Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'

Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'

zondag 14 januari 2018 om 09:15

Virgil van Dijk is de beste centrale verdediger van Liverpool sinds eind jaren tachtig. Dat stelt Graeme Souness, die de Oranje-international vergelijkt met Alan Hansen.

De Schot speelde tussen 1977 en 1991 voor Liverpool en werd met de club liefst acht keer landskampioen. 'Van Dijk is de beste verdediger van Liverpool sinds Hansen, maar de 26-jarige Nederlander is beter in de lucht', steekt Souness, zelf voormalig aanvoerder van The Reds, de loftrompet in zijn column in The Sunday Times.

'Het valt te verdedigen dat het team van Jürgen Klopp sterker is door hem voor 84 miljoen te kopen van Southampton en Philippe Coutinho voor 160 miljoen te verkopen aan FC Barcelona', vervolgt Souness. 'Ik dacht dat hij na zijn komst van Celtic in Engeland door de mand zou vallen, maar hij laat het er makkelijk uitzien. Dat bewijst hoe goed hij is. Hij wordt er nooit uitgelopen, heeft nooit al zijn kracht nodig als hij iemand van de bal zet en lijkt nooit onder druk te staan in de passing.'

'Van Dijk weet altijd een volgende versnelling te vinden en daarom doet hij mij denken aan Alan', aldus Souness, die denkt dat Manchester City de slag heeft gemist. 'Ze hadden hem moeten halen. Er zijn er weinig zoals hij. Ik dacht dat zelfs een van de twee grootmachten uit Spanje voor hem zou komen.'

Poll

Is Van Dijk zijn hoge transfersom waard?

(1605 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 januari 2018 om 09:33
Haha sterker door coutinho te verkopen hahahaha
Verdedigend wel maar aanvallend toch zeker niet.. Wie gaat nu strooien met wereldpasses?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:36
De verdediging was (en is nog deels) de zwakke plek, maar wel beter door van dijk. Aanvallend hebben ze veel meer opties...vandaar!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:39
Maar om nou te stellen dat ze beter worden, natuurlijk niet! Heb je coutinho de laatste weken zie spelen? Samen met Salah de beste van Liverpool
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:45
Maar het zou kunnen...aan Klopp om het neer te zetten. Te beginnen tegen manc vandaag. Heerlijk.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:45
Ja mooi potje ouwe
Kijk er echt naar uit
Vind ik leuk
JDW1988 +1406
zondag 14 januari 2018 om 13:28
En firmino ..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:38
Jij, in ieder geval niet Virgil.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:40
Ben je allleen op VP om te zieken? Of gewoon een account aangemaakt om mij te achtervolgen?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:44
Meeste zijn er enkel om te zieken, laat lekker gaan en hij heeft gelijk Virgil gaat niet met passes strooien maar als het achter dicht zit hoef je maar eenmaal te scoren
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:45]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:50
Dat is waar kerel, maar Liverpool en klopp staan wel voor aanvallend voetbal en het publiek vermaken, dat gaat nog steeds wel gebeuren met die Salah daar niet van
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:48
Ze kunnen Klaassen huren van Fc Everton...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:04
En wat voor nut heeft dat?
Vind ik leuk
MojoRisin +2555
zondag 14 januari 2018 om 10:01
Ben bang dat ze zich nog voor Ziyech melden op 31 januari..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:23
Coutinho gaat een gemis worden. Maar denk dat Liverpool zich echt wel gaat redden zonder hem. Liverpool pakte gemiddeld meer punten als Coutinho niet speelde, dan dat Coutinho wel speelde. Een aanval met Firmino, Mane en Salah is nog steeds erg goed.

En wie weet komt er nog een goede vervanger.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:36
Toch bizar dat de traditionele top 3 dan toch zo de plank heeft mis geslagen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:36
Ben blij dat hij bij Liverpool speelt, de mooiste van Engeland.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:39
Dus, ga jij nog Liverpool - Man City kijken?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:45
17:00........ja zeker. Ik ben er klaar voor.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:33
Wie support jij?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:42
Heb weer een nieuwe hater midden noord :p
The joker haha oei oei oei
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:44
Hahaha ja dat heb je hier he, ik heb ook last van fans.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:47
Leuk man die aandacht, ze hebben weinig voetbalverstand dus gooien ze het over een andere boeg
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:48
That's the way how it goes.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:50
Ah Virgil, gaat weer hulp zoeken.
Je kunt ook helemaal niks alleen knul.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:52
Haha en daar heb je weer zoeen vitesse fan.
Mooi man.
Ernie uit Sesamstraat
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:41
Van Dijk is zeker goed maar niemand is zoveel geld waard als het gaat om prestaties in vergelijking met anderen in de gewone maatschappij. Het is de werking van de marktwaarde. Te zot voor woorden.

Buiten dat is het een uitstekende speler die veel te lang ondergewaardeerd is. Met afstand al jaren Nederlands beste CV alleen heeft hij de pech niet de juiste clubachtergrond te hebben waardoor de oproep voor Oranje pas 7 jaar later kwam. Kortzichtigheid ten top en van Gaal’s grootste blunder.
Helaas heeft van Dijk besloten alsnog Nederland te willen vertegenwoordigen.
Oranje heeft met hem en De Vrij een kopzorg minder.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:50
Een van Gaal blunder vind ik wel meevallen want deze heeft het prima gedaan met het Nederlands elftal. Ik vind Virgin eerder een laatbloeier en dat heb je vaker bij goede verdedigers, maar eerst maar zien of hij de hype waarmaakt want bij het Nederlands elftal overtuigd hij niet. Altijd dat Calimero gepiep als je niet van de top 3 vandaan komt, wat goed is word opgemerkt
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:09
Dat laatste zinnetje er nog even bij zetten. Wat triest haha.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:41
Dat doet hij bij elk bericht, maakt niet uit welk onderwerp.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:52
Wat moet hij een rotleven hebben zeg haha
Vind ik leuk
derksen +7663
zondag 14 januari 2018 om 09:48
Vind v dijk echt goed
Maar ff vanmiddag afwachten hoop dat die echt wereld partij zal spelen
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:54
Hij wordt alleen maar meer waard ik weet zeker als hij zo solide blijft spelen hij nog een stap maakt .
Naar Realmadrid of Barcelona nog een mega transfer ziet hij wel zitten denk ik .
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:00
Ze zijn er aanvallend zeker niet sterker op geworden maar daar lag het probleem bij Liverpool ook niet, vorig jaar hebben ze lang zonder Couthino gespeeld en als Mané, Firminio,Salah gewoon hun ding doen zit het voorin wel goed. Liverpool geeft vaak onnodige doelpunten weg dus daar heb je persoonlijkheid nodig en van Dijk kan dat invullen. Het lijkt me niet dat al die kenners in Engeland en elders( vaak zelf op niveau gespeeld)het helemaal mis hebben,ik geloof er wel in en zijn begin was veelbelovend.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:08
Vorige week werd ie nog vergruist
Vind ik leuk
Ale +1493
zondag 14 januari 2018 om 10:24
Van Dijkhype. Vanmiddag word hij aan alle kanten voorbij gelopen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:32
Jep, City wint met 4-1 denk ik zelf.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 10:32
van dijk speelt vandaag helemaal niet, let op mijn woorden
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 18:22
Voor al die kenners die vanmorgen riepen dat het 3-1/4-1 voor City zou worden,droom verder en vergeet niet,de bal is rond.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Dijk bewonderd en bewierookt in Engeland: 'City had hem moeten halen'