Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'

    Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'

    zondag 14 januari 2018 om 09:15

    Virgil van Dijk is de beste centrale verdediger van Liverpool sinds eind jaren tachtig. Dat stelt Graeme Souness, die de Oranje-international vergelijkt met Alan Hansen.

    De Schot speelde tussen 1977 en 1991 voor Liverpool en werd met de club liefst acht keer landskampioen. 'Van Dijk is de beste verdediger van Liverpool sinds Hansen, maar de 26-jarige Nederlander is beter in de lucht', steekt Souness, zelf voormalig aanvoerder van The Reds, de loftrompet in zijn column in The Sunday Times.

    'Het valt te verdedigen dat het team van Jürgen Klopp sterker is door hem voor 84 miljoen te kopen van Southampton en Philippe Coutinho voor 160 miljoen te verkopen aan FC Barcelona', vervolgt Souness. 'Ik dacht dat hij na zijn komst van Celtic in Engeland door de mand zou vallen, maar hij laat het er makkelijk uitzien. Dat bewijst hoe goed hij is. Hij wordt er nooit uitgelopen, heeft nooit al zijn kracht nodig als hij iemand van de bal zet en lijkt nooit onder druk te staan in de passing.'

    'Van Dijk weet altijd een volgende versnelling te vinden en daarom doet hij mij denken aan Alan', aldus Souness, die denkt dat Manchester City de slag heeft gemist. 'Ze hadden hem moeten halen. Er zijn er weinig zoals hij. Ik dacht dat zelfs een van de twee grootmachten uit Spanje voor hem zou komen.'

    Poll

    Is Van Dijk zijn hoge transfersom waard?

    (2373 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 januari 2018 om 09:36
    Toch bizar dat de traditionele top 3 dan toch zo de plank heeft mis geslagen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88854
    zondag 14 januari 2018 om 09:36
    Ben blij dat hij bij Liverpool speelt, de mooiste van Engeland.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3294
    zondag 14 januari 2018 om 09:39
    Dus, ga jij nog Liverpool - Man City kijken?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88854
    zondag 14 januari 2018 om 09:45
    17:00........ja zeker. Ik ben er klaar voor.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3294
    zondag 14 januari 2018 om 10:33
    Wie support jij?
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4227
    zondag 14 januari 2018 om 09:41
    Van Dijk is zeker goed maar niemand is zoveel geld waard als het gaat om prestaties in vergelijking met anderen in de gewone maatschappij. Het is de werking van de marktwaarde. Te zot voor woorden.

    Buiten dat is het een uitstekende speler die veel te lang ondergewaardeerd is. Met afstand al jaren Nederlands beste CV alleen heeft hij de pech niet de juiste clubachtergrond te hebben waardoor de oproep voor Oranje pas 7 jaar later kwam. Kortzichtigheid ten top en van Gaal’s grootste blunder.
    Helaas heeft van Dijk besloten alsnog Nederland te willen vertegenwoordigen.
    Oranje heeft met hem en De Vrij een kopzorg minder.

    -- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    zondag 14 januari 2018 om 09:50
    Een van Gaal blunder vind ik wel meevallen want deze heeft het prima gedaan met het Nederlands elftal. Ik vind Virgin eerder een laatbloeier en dat heb je vaker bij goede verdedigers, maar eerst maar zien of hij de hype waarmaakt want bij het Nederlands elftal overtuigd hij niet. Altijd dat Calimero gepiep als je niet van de top 3 vandaan komt, wat goed is word opgemerkt
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:09
    Dat laatste zinnetje er nog even bij zetten. Wat triest haha.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:41
    Dat doet hij bij elk bericht, maakt niet uit welk onderwerp.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:52
    Wat moet hij een rotleven hebben zeg haha
    Vind ik leuk
    derksen +8731
    zondag 14 januari 2018 om 09:48
    Vind v dijk echt goed
    Maar ff vanmiddag afwachten hoop dat die echt wereld partij zal spelen
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    zondag 14 januari 2018 om 09:54
    Hij wordt alleen maar meer waard ik weet zeker als hij zo solide blijft spelen hij nog een stap maakt .
    Naar Realmadrid of Barcelona nog een mega transfer ziet hij wel zitten denk ik .
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:00
    Ze zijn er aanvallend zeker niet sterker op geworden maar daar lag het probleem bij Liverpool ook niet, vorig jaar hebben ze lang zonder Couthino gespeeld en als Mané, Firminio,Salah gewoon hun ding doen zit het voorin wel goed. Liverpool geeft vaak onnodige doelpunten weg dus daar heb je persoonlijkheid nodig en van Dijk kan dat invullen. Het lijkt me niet dat al die kenners in Engeland en elders( vaak zelf op niveau gespeeld)het helemaal mis hebben,ik geloof er wel in en zijn begin was veelbelovend.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:08
    Vorige week werd ie nog vergruist
    Vind ik leuk
    Ale +4317
    zondag 14 januari 2018 om 10:24
    Van Dijkhype. Vanmiddag word hij aan alle kanten voorbij gelopen.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3294
    zondag 14 januari 2018 om 10:32
    Jep, City wint met 4-1 denk ik zelf.
    Vind ik leuk
    almsend95 +264
    zondag 14 januari 2018 om 10:32
    van dijk speelt vandaag helemaal niet, let op mijn woorden
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 18:22
    Voor al die kenners die vanmorgen riepen dat het 3-1/4-1 voor City zou worden,droom verder en vergeet niet,de bal is rond.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'