter worden dan wordt je groter. Als je bijv altijd onderin de ranglijst hebt gestaan, en dan ineens stijg je de laatste jaren op de ranglijst dan wordt je als club groter. Maar als je een topclub bent zoals Ajax en PSV dan kan je alleen groter worden door titels aangezien je niet verde kan stijgen dan plek 1.
Leuk en attractief voetbal is leuk om naar te kijken en brengt je in de picture maar maakt je niet groter als club. Zie bijv Valencia, die spelen vaak leuk en attractief voetbal maar die club groeit al jaren niet meer in status. Blijft een subtopper in Spanje.
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 22:57
Ik vond ook inderdaad dat alleen die eerste zin onzin was
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 21:32
Sorry maar eigen jeugd Donny, Kluivert en de Ligt zijn toch wel AJAX pareltjes.
Verder hebben andere jeugdige AJAX gekozen voor de kansen die ze krijgen als Dolberg, Neres, Wober, Frenkie, Onana
Ajax geeft zeker de jeugd de kans. Maar je moet ook net de tijd mee. Waar eigen jeugd steeds meer weggehaald wordt moet je dit opvullen. Dit doet Overmars de laatste jaren prima
Vind ik leuk
Nuance +3649
vrijdag 12 januari 2018 om 21:42
Nou daar is Dolberg het niet helemaal mee eens denk ik. Er wordt toch echt voor Huntelaar gekozen. Net zo goed als vorig seizoen Traoré altijd verkozen werd boven Neres.
Maar de insteek is duidelijk; jonge Europese talenten worden gekocht, in de etalage gezet en voor veel geld doorverkocht (Sanchez). Een heel logisch verdienmodel voor het bedrijf Ajax. Feyenoord kan dit (nog) nie5 betalen en moet winkelen in Nederland.
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 22:02
Wanneer topclubs absurde bedragen betalen en spelers daardoor ook nog een perse weg willen (zoals bij bijvoorbeeld Sanchez) is een speler niet te behouden. Dat mag jij een verkoophuis noemen.
Dolberg krijgt zeker de kans maar na een wedstrijd of 8 onderpresteren met Huntelaar op de bank is het zo dat de ander erin komt. Als die dan ook nog eens de eerstvolgende drie wedstrijden goed presteert.
Bij Neres is vorig jaar bij de aankoop al aangegeven dat hij een halfjaar zou krijgen om aan de taal en de cultuur te wennen.
Verder vindt ik de omgang met Kluivert en Neres een van de blunders van Keizer. Hadden beide veel eerder moeten spelen.
Vind ik leuk
Nuance +3649
vrijdag 12 januari 2018 om 23:21
Ik zeg verdienmodel, dat klinkt beter. Het gaat erom dat de speler zich kan verbeteren en de club geld verdient. Ik vind dat wij als Nederlandse clubs nog veel meer geld moeten gaan vragen. Virgil van Dijk voor 3 miljoen naar Celtic, voor 13 naar Southampton, en 85 naar Liverpool.
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 23:25
Nederland kan meer vragen. We blijven echter de Nederlandse competitie. Dus onze spelers blijven een risico. Genoeg voorbeelden van spelers die het geweldig doen in onze competitie, maar zelfs te slecht zijn voor de Chamlionship
Vind ik leuk
Nuance +3649
zaterdag 13 januari 2018 om 09:30
Das ook weer waar. Wijnaldum doet het goed bij Liverpool. Ik had hetzelfde gedacht van Klaassen bij Everton.
Maar zeker is dat de ontwikkeling in de markt onze verkoopprijzen op gaat jagen, dus jonge talenten aan je binden is de sleutel om te overleven. Ajax heeft de 100 miljoen in kas om dat te financieren. Feyenoord en PSV niet. De komende paar jaar gaan uitmaken of Ajax het Bayern van Nederland wordt.
Feyenoord kan alleen aanhaken als met het nieuwe stadion extra geld wordt gegenereerd. De jeugdopleiding is minder geworden, terwijl we 1 buitenlandse scout hebben, maar die is altijd ziek.
Vind ik leuk
Enden +2022
zaterdag 13 januari 2018 om 09:50
Sorry maar zo'n jongen voor 2 miljoen kopen kunnen Feyenoord en PSV ook
Vind ik leuk
Enden +2022
zaterdag 13 januari 2018 om 09:52
Dat zou betekenen dat Groningen zelfs meer scouts geeft dan Feyenoord.
Vind ik leuk
Nuance +3649
zaterdag 13 januari 2018 om 11:42
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel scouts wij hebben, maar we halen niks uit het buitenland. Botteghin, Baco, Haps, St Juste, Amrabatje, Diks, allemaal Hollandse school. Alleen Jörgensen niet. Tapia, tja ook al een tijdje in Nederland werkzaam.
Vind ik leuk
stollie38 +12824
vrijdag 12 januari 2018 om 21:52
Tja die van jullie ligt al een tijdje bij het grofvuil. Ja joh we halen Romero,want Lammers voldoet toch niet of we halen Van Ginkel want Rigo.n Gudmundsson zijn er nog niet klaar voor.
Vind ik leuk
Hammie +711
vrijdag 12 januari 2018 om 21:09
Mooi dan kan de eigen jeugd weg

Goed bezig Marc
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 21:09
Daar hadden we er nog niet genoeg van, 18 jarige aanvallers. Kom op jongens, trek die Tagliafico lijn eens een beetje door naar de voorhoede, dit is naast de jonge gassies die we al hebben de tweede tiener voor de aanval.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:29
ik ben het met je eens...je kan maar 3 aanvallers opstellen en er vallen er veel in dezelfde leeftijdscategorie (bande kluivert johnson kuhn) voor min of meer maar 1 positie. Neres is ononstreden en wil je voorlooig ook behouden. Het verdienmodel staat, maar het zal ten koste gaan van een aantal talenten denk ik.
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 22:51
Het verdien model staat inderdaad en dat komt mede doordat er zat talent aangetrokken wordt en er nu ook enkele grote talenten uit de eigen jeugd doorbreken (Kluivert, de Ligt, van de Beek).

Neres is wel onomstreden op dit moment, toch zit er denk ik nog wel een dipje aan te komen, dat hebben alle jonge spelers wel, al kijk ik ook niet gek op als het bij hem wel mee zal vallen, hij is niet zo snel onder de indruk van iets en lijkt vogelvrij te spelen, dus wellicht voelt hij niet zoveel druk.

We hebben talenten de afgelopen jaren soms iets te snel gebracht, dus daar zijn er wel een paar de dupe van geweest, maar een brede groep talenten kan denk ik nooit kwaad, zeker niet als ze relatief goedkoop waren.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 10:17
bande was redelijk duur...maar dat is de enige idd
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:10
Ben ik nou aan het dromen of is Overmars echt heel lekker bezig?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:11
prima speler maar wel klein
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:44
Dat was Mitea ook, een heerlijke speler, helaas teveel geblesseerd...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:15
Kopen kopen en kopen Ajax de koopclub van nl en Feyenoord de opleidingsclub van nl
Vind ik leuk
JCJWZ +10486
vrijdag 12 januari 2018 om 21:25
Want Feijenoord kocht geen Haps, Bergwijn, bilal, toornstra, jorgensen en ga zo maar door?

Beetje kortzichtig van je. Feijenoord en Ajax hebben geweldig veel eigen jeugd rondlopen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:27
Dat is niet allemaal in jaar!
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 21:31
Afgelopen zomer....Berghuis... Amrabat...Haps....Larson....St Juste....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:42
Dat is op 1 hand te tellen, die van jullie al op 2 of 3 Handen. Raar zeker je Stoer doet als beste opleidingsclub
Vind ik leuk
stollie38 +12824
vrijdag 12 januari 2018 om 21:53
Ja daar zijn we ook voor uitgeroepen.
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
Ja ze willen bij Ajax verder opgeleid worden, mooi toch Toy Boy.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:51
Ajax is beide de beste opleidingsclub en koopclub en het rijkste
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:40
Ja en de grootste. Ajax ubert alles.
Vind ik leuk
chicken +7235
vrijdag 12 januari 2018 om 21:26
Dan mogen ze wel eens continuïteit tonen
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:57
Je bedoeld dat Feyenoord op plaats 3 staat achter Ajax en Az.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:03
Winnaars Rinus Michels Awards 2017

Peter Bosz beste coach, Oeuvreprijs voor Co Adriaanse

Volgens de 18 hoofdtrainers in de eredivisie is Peter Bosz de beste coach van dit seizoen. Dat bleek vrijdag tijdens het wederom drukbezochte Trainerscongres in Zwolle. Deze waardering van zijn vakcollega’s leverde de coach van AFC Ajax de Rinus Michels Award op. Ook werden Rinus Michels Awards uitgereikt aan Jan van Raalte van SC Genemuiden (beste amateurtrainer), de jeugdopleiding van AFC Ajax en aan Excelsior Maassluis vanwege het uitstekende jeugdbeleid. De Oeuvreprijs van de Rinus Michels Awards werd toegekend aan Co Adriaanse.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:04
Ik zie geen prijs voor Feyenoord bij de awards. Helaas werd Feyenoord 3e achter AZ!!!!!!!
Vind ik leuk
pos +5392
vrijdag 12 januari 2018 om 21:19
Als Ajax komt is hij vast niet meer te behouden voor 1 van de topploegen in Duitsland momenteel.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:44
Dan kan Bayern het wel schudden ja.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:43
Klopt en Barca ook.
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 21:22
En dat is speler nummer 15 dit seizoen!

Kopen, kopen, kopen!
Vind ik leuk
129 +497
vrijdag 12 januari 2018 om 21:23
Kift, kift, kift!
Vind ik leuk
JCJWZ +10486
vrijdag 12 januari 2018 om 21:31
En met deze aankoop is de eigen jeugd ratio nog steeds maar liefst 50%. En bij jouw club calimero?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 21:31]
Vind ik leuk
stollie38 +12824
vrijdag 12 januari 2018 om 21:31
Ja en dus diva in de notendop. Als we geld er voor hebben, waarom dan ook niet.
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 21:58
Iedereen roept dat geld op het veld moet staan en niet op de bank, nu laten ze het rollen en krijg je dit soort opmerkingen.
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 22:09
Hoe anders was 't enige tijd geleden....

;-)

PUNT!
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 22:17
Daarom juist, veel mensen vinden alle transfers in de grote competitie normaal, Ajax doet nu wat en dat is pinuts in verhouding, en dan is het weer niet goed bij velen. Hopen dat er goeie tussen zitten en de competitie eer mooier word, maar geld ook voor de andere clubs.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:46
Wij zijn Bil Gates van de eredivisie.
Vind ik leuk
129 +497
vrijdag 12 januari 2018 om 21:23
Kijk! Leuke aankoop. Liever dit dan een afbouwende, oud international.
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 22:26
Zoals Huntelaar?
Vind ik leuk
129 +497
vrijdag 12 januari 2018 om 22:56
3-0
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:26
Wat een opleiding.....
Vind ik leuk
Ajax! +1636
vrijdag 12 januari 2018 om 21:32
Idd De Ligt, vd Beek, Kluivert!
Geweldig onze opleiding! Maar om Europees constant te presteren, kan je het niet alleen van je opleiding hebben die steeds word leeggekocht!!!! Dus dit moet!
Zelf verdiende miljoenen! dus we hoeven niet te puzzelen om gaten te dichten enz!

Maar Ajax kan het nooit goed doen, doen we niks, dan zit Overmars op het geld, doen we wel wat dan weer praatjes over de opleiding enz enz... En ondertussen zeker wel genieten met veel lof over de PremierL handelshuis competitie die Europa leegkoopt, maar dan zaniken over Ajax die aankopen doet om Europees nog wat te doen, of zie je liever dan we nog meer dalen op de Co Efficient???
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 21:34]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:29
weer eigen opleiding geweldig dat is wat anders als de koopclub in eindhoven
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 21:35
Bij ons krijgt eigen en aangekochte jeugd tenminste de kans.
Dat is een aardig verschilletje.
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 21:32
Over drie dagen waarschijnlijk 'eigen jeugd'
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:35
Als het een topper zou zijn had hij wel gebleven daar of naar bayern gegaan
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:49
Lekker Marc! Hij is best lekker bezig hoor, in een tijd waar de transfermarkt ontploft is
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 21:52
Nou Labyad ook nog ff, lekker bezig.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:56
enden bij jullie is alles wat gekocht word t/m 18 jaar eigen jeugd per schuurs is inmiddels ook al eigen jeugs
Vind ik leuk
Bizzy +9699
vrijdag 12 januari 2018 om 21:58
18 jaar en nu al naar zijn derde club. Dit wordt een echte voetbal nomaad. Een goede Duitse voetballer haalt zijn neus op voor de eredivisie. We zullen het zien.
Vind ik leuk
Marein +140
zaterdag 13 januari 2018 om 03:46
Malen 18 jaar, Ajax - Arsenal - PSV, zijn derde club al.. wat is het verschil?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:02
Marc word Lid of the Rings
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:03
Marc word Lord of the Rings
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:04
En nu is Overmars weer de goedzak. Man man wat een.
Vind ik leuk
Iggy +2134
vrijdag 12 januari 2018 om 23:24
....Calimero ben jij!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:07
Als Ajax een speler koopt is het hek van de dam .
Als Ajax meer spelers kopen worden ze verrot gescholden terwijl bij PSV en Feyenoord niet anders is dan dat Ajax dit een keertje doet.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:09
hoppa! eigen jeugd
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:51
Ja klopt dit is allemaal onze jeugd idd. We hebben het helemaal zelf betaald.
Vind ik leuk
Degraaf +10799
vrijdag 12 januari 2018 om 22:11
Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is die laatste zin in het stuk. Van mij hoeft die Labyad echt niet te komen.
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 22:11
Van Leer
Huntelaar
Danilo Pereira da Silva
Victor Jensen
Kostas Lamprou
Manuel Orejuela
Dennis Johnsen
Maximilian Wöber
Siem de Jong
Leo Thethani
Dean Solomons
Hassane Bandé
Perr Schuurs
Nicolás Tagliafico
Nicolas Kühn

Hoop dat m'n telraam 't volhoudt.....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:16
Dat is 10% van de spelers onder contract niet slecht toch?
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 22:18
Kijk maar ff....
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:21
Waar op de totale lijst met spelers die onder contract staan?
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 22:39
Eeeeh, wat bedoel je precies...?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:44
Dat deze spelers zijn aangekocht of transfervrij zijn binnen gehaald maar dat Ajax naast deze spelers veel meer spelers op de loonlijst heb staan die al jaren bij ajax spelen .Er kan geen enkele club zonder aankopen maar statitisch gezien breken er bij of via Ajax veel spelers door
Vind ik leuk
129 +497
vrijdag 12 januari 2018 om 22:59
BAF BAF. Fact doet wijs, maar zodra het inhoudelijk dreigt te worden haakt het af.
Vind ik leuk
FACT +386
vrijdag 12 januari 2018 om 23:01
BAF BAF?

Welk dialect is dit nou weer?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 01:54
Ja joh lekker baffen hahahahha
Vind ik leuk
129 +497
vrijdag 12 januari 2018 om 22:58
Kift, kift, kift! En dat is een fact :)
Vind ik leuk
Het Brein +2483
zaterdag 13 januari 2018 om 04:20
Kostas Lamprou valt heerlijk uit de toon haha!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:19
Dus geen labyrat!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:27
En geen gat in de begroting.
Vind ik leuk
Mari +2626
vrijdag 12 januari 2018 om 22:29
Jeugdinternational uit Duitsland,da 's knap
Vind ik leuk
Bals +164
zaterdag 13 januari 2018 om 01:44
Prima bezig Overmars.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 07:01
Als hij net zo goed en lekker als die augurken, zure bommen en uitjes is (maar dan zonder e) dan wordt zijn marktwaarde zeker meer dan 30 miljoen euro.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 21:00
Wat een koopclub!!! en dan maar zeiken.......
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 21:06
Dus FIFA18 is de norm tegenwoordig?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax slaat slag: voormalig Barça-target (18) opgehaald bij RB Leipzig'