Einde verhaal voor Klaassen: Geweldige jongeman, maar geen plek voor hem

    Einde verhaal voor Klaassen: "Geweldige jongeman, maar geen plek voor hem"

    zaterdag 13 januari 2018 om 09:11

    De rol van Davy Klaassen bij Everton is uitgespeeld. Manager Sam Allardyce heeft laten weten dat hij op dit moment geen toekomst ziet voor de middenvelder bij de club.

    Klaassen liet eerder deze week nog weten te willen vechten voor zijn kans, maar Allardyce boort de laatste hoop nu ook de grond in. "Op dit moment, met wat we zien, werkt het niet", citeert De Telegraaf Allardyce. "Hij wil knokken voor zijn plek, maar voor ik hier kwam en sinds ik hier ben, lijkt er uit alle andere spelers meer te komen dan uit Davy."

    "Het is enorm jammer. Ten eerste voor de club en ten tweede voor de speler. Als persoon is hij een geweldige jongeman, maar op dit moment is er geen plek voor hem. Het is net als met iedereen in deze grote selectie, als je de kans krijgt, dan moet je daar klaar voor zijn. Je krijgt één kans, meer niet", aldus Allardyce. Klaassen had het onder Koeman al moeilijk en komt sinds diens ontslag nauwelijks meer in actie voor Everton. De oud-Ajacied speelde slechts vier Premier League-duels.

    Poll

    Moet Ajax Klaassen terughuren?

    (4595 stemmen)

    Plaats een reactie

    Baileys 2002 +18247
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:23
    Jammer vond hem altijd één van de betere spelers in de ED.
    Vind ik leuk
    Old Star +7350
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:23
    (Half) Jaartje verhuren. Beter dan deze kut club met die enge Allardyce.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:40
    Gewoon verkassen naar een andere club die hem wel wilt opstellen, ik heb namelijk het gevoel dat die man er naast zit met zijn uitspraken.
    Ik denk echt dat Klaassen een premier league speler is maar gewoon in een rot periode is gekomen bij Everton, als je als nieuwe speler in een team komt wat al lekker draaid dan is het toch makkelijker als dat ze aan het kwakkelen zijn zoals ze deden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23687
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:07
    Het feit is dat je niet in een team komt dat al lekker draait, want daar hebben ze je niet nodig.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:40
    Ja maar hier bij Everton draaide niemand tijdens de competitie start.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:24
    Ga naar Gladbach!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:26
    Ga naar 1.FC Koln!! Veel mooiere club!
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:00
    Hij zal wel wat hoger mikkan dan Köln. Gladbach lijkt me wel wat voor hem
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:05
    Hij heeft niks te willen. Harde werker met goed gevoel voor positionering maar verder een beperkte voetballer.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:11
    Vind ze allebei, alhoewel het eigenlijk niet kan, de mooiste clubs in Duitsland. Maar denk niet dat Klaassen wil degraderen
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:50
    Hoezo kan het niet? Koln heeft een hele mooie sfeer in het stadion en in keulen leeft het voetbal ook echt.. en de heeft een hele grote groep fans.. beter dan die successupporters van bayern en bvb....
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:38
    Omdat het de grote rivalen zijn, net als iemand die zegt dat ie bv Feyenoord en Ajax de mooiste clubs van NL vindt. Maar je hebt gelijk, is prachtig in Köln!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:29
    Oh op de manier tussen gladbach en koln ja dat klopt. Ik dacht dat er bedoeld werd omdat gladbach een subtopper is en koln een dramatisch seizoen draait..
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:55
    Ik zou Klaassen hartstikke graag bij Köln zien maar dat gaat niet gebeuren. Ik vind Gladbach en Klaassen gewoon perfect voor elkaar. De club, het systeem, in theorie past het allemaal
    Vind ik leuk
    Kuip +7458
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:27
    Klaassen zou een prima speler voor AZ of Utrecht zijn. Helaas is dat vanwege financiële redenen niet mogelijk, maar dat is wel zijn niveau.
    Veel mensen schatten Nederlandse spelers veel te hoog in. We denken al snel dat jongens uit onze competitie heel goed kunnen voetballen. Nu weer Labyad....ja, die kan makkelijk naar de top 3 hoor ik dan. Echt onzin. Klaassen, Ayoub, Labyad etc etc zijn allemaal subtoppers. In het buitenland zitten ze al helemaal niet op die gasten te wachten.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:32
    Nee natuurlijk niet. Zijn niveau ligt hoger.
    Een middenmoter in de duitse of franse competitie bijvoorbeeld.

    Was bij Ajax de beste speler en nu zeg je dat AZ en/of Utrecht zijn niveau is?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:36
    Nou er zijn wel clubs maar deze hebben dan niet de potentie of de ambitie om binnen de top 5 te eindigen. Maar je hebt wel gelijk die jongens draaien hier in een team met allemaal zozo voetballers en daar lukt het wel, maar zodra ze tegen toppers moeten ballen lijken het wel figuranten, idd leuk voor de subtop en door zijn harde werken top 3 Nederland of Belgie en dat soort landen. Ajax moet hem niet meer terugnemen!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3221
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:42
    Momenteel niet nee, maar als ik eerlijk ben zou ik eerder voor Klaassen kiezen dan Siem de jong vind dat Klaassen toch nog wel een streepje voor heeft op Siem.
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:51
    Klaassen zou een uitstekende speler voor Feyenoord zijn. Goeie mentaliteit, voorop in de strijd en scorend vermogen.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +125
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:25
    Klaassen en/of Feyenoord zouden dat echt niet willen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
    Dat denk ik ook, maar de voetballer Klaassen los van de sentimenten.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +125
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:45
    Ja dan heb je inderdaad wel een punt!
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:37
    ...alle andere spelers...

    Hij noemt nog net de ballenjongens niet. Best triest eigenlijk zo’n uitspraak.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:38
    Ja die uitspraak is er een die goed is voor zijn zelfvertrouwen dat toch al niet zo best is, na deze uitspraak kunnen ze hem bijna gratis wegdoen
    Vind ik leuk
    Kevindo +709
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:37
    Erg zonde voor de speler Klaassen, want ik heb altijd sympathie voor hem gehad. Een jongen met een goede, fanatieke en positieve instelling. Deze jongen moet een club vinden waar de mentaliteit 'mouwen opstropen' heerst. In zo'n team zou hij het beste gedeien. Ik zou hem dan ook graag in een Bundesliga zien spelen.
    Vind ik leuk
    Cappie +7371
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:43
    Iets met servet en tafellaken.
    Het probleem van praktisch elke Nederlandse voetballer die naar het buitenland gaat.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:43
    Heb nooit iets in hem gezien.. Bij Ajax had hij zijn positie in de groep mee en dan zie je nu dus hoeveel dat kan verbloemen!
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:38
    Ja, met een positie in de groep krijg je belangrijke goals en assists gratis en voor niets... nog zo'n lolbroek.
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3298
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:58
    Hij was ook best belangrijk inderdaad. Zeker laatste seizoenen.

    Maar echt heel lekker voetballen kan die toch niet?

    Beetje zelfde verhaal wat ik als PSV'er bij van Ginkel heb. Aardige speler, harde werker, scoort goals maar je mist wat als je er naar kijkt.
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:30
    Heb nooit iets in hem gezien...

    Weer zo’n makkelijke opmerking die je achteraf wel even kan roepen zonder moeite.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:52
    Komt meer tot z'n recht bij een Duitse club denk ik!
    Vind ik leuk
    baboushka +1321
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:52
    'Lijkt er uit alle spelers meer te komen dan uit Davy'. Om dit in de media te gooien lijkt me ook niet slim qua verkoopwaarde en niet chique naar de speler toe.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31561
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
    Niet goed genoeg. Nou hup naar ajax.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:59
    Weer eentje die het niet kan maken als ze op een hoger platform komen te spelen. Maakt allemaal niet veel uit of je nu van ajax, psv, feijenoord, az of van mijn part vvv komt.
    Vind ik leuk
    B3v3r +609
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:59
    Clasie 2.0 topper in de eredivisie, in de PL toch iets te hoog gegrepen.
    Misschien moet hij naar een leuke Duitse subtopper om zijn carrière nieuw leven in te blazen.
    Vind ik leuk
    meinema +1333
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:07
    Moet je nagaan. Toen de beste speler van de Eredivisie.. komt te kort voor middenmoot PL
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:17
    sanchez beste verdediger, doet het super bij een topclub! .
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:12
    Iets voor Sparta misschien? :-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:19
    Allardyce dosr wel aan kapitaalvernietiging met dit soort teksten. 27M heeft Klaassen gekost. Allardyce geeft hem 1 kans en schrijft hem af. Door dit soort teksten is de waarde van Klaassen stukken minder. Niet handig. Hopelijk voor Klaassen een mooe club uit de PL of Bundesliga voor een verhuur.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:36
    Het was niet zijn aankoop, anders had hij wel meer kansen gekregen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:51
    Klopt. Maar de penningmeester zal vast een flinke afschrijving hebben gedaan. Dure miskoop.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:32
    Hahaha misschien iets voor ajax! Wat een flop maar dat wisten we al toen hij tekende
    Vind ik leuk
    Mari +8612
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:36
    De verkoop van klaassen brengt geld in het laatje dat zeker hard nodig is.
    Allahdice heeft de macht gegrepen en gaat heel veel geld verspillen.
    Overigens schijnen ze dat daar geen probleem te vinden
    Vind ik leuk
    RtdDub +13187
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:36
    Was al poosje duidelijk.
    Als je met Everton voor de EL op Cyprus moet spelen en je manager is niet eens mee gereisd, kom je niet heel erg meer in zijn plannen voor..

    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5560
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:41
    Gaat lekker met de Gouden Generatie....
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:50
    We hebben hem in Nederland gewoon teveel overschat. In Nederland onderscheidde hij zich mijn zijn loop vermogen en werklust. Helaas voor hem is dat bij iedereen in Engeland het geval. Hij brengt gewoon niks nieuws.

    En als Koeman geen coach van Everton was geweest dan was hij natuurlijk nooit naar Engeland verkast. Hetzelfde geld voor Stekelenburg en Clasie.
    Vind ik leuk
    Emnu +2804
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:56
    Zonder Klaassen op tw willen hemelen denk ik wel dat je zijn scoringsvermogen onderschat.
    Met name z'n drive/vermogen om beslissende doelpunten te maken, niet de 4-0 of zo, bijna altijd de 1-0 of 1-1.
    Jammer voor hem dat-ie geen echte kans heeft gekregen al moet je die dan wel weer zelf afdwingen.

    Ook vervelend voor het Nederlands voetbal: eindelijk een speler die niet meteen hapt bij buitenlandse belangstelling maar wacht tot-ie zichzelf rijp acht voor n stap omhoog en die wordt na een half uur speeltijd en n slordige €27m weggegooid...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:46
    Klaassen wordt door de meeste zogenaamde fans zwaar onderschat, zijn techniek is de beste maar zijn drive en wil om te winnen wel scoorde niet voor niets vaak de beslissende goal bij Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:49
    Je bent niet goed bij hoofd Stekelenburg was jaren de beste keeper van de wereld, dat hij verkeerde keuzes maakte in clubs is niet zo handig geweest maar dat doet geen afbreuk aan zijn kwaliteiten. Clasie is geen top en dat is Vilhena ook niet. Klaassen wordt zwaar onderschat en als je hem verkeerd gebruikt is hij waardeloos maar dat geldt voor elke speler.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3008
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:19
    Je begrijpt me verkeerd bij Stekelenburg. Ooit was hij inderdaad een gewilde keeper. Maar de jaren voordat Koeman hem naar Southampton haalde stond hij onder contract bij Fulham waar hij nooit speelde, werd uitgeleend aan Monaco waar hij tot 1 optreden kwam. Was gewoon een keeper waar niemand meer wat in zag en die door niemand meer gewild was, alleen door Koeman.
    En volgens mij heeft Koeman Klaassen toch wel redelijk op dezelfde manier gebruikt als bij Ajax. Klaassen voegt gewoon minder extra's toe dan zijn concurrenten.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5165
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:10
    Echt heel zuur voor Klaassen, maar ik zei het al eerder toen die nog bij Ajax zat dat het een beperkte en zwaar overschatte speler was.

    Met zijn drive was hij 1 van de beteren maar de techniek droop er nooit echt vanaf natuurlijk, 15 jaar geleden had hij net zo succesvol geweest als bijvoorbeeld Dirk Kuijt maar in deze tijd helaas niet meer.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:12
    Zou Klaassen graag terug zien in de eredivisie, maar denk dat hij nu gewoon te duur is geworden.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:15
    hij was vaak wel belangrijk bij Ajax maar ook vaak 1 van de mindere op het veld
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:27
    13 in een dozijn voetballer helaas
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:48
    Ajax voor 10 miljoen terugkopen 14 miljoen winst !!!
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2038
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:50
    Zulke uitspraken als trainer mag je over geen 1 speler doen, een ongelukkig huwelijk prima, maar iemand zo kleineren is walgelijk. Het blijkt geen match te zijn, maar toch vind ik de PL echt passen bij een draver als Klaassen. Zou eigenlijk naar een goede club in de Championship moeten gaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:44
    Klopt wat je zegt Davy hoort thuis in de PL maar zelfs een Messi zou verzuipen in dat lange halen snel thuis spel van Everton.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +713
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:51
    Altijd al gezegd dat het zo'n typisch ajax talent is: zwaar overschat en overhypt. En keihard afgaan als het niveau iets hoger ligt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:42
    Weet jij wel hoe Everton speelt? Lange halen snel thuis, heeft niets met voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +713
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:56
    Hahahahaha, volgens jou ligt het aan de club, tuurlijk. Everton heeft dat blonde mietje niet nodig en dat ligt aan hun, want hij is ZOOOOO goed! Ik denk dat de topclubs in de rij staan voor dat jochie, NOT.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:09
    Een erg volwassen reactie hoor, gauw die duim terug in je mond!

    Tuurlijk ligt het aan Everton, je zet een speler op de bank en tribune vervolgens mag je 10 minuten spelen met lange halen gauw thuis en moet je wedstrijdritme en scherpte hebben.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +713
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:19
    Vraag jij je niet af WAAROM ze dat ventje op de tribune zetten?
    Vind ik leuk
    Mohammet +149
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:53
    vvv venlo sla je slag
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:59
    Hij was vandeweek nog zo strijdvaardig maarja elk half blinde had al kunnen zien dat Big Sam hem niet nodig had maarja paar stapjes terug een weer opkrabbelen
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
    Doodzonde, zou hem graag terug zien bij Ajax zodat je Schöne met pensioen kunt sturen.
    Vind ik leuk
    Mistered +275
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:46
    Technisch te beperkt. Voor de rest een harde werker. Ik vergelijk hem een beetje met Siem de Jong. Ook net niet.
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:39
    En hoeveel had Everton betaald voor deze jongen?
    Vind ik leuk
    Foebele +55125
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:51
    Zonde, de aankoop van de vorige trainer mag van de nieuwe trainer gelijk weg. Hoop dat hij naar Duitsland gaat, die competitie past hem denk ik beter. Wellicht is Schalke wel een mooie club voor hem, die hebben hem vorig jaar van dichtbij aan het werk gezien.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:36
    Ah aha.. bij ajax een "dragende speler" maar over de grens helemaal niets waard!

    Dat komt ervan als je een speler tot bijna als de koning behandeld.. kom je in het buitenland dan is het andere koek.. daar ben je niet meer De man.. daar ben je een van de... en als je er niet meteen staat wat nu is gebeurd is het over en uit.. bij ajax nooit op de bank gezeten altijd de kans gekregen ten alle tijden.. nu dat je het in het buitenland moet laten zien lukt het niet omdat je in NL toch al verzekerd was van een basisplaats hoe slecht hij soms ook speelde.. siem de jong... davey klaassen.. ik hoop niet voor donny vd beek dat het zo voor hem loopt..
    Vind ik leuk
    Cookee +10664
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:15
    Ik vind hem een mooie spelert voor Feijenoord. Diepgang en kan naast de spitsen opduiken... ook v Persie heeft graag zulke spelers om hem heen, maar dan moet je dus afscheid nemen van El Ahmadi en Vilhena. Of 1 vd 2.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:33
    Zag iedereen toch al aan komen?
    Vind ik leuk
    mchollie +3461
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:40
    Tja zoals eerder al gemeld, hij is gewoon niet goed genoeg. zal wel verhuurd worden aan een klasse lager.
    Vind ik leuk
    yuuup +9477
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:44
    Slimme man hoor. Spelers enkele kansen geven zal een hoop geld schelen.
    Vind ik leuk
    Kwal +676
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:08
    Premier League is different cook Davy
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws