Kritisch Heerenveen-publiek gewaarschuwd door spits: Hebben er last van

    Kritisch Heerenveen-publiek gewaarschuwd door spits: "Hebben er last van"

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 12:02zo 14-01-2018 om 12:02

    De fans van sc Heerenveen helpen hun team bepaald niet met hun kritische benadering. Dat zegt spits Reza Ghoochannejhad in geprek met de Leeuwarder Courant. 

    Dit seizoen won Heerenveen - de nummer negen van de ranglijst  - slechts twee keer in eigen huis. "Uit spelen we veel onbevangener. Dat heeft met ons als spelers te maken, maar ook met onze fans. Zij mogen kritisch zijn, maar moeten ons uiteindelijk naar een hoger plan tillen en het elftal niet onder de druk laten bezwijken", aldus Ghoochannejhad. 

    Dat gebeurt nu wél. "Als je als supporter na een halfuur al gaat fluiten terwijl het nog 0-0 staat, dan help je de tegenstander in plaats van de eigen ploeg. Ik ben dertig, heb veel bagage en ben er niet gevoelig voor. Maar we hebben ook jonge jongens van 17, 18 en 21. Zij hebben er last van. Mensen van buiten hebben vaak geen idee hoeveel energie we er met z'n allen insteken."

    Lees ook: Heerenveen boven groot salaris in China: "Dan verklaar je me voor gek"

    Plaats een reactie

    AjaxSnake +639
    zondag 14 januari 2018 om 12:09
    Heerenveen publiek is veranderd.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:10
    lekker thuispubliek daar....spelen dus liever uit...
    Vind ik leuk
    Fabio AC +704
    zondag 14 januari 2018 om 12:10
    Heerenveenpubliek en druk, hou toch op. Soort Thialfvolk daar met dat achterlijke volkslied.van ze.
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    zondag 14 januari 2018 om 14:03
    Er is geen enkele druk daar. Ze halen de punten van een degradant en de club vindt het prima, hoor ook geen kritiek.
    Maar bij echte clubs daar is kritiek. Lijkt mij sterk dat zij daar bij gaan horen.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    zondag 14 januari 2018 om 15:07
    Denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Heerenveen heeft jaren achtereen in de top 6 gevoetbald. En europees voetbal gespeeld. Dat is als het een paar keer niet lukt niet erg. Maar het begint nu te knagen. En dus heerst er wel degelijk druk. Punten tegen een degradant is zeker niet voldoende. Punten halen tegen vitesse, utrecht en az was, en is nog steeds een must. Ik vraag me af wat de meeste mensen hier eigenlijk weten van de historie van heerenveen. Aangezien wij in 2000 nog 2e zijn geworden en champions league hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15897
    maandag 15 januari 2018 om 00:00
    Ja en wij waren tot 5 jaar geleden nog een middenmoter en tot 10 jaar geleden een subtopper, tijden veranderen
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    maandag 15 januari 2018 om 16:24
    Heerenveen is het Excelsior van het noorden... leuke spelers en je draait mee. Bij clubs met beleving daar is veel meer druk. Wees blij dat je geen echte club bent, want dan was er veel meer rottigheid met gepassioneerde supporters geweest.
    Ik bedoel het niet negatief, wees er blij mee.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    maandag 15 januari 2018 om 16:29
    Hou op joh. Wat een fucking belediging man! Om ons te vergelijken met excelsior en geem echte club omdat je geen kansloze hooligans hebt. Ga je mond spoelen met zeep!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zondag 14 januari 2018 om 12:10
    Waarom kan het uitfluiten niet motiverend zijn dan?
    Mij lijkt het juist heerlijk om het tegendeel te bewijzen en ervoor te zorgen dat het publiek weer wat te zien krijgt waar ze van kunnen genieten.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +937
    zondag 14 januari 2018 om 12:23
    Voor jonge jongens werkt dat echt niet motiverend!!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zondag 14 januari 2018 om 12:26
    Dus moeten we maar veren in hun reet blijven steken omdat ze niet tegen kritiek kunnen?
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +937
    zondag 14 januari 2018 om 12:29
    Werk jij harder als er iemand negatief tegen jou doet of juist harder als hij positief tegen jou doet? Wat werkt het meest motiverend!!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:56
    Misschien zijn jullie er aan gewend dat je 2 thuiswedstrijden in een kalenderjaar wint....
    Wat men de laatste 8 maanden laat zien is Heerenveen onwaardig! Er wordt helemaal niet verwacht dat ze kampioen moeten worden maar inzet en vermaak wordt wel verwacht!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +937
    zondag 14 januari 2018 om 13:16
    Kritisch op je club mag je altijd zijn echter zoals aangegeven om bij een 0-0 stand je eigen spelers uit te gaan fluiten werkt echt niet bevorderend voor die jonge gasten. Dat werkt juist blokkerend en minder inzet!!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:36
    Niet in alle situaties met jou eens.... je kunt kritiek ook gebruiken om beter te worden. Jij denkt dat Matthijs de Ligt geen kritiek heeft gehad na Bulgarije?? Die heeft dat gebruikt en er van geleerd! Is nu, zeker gezien zijn leeftijd, 1 van de beste centrale verdedigers die in Nederland voetballen!
    Het gaat er niet om dat er verloren wordt, men is in Friesland behoorlijk realistisch hoor! Het gaat om de manier waarop. Strijd, passie en vermaak moet er zijn! Met een begroting van 20 miljoen zou je een stabiele middenmoter moeten zijn, plek 5 t/m 7 zeg maar. Als je dan, in je eigen stadion, bij vlagen van de mat wordt gespeeld door Excelsior, NAC en VVV (met alle respect hoor) valt dat niet altijd even goed......Verliezen kan hoor, ook tegen die clubs. Maar niet op de manier zoals de laatste anderhalf jaar gebeurt!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +937
    zondag 14 januari 2018 om 14:38
    Zoals Mathijs de Ligt lopen er echt niet veel rond hier in Nederland. Die heeft zoveel talent die kan wel wat fluiten hebben tevens word hij juist vaak door de supporters positief benaderd. Hij is trouwens nooit door ajax supporters uitgefloten. Dat is juist wat Reza hier zegt als je 0-0 staat en je gaat jonge gasten uitfluiten gaan ze echt niet beter door voetballen integendeel! Ik weet zeker als je zelf in het veld zou staan en je wordt uitgefloten door je eigen supporters ga jij ook niet beter voetballen. Als jullie het niet eens zijn met de trainer moet je dat in ieder geval niet op deze manier uiten ga dan na de wedstrijd roepen dat de trainer eruit moet!!
    Vind ik leuk
    isnake +2611
    zondag 14 januari 2018 om 14:31
    Fluiten kan na afloop van de wedstrijd ook nog. Tijdens de wedstrijd schiet dat niet op. Daar wordt geen speler beter van.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:01
    En dat gebeurt bij PSV niet?? Ik was in Februari 2017 bij PSV-Heerenveen. Neem van mij aan dat er gefloten werd door het PSV publiek!!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zondag 14 januari 2018 om 13:26
    Negatief, maar dan wel door opbouwende kritiek.
    Als iemand positief doet dan heb je de kans dat je gemakzuchtig wordt.
    Als iemand terecht negatief is dan wil ik hem het tegendeel bewijzen en ga ik nog harder werken om te laten zien dat ik wel beter kan.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +937
    zondag 14 januari 2018 om 14:55
    Uitfluiten noem je opbouwend kritiek!! Als jij als jong gast wekelijks uit de naad werkt en je wordt steeds weer uitgefloten door je eigen supporters ga jij op een gegeven moment ook niet harder werken. Ik weet zeker dat je met positiviteit bij de jeugd meer voor mekaar krijgt dan met negativiteit. Het moet natuurlijk ook niet doorslaan echter om bij 0-0 uit te gaan fluiten heeft echt geen zin bij die gasten. Die gaan er echt niet harder door lopen op het veld! Op de training dan mogen ze gerust op de flikker krijgen hoor!!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zondag 14 januari 2018 om 15:02
    Als ik zo’n jonge speler was dan had ik als een gek gaan doorjagen, want daar win je de supporters mee.
    Als je genoeg inzet toont dan hoeft je spel niet eens goed te zijn om de supporters achter je te krijgen.
    Geef het publiek iets wat ze het liefst willen zien en dan wordt je onsterfelijk.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +704
    zondag 14 januari 2018 om 13:11
    Zoals jullie bij Ziyech doen?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:24
    Daar ben ik zeker geen voorstander van!! Maar dat heeft ook wel een beetje met meneer Ziyech te maken hoor... er zijn in zijn Twente tijd een paar dingen gebeurt die Hakim niet had moeten doen. Dat weet hij zelf ook wel... Is bij vlagen een briljante voetballer maar kan af en toe ook behoorlijk irritant zijn! Er zijn alleen altijd een paar die hem elke wedstrijd uitfluiten.... het vervelende is dat het in tegenstelling tot de spelers van Heerenveen bij Hakim juist wel werkt...
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:55
    Alleen vindt hij het zelf wel walgelijk zoals hij onlangs aangaf in een interview. En terecht, eigen spelers uitfluiten en zeker structureel is een belachelijk vertoning. Past overigens wel prima bij het type successupporter....
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:03
    Misschien moet hij dan niet zijn middelvinger opsteken naar de harde kern.... en nog een paar van dat soort dingen die hij uitgevreten heeft! Niet dat ik het er mee eens ben hoor, maar er zijn er altijd een paar bij.....
    Bij Ziyech helpt het ook niet, die wordt er alleen maar beter van....
    Vind ik leuk
    willem_hvn +166
    zondag 14 januari 2018 om 20:00
    Hahah woon je toevallig in Leeuwarden? Ziyech is gewoon een ondankbare hond. Toen ie met Twente tegen heerenveen speelde zat ie al schwalbes te maken en vervelende manieren in het veld te vertonen. Daarop werd ie uitgefloten. Actie-reactie.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    zondag 14 januari 2018 om 15:10
    Ik ben er ook niet van. Je hoort je jongens te steunen en op te hitsen. Daar krijgen ze energie van. Ik zie het bij ons in het NN vak ook veel te vaak helaas.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zondag 14 januari 2018 om 15:23
    Tuurlijk dat is zo, maar als je de ploeg steeds vaker slecht ziet spelen terwijl je weet dat het beter kan dan mag je je onvrede ook wel even laten merken vind ik.
    Supporters betalen hun scheel om hun ploeg te zien spelen, en ze mogen dan ook wel wat van de spelers verwachten.
    Als ze 100% alles hebben gegeven en het alsnog niet lukt dan kun je daar vrede mee hebben. Maar als je ze slecht ziet spelen en zonder uitstraling over het veld ziet lopen dan mag je daar echt wel even wat van zeggen en daar moeten profs mee om kunnen gaan, ook de jongere spelers.
    Ik heb zelf een seizoenskaart bij Ajax en ik hou normaal gesproken ook niet van dat uitfluiten, maar toen ik de fluitconcerten hoorde tijdens Ajax - Vitesse vond ik dat meer dan terecht.
    Je hoeft niet altijd het hand boven het hoofd te houden bij die gasten, ze mogen best wel eens te horen krijgen dat ze er een potje van maken.
    Vind ik leuk
    mason +2048
    zondag 14 januari 2018 om 17:22
    Daar heb je ook gelijk in. Soms zie je idd totaal geen beleving onder de spelers. Totaal geen vuur. Dan is het idd frustrerend als supporter om daar mee om te gaan.
    Vind ik leuk
    SuperScc +948
    zondag 14 januari 2018 om 12:12
    Dat is al jaren zo. Heerenveen publiek kun je spiegelen met Ajax publiek. Ze hebben geen idee dat support hetzelfde betekend als ondersteunen.
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    zondag 14 januari 2018 om 12:36
    Moet je helaas gelijk geven. Net als bij ajax begint het publiek hier pas los te komen als het goed gaat. Ook begint men al vrij snel te fluiten de laatste jaren. Dit werkt niet echt in het voordeel van de spelers. Wat dat betreft kunnen we hier nog een hoop leren van andere clubs waar men van begin tot eind achter hun spelers blijven staan. Bij AZ is dit trouwens nog erger. Niet zozeer het fluiten maar wel de stilte. Pas bij een voorsprong komt er leven in op de tribune
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:16
    Ik weet niet hoe lang je al bij Heerenveen komt maar ik al een jaar of 15.De tijd dat er met strijd en passie werd gespeeld ligt al een jaar of 5 achter ons helaas.... Er wordt helemaal niet verwacht dat ze elk jaar meedoen om het kampioenschap. Je hoeft ook niet elke wedstrijd te winnen maar beleving moet er wel zijn! Tegen Ajax verlies je met 0-4 maar was een mooie wedstrijd! Er is niemand die dan fluit hoor, als je je stinkende best gedaan hebt. Maar de laatste 3, 4 jaar wordt het steeds treuriger..... Zeker kalenderjaar 2017 is het slechtste sinds jaren! En met name Reza, die met al zijn bagage en zijn topsalaris, alleen maar op zijn reet ligt en tegen de scheidsrechter aan het zeiken is!!
    Wat is de laatste bekerwedstrijd die jij hebt gezien in het Abe Lenstra stadion? Ik denk dat het minimaal 2 jaar geleden is... tegenwoordig worden we in de eerste ronde uitgeschakeld door Roda JC of Willem II met alle respect. Ik weet niet of je een idee hebt wat ze verdienen bij Heerenveen maar dat is niet onaardig hoor! Dat wordt betaald door de supporters en de sponsoren, daar mag je dan ook we iets voor terug verwachten toch? Maar tegenwoordig zijn de mannetjes na drie aardige wedstrijden toe aan een hoger niveau.....oftewel een duurder horloge of een grotere auto. Da's niet alleen bij Heerenveen trouwens, is een probleem van Nederlandse voetballers helaas...
    Een groot gedeelte heeft ook te maken met de trainer. Ik ben blij dat het contract van Streppel afloopt na dit seizoen, laat ik het daar maar op houden
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    zondag 14 januari 2018 om 13:39
    Kom al heel wat jaren in het stadion. Wat ik ermee bedoelde is dat het publiek pas gaat leven als het goed gaat. Je kunt niet ontkennen dat het heerenveen publiek vanaf het begin op de banken staat . Het is over het algemeen gezapig. Dit trouwens bij meer clubs. Als je naar feyenoord of nac gaat dan zie je het verschil. Daarnaast schiet je er niks mee op om tijdens een wedstrijd je spelers te gaan uitfluiten. Maar moedig ze massaal aan om ze over de streep te trekken. Als je dan fluit doe het dan aan het eind van de wedstrijd. Of laat je ongenoegen blijken over de trainer
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:59
    Ik doe er ook niet aan mee, vind het zelfs ook onnodig. Maar ik begrijp wel dat het gebeurt. En zeker Reza met al zijn bagage zou het moeten begrijpen! Voor het salaris wat hij krijgt kun je 3 spitsen op de bank hebben......Maar het maakt niet uit zolang Streppel op de bank zit, die wisselt toch pas in de 85e minuut....
    Overigens zijn er maar weinig clubs in Nederland waar 90 minuten sfeer is hoor! Ik ben wel eens naar Engeland en Duitsland geweest, dan weet je echt niet wat je meemaakt!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15897
    maandag 15 januari 2018 om 00:04
    Jullie hebben ons pas 5 jaar geleden ofzo ingehaald qua aanzien hoor, Heerenveen kan ook niet altijd een subtopper zijn. Constante negativiteit tijdens wedstrijden brengt je al helemaal niet terug. Op dit moment zijn Vitesse en Utrecht gewoon beter dan jullie, so what
    Vind ik leuk
    mason +2048
    zondag 14 januari 2018 om 17:26
    Dat is soms misschien ook wel zo. Maar zeg nou zelf. Het spel dat streppel hanteerd is soms ook niet om aan te gluren. Het is dan zo. Verschrikkelijk saai om naar te kijken. Dat je dan als supporter ook gewoon in slaap gesust word. Geloof me als er actie voor de goal is dan begint het publiek ook op te leven.
    Vind ik leuk
    willem_hvn +166
    zondag 14 januari 2018 om 20:02
    Je volgt Heerenveen nogal goed ondanks je voorkeur voor Cambuur. Toch stiekem gevoelens voor Heerenveen?
    Vind ik leuk
    Mackan68 +43
    zondag 14 januari 2018 om 12:46
    Het is slechts een klein groepje wat fluit. Zelf doe ik daar niet aan mee. Maar ik begrijp het wel wanneer de spelers voor de rust onder gefluit het veld af moeten omdat er een wanprestatie geleverd wordt. Maar als we het nog even laten doorgaan moeten we straks ook nog applaudisseren als de spelers weer eens voor de keutel te duur waren. In mijn ogen is het gefluit overigens ook een boodschap voor de trainer die steevast belachelijke beslissingen neemt. De klik tussen de supporters is er niet meer met Streppel.
    Vind ik leuk
    isnake +2611
    zondag 14 januari 2018 om 14:34
    Op het moment dat ze het veld aflopen is misschien nog een beetje anders dan tijdens de wedstrijd zelf.
    Vind ik leuk
    Mackan68 +43
    maandag 15 januari 2018 om 12:59
    Klopt. Spelers individueel uitfluiten helpt je niets. Daar wordt het echt niet beter van.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 14 januari 2018 om 12:54
    Blijven stugge Friezen
    Vind ik leuk
    hendrikus +45
    zondag 14 januari 2018 om 13:09
    De spelers hebben de supporters de laatste jaren aardig in de steek gelaten maar de Fean supporters vallen onder de categorie drammers als de spelers steun nodig hebben hoor je alleen maar gemopper alleen als het goed gaat komen ze tot leven, ze moeten beseffen dat ze met deze financiële middelen in de middenmoot thuis horen .
    Vind ik leuk
    Cookee +11280
    zondag 14 januari 2018 om 14:06
    Als je ziet hoe goed die miljonairs betaald worden dan kan ik me voorstellen dat men fluit.
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 18:32
    Toch blijft het wel genieten dat het achteruit gaat in dat gat,stadion krijgen ze niet eens meer vol.
    Paar jaar geleden hadden ze het nog over uitbreiden van het stadion,nou er kan er wel een ring af.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 07:54
    Het uitbreiden van het stadion was alleen gebeurt als Nederland Het WK had gekregen in 2018. Heerenveen was dan speelstad geworden met 35000 toeschouwers. Ze hebben even naar de hoofdstad van Friesland gekeken maar met een amateurstadion met plastic veld konden ze niet zo veel......
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    maandag 15 januari 2018 om 16:28
    Ff wachten kerel er komt straks een heel mooi nieuw stadion in Leeuwarden met echte supporters die niet de spelers uitfluiten .
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 20:20
    Dat roepen jullie al 15 jaar..... Als er 7500 komen heb je daar wat aan......
    Bij jullie fluiten ze niet nee, alleen als iemand zich kan verbeteren moet je alleen onder politiebegeleiding van je werk af.....
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    maandag 15 januari 2018 om 21:02
    Jonge lul niet zo dom hoeveel stadionverboden hebben jullie wel gehad dit seizoen.
    Die soap van jullie ff een spandoekje stelen bij een groningersupporter triest volkje en ook nog mishandelen.
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 18:30
    En elk jaar wordt het en minder ze moeten blij zijn dat er nog 20000 zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 07:54
    Hoeveel toeschouwers waren er bij de laatste thuiswedstrijd van Cambuur tegen de Graafschap eigenlijk??? Toch al snel zo'n 8000 zeker?? Oh nee, nog niet eens.......
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    maandag 15 januari 2018 om 16:26
    Bijna 7300 kerel maar je moet krant ff goed lezen kerel van afgelopen weken dat er veel onrust is bij jullie clubje en dat sponsoren dit niet meer pikken en het schaatspubliek blijven ook al weg.
    Naar een wachtlijst van 5000 boertjes naar niet eens meer dan 20000 in het stadion.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 16:40
    Dat is toch nog steeds meer dan 7300? Wat lul je nou man.
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    maandag 15 januari 2018 om 16:46
    He hebben we henkie ook weer eens uit winterslaap gekomen kerel.
    Ja klopt en bij jullie gaat het snel bergafwaarts en lees de kranten ff goed en omroep Fryslân gekeken afgelopen vrijdag over jou boeren clubje.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 17:18
    We hadden het toch over aantallen toeschouwers?
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    maandag 15 januari 2018 om 17:39
    Ff goed lezen he.
    Maar succes met jou clubje.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 19:33
    Kan ik beter tegen jou zeggen. Jij gaat als een autist van hak op de tak.
    Vind ik leuk
    stone +6
    zondag 14 januari 2018 om 13:26
    Theater publiek
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    zondag 14 januari 2018 om 14:09
    Speciaal account aangemaakt om dit te kunnen zeggen? Goed hoor
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 17:18
    Wel heel sterk haha
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 18:34
    Maar wel sterke opmerking top kerel.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1420
    zondag 14 januari 2018 om 15:11
    eerst presteren dan lullen Reza
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 18:33
    Heeft hij vorig jaar al gedaan.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1420
    zondag 14 januari 2018 om 18:37
    Maar we leven in het nu
    Vind ik leuk
    Dordmund +1640
    zondag 14 januari 2018 om 18:48
    Ja klopt helemaal kerel maar bevalt me wel dat hij niet meer scoren kan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws