'Sinds kort heb ik een seizoenkaart, maar echt Ajacied voel ik me nog niet'

    'Sinds kort heb ik een seizoenkaart, maar echt Ajacied voel ik me nog niet'

    zondag 14 januari 2018 om 11:35

    Hij ondertekende in december een vierjarig contract en maakt na afloop van het seizoen de overstap naar Amsterdam. Fortuna Sittard-captain Perr Schuurs (18) voelt zich toch nog niet écht Ajacied, vertelt hij in gesprek met dagblad de Limburger. 

    "Ik heb een shirt van Ajax op mijn slaapkamer. Dat hangt naast eentje van Fortuna en posters van Messi en Ronaldo. Sinds kort heb ik een seizoenkaart. Probeer alle thuiswedstrijden mee te pikken. Ik heb ook geregeld contact met Matthijs de Ligt, die ik al ken van bij de jeugd", aldus de tiener.

    "Maar echt Ajacied voel ik me nog niet. Ik train en speel nog bij Fortuna. Het zou geweldig zijn als ik Sittard kan verlaten met een promotie naar de Eredivisie. Jazeker droom ik daarvan."

    Fortuna veroverde afgelopen vrijdag de tweede periodetitel in de Jupiler League door uitgerekend Jong Ajax met 2-1 te verslaan. 

    Lees ook: Ajax-transfer levert veel reacties op: "Hoorde iemand 'shit Ajax' naar me roepen"

    Plaats een reactie

    kerel +1476
    zondag 14 januari 2018 om 11:38
    Komt snel genoeg..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21072
    zondag 14 januari 2018 om 11:38
    Een beetje meer in jezelf gaan geloven, klein beetje arrogant doen en je bent al een heel eind op weg.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1836
    zondag 14 januari 2018 om 11:40
    Klein beetje? Dan red je het niet hoor.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11501
    zondag 14 januari 2018 om 11:49
    Gewoon rust uitstralen, zelfverzekerd overkomen en zo nu en dan een beetje bluffen, dan komt het vast wel goed pik ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:41
    Gelukkig: een enorm nieuwswaardig item over Ajax! Ik was al bang dat we deze ochtend zonder zouden moeten doen!
    Vind ik leuk
    HanV +3381
    zondag 14 januari 2018 om 11:58
    Het is af en toe wel een beetje schrapen.
    Maar een tip: Als je niet naar de enkele berichten over Ajax wilt zoeken dan kun je in plaats van voetbalprimeur.nl ook voetbalprimeur.nl/clubs/ajax kiezen, dan hoef je niet in de hooiberg te zoeken. Deze methode werkt voor de andere clubs nog beter, minder kaf onder je koren!
    Vind ik leuk
    jochempje +2111
    zondag 14 januari 2018 om 12:08
    Gelukkig, ik moest al ver naar beneden scrollen om de eerste Calimero tegen te komen, maar toch heb ik je gevonden!
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2407
    zondag 14 januari 2018 om 11:43
    Hij is tenminste wel eerlijk. Als ie populair had willen doen had ie gezegd dat ie zich al helemaal Ajacied voelt.
    Vind ik leuk
    dejeroenos +532
    zondag 14 januari 2018 om 11:43
    Ik ben heel benieuwd wat deze jongen gaat brengen. Zijn er mensen die meer van deze jongen weten ? Wat voor soort speler en sterke punten ?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35650
    zondag 14 januari 2018 om 11:45
    Vind hem behoorlijk op de Ligt lijken. Vrij groot voor zn leeftijd. En met groot niet alleen lang: ook best breed en sterk. Komt ook nog wel is op en, die filmpjes staan overal wel, kan aardig uithalen op goal.

    En als ik hem dan vergelijk met de Ligt heb ik het niet over zijn verdedigende kwaliteiten. Wel over zijn type spel. Ik vind hem fors minder dan de Ligt voor zover dat vergeleken kan worden.
    In de pot bij Jong Ajax thuis (was erg vroeg in dit seizoen) vond ik hem niet speciaal. Ajax scoorde te makkelijk met toch een beperkte voorhoede.
    Vind ik leuk
    dejeroenos +532
    zondag 14 januari 2018 om 11:56
    Dan ben ok heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Toch 2 miljoen voor betaald.
    Vind ik leuk
    Dezeun +2452
    zondag 14 januari 2018 om 11:47
    Als niet ajacied hoop ik wel dat schuurs zijn talent kan waarmaken denk in potentie beste wat er in Nederland rondloopt
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:07
    Dat wel maar hij heeft niet gekozen wat zijn hart ingeeft ,als hij maar geen spijt heeft !!
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +566
    zondag 14 januari 2018 om 11:54
    Ik heb mijn seizoenkaart ingeleverd, vind er niks meer aan tegenwoordig. Mensen komen om van de honger en er gaan bedragen over de tafel van heb ik jou daar.. de tijd van Johan de Kock en/of Jan Wouters zijn gevlogen, erg jammer.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:00
    Geweldig,kan je ook gehersenspoeld worden.
    Vind ik leuk
    Bongo +1445
    zondag 14 januari 2018 om 13:45
    Ik denk dat Stratumseind heel graag jouw seizoenskaart wou hebben.
    Die man is zogenaamd PSV fan maar van binnen een echte Ajax liefhebber.
    Is al 3 keer gescheiden omdat zn liefde voor Ajax groter is dan de liefde voor zn ex en.
    Hij slaapt al onder een Ajax dekbed in zn Ajax pyjama.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3800
    zondag 14 januari 2018 om 15:01
    Neeje .. hij moet nog uit de kast komen
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:56
    Moet ook een naar gevoel zijn dus hopelijk hoeft die jongen dat nooit te voelen.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +652
    zondag 14 januari 2018 om 11:58
    Zoveelste perr schuurs bericht van de afgelopen weken... Of is dat niet erg omdat hij naar ajax gaat?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 11:59
    Ik wist niet dat het nog kind was ,posters,shirts ??
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:06
    Ik kwam laatst nog een foto van je tegen, Bosmans in een Volendam klederdracht!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:12
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3882
    zondag 14 januari 2018 om 12:03
    als hij gaat roepen wzawzb en een liedje over kakkerlakken gaat zingen is hij zo ingeburgerd
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:04
    Luier om nachtzoentje van mammie aai over het bolleke en ga maar lekker slapen suffertje.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:07
    Beter dat die jongen een aai van zijn mammie krijgt over het bolleke, dan jij die naast dat lelijke gedrocht van je moet slapen toch?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:09
    Hee,brabo ben je ook wakker.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:11
    Ik ben van de week voor een dag in Oirschot, wie weet komen we elkaar tegen!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:15
    Hè lijkt me leuk ,maar kan je iets met je vingers kan je me mooi helpen (EIGEN BAAS ) Floor.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:22
    Klopt weet ik, en dan toch niet echt luxe kunnen leven! Ik en mijn vrouw hebben overigens 3 kapperszaken, verder werk ik gewoon ook nog netjes voor justitie en heb ik een eigen woning in Amsterdam en 2 woningen in Oirschot ( die ik verhuur ), dus wat stelt het dan voor dat jij hier begint over ( EIGEN BAAS ). ?

    Fijne dag Kees Bosmans!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:26
    Je hoeft niet uit de hoogte te doen doe ik ook niet ,maar als je zin hebt in een bakkie je bent altijd welkom,ook al heb je je foute kanten ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:31
    ..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:33
    Ik doe trouwens niet uit de hoogte, jij begon wat populair te doen met ( EIGEN BAAS ) als of je wil zeggen dat je meer bent dan een ander. Ook ik weet wel dat er genoeg zijn die het veel beter hebben dan ik!

    Geniet van je zondag!
    Vind ik leuk
    kevinleo +2412
    zondag 14 januari 2018 om 12:54
    Hey, samen lunchen anders. Heb daar ook een vestiging waar ik regelmatig aan het werk ben!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:42
    Welke kevin?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2412
    zondag 14 januari 2018 om 14:00
    Ken je iedereen die regelmatig in oirschot komt?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:15
    Nee
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:16
    Ik heb wel een mooie vrouw maar dat weet jij wel Brabo.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:19
    Het is maar wat je mooi vind :D
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:20
    En jij vriend of vriendin ?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:23
    Ik ben getrouwd, vader van 2 kinderen ( kleine hooligan en een prachtig prinsesje ). ruim 20 jaar jonger dan jij bent, en het al een stuk beter heb gedaan dan jij voor elkaar hebt gekregen!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:28
    En wat wil je nu zeggen? Moet ik je aanbidden ? Jou niet en je Ajax niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:36
    Jij vraagt toch of ik een vriendin of vriend heb? Ik geef antwoord dat ik getrouwd ben en 2 kinderen heb, ik ben netjes opgevoed, zo netjes dat ik zelfs uitschot antwoord geef wanneer het een vraag stelt :D
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 12:42
    Hoezo uitschot je komt hier uit de buurt maar volgens mij denk je dat je meer bent.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:51
    Uitschot heeft niks met uit de buurt te komen te maken! Uitschot heb je overal wonen, dat weet jij toch ook?

    Van Amsterdam tot Rotterdam, van Rotterdam tot Maasbracht en van Maasbracht tot Oirschot, iedere stad of dorp heeft wel uitschot er tussen zitten!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 13:14
    Ik weet wel wat uitschot is ,maar ik heb z'n gevoel dat je denkt omdat dat je daar woont dat je iets meer bent.En dat vind ik jammer.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:25
    Ik ben niet meer dan een ander, zou ik ook niet willen zijn.

    Ik ben gelukkig en tevreden met het leven zoals ik het leef, voor mij is dat genoeg!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 13:29
    Dat is tenminste iets.Maar wat ik niet snap is dat je iets ,je iemand iets toe hebt gezegd?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:39
    Er zijn wel meer mensen die mij niet altijd snappen. Zolang ik mezelf maar snap :D

    Verder geen probleem Kees. Wie weet drinken we ooit eens samen een biertje, koffie ben ik geen liefhebber van :D
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:44
    Ik heb het bericht verwijderd, had ik niet zo moeten zeggen!

    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 14:01
    Oke
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    zondag 14 januari 2018 om 13:16
    Uitschot ?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:14
    Volgend seizoen een 10 a 15 wedstrijdjes meepikken bij het 1ste (Beker, Europees, Competitie)

    Ajax moet niet willen dat hij een basisplaats krijgt.
    Wel is het een fantastisch talent, niemand weet hoe hoog zijn potentië rijkt, Virgil van Dijk deed het minder als hem op zijn leeftijd.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7679
    zondag 14 januari 2018 om 12:23
    Limburger
    Vind ik leuk
    Rodajc +9527
    zondag 14 januari 2018 om 12:43
    Klopt
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    zondag 14 januari 2018 om 12:29
    Onzen Berry betaald ok nog steeds contributie dus...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2894
    zondag 14 januari 2018 om 12:31
    Een Ajacied word je ook niet zomaar, dat moet je verdienen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    zondag 14 januari 2018 om 12:57
    Logisch toch? Beleeft met zijn jeugdliefde Fortuna Sittard werkelijk een magisch seizoen tot dusver , met het bezetten van de eerste plaats. Waar het vorig jaar rond deze tijd nog tegen degradatie vocht. Hoe snel zoiets kan veranderen. Het zou toch ongekend zijn als Fortuna onder aanvoering van de jonge maar zeer degelijke Perr Schuurs promotie naar de Eredivisie zou kunnen afdwingen.

    Perr is vanaf volgend seizoen officieel Ajacied. Hij zal zich snel Ajacied gaan voelen wanneer hij ons mooie shirt mag dragen en zijn wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA mag gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2836
    zondag 14 januari 2018 om 13:09
    Valt in herhaling dit artikel. Heb dit dit weekend al eens eerder gelezen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    zondag 14 januari 2018 om 13:39
    dat je daarover nog verbaasd bent.....
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2836
    zondag 14 januari 2018 om 15:33
    Nee dat niet. Haha
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:02
    Hop de bank gaan zitten dat is het
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 14 januari 2018 om 15:44
    Heel Fortuna kopen zit het gelijk vol
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 17:11
    Je zal ook nooit een echte ajaxied worden want je hart ligt in Sittard en het geld in Amsterdam.
    En om verder te komen in je loopbaan moet je naar een grote club,
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 15 januari 2018 om 20:52
    Moet elke verdediger eerst een gezichts-transplantatie om op Mathijs de Ligt te lijken? Wel een beetje overdreven hoor, je voetbalt met je voeten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Sinds kort heb ik een seizoenkaart, maar echt Ajacied voel ik me nog niet'