'PSV-zoektocht na twee jaar ten einde: tonnen na extra deal met hoofdsponsor'

'PSV-zoektocht na twee jaar ten einde: tonnen na extra deal met hoofdsponsor'

vrijdag 12 januari 2018 om 22:54

PSV kan een bedrag van meerdere tonnen op de rekening bijschrijven nadat het een extra deal met hoofdsponsor energiedirect.nl heeft gesloten. De naam van het energiebedrijf zal in de tweede seizoenshelft niet alleen op de voorkant, maar ook op de rug van het PSV-shirt prijken.

Volgens het Eindhovens Dagblad was de Eredivisie-koploper al twee jaar lang op zoek naar een rugsponsor, als opvolger van kredietverstrekker Freo. PSV hoopte met een nieuwe rugsponsor minstens acht ton per jaar binnen te kunnen halen, maar wist geen bedrijf te vinden dat dit bedrag op tafel wilde leggen.

Energiedirect.nl biedt nu uitkomst en betaalt enkele tonnen extra bovenop de reguliere sponsorovereenkomst. Overigens wordt de verbintenis tussen PSV en het energiebedrijf binnenkort geëvalueerd. De huidige overeenkomst loopt in de zomer van 2019 af en beide partijen willen de komende maanden beslissen of de samenwerking wordt verlengd.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

vrijdag 12 januari 2018 om 22:57
Een idee misschien: een ton extra voor een energiedirect onderbroek reclame.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:31
Check alle jaloezie die dit hieronder oplevert bij alle ajax mannetjes hier. Heerlijk zuur....
Vind ik leuk
52N6E +565
vrijdag 12 januari 2018 om 22:58
Van Philips naar meer ruimte voor energie....wat een antireclame ...
Vind ik leuk
Morris +15373
vrijdag 12 januari 2018 om 23:00
Haha 8 ton om op de rug te mogen staan bij PSV...

Als Essent humor had, hadden ze dit gedaan met hun Toon meter..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:00]
Vind ik leuk
Enden +2022
vrijdag 12 januari 2018 om 23:02
Ze kunnen mn rug op
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:04
Denk je dat dat contractueel zou mogen ? Lijkt me niet hè ..
Vind ik leuk
Morris +15373
vrijdag 12 januari 2018 om 23:05
Geld is geld
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:20
Je bent nog dommer dan ik dacht ...
Vind ik leuk
Spiegel +1910
vrijdag 12 januari 2018 om 23:29
Of jij bent de domoor die toehapt ;)
Vind ik leuk
Morris +15373
vrijdag 12 januari 2018 om 23:49
Applaus
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:30
Staande ovatie
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 11:05
Vliegenmepper ;-)
Vind ik leuk
Rood&wit +1433
vrijdag 12 januari 2018 om 23:05
Toon is toch van Eneco?
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:21
Klopt .. Morris is niet de allerslimste, bewijst hij telkens weer
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:30

[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:31]
Vind ik leuk
JCJWZ +10488
zaterdag 13 januari 2018 om 03:44
Ondat rdb het zelf weer niet snapt zal ik de moeite nemen het je uit te leggen. Rood&wit doelt op Toon Gerbrands, woordgrapje heet zoiets.
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
zaterdag 13 januari 2018 om 09:28
Tuurlijk ... ga die grote neus toch wassen imbiciel
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 11:07
Haha..

Voorbeeld van intelligentie
Vind ik leuk
Morris +15373
zaterdag 13 januari 2018 om 11:06
Nee toon is van psv
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:05
Ze konden niemand vinden die geld wilde weg gooien.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:06
Proficiat PSV. Weer een paar ton beschikbaar. Wat gaat het worden?
Weer een spelertje huren?
Vind ik leuk
stollie38 +12824
vrijdag 12 januari 2018 om 23:10
Waarschijnlijk een Chinese speler Won Ton regen ton.
Vind ik leuk
Old Star +4612
zaterdag 13 januari 2018 om 08:35
Of Ton Kas(sa)... onze geweldige harde moppentapper en acteur... ook leuk dat t dan een ras amsterdammer is trouwens...
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:22
Nee, steken in het kampioensfeest ! Word een mooi feestje weer !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:27
Allaaaaffffffff!!
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:33
Nee met carnaval zijn we nog geen kampioen ..
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:35
Dus met kampioensfeest allemaal in clownspak?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:36
Ik plaag je een beetje.
Vind ik leuk
Spiegel +1910
vrijdag 12 januari 2018 om 23:32
Wat is er mis met huren van spelers die op hun positie een duidelijke meerwaarde zijn? (V Ginkel bijv.)

Wat is nou je punt wat je wil maken?
Voorlopig liegen de statistieken van Van Ginkel er niet om.
Welke betaalbare box to box middenvelders zijn er anders beschikbaar denk je?
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 23:46
Ach, laat ze praten. Voorheen werden wij een koopclub genoemd. Nu zij dat zelf zijn, zijn wij een huurclub terwijl we welgeteld 1 huurspeler hebben. Zo lang niet zij maar wij bovenaan staan lachen wij het hardst ;-)
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:09
Misschien kunnen ze ook nog reclame maken op het broekje.... de kousen.... komen ze wat meer in de buurt van de financiële Ziggo deal die Ajax ontvangt op het shirt.... triest dat je als topclub van het shirt een groot reclamezuil maakt....xD
Vind ik leuk
Smash +1106
vrijdag 12 januari 2018 om 23:25
Het verschil is niet zo groot hoor, zoals jij doet voorkomen. Ajax kan met bonussen groeien richting 10 miljoen. PSV kan met bonussen groeien tot 8 miljoen. 2 Miljoen is best veel, maar jullie doen voorkomen alsof er 5 miljoen of meer tussen zit.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:50
De nieuwe deal.... 9 miljoen wat kan oplopen naar 11 miljoen.... tel daar ook nog eens de 3 miljoen bij die Ajax van de ABN vangt voor de jeugd... kom je op 12-14 miljoen... PSV krijgt 5 miljoen van energie en volgens mij 2 miljoen van Philips.... het scheelt inderdaad niet zo veel zo'n 5 tot 7 miljoen euro.... xD
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 23:52
Waar maken we ons druk om überhaupt? Al verdienen ze in Amsterdam honderden miljoenen, uiteindelijk horen fans maar één ding te willen en dat is kwaliteit op het veld zien
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:54
Daar is Ajax toch druk mee bezig... en er loopt al redelijk wat kwaliteit op het veld... en hoe meer geld... hoe meer je kan halen.....
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
vrijdag 12 januari 2018 om 23:59
Hoe meer geld, hoe meer je kan halen inderdaad, maar de afgelopen jaren heeft PSV (en ook Feyenoord) met veel minder budget prijzen gepakt, en Ajax niet. Geld zegt vrij weinig. Opnieuw het gaat erom wat er op het veld staat.

Overigens is die Nicolas Tagliafico (op papier) wel een goede aankoop. Ben het daar mee eens.
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zaterdag 13 januari 2018 om 00:07
Dat klopt.... maar het is nu toch wel duidelijk dat Ajax van die fouten heeft geleerd...zijn al bezig met aankopen voor volgend jaar...Ik vind dat Overmars heel goed bezig is....
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
zaterdag 13 januari 2018 om 00:09
Hij maakt goede stappen inderdaad. Wat ik hoop te zien is dat Ajax een goede mix gaat vinden van geroutineerde spelers en jonge talenten. Een beetje een droombeeld misschien, maar het PSV van 2004/05 en het Monaco van 2016/17 heeft op die wijze gewoon gestunt op prachtige wijze in de Champions League. Waarom kan dat niet weer?
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
zaterdag 13 januari 2018 om 00:13
Halve finale halen CL.... dat zal een Nederlandse club niet meer lukken jammer genoeg.... Maar het zou mooi zijn als een Nederlandse club al bij de laatste 8 zou komen...
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
zaterdag 13 januari 2018 om 00:14
Je weet het niet, Jens. Gekkere dingen zijn gebeurd. APOEL die toen rond 2011-12 of zo de kwartfinale bereikte van de CL, FC Basel achtste finale, KAA Gent achtste finale. Allemaal recent. Ik schat Ajax en PSV beide hoger in dan de genoemde clubs.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 00:15]
Vind ik leuk
Iggy +2134
zaterdag 13 januari 2018 om 00:17
Er staat al langere tijd meer kwaliteit op het veld in Amsterdam dan in Eindhoven.
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
zaterdag 13 januari 2018 om 00:19
Ik vind dat van de afgelopen vier seizoenen alleen dit seizoen het geval. Guardado, Moreno, Pröpper, Bruma, Zoet, Van Ginkel, Arias, Willems...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:46
Echt waar?
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 23:49
Of misschien kunnen we Energiedirect voor wat extra geld een blokhut in het Philips stadion laten zetten zoals Ziggo bij jullie doet
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:51
Is daar nog wel ruimte voor in dat kleine stadion.... ?.... mooi he dat huisje in de Arena... bijna iedereen praat erover... slimme reclame stunt van Ziggo.....
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 23:55
Liever een wat kleiner stadion dan een sfeerloze betonnen galmbak als de Arena. Maar smaken verschillen...
Vind ik leuk
Jens1999 +7601
vrijdag 12 januari 2018 om 23:57
Das waar.... ieder zo zijn eigen smaak.... geef mij de Arena maar... begint steeds mooier en luxer te worden... levert ook meer inkomsten op voor Ajax...
Vind ik leuk
076Mike +218
zaterdag 13 januari 2018 om 00:11
Luxer.. Dat zou ook wel eens tijd worden.. NED-USA enkele jaren terug.. Voor 35eu per kaartje ergens op de 2e ring.. Kon ik mijn knieen niet eens kwijt.. Minder beenruimte als in de goedkoopste vliegtuigen!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 00:12
Heeft steeds minder met voetbalsfeer te maken. Maar jij kan er lekker zitten op je zachte billetjes, net als de rest van dat bioscoop publiek. Als ze komen opdagen tenminste.
Vind ik leuk
Mari +2627
vrijdag 12 januari 2018 om 23:09
"PSV hoopte met een nieuwe rugsponsor minstens acht ton per jaar binnen te kunnen halen, maar wist geen bedrijf te vinden dat dit bedrag op tafel wilde leggen"
Dit is moeilijk te geloven. Maar 8 ton moet toch te doen zijn (geweest?)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:26
Ik ken niet veel bedrijven die 8 ton marketingbudget hebben en dit ook neer willen leggwn. Vergeet daarbij niet dat het ook moet passen binnen het voetbal en je strategie/doelstelling.
Vind ik leuk
Spiegel +1910
vrijdag 12 januari 2018 om 23:50
Denk dat 8 ton best een flink bedrag is.
Zeker in een jaar dat je geen Europees speelt. Is voor de internationaal georiënteerde bedrijven dan al helemaal niet interessant natuurlijk.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
vrijdag 12 januari 2018 om 23:51
Toch vreemd dat ze van 8 ton dan opeens genoegen nemen met enkele tonnen (waarschijnlijk dan 3 of 4), er zal toch vast wel een bedrijf zijn dat het dan voor 5 of 6 ton wil doen?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:11
Dat is dus duidelijk. psv wil af van deze sponsor, straks alleen nog maar als rug sponsor. En volgens mij mogen nederlandse club straks ook gokbedrijven nemen als shirtsponsor.
Vind ik leuk
Romario9 +6357
vrijdag 12 januari 2018 om 23:52
Dus dat de sponsor nu op de voor- én achterkant van het shirt staat betekent dat ze van de sponsor af willen? Watvoor logica is dat?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:29
Nog maar rond de 9,5m en Romero is terug betaald :p
Vind ik leuk
RDB2402 +3666
vrijdag 12 januari 2018 om 23:34
Wees gerust, die betaalt zich zelf terug
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:35
Ik heb hemnog niet zien spelen maar als jij het zegt zal het wel uhh denk ik :p
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:31
Ik koop, jij koopt, zij / hij koopt, wij kopen, zij kopen, we hebben gekocht. Samen kochten wij al bijna 15 nieuwe spelers dit seizoen!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:31
Regentonnen?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 23:54
Het is ze gegund iedere club heeft inkomsten nodig maar als je twee jaar lang moet zoeken naar een sponsor voor op de rug dan wordt het hoog tijd om eens kritisch te gaan kijken naar de marktwaarde van de club
Dit betekend dat bepaalde risico's financieel gezien goed overwogen moeten worden want een flater kan niet zomaar ff gedekt worden door sponsor inkomen
Vind ik leuk
Het Brein +2483
zaterdag 13 januari 2018 om 00:13
Zonder sponsors af te kraken. Energiedirect.nl is gewoon geen gezicht. Zelfs clubs als Partrizan (Gazprom), Benfica (Fly Emarites), Besiktas (Vodafone), Anderlecht (Allianz) weten topmerken te strikken...
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
zaterdag 13 januari 2018 om 00:59
De titel zegt genoeg in dit bericht.

Aflopende zaak in lampenstad.
Of er moet iemand echt dik geld in gaan pompen of de club wordt overgenomen. Met dit beleid hou je het niet lang vol. Het commentaar zal rijkelijk vloeien maar een buitenstaander ziet dit al van heel ver aankomen.
Grote aankopen, en als het om verkopen gaat, ga ik lachen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:13
Tonnen? In het moderne voetbal is dat (helaas maar het is niet anders) een fooi. Als je 2 jaar nodig hebt om dat bedrag binnen te halen dan zit er iets goed fout daar in Eindhoven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSV-zoektocht na twee jaar ten einde: tonnen na extra deal met hoofdsponsor'