'PSV verdient niets terug aan Maher; laatste halve miljoen niet volledig betalen'

    'PSV verdient niets terug aan Maher; laatste halve miljoen niet volledig betalen'

    zaterdag 13 januari 2018 om 12:23

    PSV lijkt er niet in te slagen nog wat geld aan Adam Maher te verdienen. Waar technisch manager Marcel Brands eerder deze week de hoop uitsprak dat de middenvelder verkocht zou worden, is dat voor FC Twente geen optie.

    Twente lijkt de nieuwe werkgever van Maher te gaan worden, maar heeft niet de financiële middelen om te kopen. Een verhuur ligt daarom voor de hand. Omdat het contract van Maher na dit seizoen afloopt, verdient PSV niets terug van de som van 6,5 miljoen euro die het in 2013 bij AZ voor de middenvelder neertelde.

    Tijdens het laatste halfjaar zal Maher bij PSV nog een half miljoen euro gaan verdienen. De club gunt de middenvelder een stap naar FC Twente, maar wil volgens het Eindhovens Dagblad  normaal gesproken niet het complete bedrag nog betalen.

    Jan van Halst en Brands onderhandelen over de deal. "PSV is nu in Amerika en door het tijdsverschil is het niet mogelijk elk uur van de dag te onderhandelen", zegt trainer Gertjan Verbeek tegen het Eindhovens Dagblad. "Wij willen hem graag de komende maanden huren. Het is niet zo dat we sowieso al akkoord zijn met Adam. Wat er gebeurt, hangt ook van PSV af."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Spaanse mug +12071
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:33
    Weer opbloeien onder Verbeek.
    Zie t nog wel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8257
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:42
    Weet dat ook bijna zeker is gewoon een goede speler maar te snel de stap gemaakt van AZ naar psv
    Vind ik leuk
    koppig +492
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:51
    wie zegt dat dit aan de speler ligt en niet aan de trainer welke speler is nu wel beter geworden onder cocu ?
    Vind ik leuk
    Eendracht +15177
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:02
    Locadia, Arias, Zoet, Propper, Bruma en hij kreeg zelfs Luuk aan het scoren zodat we 2 keer kampioen werden.
    Vind dat hij Isi ook wel wat beter heeft gemaakt, maar dat zal nooit een topper worden.

    En nee, het ligt niet aan Maher zelf maar aan het systeem.
    Maher is een echte 10, en daar speelt PSV gewoon niet mee.
    Kortom: slechte scouting en geen slimme aankoop.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:22
    Marokkanen slagen nooit in de top. Maher dus ook niet. Ontzettend stomme aankoop, dat luie varken.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:19
    Hakim Ziyech, Harrit, Achraf Hakimi, Benatia en noem maar op.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:27
    Ziyech? In de top?
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:26
    Je zegt ‘maher is niet geslaagd in de top’. Dus dan zie je PSV als top en Ajax dus ook.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 14 januari 2018 om 11:07
    Vreemde redenatie. Sinds Ziyech bij ajax speelt heeft ajax helemaal niets gewonnen. Sinds Maher bij PSV zit pakt PSV 2 landstitels plus een achtste finaleplek CL. Nogal een verschil.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zondag 14 januari 2018 om 12:41
    Haha dus dan hoort PSV bij top en Ajax niet? Terwijl Ajax het laatste jaar nog de europa league finale heeft klaar gespeeld en PSV nergens was.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 14 januari 2018 om 12:51
    Jemig, hoe simpel kun je zijn...ik had het over top. De EL is geen top, maar het toernooi voor de leftovers. Europees is CL top. Als je die wint ben je de beste van Europa. Als je de landstitel wint ben je de beste van je land. Maar als je de EL wint, wat ben je dan eigenlijk? Laat staan als je die el niet wint, wat ben je dan?
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zondag 14 januari 2018 om 13:00
    Dus jij noemt PSV een topploeg, omdat ze een aantal jaartjes terug in de achtste finale kwamen van de CL. Dan zit je wel heel ver in het verleden, dit jaar was Osijek een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 14 januari 2018 om 13:08
    Klopt, Europees was het een drama dit seizoen. Gelukkig dat ajax het dit seizoen zo geweldig doet Europees. Maar het ging over Ziyech en top. Conclusie lijkt me duidelijk: daar zit dat zelfingenomen jochie nog ver, heel ver vandaan.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zondag 14 januari 2018 om 20:24
    Het punt was dat jij zegt dat Maher in de ‘top’ is mislukt dus bij PSV. Ziyech is de spelmaker van Ajax en dat zie je dan toch ook als ‘top’. Overigens vind ik Ziyech zijn trots wel iets hebben !
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zondag 14 januari 2018 om 21:09
    Als je geen prijzen wint, ben je geen top. Check Ziyech's prijzenkast: hartstikke leeg.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    maandag 15 januari 2018 om 14:02
    Mooi argument. Conclusie: Psv is top en Ajax niet. Dan ben je wel heel ver heen .
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    maandag 15 januari 2018 om 19:14
    Prijzen zijn HET argument voor topclubs. Finaleplaatsen in tweederangs toernooitjes nooit. Die vier je alleen als je weet dat daar je plafond ligt.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    dinsdag 16 januari 2018 om 03:37
    Je weet toch dat Ajax de club is met de meeste prijzen in Nederland? :-).
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    dinsdag 16 januari 2018 om 07:37
    Het ging over de prijzen in de periode dat ziyech en Maher bij resp. Ajax en PSV speelden. In die tijd hebben beiden bewezen het niveau van prjzenoakken niet aan te kunnen. Maher door het uitschot van de selectie te zijn, Ziyech door alleen in kleine wedstrijden leuk te spelen maar als het erop aankomt onzichtbaar te zijn. Of een beslissende penalty te missen
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    donderdag 18 januari 2018 om 02:41
    Ik vond ziyech de laatste 2 wedstrijden tegen feyenoord en de laatste wedstrijd tegen psv ijzersterk spelen .
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    donderdag 18 januari 2018 om 20:54
    Dat is ook het probleem: voor Ziyech leg je de lat op JL niveau. Hij had juist onnoemelijk veel balverlies in die twee potten. En wederom NUL goals.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:00
    Bosanac nisi valjda za ajksssssiiii
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:27
    Hahahahaha jesam jebiga :-)
    Vind ik leuk
    Cookee +9910
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:04
    Ik geloof niet dat jij een topspeler herkent als hij voor je staat. Maher is een prachtige speler, met hem had PSV vorig seizoen vast meer kansen gecreeerd.
    Hij heeft nu al 4 jaar verloren van zijn carriere, die jongen moet snel weg.
    Vind ik leuk
    Boyette +73
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:17
    Juist! En dat is ook waarom Pereiro niet uit de verf komt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Castromann +6247
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:43
    Zou zomaar kunnen.
    Die jongen was op het moment dat PSV hem kocht 1vd beste in de eredivisie.
    Helaas heeft hij bij PSV de verwachtingen niet waar kunnen maken. Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:20
    Ik was vanaf dag 1 al blij dat Maher, ondanks zijn voorkeur voor Ajax, naar Psv is gegaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:02
    Ik ook dat Sulemani naar ajax is gegaan.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:29
    En geen andere club die die profiteur haalt tussentijds. Dat zegt alles.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:49
    Als Verbeek met de zweep achter hem aan gaat zie ik dat ook wel gebeuren.
    Vergeleken met Verbeek is Cocu natuurlijk een slappeling.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:33
    hahaha :D Misschien kan Brands energie-direct heel lief in aankijken en Maher een stageplek bezorgen :D haha
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2775
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:37
    PSV moet het verlies gewoon nemen. Een speler die je in de pers openlijk in de etalage hebt gezet, gaat je niets opleveren.

    Alleen begrijpen de mensen in de voetballerij niet hoe zaken werken. Ze denken dat als ze heel hard roepen dat clubs met een zak geld "hun uitstekende speler voor jouw club" komen ophalen.

    Gewoon voor een ton verhuren aan Twente als de speler dat zelf wil
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42498
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:48
    PSV weet al een tijdje dat ze verlies moeten nemen.
    Dat wil niet zeggen dat je voor een habbekrats (1 ton) de speler weg doet.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2775
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:29
    Jaja, dan hou je hem toch! Typisch weer een achterlijke supporter die niet begrijpt hoe zaken werken.

    Heel simpel, betaal 'm een half miljoen aan salaris plus overheadkosten terwijl je geen gebruik van die jongen maak. Of accepteer een ton, zodat je geen overheadkosten hebt en tenminste een paar grijpstuivers terug verdient.

    Wat heeft PSV te eisen, terwijl ze die jongen als een stinkende vuilniszak in de markt hebben gezet? Helemaal NIETS!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42498
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:53
    PSV is geen liefdadigheid instelling.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2775
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:23
    Moest de Gemeente Eindhoven zeggen toen jullie aalmoes gingen vragen
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:38
    Verdient dus een miljoen per jaar!! Daarom zal Heerenveen wel geen actie ondernemen, die kunnen dat net betalen. Jammer.....
    Maar als Heerenveen hem een half jaar huurt laat Streppel hem toch op de bank zitten....
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:39
    Club wat hem wilt huren neemt zijn salaris volledig over of koopt hem. Psv is geen liefdadigheidsinstelling. Je hebt iedere speler nodig voor het kampioenschap. Als ze hem dan alsnog gratis verhuren neem dan een clausule op dat hij in de wedstrijd tegen psv niet speelt
    Vind ik leuk
    Emnu +2072
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:46
    Het laatste is in Nederland niet toegestaan, t eerste duidt dat jij iemand -zonder toegevoegde waarde- liever uit z'n contract laat lopen dan er nog wat voor te vangen.

    Of wou je zeggen dat jij maher inschat als cruciaal voor de kampioenschapskansen van PSV??
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:35
    Als er 3 middenvelders ziek zijn tegelijk dan kan maher nog een toegevoegde waarde zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:45
    Je kan het ook zo zien Stefan Thesker heeft jullie 3 punten bezorgd in Eindhoven. Daardoor staan jullie nog 5 pnt voor op Ajax. Beetje medewerking van de kant van PSV is daardoor een nette geste. ;)
    Vind ik leuk
    yuuup +9312
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:27
    Maher zal nooit instemmen met een verkoop waardoor hij zijn dikke salaris verliest. Het enige wat PSV kan doen is proberen om die salariskosten te drukken met een verhuur. Al is het een ton.
    Maar aan de andere kant, of je nu 11,5 miljoen verliest of 11,4. Beiden zeer pijnlijk.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5172
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:40
    Jammer dat er al sprake is van onderhandelingen met Twente.
    Ik had Maher graag bij Utrecht gezien.
    Vind ik leuk
    zwollie +7261
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:58
    Utrecht zou ook betere club voor hem geweest zijn.
    Vind ik leuk
    Mari +7578
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:43
    Wat een geldverspilling. Dit poetsen Brands en Gerbrandts niet meer weg.
    PSV heeft hem indertijd gekocht, omdat Verbeek cs. goede verkopers waren.
    Psv wilde hem en bood heel veel, omdat ze Ajax de loef wilden afsteken.
    Niet slim
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:45
    zonde voor PSV, hoop dat Maher weer lekker opbloeit. voor beide helaas geen gelukkig huwelijk!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:47
    Zou misschien een meerwaarde kunnen zijn voor Utrecht als ten Hag er nog zou zijn. Denk als hij nu naar de FC zou komen dat het een duurbetaalde miskoop zou zijn. Lekker naar Twente gaan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25329
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
    Wat een onzin. Je doet slechts een aanname en/of je leest de Telegraaf.

    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:47
    Even offtopic. Mijn avatar/ afbeelding is ineens weg....Maak me verder niet zoveel uit maar vroeg me af of jullie mijn avatar wel of niet zien en misschien weten jullie waarom ze deze verwijderd hebben?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4126
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
    Zoals ik al zei is Maher een van de groot verdieners bij PSV en dat wordt hier nog maar eens bevestigd. Die is in die jaren bij psv op het bankje 5 miljoen rijker geworden.
    Kortom zo'n 12 miljoen door het putje gespoeld.
    Voor PSV te hopen dat zo'n scenario niet al te veel meer gaat gebeuren want de gemeente is niet meer zo happig.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:37
    Sulijimai ofzo 16 miljoen en jaarsalarissen totaal 20 miljoen Het putje in hahaahabababababa
    Vind ik leuk
    pinkelman +4126
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:52
    Ja dat was ook zo'n misser, ze kunnen er wat van.
    Ik ben nog opgegroeid met de man van 6 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 17:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:13
    Misschien is het verstandig van Maher als ie afziet van het laatste half jaarsalaris (500.000) van PSV en zo een half jaar in zichzelf te investeren bij Twente. Dan kan ie volgend seizoen, transfervrij, wellicht ergens een beter contract tekenen dan wannneer ie nog een half jaar op de bank gaat zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:15
    Wat ze dan moeten doen is een doorverkoop percentage bedingen! Dan kan je misschien die paar ton er toch nog uit halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:41
    Hij heeft een aflopend contract..
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:50
    Als ze hem nu gratis naar Twente laten vertrekken kunnen ze wel een doorverkooppercentage bedingen
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:26
    Als twente geen geld heeft voor een transfersom, heeft het vast ook geen middelen voor tekengeld voor een transfervrije speler. Dus wanneer Maher salaris inleverd; Psv bespaard salaris, twente heeft een half jaar een goedkope speler, Maher kan zich in de kijker voor een mooi contract ergens anders. Win-win-win
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:02
    Tja als twente hem nu wil hebben dan moeten ze ook nu handelen. Als maher zn contract afloopt zijn er echt wel betere clubs in hem geinteresseerd hij is per slot van rekening wel gratis.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +716
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:58
    In alle opzichten dus een fiasco. Brands moet zich kapot schamen, zeker omdat het ZO voorspelbaar was: een marokkaan die van az komt, een garantie op falen in de top.
    Vind ik leuk
    bennings +311
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:09
    Zou lekker naar Utreg gaan als ik Maher was ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV verdient niets terug aan Maher; laatste halve miljoen niet volledig betalen'