Cocu: 'Soms botst het ook hoor, er is altijd een bepaald spanningsveld'

    Cocu: 'Soms botst het ook hoor, er is altijd een bepaald spanningsveld'

    zondag 14 januari 2018 om 08:12

    Hoewel Phillip Cocu afgelopen zomer tevergeefs wachtte op een nieuwe linksback, leek alles pais en vree bij PSV. Toch kan het soms botsen tussen de trainer en technisch directeur Marcel Brands.

    "We werken denk ik fantastisch samen, maar soms botst het ook hoor", vertelt Cocu aan Voetbal International. "Er is altijd een bepaald spanningsveld tussen een trainer en een technisch directeur. Marcel moet soms op de boeken letten en ik heb een zo goed mogelijk team nodig. Dan kan ik ook weleens heel goed boos zijn."

    "Ik sta ergens voor, ik heb een bepaalde visie en die draag ik uit", vervolgt Cocu. "Marcel en Toon (Gerbrands, red.) kunnen een andere mening hebben, dat mag en dat moet je dan wel tegen elkaar kunnen zeggen. Maar daar hoef je niet voor te gaan schreeuwen. Af en toe kun je dan best op je strepen staan."

    Cocu verdedigt in de tweede seizoenshelft met PSV een voorsprong van vijf punten op achtervolger Ajax. "Vijf punten voorsprong is niks", stelt de coach. Het zijn er vijf, maar dat voelt niet comfortabel. Je moet je nooit comfortabel voelen in het voetbal. Wij moeten nu gaan spelen om de voorsprong vergroten. Nee, niet om die te verdedigen."

    "Dan word je conservatief, ga je denken: als we gelijkspelen, komt de rest dichterbij. We moeten proberen verder uit te lopen. Dat moet het vertrekpunt zijn", besluit Cocu.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (5215 stemmen)

    Plaats een reactie

    13 +9055
    zondag 14 januari 2018 om 08:33
    Lijkt me best schattig, zo’n heel goed boze Cocu.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    zondag 14 januari 2018 om 09:01
    Eerlijk denk ik niet dat hij schattig is als hij boos is, dan ga je van een warm bad naar een koude douche
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22180
    zondag 14 januari 2018 om 09:14
    Topsporters zijn nooit schattig. Als je kijkt naar de looobaan van Cocu weet je dat hij niet schattig kan zijn. Misschien minder uitstraling masr al wel 2 titels op zijn naam. En ook bijna kwartfinale CL behaald
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:14
    Cocu heeft nu grote mond omdat Ajax een zwaar programma heeft maar hoe praat hij als Ajax Feyenoord en Utrecht verslaat?dan mag hij zich echt zorgen maken.
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 11:29
    Wat voor grote mond heeft hij dan?
    Vind ik leuk
    MeAgain +5159
    zondag 14 januari 2018 om 14:42
    En vervolgens punten laat liggen tegen Willem 2 en ADO.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4638
    zondag 14 januari 2018 om 08:33
    Blijven winnen dus Philip. PSV kan zich weinig permitteren.
    Vind ik leuk
    13 +9055
    zondag 14 januari 2018 om 08:38
    Maar Ajax nog minder...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20085
    zondag 14 januari 2018 om 10:47
    Auch. True
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11715
    zondag 14 januari 2018 om 08:37
    Kan phlip boos worden dan?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    zondag 14 januari 2018 om 08:59
    Jawel als iemand buiten de bus voor het doel dreigt te vallen moet je hem eens horen!
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1666
    zondag 14 januari 2018 om 08:45
    Cute! Krijg je dan een rood wipneusje!?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    zondag 14 januari 2018 om 08:59
    Tip voor Cocu, deze week 2 voor de prijs van 1 bij AH Head and Schoulders
    Vind ik leuk
    Drobtine +2375
    zondag 14 januari 2018 om 09:42
    Verliezen van Ajax en Feyenoord is mogelijk. Kost je zomaar 6 punten en dat is er een teveel. Wat een BS alles is mogelijk na de winterstop
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 09:55
    Hoezo is vijf punten niets? En Cocu een eigen visie? Dat heb ik nooit kunnen ontdekken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139097
    zondag 14 januari 2018 om 10:17
    Drie zinnen uit een interview met cocu en Diemen Duivendrecht Abcoude en nog een paar van die gehuchtjes hebben weer gespreksstof
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 10:37
    Hahah hypocriet
    Vind ik leuk
    Bongo +1393
    zondag 14 januari 2018 om 10:21
    Cocu wilt spelers halen
    Brands zeg er is geen geld.
    Dan kan cocu boos worden
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:12
    En dan zegt Toon...ik ga wel een financiële constructie bedenken zodat de gemeente niet kan zien dat we veel meer betalen dan max 1 miljoen salaris ;)
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zondag 14 januari 2018 om 11:29
    Het is zegt Rotterdammer.
    Vind ik leuk
    Mass +4088
    zondag 14 januari 2018 om 10:32
    Zozo....alle ajax jankers die voor tienen hun afkeur over onze trainer ventileren....Stelletje jankers...
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 14 januari 2018 om 11:10
    Jaloers heet dat ! Je kan ook een afgekeurde van ons voor de groep hebben staan of ene zanger die alweer weg is. Verschil moet er zijn he. En we staan dik bovenaan
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 11:20
    Jaloers hahahahahah, nu al de beste grap van de dag. Chapeau.
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 11:33
    Ik denk ook dat Ajacieden best met een beetje een jaloerse blik naar psv kijkt. Andersom is dat denk ik ook wel :)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 11:43
    Ik geloof niet dat er Ajacieden zijn die met een jaloerse blik naar PSV kijken, zou niet weten waarom.
    Dan zou ik nog eerder voor Feyenoord kiezen vanwege het sfeervolle stadion en die prachtige grasmat, maar bij PSV kan ik niks verzinnen waar je als Ajacied nou echt jaloers op kunt zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 11:51
    Dat is dan weer jou beperking ;)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 11:53
    Mijn beperking? Oke...
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 11:56
    Ja elke topclub heeft wel zijn charmes, spelers, supporters wat je ook wel bij je eigen club wil zien.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 12:01
    En wat is dat volgens jou bij PSV dan?
    Niet vervelend bedoelt, maar PSV heeft nou niet iets speciaals wat ik ook graag bij Ajax zou willen zien.
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 13:45
    Ik denk dat PSV een goede werking heeft (gerbrands-brands-cocu) die hoge kwaliteiten heeft waarvan weinig shit naar buiten komt. PSV kan makkelijk van systemen wisselen zonder veel kwaliteit te moeten inleveren waar Ajax maar aan 4-3-3 vast houdt. Jeugdspelers komen eraan waar ook Ajax geïnteresseerd in is. in het eerste lopen spelers waar Ajax ook wel geïnteresseerd in is. Altijd een uitstekende grasmat. Rust in en rond de club (het warme gevoel). Ik denk dat PSV zeker wel respect verdiend met hoe het zich heeft gemanifesteerd de laatste 50 jaar!
    De manier hoe we kampioenschappen vieren is altijd "probleemloos". ook PSV heeft een mooie history met topspelers (lees Romario, Ronaldo, Ruud etc). Kortweg, we zitten jullie op de hielen :)
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    zondag 14 januari 2018 om 14:11
    Die werking interesseert me al niet zo veel, maar volgns mij gaat dat bij PSV ook niet altijd even lekker. Ze lenen niet voor niets geld van de gemeente zullen we maar zeggen.
    Dat 4-3-3 systeem is ook niet helemaal waar, want we hebben laatst nog 3-4-3 gespeeld. Bij Ajax willen we ook altijd aanvallend voetbal spelen en zelf het spel maken, bij PSV is het vaak een beetje anti-voetbal en gokken op de counter.
    Als je naar de jeugdspelers kijkt dan zie ik bij Ajax meer rondlopen dan bij PSV, en bij het eerste zou ik, met uitzondering van Lozano, geen 1 speler van Ajax willen ruilen met 1 van PSV.
    Ik heb zeker respect voor hun prestaties van de afgelopen 50 jaar en ze hebben inderdaad een mooie historie, maar niks om jaloers op te zijn aangezien dat in Amsterdam allemaal nog net een stukkie beter is.
    Dus nee ik zie geen enkele reden om jaloers te zijn op PSV, maar heb wel respect voor wat ze allemaal bereikt hebben.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5159
    zondag 14 januari 2018 om 14:46
    Hij noemt weer allemaal randzaken op maar vergeet dat het allemaal te doen is om de prijzen en ja dan is psv goed bezig.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zondag 14 januari 2018 om 11:31
    Doen wij toch ook over flapoor vd Sar ,als hij zij woord maar houdt maar ik ben er bang voor.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 14 januari 2018 om 11:09
    CHUCKY madness in the USA ! Gaaf zeg hoe hij na afloop bij de tribunes staat ! Alle shirts worden naar beneden gegooid en hij staat een half uur te tekenen met Martje
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 12:03
    Tissue?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 14 januari 2018 om 12:14
    Die hebben jullie toch al opgemaakt aan het begin van het seizoen ?
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 12:16
    Nee voor rukkers hebben wij altijd reserve ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:29
    Dan zul je wel aanvallender moeten spelen. De bus parkeren in de eigen zestien en gokken op de 1-0 in blessuretijd kan dan niet meer. Ik vraag me af of ze dat wel kunnen in Eindhoven met de spelers die ze nu hebben.
    Vind ik leuk
    Korm +29785
    zondag 14 januari 2018 om 11:34
    Ben het eens dat cocu wel het maximale haalt uit deze selectie
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 12:03
    Kan iemand de visie van Cocu uitleggen? Het is mij nog een raadsel na 5 jaar
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    zondag 14 januari 2018 om 12:23
    Debielen valt niks uit te leggen
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 12:41
    Ik vroeg het ook de intellectuele..

    Zij zouden gewoon antwoord geven..
    Vind ik leuk
    MeAgain +5159
    zondag 14 januari 2018 om 14:52
    Hoelang heeft Frankie bij jullie gezeten? Wat was zijn visie?
    Wat is de visie van jou club met het aanstellen van een nieuwe trainer?
    Kerel, je praat en bemoeit je met andere clubs en je weet niet eens hoe het bij je thuis is.
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 15:08
    Kijk weer zo'n intellectuele die het buiten psv gaat zoeken.

    Waarom geeft er niemand antwoord op mijn vraag??

    Vind ik leuk
    MeAgain +5159
    zondag 14 januari 2018 om 19:04
    Vanwaar deze vraag? Je weet zelf dat er heel veel fans niet blij zijn met Cocu en een groep die wel blij is met Cocu. Je weet ook dat Cocu het met deze spelers moet doen. Bij psv hebben ze niet het vermogen als van jou club. Wat dat betreft doet Cocu het gewoon goed. Cocu leert zijn spelers op verschillende manieren te spelen en leert ze ook op een andere positie te spelen. Hij durft ook een extra verdediger erin te zetten wanneer de wedstrijd dit vraagt.
    Cocu weet dat de verdediging al jaren een zorgenkindje is van psv en brands vind de verdediging het minst belangrijk. Vandaar dat Cocu probeert het achterin dicht te timmeren en die kans voorin komt altijd.

    Persoonlijk ben ik geen fan van Cocu als trainer maar zou hem graag eens bij een nog grotere club aan het werk willen zien om te kijken waartoe hij in staat is.

    Wat ik mij dan weer afvraag is waar jij je zo druk over maakt? Wat maakt het jou uit hoe en wat ze bij Psv doen. Heb je deze vraag ook over je eigen club gesteld?
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 19:17
    Volgens mij maak jij je ernstig druk om mij.

    Cocu geeft aan in interview aan dat hij een visie heeft. Godzijdank denk ik dan.

    Graag hoor ik wat zijn visie is want hij bekend na 5 jaar weinig kleur.

    Niet erg maar hij beweert een visie te hebben.

    Gezien het feit dat niemand mijn oprechte vraag kan beantwoorden, blijkt maar weer dat niemand het echt weet.

    Helaas zit jij teveel in de overdracht naar mijn oprechte vraag en ga je dit als negatief bestempelen.
    Tja dat zegt meer iets over jou dan over mij.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    MeAgain +5159
    zondag 14 januari 2018 om 20:45
    Jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag.
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 21:24
    Typerend..
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5405
    zondag 14 januari 2018 om 23:18
    Cocu heeft een mooie visie: voor de derde keer kampioen worden in 5 jaar.
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    zondag 14 januari 2018 om 23:32
    Da's geen visie.. Mijn god wat daalt het niveau in NL
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5405
    maandag 15 januari 2018 om 21:21
    Misschien mis je een beetje gevoel voor humor......of je niet zo druk maken over PSV.
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    maandag 15 januari 2018 om 21:22
    Ow das een grap.. Jeetje wat geestig..
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5405
    maandag 15 januari 2018 om 21:27
    Derde kampioensschap is geen grap hoor !!!!
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    maandag 15 januari 2018 om 21:40
    Jeetje en je blijft lollig doen..

    Wat een feest
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5405
    maandag 15 januari 2018 om 21:42
    Voor feesten moet je in Eindhoven zijn !!!
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    maandag 15 januari 2018 om 21:46
    Ga door, ga door
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5405
    maandag 15 januari 2018 om 21:52
    In Amsterdam slaan ze gelijk alles kort en klein.......gezellig joh. Zal in Eindhoven niet gebeuren. Maar wel.......Eindhoven de gekstehhhhhhhh !!!!!
    Vind ik leuk
    Morris +21087
    maandag 15 januari 2018 om 21:57
    Jeetje Henk..

    Is Henk een Brabantse naam?
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +564
    zondag 14 januari 2018 om 12:07
    Je kan zeggen wat je wil over Cocu (persoonlijk vind ik het heel saai), maar denk wel dat er een toptrainer in hem schuilt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu: 'Soms botst het ook hoor, er is altijd een bepaald spanningsveld'