'Alles is vrij onduidelijk bij Ajax. Wie neemt de Bergkamp-rol over? Overmars?'

    'Alles is vrij onduidelijk bij Ajax. Wie neemt de Bergkamp-rol over? Overmars?'

    zaterdag 13 januari 2018 om 21:46

    Het moet snel duidelijk worden wie bij Ajax de rol van de ontslagen 'cultuurbewaker' Dennis Bergkamp gaat overnemen. Dat zegt Marciano Vink, oud-speler van de Amsterdamse grootmacht. Hij vindt dat er op dit moment nog veel onduidelijk is bij de nummer twee van de Eredivisie. 

    Eind december kregen hoofdtrainer Marcel Keizer en diens assistenten Hennie Spijkerman en Bergkamp hun ontslag bij Ajax. De aftocht van Bergkamp vindt Vink opvallend. "Hij was toch binnengehaald als cultuurbewaker. Degene die de band tussen het technische hart en de club vormt. Maar ik weet niet wat er achter de schermen is gebeurd", citeert ELF Voetbal hem. 

    "Ik vraag me ook af wie nu de rol van Dennis overneemt? Gaat Marc Overmars (foto) dit doen? Het zal zeker enkele weken duren voordat alles volledig is ingevuld. Alles is vrij onduidelijk nu. Blijft Richard Witschge de tweede assistent? Ajax heeft slechts twee weken om zich voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. Helderheid scheppen lijkt gewenst."

    Erik ten Hag werd aangesteld als opvolger van Keizer. Zaterdag werkte hij zijn eerste oefenduel als trainer van Ajax af. Er werd met 5-1 gewonnen

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Nuance +8007
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:54
    Het kan voor Ajax beter onduidelijk zijn in de directie dan op het veld.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12753
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:56
    Rust in de hele tent is ook wel eens lekker hoor, raar jaartje dit.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 09:57
    Het is echt jammer dat er toch vaak rommelig is bij Ajax. In hoeverre heeft dat invloed op het resultaat gehad op het veld.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:11
    De laatste periode van onrust leverde daarna 4 kampioenschappen op. Het zal erbij horen bij Ajax en zegt niet zoveel.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:04
    Precies juist omdat we veel eisend zijn hebben we zoveel succes gehad.

    Neem nou een PSV die gasten zoeken voor alles een excuus en vinden 3de of lager eindigen geen probleem. Zullen daarom ook nooit zo succesvol zijn.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36101
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:55
    Volgens mij wordt de structuur kleiner en in dit geval daardoor ook fors duidelijker.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11447
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:57
    Idd, de lijnen zijn korter geworden..
    En tot nu toe bevalt me dat prima, niet meer dat moeilijke gedoe en achterkamertjespolitiek..
    Vind ik leuk
    Pino61 +12753
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:57
    Zonder Bergkamp mis je idd wat lengte.
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:24
    Moet toch nog wel officieel het een en ander over duidelijk gemaakt worden naar buiten toe, zeker aangezien ze Bergkamp een maand geleden z'n contract nog verlengd hebben.

    Is ook al aangegeven door van der Sar dat ze momenteel onderhandelen over de afhandeling met Bergkamp en er pas na afronding hiervan over gecommuniceerd wordt.
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:44
    Niet zeuren Foebele. Het gaat de goede kant op
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:46
    Is niet zeuren, ze geven het zelf ook aan en is gewoon logisch.
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:47
    Wat jij wil
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +486
    zondag 14 januari 2018 om 01:05
    Als Bergkamp zich solidair heeft verklaard dan heeft Ajax geen probleem of haast
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:58
    Is toch juist de bedoeling dat niemand zijn rol overneemt en overmars gewoon het tehnisch beleid doet en sar algemene zaken? Hoofdjeugd opleiding zou voor de doorstroom moeten zorgen
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:32
    Snap ook niet waarom het zo gecompliceerd gemaakt moet worden. Een cultuurbewaker, doe toch even normaal. Gewoon je werk doen en resultaten behalen
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:03
    Het is en blijft een slangenkuil, maar daar moeten de spelers toch geen last van hebben wat ze achter de schermen allemaal doen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:06
    Er is helemaal geen onduidelijkheid.
    Er was onduidelijkheid middels dat rare onlogische TH dat zeer schadelijk is geweest voor Ajax.

    Het is zo simpel;
    De TD / Overmars is in eerste instantie de bewaker van de Ajax cultuur.
    De AD / v.d. Sar kijkt er vervolgens op toe dat Overmars deze taak conform uitvoert .
    De RVC kijkt uiteindelijk toe of de AD en de TD het van tevoren overeengekomen beleid naar behoren uitvoert.

    Om aan al deze bewakers nog een TH toe te voegen is onlogisch, een motie van wantrouwen feitelijke naar je complete Directie en RVC, dus zo ontzettend dom, overbodig en vragen om problemen.
    Gelukkig wordt de Ajax leiding heeeeel langzaam volwassen en durft men zelfstandig, zonder rare Cruijff ideetjes, voor zichzelf te gaan denken en dat conform een verstandig beleid inhoud te geven.
    Beter laat dan nooit............
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:16
    Is nu inderdaad vrij duidelijk... Maar wat wanneer vd Sar , die nu zijn toekomst aan ten Hag verbindt, en Overmars vertrekken... Dan heb je inderdaad niemand die cultuur bewaker is voor de lange termijn...
    Overigens hoop ik dat beide heren nog heel lang in de Arena blijven... Ze leren inderdaad steeds meer bij.. wat ook moet!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:23
    Ook een TH is geen God die altijd waakt, maar bestaat uit mensen die komen en gaan, dus geen garantie voor iets positiefs maar wel een zekerheid voor narigheid, zoals was te voorspellen en ook is gebleken.
    Nogmaals, je hebt een RVC, een AD en een TD, mocht er 1 vertrekken dan simpelweg een ander benoemen....
    Overmars doet het prima omdat v.d Sar hem al het geld ter beschikking stelt, nu ineens ! , om zijn eigen hachje "last minute" te redden.
    Bergkamp en v.d Sar zijn altijd een twee eenheid geweest, dit ten nadele van Overmars en de sportieve prestaties bij Ajax, zo ook bij de aanstelling van Keizer waar v.d. Sar 100% verantwoordelijk is geweest. Keizer was een makkelijk slachtoffer en v.d. Sar blijft zitten. Overmars mag van mij morgen AD worden en v.d Sar terug naar school, de RVC uitbreiden met een sterke ondernemer met behaalde zakelijke resultaten in binnen en buitenland ontbreekt nog in de beleidsstructuur bij Ajax. Wat minder ex profs en wat meer zakelijke intelligentie zou de balans ten goede komen.


    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zondag 14 januari 2018 om 06:35
    Ik zeg ook niet dat een TH zaligmakend is. Ben blij dat het nu slechts een adviesorgaan is.
    Maar de kans dat een AD en TD vertrekt is vele malen groter doordat zij bijvoorbeeld door goede prestaties weggekocht kunnen worden of andersom ontslagen worden.
    Overmars is al vele malen gelinkt aan het buitenland..
    Betreft dat vd Sar nu Overmars nu geld beschikbaar stelde om zijn hachje te redden klopt niet. Een RVC geeft toestemming..en wat Overmars nu koopt is pure noodzaak... Je hebt bijvoorbeeld geen goede linksback lopen in de jeugd. De rest vd aankopen moet nog maar blijken.. Sanchez was een schot in de roos maar was geen zekerheidje, had net zo goed een geval Cassiera kunnen zijn geweest.
    Dat u stelt dat Overmars het nu goed doet betreft aankopen door het extra geld wat hij nu mag uitgeven vind ik wat vroeg zeggen. Bandé, Schuurs, die jonge Duitser van RB Leipzig, die zijn aangekocht voor aankomend seizoen, speelt nog niet eens voor Ajax. Hoe kunt u dan stellen dat Overmars het nu goed doet?.. dat hij kan verkopen klopt inderdaad. Hij heeft niet veel gekocht begin van het seizoen en wat hij heeft gekocht aan het begin van het seizoen ( S.de Jong, Wöber, Oreguela)zijn niet vaste basisspelers. Huntelaar kwam transfervrij.. Neres heeft ook een tijd geduurd voordat hij op stoom kwam. Hij is de enige aankoop die het tot nu toe goed doet voor Overmars. De rest moet nog maar blijken..dus om te stellen dat het extra geld het hachje van Vd Sar red moet nog maar blijken. Overigens moet er in de rvc iemand komen die verstand van voetbal heeft, die ontbreekt nu na het vertrek van van Duivenbode.. heeft u enig idee waar de leden van de rvc nog meer werkzaam zijn of zijn geweest? Als u dat wist dan had u de opmerking betreft sterke ondernemers e.d niet geplaatst.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 06:49]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    zondag 14 januari 2018 om 22:22
    Je hebt het rare idee dat iemand die dan een TH leidt niet weg kan gaan ha ha ha die kan net zo goed vertrekken, dus dat is onzin.
    Vervolgens is er geen topclub die een TH heeft, gewoon omdat dat een idioot en onwerkbaar idee is van een ex prof....
    Het geld wat Ajax op de bank heeft staan heeft voornamelijk te maken met de resultaten die Overmars geboekt heeft.
    Je gaat in j hele opsomming voorbij aan bijvoorbeeld de in en verkoop van spelers zoals Millik en Sanches.....ha ha
    Dan is het een domme opmerking dat Overmars wel kan verkopen.......! hij koopt die spelers ook in slimmerik !
    Overmars mag nu vrij inkopen en dat is goed, hij moet niet meer in de weg gestaan worden, elke aankoop is geen garantie voor succes.
    In de RVC zitten mensen die geen lange en succesvolle ervaringen hebben in bedrijven in binnen en buitenland en daar om zijn gegaan met honderden miljoenen dollars / euro's.
    Een man van statuur is John de Mol Jr, er is geen lid van de RVC die ook maar in zijn schaduw kan staan.
    En hou nu maar op met ex voetballers die geen leiding kunnen geven en geen snars verstand hebben hoe je een Internationaal bedrijf moet leiden.
    Ajax heeft onder leiding van v.d. Sar als AD al drie jaar niets gewonnen en de ex pro's vechten elkaar de tent uit.
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    zondag 14 januari 2018 om 22:40
    Ik zeg nergens dat een TH nooit vertrekt.Die conclusie trekt u. Ik zeg dat de kans dat een AD en TD vertrekt groter is.
    Dat is heel wat anders dan wat u zegt.
    U moet beter lezen voordat u conclusie trekt.
    U noemt spelers die u succes aankoop zijn maar hoeveel voldoen er niet?
    U trekt conclusies, ik reageer aan de hand van feiten.
    Betreft rvc weet ik nu zeker dat u ze niet kent en wat ze doen. Wat heeft John de Mol jr op zakelijk gebied gepresenteerd in binnen/buitenland? Of bedoeld u de grote John de Mol , de miljardair.. deze is al commissaris bij Ajax geweest...
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    maandag 15 januari 2018 om 00:10
    Er is maar 1 John de Mol JR, deze is al commissaris geweest en zou een uitstekende AD zijn voor Ajax.
    Zet de ervaring en bewezen resultaten naast die van v.d. Sar als Directeur van een bedrijf waar honderden miljoen in omgaan en je weet precies waarom deze ex voetballer totaal de ervaring mist om zo'n zware post te bekleden. Dat zijn feiten.
    Een ander feit is dat een TH nergens bij welke top club
    dan ook functioneert.
    Een ander feit is dat Ajax onder v.d. Sar al drie jaar lang onder presteert op sportief gebied.
    Een ander feit is dat de revolutie chaos veroorzaakt nu.
    Een ander feit is dat de ex profs elkaar de tent uitvechten.
    Een ander feit is dat v.d. Sar overweegt op te stappen terecht ) als ook ten Hag een mislukking blijkt.
    Een ander feit is dat Overmars voor het meerendeel verantwoordelijk is voor de riante financiële resultaten.
    Een ander feit is dat v.d. Sar zich met Bergkamp tegen Bosz keerde, dit tegen de zin in van Overmars met alle gevolgen vandien.
    Tenslotte stelde Bergkamp en v.d. Sar Keizer aan, wederom tegen het advies van Overmars.
    Keizer jammerlijk mislukte zie daar de volgende chaos
    gecreëerd door Bergkamp en v.d. Sar.
    Welterusten en blijf maar dromen............maar dit zijn de feiten en de keiharde realiteit.


    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    maandag 15 januari 2018 om 02:22
    Zeg toch niet dat John de Mol niet geschikt is.. hij zou zeker een aanwinst zijn. Maar ook John de Mol is een keer begonnen en heeft ook het vak moeten leren als bestuurder. In 2012 is hij weer gevraagd maar heeft toen bedankt. Ik reageer op u omdat u zegt dat er een sterke ondernemer met ervaring in binnen en buitenland moet komen omdat die ontbreekt... Dat heeft u gezegd.. ik zeg dat die al zeker aanwezig is in de rvc. Zeker 2 leden hebben hun sporen verdiend in het bedrijfsleven zowel in binnen als buitenland.. ( PwC en air France/KLM zijn miljarden bedrijven waar deze 2 hoge functies hebben of nog steeds werkzaam bij zijn. Nogmaals de Mol is zeer welkom maar om te stellen dat ervaren mannen uit bedrijfsleven ontbreekt klopt in mijn ogen niet.
    Betreft Overmars VS vd Sar klopt het dat Overmars vele malen meer capaciteit beschikt. Maar de discussie met u ging over hoe goed Overmars aankopen wel niet zijn en de verkoop daarvan.
    Enig idee hoeveel spelers heeft gekocht en daarvan met redelijke tot zeer goede winsten heeft verkocht..
    Heeft vanaf 2012 46 gekocht en tot op heden 3 voor goed geld verkocht. Tel ik 4 spelers uit het huidige elftal erbij die ook geld gaan opbrengen die hij heeft gekocht dan zijn het 7 van de 46 spelers.. dat zijn niet hele goede cijfers hoor..
    Dat Overmars zaken kan doen staat als een paal boven water. Dat heb ik tegen u ook nooit ontkent.. heb u zelfs gezegd dat hij uitstekend kan verkopen.. maar dat 15 % van zijn aankopen geld hebben opgebracht is relatief weinig. Of vind u het veel dat 7 van de 46 spelers geld hebben/ gaan opbrengen..? Ik niet.
    Overigens haalt u steeds meer dingen erbij terwijl ik reageer op dingen uit het eerste en de tweede bericht van u.. ( wel bij uw eigen aangesneden onderwerpen blijven en niet steeds dingen toevoegen)
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 02:28]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    maandag 15 januari 2018 om 03:19
    Je moet naar de bottom line kijken, niet vervallen in kleine details.
    Het gaat er om dat Ajax onder de leiding van van der Sar sportief faalt, punt uit.
    Het is een chaos organisatorisch en het siert van der Sar dat hij dat nu zelf ook inziet en consequenties verbindt als het nu met ten Hag ook fout gaat.
    Gelukkig krijgt Overmars meer invloed en minder tegenwerking en daar heb ik alle vertrouwen in.
    Of het Overmars lukt zullen we gaan zien.
    Vind ik leuk
    vinny99 +799
    maandag 15 januari 2018 om 12:09
    Zoals ik al eerder zei. Ik reageer op wat u als eerste schreef. Wat u nu als laatste noemt heeft u er later bijgehaald. Ik ontkent ook nergens dat het organisatorisch niet goed gaat en ben net als u blij dat Overmars meer invloed heeft. van de Sar moet zeker heel veel bij leren en snel ook. Dat hij beslist dat Overmars meer invloed moet hebben is voor mij al iets dat hij al iets heeft bij geleerd..
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    zondag 14 januari 2018 om 09:22
    Het is zowel bij Barcelona als bij Ajax gebleken dat de slechtste periodes zich voordeden als er een te zakelijke leiding zat. Mensen zonder voetbalverstand. Sterke zakelijke persoonlijkheden willen allemaal hun stempel drukken "de hand van" de nieuwe manager moet altijd duidelijk zichtbaar zijn. En zakelijk gaat het niet slecht met van de Sar weet steeds meer sponsors aan Ajax te verbinden. Dus lekker doorgaan zo een 70/30 verhouding tussen voetbal/zakelijk is niet verkeerd
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    zondag 14 januari 2018 om 22:08
    Ik heb het ook over balans en dat is het tegendeel van een te zakelijke leiding.
    We hebben nu een waterhoofd aan ex profs bij Ajax die al drie jaar niets maar dan ook niets winnen, elkaar de tent uitvechten en er een grote rotzooi van maken.
    Ajax is een voetbalclub en geen bank, dat begrijp je niet.
    Je reactie slaat nergens op, Ajax met 150 miljoen op de bank is de laatste 3 jaren de slechtst presterende ploeg door nooit meer wat te winnen met zo'n kapitaal achter de hand, dit dankzij v.d Sar en Bergkamp.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:11
    Ik ben net gebeld!
    Maar was het niet eens met het beleid en salaris!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:13
    De huidige cultuurbewaker van Ajax is Abdelhak Nouri. Zijn gedachtengoed sorteert het gewenste tapioca-effect in subliminale en overdrachtelijke zin.
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:20
    Volgens mij heeft iemand een ander accountje aangemaakt...
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:46
    sneu
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:56
    Prima samenvatting van je reactie. Chapeau!
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:10
    Als jij er iets mee doet is dat helemaal top
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:58
    Uiteraard ben jij niet de aangewezen persoon om dat te kunnen beoordelen.

    Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    zwollie +6922
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:15
    Zit marciano op het baantje van bergkamp te azen? Lijkt er wel op
    Vind ik leuk
    jesseee +914
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:16
    Onrust buiten het veld gaan de spelers beter van presteren. 4x kampioen geworden na de fluwelen revolutie waar elke krant over onrust sprak werden ze 4x op rij kampioen.
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:19
    Even wat anders, ik zag net dit interview van van der Sar over de situatie rond Appie. Ik weet niet of er al een topic over is geweest, maar ik wilde even kwijt dat ik het een prima reactie vind van van der Sar. Er worden dingen gespeculeerd die niet juist zijn, omdat het gebaseerd is op kennis van nog niet de helft van de feiten en Ajax wil echt wel weten wat er gebeurd is, maar wacht het onderzoek gewoon af wat logisch is.

    https://www.youtube.com/watch?v=AbN3BgCgk8k
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:20
    vond jij??
    Ik heb met verbazing zitten kijken.
    Wat kan die man slecht liegen zeg.
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:26
    Volgens mij is het toch gewoon zo dat een dokter beroepsgeheim heeft en medische dosiers dus niet zomaar met iedereen gedeeld worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:27
    tja dat kleine stukje had ie inderdaad goed uit zijn hoofd geleerd...
    de rest was 1 grote farce
    Vind ik leuk
    Foebele +51484
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:29
    Ben ik niet met je eens, ik vind het juist redelijk om inhoudelijk het onderzoek af te wachten om daarna je conclusies pas te trekken.

    Ook is het gewoon terecht dat hij stelt dat al die mensen die zich er in de media mee bemoeien nogal gedurfde uitspraken doen op basis van bijzonder weinig inhoudelijke kennis over de situatie.

    Vind ik op geen enkele wijze een farce.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:31
    dat laatste had ie (mits het een ervaren directeur van een bedrijf was geweest ) gewoon weg moeten laten . Daarmee valt ie als een baksteen door de mand.
    Vind ik leuk
    13 +10575
    zondag 14 januari 2018 om 01:14
    Vond het wel interessant om jouw link te bekijken. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Van der Sar is geen begenadigd spreker, vind hem niet zo duidelijk. 1 ding is in elk geval duidelijk en dat is dat hij stelt geen weet te hebben gehad van hartafwijking en dat geloof ik ook. Dat stukje over media vond ik wel zwak. Natuurlijk gaan medici die niet 100% toegang tot alle gegevens hebben gehad niet met naam in de krant. Voetbalsupporters staan er immers om bekend dan nogal vreemde acties uit te kunnen halen. (Bedoel niet speciaal van jouw club.)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    zondag 14 januari 2018 om 10:20
    Dat je werkelijk waar een discussie aangaat met die Ajaxfoob haha, maar als je het aangaat dan niet over dit interview graag. Want ik weet niet wat het was maar het was heel heel ongemakkelijk om dit als Ajacied te aanschouwen en de laatste zin had hij inderdaad beter weg kunnen laten. Ik hoop nu maar dat hij gewoon net als normaal een slechte prater is in dergelijke situaties want als er moedwillig gesjoemeld is met het dossier van Nouri moeten ze er allemaal uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:22
    Het is heel simpel lijkt mij....iemand Jari al gevraagd??
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:22
    Flappie Sar en Overmars moeten gewoon weg.
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:11
    Jij ook!!
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    zondag 14 januari 2018 om 09:29
    4 missers in je naam Neres-Messi-Ajax-Barcelona is een mooier rijtje
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    zondag 14 januari 2018 om 10:21
    En jij moet je hoofd in een geknoopt touw doen leeghoofd
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:36
    Leuk hoor, al die buitenstaanders die willen scoren en doen alsof ze weten wat er goed en fout gaat.. Bergkamp was dan op papier zogenaamd cultuurbewaker maar in zijn uitvoering kwam dat er vooral uit als niet communiceren en mensen tegen zich in het harnas jagen. Als dat de cultuur is die hij moest bewaken ben ik blij dat hij weg is.

    Ik respecteer hem als voetballer maar net als MvB betekent dat nog niet dat je geschikt bent als trainer / andere positie in een voetbalclub.

    Wat ik wel tekenend vind, bij Arsenal heeft hij een standbeeld maar niemand die er daar aan denkt om hem daarheen te halen, dst geeft te denken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:39
    Mark overmars is net een wijf met een gat in haar handen, money uitgeven als een bitch, bergkamp kon hem nog onder controle houden misschien borgorde als cultuurbewaarder, alleen hij buigt voor niemand
    Vind ik leuk
    035 +4441
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:12
    Huh??
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 02:22
    Anders stuur ik Bogarde op jouw af, Mike...
    Vind ik leuk
    52N6E +989
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:48
    Waar blijven de beschouwingen van het eerste gelijkspel VP??
    Opvallend....
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:02
    Ik vind cultuurbewaker zo is zo een onduidelijke rol. Daarbij vroeg ik me de laatste tijd steeds af wat Bergkamp bij Ajax deed. Ik begreep dat hij een verbindingsman zou zijn tussen de jeugdelftallen en het eerste, maar hij volgde niet zo heel veel wedstrijden.
    Overigens hoorde ik vanmiddag zeggen dat hij zelf ontslag genomen heeft na het ontslag van Keizer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    zondag 14 januari 2018 om 04:28
    ”zo is zo” erg onduidelijk inderdaad....
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2517
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:10
    Alles is vrij onduidelijk bij Ajax.............De samenvatting en conclusie van het afgelopen decennium!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6521
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:16
    Sjaak neemt de honneurs waar.
    Lijkt Tahamata te worden.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4666
    zondag 14 januari 2018 om 00:06
    Het gaat in dit bedrijf alleen maar om geld verdienen. Daar zijn velen prima in geslaagd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26775
    zondag 14 januari 2018 om 00:14
    Hennie spijkerman.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2463
    zondag 14 januari 2018 om 00:46
    Alles.....behalve dat er nu voor 4e jaar op rij 0 prijzen worden gewonnen. Dat is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Fooligan +897
    zondag 14 januari 2018 om 00:57
    De mening van Vink.. Dan zou ik net zo goed mijn mening neer kunnen zetten....
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +486
    zondag 14 januari 2018 om 01:03
    Ik denk dat overmars, van der Sar en de rvc wel een duidelijk beeld hebben voor de toekomst. Ik betwijfel of daar een cultuurbewaker in voorkomt
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 02:18
    Marciano Vink is een lulletje rozewater. Wat deed Bergkamp dan binnen de club, die bleef ook maar op de achtergrond en liep in z'n trainingspak meer voor de sier en ondertussen overal tegen aantrappen en iedereen de deur uit jagen, want er is heel veel voetbal know-how weggegaan. En als kers op de taart, Keizer als trainer eraanzetten.

    Ik zie nu uiteindelijk juist alles heel helder binnen de club en Overmars heeft duidelijk z'n stempel gedrukt en ook zie ik weer plezier bij de spelers onder Ten Hag en lijkt alles weer zoals het hoort. Ik heb liever dat iedereen gewoon doet wat ie moet doen in goed overleg met elkaar, dan een zgn cultuur bewaker, die overla maar tegenaan trapt omdat het zgn tegen het cultuur van Ajax ingaat! Gewoon lekker gaan voetballen met elkaar...
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    zondag 14 januari 2018 om 04:20
    Overmars en vd Sar nemen hun verantwoordelijkheid. Eindelijk.
    Wij zijn de baas, en wie het niet aanstaat mag gaan.
    Er waren teveel kapiteinen op het schip.
    Het succes kan nu weer komen...
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 07:41
    Cultuurbewaker ? Een term die er voorheen niet was. De hele toekomst zijn cultuurbewakers, niet alleen meneer Bergkamp. Volgens mij is alles vrij helder: van de Sar alg directeur, Overmars aankoop/technisch directeur. Vrij simpel denk?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7482
    zondag 14 januari 2018 om 10:25
    Hoe kom je er ook op Cultuur bewaker, volgens mij is het vrij duidelijk hoe het hoort bij Ajax......Je leid zoveel mogelijk talent zelf op, daar waar je geen eigen spelers voorhanden hebt koop je versterkingen en buitenkansjes nooit laten schieten. Zo onderwerp gesloten
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    zondag 14 januari 2018 om 12:38
    Als er iets duidelijk geworden is dan is het wel dat de rol van het TH uitgespeeld is want dat werkte niet. Ik geloof dat Bergkamp wel 3 petten ophad binnen Ajax en v/d Sar wel 2 en nu is het wel duidelijk geworden dat bit niet werkte want er was niet 1 persoon te vinden binnen de oude structuur die verantwoordelijk was en ook aangesproken kon worden. Nu is er eindelijk duidelijkheid met 1 persoon als TD en dat is Marc.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Alles is vrij onduidelijk bij Ajax. Wie neemt de Bergkamp-rol over? Overmars?'