De Ligt: Erg leerzaam, want dat hebben we niet vaak gedaan bij Ajax

    De Ligt: "Erg leerzaam, want dat hebben we niet vaak gedaan bij Ajax"

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 12:40zo 14-01-2018 om 12:40

    De komst van Erik ten Hag naar Amsterdam betekent een nieuwe start voor alle spelers van de nummer twee van de Eredivisie. Dat zegt verdediger Matthijs de Ligt. 

    Ten Hag werd eind december aangesteld als opvolger van Marcel Keizer. "Nieuwe kansen, nieuwe visie, nieuwe meningen. Voor ons als groep is het goed. Het is een andere kant van het voetbal, op dat vlak kunnen we ons ontwikkelen en beter worden",  vertelt De Ligt (18) voor de camera van de NOS

    "De trainingen zijn anders. We hebben vaak tactisch gerichte sessies. Dat is erg leerzaam, want dat hebben we niet vaak gedaan bij Ajax", vervolgt de verdediger, die er heilig van overtuigd is dat Ajax er in de tweede competitiehelft in zal slagen om PSV te achterhalen. De koploper heeft vijf punten meer. 

    "Als ik de groep zie en ook zie hoe we onze laatste duels - behoudens het bekerduel met FC Twente - hebben gespeeld: zeker. En we weten dat als wij blijven winnen, de druk op PSV alleen maar groter wordt.'

    Poll

    Wordt Ajax alsnog kampioen?

    (5437 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 januari 2018 om 12:45
    Als ik het interview met Veltman en nu met deze de Ligt lees, kon Keizer er niet veel van....
    Vind ik leuk
    Pino61 +12643
    zondag 14 januari 2018 om 13:25
    Lees het nog maar een keer dan en nu goed.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 12:45
    “We hebben vaak tactisch gerichte sessies. Dat is erg leerzaam, want dat hebben we niet vaak gedaan bij Ajax"

    Zo, die kunnen de club en z’n trainers van de laatste jaren in z’n hun zak steken.
    Vind ik leuk
    badeend. +1456
    zondag 14 januari 2018 om 12:49
    hoe kan een achttienjarige dat weten? hij zit amper een jaar bij de selectie en weet wat er jaren geleden gebeurde op het trainingsveld... sterk verhaal...
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3307
    zondag 14 januari 2018 om 12:56
    Hij zat ook in de jeugd bij Ajax. Misschien bedoeld hij dat wel
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 13:25
    Hij weet, ook met z’n 18 jaar, toch wel hoe er getraind werd onder Bosz en Keizer?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    zondag 14 januari 2018 om 15:31
    Badeend, De Ligt speelt bij Ajax, die weet dat dan weer beter dan de fans, toch?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zondag 14 januari 2018 om 12:54
    Haha ja, Bosz en Keizer zullen dit wel fronsend lezen..
    Denk zelf dat De Ligt bedoelt dat Ten Hag meer op details let, wat hij van elke speler individueel verwacht in bepaalde spelsituaties..
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 12:57
    Hoe iemand het precies bedoelt is na dit soort uitlatingen in de media vaak niet eens meer belangrijk. ;)
    Vind ik leuk
    jari_ +817
    zondag 14 januari 2018 om 12:46
    Niet vaak tactisch gerichte sessies bij Ajax? Dat verklaart een hoop...

    Ben erg benieuwd naar de 2de seizoenshelft. PSV met Romero, Ajax met hopelijk een stabiele defensie met Tagliafico.

    Kan AZ verrassen? Of kan Feyenoord de Ajax Houdine-act nog eens uithalen?

    Dat de beste moge winnen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 14 januari 2018 om 12:51
    JP gaat er met de titel vandoor.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:02
    De Jong of Van Gastel en Boetius? :D
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 13:00
    Aan voorspellingen over wie er kampioen gaat worden doe ik niet en heb dat ook nooit gedaan, ik bekijk alle wedstrijden op zich en soms wel 2x en beoordeel spelers ook uit eigen waarnemingen. Dat zouden meer "supporters" eens moeten doen. Bij Ajax heb ik goede en slechte wedstrijden gezien waarvan ik de slechte deels toeschrijf aan wat Nouri is overkomen maar ook aan herhaalde tactische fouten die ik aan Keizer toeschrijf, want daarin was hij niet erg sterk in. Niet op de toppers is Keizer beoordeeld maar juist op de zwakkere clubs die altijd heel compact speelde tegen Ajax en juist daar had hij geen antwoord op.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1845
    zondag 14 januari 2018 om 13:03
    Maar je gaat niet blijven winnen. Het gaat echt niet gebeuren dat een team alle wedstrijden na de winterstop wint, en zeker niet een team uit de huidige competitie. Ik zie Ajax überhaupt geen 6 punten pakken tegen Feyenoord én Utrecht.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 13:07
    Is Feyenoord ineens zoveel beter geworden na die 1-3 nederlaag in eigen huis nog wel?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    zondag 14 januari 2018 om 13:11
    1-3 of 1-4? ;-)
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1845
    zondag 14 januari 2018 om 13:22
    Ze zijn wel sterker ja. Ik zeg ook niet dat Ajax niet gaat winnen, maar ik moet nog maar zien hoe die nieuwe Argentijn het ervan af brengt tegen Berghuis... of Jorgensen die vaak 1v1 in het centrum komt te staan
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3383
    zondag 14 januari 2018 om 13:06
    Als PSV al zijn thuiswedstrijden wint, dan worden jullie geen kampioen de Ligt.
    En dan Kun je naar de selectie kijken en ja dan is het triest dat jullie niet bovenaan staan.
    De selectie van PSV is stukken minder. En werd aan begin van het seizoen als subtopper gezien.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zondag 14 januari 2018 om 13:24
    Inderdaad alle thuiswedstrijden gewonnen in 2017 ! En het mooie is PSV was vorig jaar na de winter ook beter. Toen hebben ze de meeste punten gehaald. Gelukkig blijft CHUCKY en met Romero erbij hebben ze een wereldtalent erbij. De platte kar gaat door Eindhoven dit jaar. Overigens was ik meer bang voor Feyenoord dan ajax. Daar rommelt het, teveel nieuwe spelers , staf eruit etc. Feyenoord staat te ver achter maar zie ze nog wel 2e worden.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    zondag 14 januari 2018 om 14:44
    Wel lastig volgens mij om met een platte kar het oud papier op te halen !
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zondag 14 januari 2018 om 19:44
    Wat een leuke reactie gizmo ! Hahaha ge kent geen carnaval wel ? Loser
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3383
    zondag 14 januari 2018 om 15:26
    Heerlijk al die reacties.
    Uiteindelijk kunnen we er niets van zeggen, pas op het moment dat de nummer 1 zoveel pinten heeft dat nummer 2 ze niet meer kan inhalen zijn ze kampioen.
    Maar men weet het hier allemaal zo zeker.
    Ik ben al tevreden over het seizoen tot nu toe en wat je al zegt, laatste seizoen heeft PSV altijd beter gepresteerd na de winterstop. Maar ja behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    zondag 14 januari 2018 om 13:12
    Nog een weekje, ik heb er zin in!
    Vind ik leuk
    Guust +5792
    zondag 14 januari 2018 om 13:15
    Denk dat juist de verandering het verschil gaat maken in de tweede seizoenshelft, zowel PSV als Ajax was vaak niet goed waardoor dit positief werkt. Bij PSV veranderd er weinig waardoor dat ze gaat opbreken. Als het maar lekker spannend is tot de laatste wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:28
    Krijg steeds meer het gevoel dat al die spelers eigenlijk willen zeggen Marcel Keizer kon er geen klote van en was een kuttrainer
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 13:30
    Vandaag nog in dit theater :

    Kluivertje vond het een nuttig trainingskamp
    Veltmannetje vond het goed voor de groepsbuilding
    Schone vind hard trainen heerlijk
    Zyech over zijn klik met de nieuwe coach
    Trafiliagio al helemaal gewend
    en dat nog in het komend uur....
    heerlijk toch zo n weekje portugal
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 13:38
    Wat is daar mis mee? Er waren wat problemen op bestuurlijk niveau maar niet met de spelrs ondeling en die zijn lekker bezig geweest in Portugal zoals andere ploegen dat ook deden op buitenlandse locaties. Dus wat is je punt eigenlijk?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 13:41
    juist dat "andere ploegen dat ook deden op buitenlandse locaties"

    Gisteren bijvoorbeeld een stuk of 10 topics over het oefenpotje van die van jullie , 1 over de uitslag van het oefenpotje van feijenoord....
    niks over de oefensessies van groningen of andere ploegen
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 13:56
    Het is gewoon simpel Stratum.

    Ere wie ere toekomt...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 13:58
    daarom is het juist zo vreemd dat die beursbengels van jullie uberhaupt in het nieuws komen....
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 16:13
    Blijkbaar is jouw mening niet echt de norm...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 16:30
    Dat ligt aan de ongelovigen onder ons niet aan mijn mening want daar kan niet aan getwijfeld worden.......
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 16:36
    Ik twijfel geen moment aan jou mening.

    Standaard mee oneens....;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 16:41
    haha niet jokken jozef , dat vind de grote baas niet netjes
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 16:47
    Haha, dat bepaal ik - natuurlijk - wel even zelf he?

    Je weet van wie ik de vader ben toch?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 16:50
    is nooit met een dna test bewezen toch?
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 16:55
    Hoeft niet.

    Uiteindelijk is iedereen mijn makelij.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 16:57
    wat zal je trots op me zijn dan.....
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zondag 14 januari 2018 om 17:00
    Haha, ook ik zuip wel eens te hard hoor...
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:04
    Je bent bovendien niet zo goed in het tellen van Feyenoord topics als je bent in het tellen van Ajax topic. Hoe kan dat nou?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:14
    Hersencellen werken nou eenmaal selectief , das bij iedereen zo.....
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:15
    Is dat zo?
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 13:41
    Jij begrijpt dat je met dit eeuwige gezever over Ajax berichten diezelfde berichten in stand houdt en zelfs aanmoedigt?

    VP kijkt niet naar de inhoud van de reacties als ze de statistieken van hun website bekijken.

    Het beste wat je kunt doen is stoppen met lezen van, en reageren op, Ajax berichten. Maar dat is je blijkbaar te machtig. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 13:57
    haha dat zouden er velen wel willen hier maar helaas ik moet ze teleurstellen.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:02
    Daarmee houd je dus je eigen vicieuze cirkeltje in stand.

    En maar zeuren. :P

    Is een beetje als klagen dat je moet betalen voor sex, terwijl je ook een leuke Spaanse aan de haak kunt slaan die naast sex ook nog bier voor je koopt en je huisje schoonmaakt.

    Maar ja, dan krijg je die relatie ellende weer. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:10
    We betalen allemaal voor sex , alleen de meeste hebben niet in de gaten dat ze dat dagelijks doen en ik alleen als ik het heb.
    En daarover zal je mij in ieder geval nooit horen klagen.

    Er komt iedere dag iemand langs om te koken de boel aan kant te brengen en de zaak aan te vullen dus dat is voor mij meer dan relatie zat.....
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:14
    Die door jezelf gekozen en gecreëerde klaag je niet over.

    Deze wel. En dat is precies mijn punt. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:16
    Weet je wat mijn punt is ?

    Mijn eerste voorspelde topic is er inmiddels al.........
    Do I need to say more?
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:19
    Ik weet precies wat je punt is. Maar als mensen wat minder zouden lezen/reageren dan zou VP minder reden hebben die berichten te plaatsen.

    Snap jij toch ook wel?

    Jouw geklaag en deze kleine discussie die daarop volgt draagt daar weer bovengemiddeld aan bij. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:21
    de hoop is (en niet alleen bij mij ) dat deze discussie er ook toe leid dat er ook wat meer over de ander 17 clubs geschreven word
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:30
    Kansloos.

    Kijk maar naar het aantal reacties bij de verschillende artikelen.

    Dan zegt de marketing jongen bij VP: Jongens leuk hoor dat schrijven over club X, maar het levert ons niets op.

    Nogmaals VP kijkt niet naar de inhoud (buiten soms de moderator).
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:31
    ik snap ook wel hoe het klokje tikt maar topics over de oom en tante van een speler uit de a1 van ajax 12 jaar geleden dragen niet echt bij aan het niveau wat vp zegt te willen zijn toch?
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:32
    Wat zegt VP te willen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 14:33
    nou kijk bijvoorbeeld eens naar hun "slogan"
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:39
    Wat is die slogan? Ik zie hem namelijk niet op mijn tabletje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 15:17
    'nieuws met diepgang' en 'elke dag actueel'
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 15:33
    Tweede deel klopt sowieso wel. Ze kopiëren elke dag nieuwe berichtjes van andere media.

    Ze zeggen niet dat ieder bericht actueel is. ;)

    Eerste slogan kun je gemakkelijk in de prullenbak gooien. Maar dat heeft niet zozeer te maken met over welke club ze berichten plaatsen natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 15:33
    daar heb je wel een punt inderdaad
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 15:29
    Maar als een veredeld A1 maar net verliest van de koploper van de Lupiler League dan mag dat best vermeld worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 17:27
    zo "topic voorspelling nummer 2" is er inmiddels ook al.............
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 19:24
    Dus je komt hier te vaak. Op het werk heet dit een beroepsdeformatie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 19:28
    aan werken heb ik een broer dood dus bij mij geen enkele vorm van deformatie.

    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 19:30
    Blijkbaar is VP voor jou die dagbesteding waardoor je wat geformeerd raakt. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 19:33
    ik heb het dagelijks meer dan druk genoeg het voetbalnieuws volgen , beetje liggen , beetje tv kijken , beetje muziek luisteren , wat eten wat drinken, een keer pissen weer liggen.....
    ga er maar aan staan
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 19:35
    Ik doe het je niet na.

    Nog genoten van de Engelse topper? Ik moest helaas net weer even werken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 19:38
    zo ... nog ff wat een pot.

    Je zou spontaan klaarkomen van zoiets maar gelukkig heb ik ook die spieren goed onder controle.

    Het is maar goed dat er dit weekend geen eredivisie voetbal was dan hoeven we tenminste ook niet te vergelijken....
    Dit ga je in Nederland nooit meer zien . Het tempo de techniek de duelkracht het loopvermogen alles eigenlijk is 5 stappen hoger dan in Nederland.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 19:42
    Het is inderdaad onvergelijkbaar.

    Al zijn er daar ook genoeg potjes waar geen drol aan is en het technisch/tactisch ook niet overhoudt. Maar zo’n topper waarbij beide ploegen willen voetballen blijft een genot.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 19:44
    inderdaad , ik ga ook niet zitten voor stoke tegen palace maar dit is het hoogste niveau wat engeland te bieden heeft en het was smullen geblazen
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 19:50
    Had het graag gezien.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 14 januari 2018 om 19:51
    werken moet je ook aan een ander overlaten .... die kunnen dat veel beter...

    bovendien is het zondag die door onze echte baas bedoelt is als rustdag
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    maandag 15 januari 2018 om 00:12
    Zou wel lekker zijn, maar ik vind het leuk en wordt er ook nog goed voor beloond dus mag niet klagen. En zo veel werk ik niet. ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    maandag 15 januari 2018 om 00:13
    nu is het weer maandag dus je mag gewoon doorgaan...........
    Vind ik leuk
    cheeks +3866
    zondag 14 januari 2018 om 13:34
    Je kan wel naar jezelf kijken de Ligt en roepen dat jullie beter zijn geworden maar als je naar PSV hebt gekeken in Florida tegen gewoon hele goede tegenstanders dan gaat PSV ook nog maar heel weinig laten liggen. PSV is inmiddels een stuk breder en sterker geworden met spelers als Romero, Malen, Mauro, Obispo, Rigo, Gudmonsson en Lundqvist er bij. Helaas gaat dit ten koste van PSV o19 en jong PSV.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 13:49
    Je moet toch als speler vooral naar jezelf en je eigen club kijken en het niet teveel over anderen hebben?

    En laten we ook vooral niet teveel naar de tegenstanders kijken in deze oefencampagnes. Die zeggen helemaal niets over prestaties van komend half jaar. Hoe goed of slecht die tegenstanders ook waren.

    Bij de breedte van PSV noem je bovendien vooral jonkies, die niet in ene heel veel speeltijd gaan krijgen in échte wedstrijden. Laat staan dat ze daarbij ook nog eens beslissend gaan zijn.

    De verdediging blijft bijvoorbeeld dun bezet.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 13:54
    Je haalt de woorden van de Ligt uit zijn verband. De Ligt zegt niets anders dan dat hij op tactisch gebied er meer opgestoken is en dat is ook niet zo verwonderlijk, Keizer was namelijk tactisch niet erg sterk en dat bleek wel uit o.m. de wissels die hij pleegde.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:43
    Pff hij weet het zeker hoor. Ik geef ajax een goede kans maar ‘zeker weten’ bij een achterstand van 5 punten is grootspraak. Wordt wel een leuke tweede seizoenshelft hoop ik. Dat de beste mogen winnen.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 14:27
    Wat weet hij zeker? Hij zegt “ik denk zeker dat wij een grote kans maken”.

    Jij zegt eigenlijk hetzelfde hè: “Ik geef ajax een goede kans...”.

    Hij zegt nergens dat hij zeker weet dat ze kampioen worden.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:01
    De vraag was of hij dacht dat ze psv zouden achterhalen en hij antwoordt: ‘ik weet het zeker.’ Daar doel ik op. En anders klopt het artikel niet.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 14 januari 2018 om 15:09
    Het staat nogal krom in het artikel, tov het interview. Daarin gaat het over of Ajax volgens hem kans heeft PSV te achterhalen.

    Maar zelfs als je hier terugleest zie je dat het gaat over overtuigd zijn of het lukt PSV te achterhalen en dan lees je dat hij dat zeker is. Dus dan nog zegt hij niet dat ze het zeker worden maar dat hij er zeker van overtuigd is.

    Waren hij en z’n teamgenoten dat niet dan kunnen ze wel stoppen met dit seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:04
    Het artikel is aangepast man, de quote waar ik op wees staat er niet meer, maar dit stond er zeker. Maar goed maakt ook niet uit. Kut vp...
    Vind ik leuk
    John040 +2428
    zondag 14 januari 2018 om 17:44
    Donder toch op met die mening van die kleuter heeft nog nooit iets gewonnen behalve de goude PAMPER omdat hij nu 1/2 jaar zinnelijk is. De druk was bij Ajax groter en zal alleen groter worden omdat ze dik 3 jaar niks gewonnen hebben.
    Vind ik leuk
    Broes +1027
    zondag 14 januari 2018 om 13:46
    Wat een lulverhaal weer, waarom je oude trainer die net een half jaar actief was en bezig was met een ontwikkelingsproces zo afbranden? Was de groep het dan niet eens met de tactiek of mening van Keizer? En kon je dan daarover niet met hem in gesprek? Keizer lijkt me een trainer waarbij dat juist wel kan. Of krijgen de spelers instructies van de Ajaxleiding om dit soort dingen te zeggen, om zo de beslissing van VdSar te rechtvaardigen?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 13:59
    Toe zeg, daar hebben we die open deuren over die z.g. groepsprocessen. Nogmaals, Keizer kwam op tactisch gebied tekort en daar werd hij op afgerekend en dat weet je van te voren als je bij een club als Ajax komt.
    Vind ik leuk
    Broes +1027
    zondag 14 januari 2018 om 14:32
    Ik geloof niet dat Keizer op tactisch gebied tekort kwam. En ik neem aan dat de Ajaxleiding daarover uitgebreid met heeft gesproken alvorens hem aan te stellen. Maar we zullen zien, kijken of Ten Hag het dan beter gaat doen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 14:38
    Dan heb je maar heel weinig wedstrijden van Ajax gezien, vooral met zijn wissel daar werd met hele grote ????? naar gekeken en hij durfde geen keuzes te maken over wie er in de basis kwam. De stap van de beloftes naar het 1ste was een inschattingsfout van het reeds overleden TH en dat heeft tot onnodig puntverlies geleid.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2611
    zondag 14 januari 2018 om 13:59
    Zoveel grote talenten bij Ajax en zo weinig prijzen de laatste jaren.
    Wat gaat er dan allemaal verkeerd daar in Amsterdam als je met zulke enorm grote talenten zo weinig prijzen pakt?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6125
    zondag 14 januari 2018 om 14:09
    Dat is precies wat ik in mijn betoog verklaarde, er was geen balans meer tussen doorstroom van talenten en het aankoopbeleid. Marc is nu heel hard bezig met een inhaalslag door spelers aan te trekken voor de korte maar verliest ook niet de langere termijn uit het oog. Hij en niemand anders weet precies waar Ajax staat het komend seizoen wat betreft de spelrs die zullen blijven, zullen vertrekken die die zullen doorstromen en daar is hij nu druk mee bezig. Dit is wel eens anders gegaan toen er op de korte termijn spelers aangetrokken moesten worden. Ik vind dat Ajax nu heel goed bezig is.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2611
    zondag 14 januari 2018 om 17:14
    Sorry, maar deze zin slaat kant noch wal:

    Hij en niemand anders weet precies waar Ajax staat het komend seizoen wat betreft de spelrs die zullen blijven, zullen vertrekken die die zullen doorstromen en daar is hij nu druk mee bezig.

    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:01
    Ja qua Talent doen Ajax en AZ het heel goed . Ben zelf van mening dat AZ nog een streepje voor heeft .
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:01
    hier steekt de ligt een mes in keizer zijn rug.flapi
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:01
    hier steekt de ligt een mes in keizer zijn rug.flapi
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 15:02
    hier steekt de ligt een mes in keizer zijn rug.flapi
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:16
    Kampioen alleen als WE van feijenoord en fc utrecht WINNEN

    Als we verliezen dan kan VAN DER SAR VERVROEGT OP VAKANTIE
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:45
    Ik hoop dat Feyenoord komende week gelijk de achterstand op 8 punten kan zetten, ik hoop zeg ik erbij want als dat gebeurt zou di echt een stunt zijn.
    Maar de bal is rond, ze moeten dan alleen anders voetballen als dat men thuis tegen ajax deed , 90 min lang erop zitten, ajax niet het spel laten maken en alles moet dan ook nog mee zitten. Een gelijk spel zou ik nu al gelijk voor tekenen.
    Vind ik leuk
    John040 +2428
    zondag 14 januari 2018 om 17:38
    De druk neemt niet bij PSV toe, maar bij Ajax wel . Want het is dik 3 jaar geleden dat ze iets van prijs hebben gewonnen bij Jax en bij PSV niet. Bij Ajax hebben nog niet veel spelers of trainers iets gewonnen bij PSV wel. En bij Ajax gaat de druk nog meer toe nemen omdat ze eerst punten gaan verliezen tegen Feyenoord daarna nog 2 bij Utrecht dan slaat de totale stress toe bij Ajax. Kopen nkog meer spelers maar te laat en verkeerde. Dit seizoen gaat in als grootse nederlaag van het technische hart. Miljoenen verspeeld aan trainers wissel afkoop som Bergkamp gigantisch inkomende transfers gefaald en jeugd vertrouwen kwijt in Ajax en komt leeg loop.Dat De light is veel meer waarheid dan waarjij van droomt. PSV hoeft niet veel te kipen ook niet als Locadia Lozano De Jong vertrekken voorin hebben allles in huis om te vervanger Ajax niks. Obisko de Wijs alleen evt keeper erbij en linksback de rest is er al. En ook goed middenveld heeft goede jeugd bij Ajax voorlooig nog niks.Dat is de toekomst bij PSV en Ajax. Ajax koopclub PSV de jeugd de rollen zijn omgedraaid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws