El Ahmadi: 'Dat zegt niet heel veel, maar daar praat je van te voren wel over'

    El Ahmadi: 'Dat zegt niet heel veel, maar daar praat je van te voren wel over'

    zondag 14 januari 2018 om 10:09

    Karim El Ahmadi denkt dat Feyenoord in Marbella een goede basis heeft gelegd voor de tweede seizoenshelft. De Rotterdammers besloten het trainingskamp met een oefenzege op FC Luzern (2-1).

    "Dat zegt niet heel veel. Maar daar praat je van te voren wel over, dat je goed wilt afsluiten met een zege", vertelt El Ahmadi aan Feyenoord TV. "We hadden controle over de wedstrijd. Zij speelden heel compact en verdedigend. Dat is goed, omdat onze tegenstanders vaak zo spelen. Al met al hebben we verdiend gewonnen."

    Feyenoord keert met een goed gevoel terug richting Nederland. "We hebben goed kunnen trainen en hebben goede besprekingen gehad met elkaar, over wat goed gaat en wat beter moet", aldus de middenvelder. "Je komt dichter bij elkaar als je elke dag met elkaar bezig bent, dat is altijd wel goed."

    Dat moet zich uitbetalen in de Klassieker tegen Ajax, volgende week zondag in Amsterdam. Drie dagen later wacht bovendien de inhaalwedstrijd tegen FC Utrecht. "Het worden cruciale wedstrijden. We kunnen een goede start maken en daar gaan we voor."

    Plaats een reactie

    MojoRisin +11978
    zondag 14 januari 2018 om 10:22
    Ajax en Utrecht uit, taai begin van de 2e seizoenshelft..
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8375
    zondag 14 januari 2018 om 10:28
    Yupp, maar je komt ze een keer tegen per seizoenshelft:). Statistisch gezien wordt Ajax heel lastig voor Feyenoord, maar als ze hun normale niveau halen dan heb ik er vertrouwen in dat het een spannende pot
    gaat. Daarna pas naar Utrecht kijken....al leef je als voetballer natuurlijk wel voor zulke potjes (in de ED dan).
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    zondag 14 januari 2018 om 10:33
    Bij Ajax denken ze dat : 1 zwaluw al gauw zomer maakt :0)
    Dat gezien ze net een nieuwe trainer hebben de ze zelfde loftrompetten waren gezegd over bosz en keizer.
    Maar uiteindelijk met legge handen staat.
    We gaan het ze zo moeilijk mogelijk maken en de 3 punten gewoon Naar Rotterdam slepen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8375
    zondag 14 januari 2018 om 10:49
    Hoe zou jij spelen? Ik zou St juste op de plek van nieuwkoop zetten aangezien hij verdedigend beter is en beter in staat is zich op een Kluivert te focussen en eroverheen te denderen. Toornstra gewoon op 10. Met Nicolai Larsson en Berghuis voorin heb je gewoon een prima elftal, waarbij Ajax het zich niet kan veroorloven om alles op de aanval te zetten (niet dat Ten Hag dat laat gebeuren).
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9077
    zondag 14 januari 2018 om 10:58
    Sowieso met Toornsta op 10 of Robin van persie .
    Jaaa en inderdaad je hebt een goed punt over Sint Juste .
    Ik vind het heel sterk overkomen daar aan die rechterkant dat zou zeker goede optie zijn om kluivert af te stoppen ja.

    Wij zijn er klaar voor El ahmadi en Amrabat kennen ziyech van uit het nationale elftal heel goed ook dus daar maak ik mij niet zo druk over die moet te pakken zijn.

    Ik vind Vilhena weer wat opbloeien nu hij meer nadrukkelijk in het 16 meter gebied aanwezig is .

    3 punten appeltje eitje :p)
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 14 januari 2018 om 11:02
    Neem toch aan dat van Persie niet in de basis staat
    Vind ik leuk
    Koeroe +12350
    zondag 14 januari 2018 om 11:26
    Zeker niet, Toornstra gaat 100 procent spelen. Ik verwacht van persie pas na de eerste weken een keertje
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +653
    zondag 14 januari 2018 om 12:15
    Jij gelooft ook nog in sinterklaas zeker?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:36
    Wel vervelend als dan gelijk verliest. Weg goede gevoel.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4263
    zondag 14 januari 2018 om 10:49
    seizoen van Feyenoord is al over. deze achterstand halen ze nooit meer in
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    zondag 14 januari 2018 om 11:34
    Zo veel gaat er niet goed. 3de plek en hopen op de beker net als in 2016.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 14 januari 2018 om 11:41
    Kan hier natuurlijk allerlei open deuren neerzetten maar in principe is Ajax in de Arena, zeker nu en in deze situatie, een maatje te groot voor Feijenoord dus denk ik dat voor hun plek 3 en de beker het maximaal haalbare is. Daarentegen: Mocht Ajax beide eerste wedstrijden wel winnend weten af te sluiten dan wordt het nog een heel spannende 2e helft van de competitie.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2783
    zondag 14 januari 2018 om 15:37
    als zelfs mindere ploegen zoals Utrecht en Vitesse en Rosenborg kunnen winnen in de arena.......dan kan Feyenoord het zeker.
    Bijvoorbeeld door een onterechte vrije trap in de 1e minuut er direct in te schieten van 30 meter en in de laatste minuut de 0-2 door RvP...uit een onterechte penalty. Een keertje op de lucky-ajax manier de punten meenemen, zoals ajax dat de laatste paar jaar ook uit de Kuip heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 14 januari 2018 om 17:21
    Haha, jij bent echt zielig...zet die roze Feyenoordbril eens af sukkeltje... al 12 jaar hebben jullie niet weten te winnen in competitieverband in de Arena.... en dan het hebben over geluk van ajax, een onterecht gegeven vrije trap? niet gegeven strafschop? Man zelfs op jullie eigen FR12 site schijten ze in hun broek voor zondag en achten het overgrote merendeel zich kansloos zondag... en ja iedereen kan van iedereen winnen... maar een klassieker is wel een wedstrijd op zich. Na zondag mag je weer gaan klagen over de scheidsrechter.... Scheidsrechters die jullie vorig jaar vanwege de gunfactor kampioen hebben gemaakt na 18 jaar
    Vind ik leuk
    fr1963 +2783
    zondag 14 januari 2018 om 18:04
    sukkeltje........hahaha.
    probeer eerst te begrijpen wat je leest, nu lijkt deze term meer te passen bij het niveau van jouw reactie.
    ajax heeft een paar keer gezwijnd in de Kuip en onterecht 1 of 3 punten gestolen.....dat kan gewoon volgende week andersom gebeuren. Dat is wat ik zeg.
    En ja, de vrije trap vorig seizoen in de 1e minuut was werkelijk geheel onterecht. Dat hij er van 30 meter ook nog zo invloog, dat lukt pipo lasse misschien 1 op de 100 schoten.
    dat stukje typische ajaxmazzel....zou mooi zijn als het volgende week andersom gebeurde.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1721
    zondag 14 januari 2018 om 18:27
    Jongen maak jezelf niet zo belachelijk... kijk ff de laatste 10 jaar terug Ajax Feyenoord en Feyenoord Ajax... ze staan allemaal op youtube... uitslagen die er echt niet om liegen... 0 - 4, 0 - 5, 1 - 4... enz.. en jij hebt het over met mazzel winnen? Iedere scheidsrechter schijt in zijn broek als ze jullie moeten fluiten in de Kuip... al die schreeuwende tokkies. Jullie zijn de ploeg met de meeste strafschoppen thuis in de afgelopen 10 jaar... vorig jaar hadden jullie helemaal niets maar dan ook helemaal niets te zoeken in de Arena en mochten blij zijn dat het maar 2 - 1 werd. Om jou en die andere tokkies nu echt de mond maar eens snoeren hoop ik op een regelrechte afgang. Zijn jullie tenminste weer even 18 jaar stil.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2783
    zondag 14 januari 2018 om 21:22
    Nooit stil, ook niet na een nederlaag.....wij zijn geen bioscooppubliek of successupporters....
    Altijd steunen door dik en dun...
    Hoop op 0-1
    Vind ik leuk
    fer65 +230
    zondag 14 januari 2018 om 12:52
    Oke nu nog uitvoeren ,meer zeg ik niet ik heb jullie spel niet gezien ben benieuwd.luzern is geen Ajaks die zijn veel sneller en handels gericht en voorwaarts opgeleid met wat kleine gemeene dingetjes we zullen zien.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:20
    thats the spirit!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 18:07
    Voor een ordinaire schopper heeft hij alleen een hoop praatjes
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    El Ahmadi: 'Dat zegt niet heel veel, maar daar praat je van te voren wel over'